Koen kohteliaisuuden puutteen hyvi suurena. Se huonontaa arkielämämme laatua - suuresti.
Tulin tänään liikkeen ovesta ja näin nuorehkon pariskunnan olevan tulossa. Pidin hetken ovea auki, ettei se sulkeutuisi heidän nenänsä edestä. Ele oli pieni ja vaatimato mutta ei kiitostakaan kuulunut.
Näin on käynyt tapauksissa, joissa olen avannut oven, raskasta taakkaa kantavalle ihmiselle, joka ei edes kunnolla olisi saanut ovea auki. Kiitosta ei enää osata!!
Näkemykseni mukaan, lapset ja vanhukset ovat tässä suhteessa poikkeuksia - myönteisessä mielessä.
Pieni tyttö oli tulossa ylittämään ajorataa pyörällään. Hiljensin vauhtia ajoissa, lähes pysähdyin. Tyttö ylitti ajorataa mutta katsahti hymyillen minuun päin, niiasi polkimilla seisten ja hymyili.
Koin varovaisuuteni suuriarvoiseksi!
Kerron myös ikimuistoisesta tervehdyksestä joulun alla:
Astelin kotiani kohti rivitalopihalla: Pieni nukkavierun näköinen tyttö käveli vastaani. Mielessäni kävi ajatus: kukahan pahatapinen kakara täällä meidän pihan lasten keskuudessa liikku?
Ei olisi pitänyt ajatella moista, "karvat" eivät paljastaneet ihmistä.
Tyttö pyshtyi kohdallani ja sanoi ystävällisesti. Päivää ja Hyvää joulua. Tervehdin tietysti ja toivotin myös Hyvää joulua, mutta sydämeeni sattui ja sattuu vieläkin - vuosikymmenten takaa.
Kohteliaisuudesta
124
3446
Vastaukset
- minäN
Kissa kiitoksilla elää....
- Kirjar
kissakaan pelkkiä kiitoksia syö, ei ainakaan elä niillä, vaikka silittelystä kehrääkin kiitokseksi.
Ruokaa minun kissani tarvitsee joka päivä kiitosten lisäksi.
Sama se on täällä keskusteluissa. Kohtelias esiintyminen, toisten mielipiteiden arvostaminen, kiitoskin silloin kun se tuntuu olevan paikallan.
- pioni
olen havainnut ja ilolla katson miehiä jotka aukaisevat oven ,auttavat takin päälle, kättelevät ja vielä kysyvät mitä kuuluu.
Merkille olen myös pannut nuoret , jotka vastaavat ja vielä asiallisesti, (yleensä saa vain mulkaisun,) kun heiltä jotakin kysyt
Valitettavan pieni on se joukko,joka näin tekee ja siitä voimme itsellekin syytä ottaa,onhan nämä keskiikäset lapsiamme,ja nuoret lapsenlapsiamme,mihin meni opeukset/kasvatukset.
Tosin yhteiskunta on omat toimenpiteensä suorittanut niin ,että aina ei hyväkään kasvatus pysty tavoittamaan asianomaista.
Päättäjät ovat viisaudessaan lakinsa laatineet ja ne osin vaikuttavat myös jokapäiväiseen elämään.
Kasvattajia on vähän ja tarjolla on niin paljon sellaista,mikä luo edellytykset tämän päivän käyttäytymiselle. Tulipa puhetta pionilta. - Ellu
sopii varmaankin sitten meidän suomalaisten kansallisluonteeseen, sillä emme osaa kiittää luontevasti, emmekä sanoa "anteksi" ja "olkaa hyvä!"
Ainakin ulkomailla tungoksessa toisen varpaalle tallatesaan englantilainen sanoo luontevasti:"I am sorry" meikäläiset taas usein "oho."
Vanhempien ihmisten kohteliaisuudesta en nyt menisi takuuseen, mutta nuoret ovat mainettaan parempia.Meillä on nuorten suhteen ennakkoasenteita.
