Elikkäs, meillä on tällä hetkellä kotona 7 vuotias sekarotuinen uros koira. Nyt olisi tarkoitus hakea kotiin toinen koira reippaan kuukauden päästä. Mieltäni painaa ainoastaan se, että nykyistä koiraa on rokotettu viimeksi 2vuotiaana. Viime madotuskertaa en muista. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa koiran terveyden kanssa, eikä muiden koirien kanssa.
Voidaanko hakea uusi pentu, vai onko siitä pennulle haittaa jos vanhempaa ei ole rokotettu?
Tulossa pentu kotiin, jossa jo vanhempi koira
2
301
Vastaukset
- rokotukset kuntoon
Näet rokotuskortista,milloin pitää seuraavat rokotukset uusia.Jos rokotukset kunnossa niin sitten vain tuon madotuksen.Mutta älä tuo pentua,ennenkuin vanhemmalla koiralla on kaikki hoidettu. :)
- järki käteen!
Mikäli sinulla on tiedossa että koiraasi ei ole rokotettu viimeiseen viiteen vuoteen, mikset ole jo rokottanut sitä uudelleen??? koirat tarvitsevat aikuisinakin tehosteita rokotuksiinsa, kuten ihmisetkin. onkohan ihan järkevää hommata pentua kun ette 100% pidä huolta nykyisestäkään koirasta.
Madotus tulee hoitaa koirille 2 kertaa vuodessa, ja jos edellistä kertaa et muista, on siitä varmaan jo aikamoinen tovi jos toinenkin.
Pohdit että onko pennun kannalta Ok jos vanhempaa koiraa ei ole rokotettu, sen sijaan että menisit rokottamaan sen! Järki käteen!
Ja madotus ehdottomasti tulee hoitaa koko olemassa olevalle laumalle ennen kuin uusi pentu tulee taloon. Pennut sairastuvat helpommin kuin aikuiset koirat ja ihan samasta syystä kun pikkupentua ei viedä koirapuistoihin jne ennen kuin rokotukset tehostuksinee ovat kunnossa, sillä vierailla koirilla EI VÄLTTÄMÄTTÄ OLE ROKOTUKSET KUNNOSSA ja ne kantavat tauteja jotka sitten koirapuistoissa leviävät toisiin rokottamattomiin koiriin.
On monia vakavia tauteja, jotka ihan oikeasti tppavat koiranpentuja, parvo esimerkiksi, ja ehdottomasti nyt rokotatte sen vanhemman koiran ja madotatte samalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181