Yhden illan jutusta raskaaksi tuntemattomalle

nainnen222ap

Heippa,
Kyselisin nyt mielenkiinnosta onko kukaan tullut yhden illan jutusta raskaaksi?
Itselläni kävi tuossa muutama viikko sitten niin jatkoille lähdin tuntemattoman miehen kanssa ja ehkäisyä emme käyttäneen, joten mahdollisuus raskauteen on.

Nyt vain kiinnostaisi kuulla muiden ''kokemuksia'' että jos raskaaksi olette tulleet yhden illan jutusta, oletteko pitäneet lapsen vai tehneet abortin?
Miten olette pärjänneet, vanhempienne & sukulaisten reaktio, miten mies ottia asian jos hänelle olette kertoneet asiasta yms. Luultavasti olet yksinhuoltaja ?

11

6966

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjukkjffff

Hei!

Tämä ei käynyt minulle, vaan ystävälleni, mutta heillä meni näin:

Oli yhden illan juttu, ja nainen tuli raskaaksi. Naisella ei ollut edes miehen numeroa, johon ottaa yhteyttä... Nainen kuitenkin törmäsi sattumalta miehen noin kuukautta myöhemmin, ja kertoi asiasta. Molemmat olivat aluksi shokissa. Eivät vihausia toisilleen, vaan eivät tienneet mitä sanoa tai tehdä. He kävivät asiasta keskustelujen takia kahvittelemassa muutamaan kertaan, ja huomasivat että viihtyvät hyvinkin yhdessä.:) Päättivät pitää lapsen, sillä sopimuksella että yhteishuoltajuus, vaikka heidän suhde ei pitkälle kantaisikaan. Rupesivat kuitenkin seurustelemaan.

Kun veivät vanhempiensa luo esimerkiksi toisensa, ensi tapaamiselle, oli vanhempien, etenkin naisen vanhenpien, reaktio tuomitseva. Onhan se tulevien isovanhempien varmasti vaikea samalla kertaa sekä tavata kumppaniehdokas ekaa kertaa, että kuulla lapsen tulosta... Mutta tottuivat asiaan kyllä nopeasti raskauden edetessä.

Nykyään pariskunta on yhä onnellisesti yhdessä. Heillä on kolme lasta. Esikoinen nyt 7v.

Tämä tarina sujui mallikkaasti, hyvällä onnella ja molempien halulla yrittää. Ovat hyvin erilaisia ihmisiä, eivätkä vastaa toistensa mielikuvaa siitä, mitä joskus aikoinaan rinnaleen etsivät, mutta kokevat että heillä on myös paljon samaa henkeä ja aitoa välittämistä koko perhettä ja toisiaan kohtaan.

Kaikki tarinat eivät saa yhtä ruusuista loppua.

• nainen222ap

Joillakin voi käydä näinkin onnellisesti. Tämänpä takia olisi mielenkiintoista kuulla erillaisia tarinoita. Kävi sitten onnellisesti tai ei niin onnellisesti. :)

• raskaaksi jatkoilla

Itselläni kävi juurikin niin että lähdin jatkoille 2 miehen kanssa ja harrastimme seksiä aamuun saakka kolmestaan, sillä erolla että toinen ei tullut sisääni. Tästä seuras raskaus ja lapsen isälle asiasta kerroin ja hän ei ollut harmissaan mutta oman elämäntilanteensa takia ei valmis isäksi mitä en häneltä vaatinutkaan. Hän ei vaatinut myöskään minulta aborttia. Ei halunnut viedä itseltäni mahdollisuutta äitiyteen.

Olen kuitenkin 30v, perusterve, velaton, vakituisessa työssä jne.
      niin en nähnyt aborttia edes vaihtoehtona vaan oli heti että "tämän minä haluan". Nyt raskaus viime metreillä ja vauvan syntymä ihan hollilla. En kadu mitään. Se että alku olisi voinut tietty olla suhteessa tai edes selvinpäin mutta ei se mikään edellytys ole. Mulla oli mukavaa.
      Lapsen isä suhtautunut asiaan hyvin. Lapsi saa tietää kyllä isästään kun haluaa mutta emme mitään perhettä ole perustamassa. Isän nimeä ei tule papereihin jne. Hyvä näin.