Joskus oli täällä palstalla puhettakin kaikista nuorison suosimista meille kummallisista asioista, kuten lävistykset ja kummalliset vaattet ja musiikkimaku.
Tälläisen rekvisiitan taakse kun pääsee, niin sieltä löytyy usein oikein miellyttävä ja kohtelias nuori, jolla on kypsiä mielipiteitä ja vaikka ei olisikaan,niin muistellaampa oliko itsellämme siinä iässä?
Kohteliaisuus todellakin parantaisi arkielämän laatua.Osaisimmepa kiitellä ja kumarrella edes puoliksi niin paljon kuin japanilaiset. Vaikka se on vain muodollista, niin mukavampaa kuitenkin kuin tyly ilme ja hymytön yrmeä olemus.- Liena
Olen yrittänyt selviytyä monesta tilanteesta kohteliaalla käytöksellä.
Jo minulle annetaan jotain, kiitän, jos ojennan toiselle jotain , sanon ole hyvä.
Suurempiin tavarataloihinkin jossa ovet painuvat kiinni kun kätensä irroittaa, olen aina katsonut onko joku tulossa perästäni, että ovi pysyy hänellekin avoinna.
Mutta kovin moni ei niin tee, ei kiitä eikä hymyile, vaan mennä porhaltaa eteenpäin tyly ilme kasvoillaan.
Silloin kyllä tekisi mieli sanoa paha sana....
Kuitenkin päähäni pinttyneet tavat kehoittavat kätkemään vastenmielisyyden tunteet.
Myötäeläminen ei ole tosin vahvoja puoliani, kuitenkin mahdolliset onnentoivotukset tai surunvalittelut kyllä luontuvat, mutta aidosti ei oikein tule oltua kohtelias. Jostain lukemaani poskisuudelmaa en kyllä suosi kädenpuristus tai olalle napautus kyllä saavat olla yksi kohteliaisuuden ilmaisu keino. - Kamala
Liena kirjoitti:
Olen yrittänyt selviytyä monesta tilanteesta kohteliaalla käytöksellä.
Jo minulle annetaan jotain, kiitän, jos ojennan toiselle jotain , sanon ole hyvä.
Suurempiin tavarataloihinkin jossa ovet painuvat kiinni kun kätensä irroittaa, olen aina katsonut onko joku tulossa perästäni, että ovi pysyy hänellekin avoinna.
Mutta kovin moni ei niin tee, ei kiitä eikä hymyile, vaan mennä porhaltaa eteenpäin tyly ilme kasvoillaan.
Silloin kyllä tekisi mieli sanoa paha sana....
Kuitenkin päähäni pinttyneet tavat kehoittavat kätkemään vastenmielisyyden tunteet.
Myötäeläminen ei ole tosin vahvoja puoliani, kuitenkin mahdolliset onnentoivotukset tai surunvalittelut kyllä luontuvat, mutta aidosti ei oikein tule oltua kohtelias. Jostain lukemaani poskisuudelmaa en kyllä suosi kädenpuristus tai olalle napautus kyllä saavat olla yksi kohteliaisuuden ilmaisu keino.Kirjeen kirjoittaminen toisen nimissä ja lähettäminen palstalle on rikollista, miten sinusta?
- Liena
Kamala kirjoitti:
Kirjeen kirjoittaminen toisen nimissä ja lähettäminen palstalle on rikollista, miten sinusta?
se oikein ole, olen samaa mieltä kanssasi.
Mutta avappa uusi aihe rikollisista toiminnoista, tässä ketjussahan olisi pitänyt antaa mielipiteitä kohteliaisuudesta. - Kun
Liena kirjoitti:
se oikein ole, olen samaa mieltä kanssasi.
Mutta avappa uusi aihe rikollisista toiminnoista, tässä ketjussahan olisi pitänyt antaa mielipiteitä kohteliaisuudesta.Kun itse toimii rikollisesti parjaten toisia valöehdellen niin minusta se ei ole kohteliasta.
