Mikä on tälläistä ns. liian vahvaa ruokaa, jota jotkut ovat pennullensa syöttäneet, ja tuloksena on ylisuuri koira jolla on tassuissa nivelrikkoa.
en halua koiralleni nivelrikkoa, mutta jottei sitä tulisi, täytyy tietää mikä on esimerkiksi liian vahvaa 5 kuiselle pentukoiralle?
Liian vahvaa ruokaa?
3
436
Vastaukset
- Läski lisää läskiä
Mene eläinkauppaan ja osta ruoka sieltä, he tietävät. Tai kysy kasvattajalta.
- 66666666666
Liikaa proteiinia ei kannata olla. Ja kalsiumin ja fosforin suhde tasapainossa. Koira ei myöskään saa lihoa, joten kokonaisenergiansaantia kannattaa tarkkailla. Kun kylkiluut kevyesti painamalla tuntuvät hieman mutta eivät näy, koira on sopusuhtainen.
Netistä kannattaa selailla, löytyy tietoa pennun ruokinnasta. Jos olet kasvattajalta hommannut pennun, ehdottomasti kannattaa kääntyä hänen puoleensa ruokinta asiassa. Tunnollinen kasvattaja antaa myös mukaansa pennun ruokinta ohjeet.
Itse syötin omalle pennulleni Jahti ja Vahti pentunappulaa vuoden ikäiseen asti ja sitten Jahti ja Vahti kanariisia. Mitään ongelmia ei koskaan tullut. Mutta kaikille ei sovi samat ruoat.
Glukosamiini ja kondroitiinisulfaatti on hyviä nivelille. Eli kannattaa kattoa sisältääkö koiranruoka noita. - Jakkone
Ei ruoka liika "vahvaa" kyllä yleensä ole. Sitä vain annetaan liikaa. Enempilihainen ja vähempiviljainen pitäis kyllä hyvin sopia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko262215Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy162163Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1631782Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-82241283Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1241251Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861134Vauvat syntyvöät vihan lapsina?
Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O661065Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.98934Unelma tilanne
Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j70862- 80853