rippijuhlatarjottavat 2013

Help15

Pojan rippijuhlat tulossa kesällä...Olisiko antaa vinkkejä tarjottavista?
Ajattelin esim kolme eri voileipäkakkua,ja paria salaattia..tarviiko suolasta vielä?Makea täytekakku,pikkuleipää,ja esim juustopiirakka.Normit juomapuoli paitsi että kuoharin ka suklaamansikoita.Itse olen tosi huono keittiöpuolella ja yleensäkin suunnittelussa joten koetan päästä yksinkertaisilla tarjottavilla.Pitäisikö tuohon olla jotai lisää ja jos niin vinkkejä kiitos.Ja otsikosta poiketen niin millainen rippikutsun pitäisi olla..itse en ole kutsuilla aiemmin ollut ettei ole ajatustakaan.Kiitos etukäteen.

6

385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tipo2

sama juttu, pojalla rippijuhlat kesällä. Ajattelin lämmintä ruokaa, tulee edullisemmaksi ja on helmompi järkkää, varsinkin jos on kuuma sää, niin voileipäkakut pilaantuu helposti... Yhtenä ideana paellaa ulkona ja sit lisukesalaatit ja leivät yms. Makeat kakut ja piirakat keksit lisänä. Kutsukortteja en askartele, ostan valmiina.

• Kolmet järjestänyt

Rippijuhliin voi kutsua läheiset ihan tekstiviestillä tai Facebookin yksityisviestillä. Tietysti voi myös soittaa tai kutsua muuten suullisesti. Jos haluat lähettää kutsut, ne voi tehdä itse esim. Tiimarin korttitarvikkeista. Toiselle puolelle liimaat jonkin kivan kuvan ja kirjoitat että kutsu, tai liimaat valmiin tarran, jossa lukee että kutsu. Kääntöpuolelle kirjoitat esim. näin: Tervetuloa Jani Petterin rippijuhliin. Konfirmaatio on 30.6.2013 klo 13 XX:n kirkossa ja sen jälkeen juhlat meillä kotona osoiteessa XX. Vastausta pyydetään 15.6. mennessä, puh. XXXXXXX/oma nimesi.

Jätä kuitenkin alkoholi pois rippijuhlista, sillä se ei kuulu 15-vuotiaan juhliin. Jos alkumalja on tärkeä, niin ota kuohuviinin tilalle kaupan n. 1% mansikkasiideriä, joka kuohuu samalla tavalla. Muuten tarjottavasti vaikuttavat raikkailta ja herkullisilta. Voileipäkakuissa on kuitenkin iso työ.

Jos haluat päästä helpommalla itse juhlapäivänä, niin tee voileipäkakkujen tilalle kolme reilua suolaista piirakkaa, esim. kinkkupiirakka, juustopiirakka ja lohipiirakka. Ne voi valmistaa jo edellisenä päivänä tai hyvissä ajoin pakastimeen. Jos vieraita tulee enemmän kuin n. 25-30, niin tarjoa lisäksi coctail-piirakoita ja munavoita sekä pieniä coctail-lihapullia, jotka nekin voi valmistaa jo etukäteen.

Makeaksi tarjottavaksi riittää hyvin täytekakku, pikkuleivät ja suklaamansikat. 10 munan kakku riittää n. 25-30 vieraalle. Jos se tuntuu isolta, voi olla helpompi tehdä kaksi erillistä kakkua.

• joskus juhlinut

Tarjottavasi vaikuttavat ihan hyviltä - kuohari lukuunottamatta, se ei kuulu rippijuhliin. Kuten "kolmet järjestänyt" jo ehdotti niin voi tarjota kaupan siideriä, mutta ehkä voisi mielestäni vielä mielummin tarjota Pommacia tai esim. raparperimehua - on hyvä kesäjuoma.