Kun joku pitää epäkohteliaana ellei häntä tervehditä ja avata ovea niin itse syyllistyy rikollisiin tekoihin kertomalla perättömiä tietoja.
Ottakaa ensin tukki omasta silmästä ja sitten näytte mahdollisen roskan toisen silmässä. - Liena
Kun kirjoitti:
Kun itse toimii rikollisesti parjaten toisia valöehdellen niin minusta se ei ole kohteliasta.
Kun joku pitää epäkohteliaana ellei häntä tervehditä ja avata ovea niin itse syyllistyy rikollisiin tekoihin kertomalla perättömiä tietoja.
Ottakaa ensin tukki omasta silmästä ja sitten näytte mahdollisen roskan toisen silmässä.näen, mutta jotenkin ainakin näyttää siltä, kuin et olisi ottanut omasta silmästä sitä pienen pientä rikkaakaan pois.
Ollaan nyt vain omalla tavallamme kohteliaita toisillemme ja jätetään katsomatta toistemme silmistä rikkoja, roskia ja tukkeja, tai mitä milloinkin siellä sattuu olemaan. - Ruuneperi
Kun kirjoitti:
Kun itse toimii rikollisesti parjaten toisia valöehdellen niin minusta se ei ole kohteliasta.
Ottakaa ensin tukki omasta silmästä ja sitten näytte mahdollisen roskan toisen silmässä.On ensinnäkin raukkamaista piilotella. Kun linkität luvatta muiden keskusteluviestejä, saisit hävetä palstalle tuloasikin.
- Ruoskan
Ruuneperi kirjoitti:
On ensinnäkin raukkamaista piilotella. Kun linkität luvatta muiden keskusteluviestejä, saisit hävetä palstalle tuloasikin.
Kumma epeli olet,
ethän vain jo ruoskan varjoakin pelkää.
Keskustelussa sinulle pitäisi perustaa aivan oma sarja;"Alle akkain sarja."
Todellinen surkimus, joista osoituksena
jatkuva torailu.
Sinun pitäisi todella tietää, mitä saa palstoillakin kirjoittaa - olethan kaksinkertainen sheriffi, jonka toimikausilla ei ollut keskusteluista hajuakaan; riitaa ja torailua, jota edelleen haastat.
Yritä nyt pitää tämä kanalauma kurissa edes viikon päivät. Sitten voit taas lyödä hanskat tiskiin ja sanoa;HYVÄSTI. - tutkiskelija
Ruuneperi kirjoitti:
On ensinnäkin raukkamaista piilotella. Kun linkität luvatta muiden keskusteluviestejä, saisit hävetä palstalle tuloasikin.
Tämä viesti on rikollista:
- Jos se pitää paikkansa eli on tosi, olet rikkonut törkeällä tavalla yksityisyyttä.
- Jos se on perätön niin silloinkin olet syyllistynyt perättömään lausumaan.
Olet omituinen hyypiö, toimiessasi sheriffinä rikoit tätä salaisuutta etkä milloinkaan vastaa asiallisiin tiedusteluihin.
Kertoisitko tässä viestissäsi mihin perustat väitteesi. Aiemminkin syyttelit rikoksista. Voisitko antaa edes kerran vastaukset asiallisesti.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=4500000000000322&posting=22000000004453300 - Kirjar
tutkiskelija kirjoitti:
- Jos se pitää paikkansa eli on tosi, olet rikkonut törkeällä tavalla yksityisyyttä.
Olet omituinen hyypiö, toimiessasi sheriffinä rikoit tätä salaisuutta etkä milloinkaan vastaa asiallisiin tiedusteluihin.
Kertoisitko tässä viestissäsi mihin perustat väitteesi. Aiemminkin syyttelit rikoksista. Voisitko antaa edes kerran vastaukset asiallisesti.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=4500000000000322&posting=22000000004453300toisilta vastauksia kun itsekään et vastaa.
Näytäppäs esimerkkiä meille muille kuinka viisas mies toimii; Sevastaa kun kysytään, eikä vastaa kysymykseen vastakysymyksellä.
Ruuneperia vielä sentään, luullakseni, kunnioitetaan mielipiteistään.
Ystävä hyvä, anteeksi tuo sanonta, mutta emmekö kaikki mahtuisi mielipiteinemme vaikka samaan keskusteluun, yritettäis haudata vihdoinkin ne miekat ja sapelit sinne historiallisiin kaksintaisteluihin kuuluviksi. - Räkätti
Kirjar kirjoitti:
toisilta vastauksia kun itsekään et vastaa.
Näytäppäs esimerkkiä meille muille kuinka viisas mies toimii; Sevastaa kun kysytään, eikä vastaa kysymykseen vastakysymyksellä.
Ruuneperia vielä sentään, luullakseni, kunnioitetaan mielipiteistään.
Ystävä hyvä, anteeksi tuo sanonta, mutta emmekö kaikki mahtuisi mielipiteinemme vaikka samaan keskusteluun, yritettäis haudata vihdoinkin ne miekat ja sapelit sinne historiallisiin kaksintaisteluihin kuuluviksi.Olet kuin räkättirastas räksätyksinesi.
Ei sinulla asiaa enempää kuin Ruuneperillakaan. - Kirjar
Räkätti kirjoitti:
Olet kuin räkättirastas räksätyksinesi.
Ei sinulla asiaa enempää kuin Ruuneperillakaan.Mietin juuri katsellessani kuinka kätevästi ne räkättirastaat putsasivat marjapensastani.
Ovat paljon nopeampia nokallaan kuin minä kaksin käsin.
Aionkin ottaa yhden räkätin ensi keväänä ja opettaa sen keräämään marjat ämpäriini. Nyt ne ahneuksissan syövät kaikki.
Pitäiskö joku pussi systeemi keksiä?
Sinä kun tiedät kaiken voisitko kehitellä. Olisihan silloin rastaille parempaa käyttöä, se vois olla hyväkin pisnes. - Ruuneperi
tutkiskelija kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=4500000000000322&posting=22000000004453300Mihin minun pitäisi vastata?????
- Anu
Ruuneperi kirjoitti:
Mihin minun pitäisi vastata?????
Olisihan se hyvä jos et olettaisi mitään.
Linkkiä ei edes näytetä. Niitä tulee liikaa.
Pitää itse pystyä kirjoittamaan sovittelevaan
sävyyn, ja jättää linkkien tuominen esiin.
Sillä ne asiat on vanhoja asioita eikä niistä
pidä jauhaa enää.Kirjoittamista on tarpeeksi,
ilman kynsiä ja hampaita, joshan ruuneperi
pistäisit taas runosuonesi toimimaan.
Älä edes vastaa tuommosiin linkkeihin, olet
senverran fiksu mies että älä anna tuulen
heilutella, tule vain useammin palstalle.
Täällä on nyt ollut kiva ilmapiiri.
Olet ainoa joka otti silloinkin kantaa
kun ensikertaa jouduin sairaalaan, se piristi
mieltäni kovasti.Joku toinen vain pilkkasi
ja sanoi sairaudestani pahasti, silti ei ole
mitään tehnyt.
Hyvää jatkoa sinulle vain. - Ruuneperi
Anu kirjoitti:
mitään tehnyt.
Hyvää jatkoa sinulle vain.Linkit, joilla tuodaan muiden vanhoja viestejä luettavaksi on mielestäni rikollista. Tekijänoikeuslain pitäisi suojata kirjoittajia myös täällä.
Hyvä, että taas olet mukana kirjoittamassa.
Hyvää jatkoa! - Hajupoika
Ruuneperi kirjoitti:
Mihin minun pitäisi vastata?????
Kun saisin edes yhden kerran eläissäni sinulta asiallisen vastauksen meilinä niin olisin todella tyytyväinen; palstallakaan et ole sellaista koskaan kyennyt rustaamaan.