Olen nähnyt parien eroavan lapsen syntymän jälkeen parin vuoden sisällä jne niin pidän yksinhuoltajuutta hyvänä asiana.

Ystäväni ja sisarukseni jne ovat suhtautuneet asiaan oikein hyvin ja odottavat itseäni enemmän =)
      Vastaukseksi on aina riittänyt että lapsella on isä mutta ei ole kuvioissa että on minä ja tuleva lapseni.
      Kyllä ihmiset tietää miten lapset alun saavat niin eis itä tarvitse sen koommin selitellä. Äitini on todella innoissaan isovanhemmaksi tulosta ja isälläni se otti aikansa, on onnellinen mutta utelias ja epäileväinen alkuunsa kun en suostunut lapsen isästä puhumaan koska mielestäni asia ei hänelle kuulu. Se että isä ei ole kuvioissa ei ole este onnellisuuteen.

Toivottavasti tämä sepostus on jollain tapaa avuksi.

• Jotain positiivistä

Hieno homma olet älykäs nainen ja kohta äiti :) tsemppiä elämäänne! Kerro lisää kumpi tuli ja muutakin

• voi voi ja voi

Miten selittää lapselle että olit vhinko? Tai miten valehdella että on sulla isä se ei vaan ole kiinnostunut sinusta koskaan.... Joku kännipano...hyi v...tu. Olisit hakenut katumuspillerin jos paljaalla annoit painaa.

• NP20

Tämä on just tätä! Ensiksi näkyy todella hyviä, sekä asiallisia neuvoja ja mielipitaitä, mutta sitten joku ahdasmielinen kukkahattutäti/setä päättää mennä aukomaan päätään.

Jokainen saa hommata lapsen ihan miten itse haluaa!

• Äiti kaikille omille

Oispa ollut mahdollista monestikin, mutta ei tullut. Kaikki tulivat sitten avioliitossa, mutta jos olisi aikoinaan vahinko käynyt niin tottakai olisin ottanut tervetulleena vastaan

• 0+99kkjui7f

Nainen tuomitaan lumpuksi mutta miten on jos mies ois tehnyt saman? Lähtee parin naisen kans viettää mukavaa iltaa ja toinen tulee raskaaksi. Ottaako isä vastuun ja hoitaa velvollisuutensa lapsen kasvatuksesta ja elatuksesta?

• rehti äiti

ei miehen tarvitsekaan olla lapsen elämässä jos on ilmoittanut ettei lasta halua ja nainen päättää siitä huolimatta pitää lapsensa. Miehen vastuu lapsesta tällaisessa tapauksessa loppuu elatusmaksuun ja isyyden tunnustamiseen. Mikään paperi ei voi pakottaa miestä ottamaan lasta elämäänsä. Jos mun lastani ei oma isä halua niin en kyllä väkisin yrittäis. Tai en ainakaan valittaisi kun mies on vaan isä paperilla. Joillekin toki riittää sekin.

• halutut ja ei halutut

Vahingossa tulin raskaaksi entiselle miehelle. En halunnut aborttia. Mies ei halunnut lasta. Eikä ole lapsen elämässä nytkään kovin aktiivinen. Isyyden tunnusti ilman painostusta ja nimensä antoi. Emme palanneet yhteen vaikka jossain vaiheessa itse niin halusin. Mielipiteeni on se että lapsen tulisi saada alkunsa, kasvaa ja kehittyä haluttuna. Vaikka oli vahinko niin on minulle yhtä rakas kuin muutkin lapseni. Mutta isäsuhde ei toimi yhtä hyvin kuin jos isä olisi halunnut lapsen.

• Kyl pärjätää

JOKAISEN OMA ASIA!EI KUULU MUILLE!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2265
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1978
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1529
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1377
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1076
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      997
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      116
      759
    Aihe