Mitä tulee ruokapuoleen, niin tavallinen ruoka (esim. joku keittoruoka) ei tule yhtään kalliimmaksi kuin muutama voileipäkakku ja täyttää hyvin - varsinkin jos on pitkän matkan vieraita niin sitä voisi ajatella. Jos vieraat ovat samasta kaupungista, niin myös ne voileipäkakut ja piirakat ok juttu. Ja salaatit (mitä ehdotelmassasi jo oli) on aina ok juttu, varsinkin kesäisin. Lisäksi tietty makea(t) kakku ja pikkuleivät. Olen huomannut sellaisen käytännön jutun vuosien myötä, että on helpompi säilyttää / pöytää täyttää kantikkailla kakuilla (oli ne sitten pitkulaisia tai neliöitä) kuin pyöreät kakut..., mutta voihan kakusta tehdä vaikka tähden tai ristin muotoisen - jos sellainen sattuu huvittamaan...

Mitä tulee rippijuhlakutsuun, on se mielestäni viisasta lähettää "perinteisesti"; kortista näkee heti / voi helposti tarkistaa ajankohdan ym. seikat. Kortteja / korttipohjia on myynnissä esim. kirjakaupoissa ja Tiimareissa. Mutta voi kortin tehdä esim. tietokoneellakin; on olemassa monenlaisia kortinteko-ohjelmia, mutta kyllä se sujuu esim. Wordillakin. Tärkeintä on laittaa siihen kutsuun asia aika paikka sekä mahd. muita seikkoja asiaan liittyen, vastauspyyntö on ihan hyvä, jos haluaa laskea tulijamäärää ("kolmet järjestänyt" jo viittasikin noihin korttikirjoituksiin). Jos vieraat ovat muualta kuin samasta kaupungista, voi olla hyvä laittaa kartta mukaan; se voi auttaa paikan löytämisessä!

Mukavia juhlia!

• olisko näistä apua

Keskustelua näköjään siitä, kannattaako tehdä voileipäkakku tai piirakka v.s. lämmin ruoka. Halvimmaksi varmaan tulee keittoruoka, mutta siitä on vaikeampi saada yhtä juhlavaa ja ongelmaksi voi tulla ruokailutilat ja astiat. Meillä ei ainakaan olisi istumapaikat riittäneet keittoruokailuun. Keittoa on vaikea syödä ilman kunnollista istumapaikkaa pöydän ääressä. Suolaisena tarjottavana on ollut pieniä pizzapaloja, metvurstileipiä ja lihapullia, ja kyllä ne on olleet ihan suosittuja myös vieraiden keskuudessa. Me ollaan tarjoilussa noudatettu ripillepääsijän omia toiveita ja makutottumuksia.

Meillä ei ole tarjoiltu rippijuhlissa alkoholia. Toisen lapsen rippijuhlissa oli alkumaljat ripille pääsijän toivomuksesta, mutta laseisssa oli itse tehtyä raparperisimaa.

• kumilusikka

Paljonko teille on väkeä tulossa? Ainakin jos porukkaa ei ole paljon, suunnitelmasi vaikuttaa ihan riittävältä. Juustopiirakasta en tiedä onko edes tarpeen.

Olin rippijuhlissa, joissa suolainen puoli oli hoidettu pelkästään ruokaisilla salaateilla. Leipää oli myös saatavissa mutta sitä ei paljon mennyt. Minusta oli hyvät tarkoilut.

En sanoisi noin kategorisesti että kuohari ei kuulu rippijuhliin, kyllä sitä on niissä juhlissa ollut joissa olen käynyt. Alaikäiset, myös ripille päässyt itse, joivat kyllä maljat alkoholitonta samannäköistä vaihtoehtoa. Tee sen suhteen kuten haluat/haluatte.

• junttien tapa se on

Olen minäkin käynyt sellaisissa rippijuhlissa, joissa on ollut kuohuviiniä alkumaljoina. Mutta ne vanhemmat ovat olleet sellaisia köyhistä oloista kotoisin olevia joilla ei itsellään mitään juhlia ole kotoana ollut ja nyt kun ovat vaurastuneet niin haluavat vähän näyttää, että ovat hienoja. Luulevat, että kaikissa hienoissa juhlissa tarjoillaan aluksi kuohuviinimalja, jopa rippijuhlissa. Mutta ei se siis oikeasti kuulu rippijhliin. Jokainen toki tekee silti niin kuin itse parhaaksi katsoo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      302
      6907
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1297
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1076
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe