Pitäis digikamera ostaa, mutta kun ei noista systeemeistä paljoa tajua...
Mitä toi 3,2Mp tarkkuus oikeen meinaa? onko hyvä vai nou?
Entäs muisti sitten... paljonko 16 megaa loppujen lopuksi on? montako normaalilaatuista kuvaa sille mahtuu? ja sisäinen muistihan meinaa kai sitä, ettei kameraan ole mahdollista ostaa isompaa muistikorttia?
oon vähän katellu tollasta hp photosmart 737 kameraa... lähinnä hintansa takia: 179e mustassa pörssissä. Onko kellään kokemuksia moisesta? Olisi tarkoituksena saada ihan vaan semmonen peruskamera... valokuvausta en harrasta, eli mikään ihmeellinen sen ei tarvii olla, kunhan on kustannustehokas.
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen...
digikameroiden ominaisuudet
8
1724
Vastaukset
- minä
Kaverilla on kyseinen kamera ja on kuulema ihan hyvin pärjännyt sillä ihan normikuvauksessa.
- En suosittele
Itsellani on kyseinen HP kamera. Muuten siina on hyvat ominaisuudet kuten pikseleita riittavasti, videoita saa kuvattua, erilaisia valmiita kuvausprofiileita loytyy jne.
Huonona ominaisuutena kamerassa on kuitenkin erittain SUURI VIRRANKULUTUS. Kun muilla kameramerkeilla kuulemma saa otettua 200-400 kuvaa ladatuilla akuilla, saan itse otettua HP:lla ehka 20-40 kuvaa, kunnes kamera alkaa ilmoittaa virran olevan lopussa. Vaikka haluaisitkin edullisen kameran, on tama HP:n virrankulutus sen verran suuri haitta kuvatessa, etta suosittelisin miettimaan jotain muuta merkkia (itsekin aion hankkia uuden kameran nykyisen tilalle).- vain
Mikäs kokoiset akut sulla on ku noin vähän vain kuvia saat. Itsellä 2300mAh ja n.150 kuvaa tulee helposti ennenkuin ensinmäisiä kertoja alkaa valittaa tyhjistä akuista. Tosin senkin jälkeen akut vielä pelittää kun antaa vähän aikaa levätä. Näyttöä en käytä kuvatessa.
- En suosittele
vain kirjoitti:
Mikäs kokoiset akut sulla on ku noin vähän vain kuvia saat. Itsellä 2300mAh ja n.150 kuvaa tulee helposti ennenkuin ensinmäisiä kertoja alkaa valittaa tyhjistä akuista. Tosin senkin jälkeen akut vielä pelittää kun antaa vähän aikaa levätä. Näyttöä en käytä kuvatessa.
Kaytan HP kamerassani siis Haman 2000mAh-akkuja. Itse en myoskaan kayta nayttoa kuvatessa, mutta lyhyita videoleikkeita tulee aina silloin talloin kuvattua. Yleensa myos kuvaan usemman kuvan yhdella kerralla. En kuitenkaan usko, etta tehokkaampien akkujen kaytto vaikuttaisi paljon HP:n virrankulutukseen kohdallani, silla olen lukenut talta palstalta paljon vastaavia (negatiivisia) kokemuksia HP:sta.
Edelleen aion vaihtaa johonkin toiseen kameraan, mika ei olisi vastaavanlainen virtasyoppo. - jk01
En suosittele kirjoitti:
Kaytan HP kamerassani siis Haman 2000mAh-akkuja. Itse en myoskaan kayta nayttoa kuvatessa, mutta lyhyita videoleikkeita tulee aina silloin talloin kuvattua. Yleensa myos kuvaan usemman kuvan yhdella kerralla. En kuitenkaan usko, etta tehokkaampien akkujen kaytto vaikuttaisi paljon HP:n virrankulutukseen kohdallani, silla olen lukenut talta palstalta paljon vastaavia (negatiivisia) kokemuksia HP:sta.
Edelleen aion vaihtaa johonkin toiseen kameraan, mika ei olisi vastaavanlainen virtasyoppo.Hp 635:llä sain kuvattua yli 300 kuvaa yhdellä latauksella. 2300 mAh paristoilla. Salamalla ja näytön päällä ollessa.
- juha
jk01 kirjoitti:
Hp 635:llä sain kuvattua yli 300 kuvaa yhdellä latauksella. 2300 mAh paristoilla. Salamalla ja näytön päällä ollessa.
Paljonkos semmoselle 16mb:n kortille niitä kuvia sitten mahtuu?
Mitäs mieltä ollaan Samsung digimax 430 4.1mpix-kamerasta? netanttilasta 199e.
Tosin periaatteessa vois jättää anttilasta ostamatta, kun niillä on vähän kusetuksen makua tossa hinnoittelussa... sen hinnan perässä on pienellä, paljonko se muka "normaalisti" maksais yleensä se "normaali" hinta on olevinaan 100-150e enemmän... Kävin vertaileen hintoja sen loistavan linkin kautta, mikä tällä foorumilla on, niin eipä nuo yleisesti ottaen muutamaa kymppiä kalliimpia ole kalleimmissa paikoissa.
No sen vaikutelman mä ainakin sain... - Käyttäjä
juha kirjoitti:
Paljonkos semmoselle 16mb:n kortille niitä kuvia sitten mahtuu?
Mitäs mieltä ollaan Samsung digimax 430 4.1mpix-kamerasta? netanttilasta 199e.
Tosin periaatteessa vois jättää anttilasta ostamatta, kun niillä on vähän kusetuksen makua tossa hinnoittelussa... sen hinnan perässä on pienellä, paljonko se muka "normaalisti" maksais yleensä se "normaali" hinta on olevinaan 100-150e enemmän... Kävin vertaileen hintoja sen loistavan linkin kautta, mikä tällä foorumilla on, niin eipä nuo yleisesti ottaen muutamaa kymppiä kalliimpia ole kalleimmissa paikoissa.
No sen vaikutelman mä ainakin sain...Samsung 430:ssa on 32. mb:n kortti mukana ja suomenkieliset ohjeet, sekä valikko, itse maksoin siitä enemmän, ihan hyvä peli.
- rex
16 Mb muistikortille ei käytännössä mahdu juuri mitään. Parikymmentä kuvaa, noin suurin piirtein. Kameran lisäksi kunnollinen muistikortti on oikeastaan pakollinen hankinta. 256 megaiselle kortille - hinta jotain 50 euroa tai sinne päin, en muista enää - mahtuukin 3.2 MP kuvia jo kolmisen sataa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1311315Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373853Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1093009Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1192374Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin812035Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1961761Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.2991006Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta17770Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143725- 53699