- Hajupoika
Anu kirjoitti:
mitään tehnyt.
Hyvää jatkoa sinulle vain.Likainen mielikuvituksesi teettää kaikenlaista. Sinun enkä kenenkään muunkaan sairaudesta ole milloinkaan pilkka tehnyt palstakeskusteluissa.
Sinä ja Ruuneperi olette siinäkin "salvuumestareita." - Hajupoika
Ruuneperi kirjoitti:
Linkit, joilla tuodaan muiden vanhoja viestejä luettavaksi on mielestäni rikollista. Tekijänoikeuslain pitäisi suojata kirjoittajia myös täällä.
Hyvä, että taas olet mukana kirjoittamassa.
Hyvää jatkoa!Miten ihmeessä voin muuten todistaa, että olette joskus kirjoittaneet jotain kun sinäkin kiistät omat kirjoituksesi vielä sittenkin vaikka linkin tuon. Normaalisti sen pitäisi riittää kun tulee vielä keskusteluyhteyskin.
Missä laissa, asetuksessa tai säännöstössä se on kielletty ?
Mikä on se rikos, josta syytät ?
Siinä mulla on kaksi hyväkästä ! - kopsari
Ruuneperi kirjoitti:
Kopsasin hyväksi keskustlumalliksi tähän:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=563&posting=17500000000012599
Linkki ei ole muuta kuin nopeuttamassa tietyn asian hakua. Sitä varten nämä on minusta kehitetty eikä niitä ole pakko avata ja kaikkea lukea - eihän ?
Mielelläni näkisin kun Ruuneperi tuo esiin sen lainkohdan jota tässäkin rikon.
- Helena
Kaunis käytös, kohteliaisuus, voisiko se olla sisäsyntyistä, ihmisen luonteelle ominaista tai sitten ei?
On toki kasvatuksellakin merkityksensä. Tuoreeltaan tähän voisi antaa vastauksensa tänä kesänä kanssani paljon aikaa viettänyt Elmeri 8 v. "Koolasin" juuri näitä ovien avaamisia toisille ja kiittämisiä.
Parhain tapa lienee kuitenkin toimia esimerkkinä niin nuorille kuin vanhemmillekin. Tuo oven auki pitäminen perässä tulijalle on mielestäni jo ilahduttavasti yleistynyt. Ja kiitostakin jo kuulunut. Ruuneperi, lienemme parempaan suuntaan menossa, eurooppalainen kohteliaisuus leviää - toivon mukaan.- Rituli
suomalaiset ovat suhteellisen kohteliaita.
Olen kyllä huomannut, että ihmiset reagoivat oven avaamiseen yleensä hymyillen ja kiittäen.
Samoin, kun autan bussiin nuoren äidin vaunujen kanssa, iloinen kiitos tulee aina.
Myyjät kauppaliikkeissä on meillä koulutettu palvelemaan asiakkaita, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Ainahan sellaisia tapaa, jotka eivät sovi palveluammattiin.
Espanjassa ei taida olla minkäänlaista koulutusta asiakaspalveluun.
Siellä kassat tupakoivat tiskinsä takana. Myyjät saattavat keskustella keskenään huomioimatta asiakasta ollenkaan.
Saattaahan se olla niinkin, että he eivät oikein arvosta turisteja, vaikkakin hehän saavat leipänsä näiltä matkailijoilta, joten sietäisi arvostaa.
Onhan se täällä kotimaassa vähän niinkin, että kohteliaisuuteen ja ystävällisyyteen vastataan yleensä samalla tavoin ja sitten toisin päin.
Sananlaskut sanovat: Sitä saa, mitä tilaa, tai
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. - Helena
Rituli kirjoitti:
suomalaiset ovat suhteellisen kohteliaita.
Olen kyllä huomannut, että ihmiset reagoivat oven avaamiseen yleensä hymyillen ja kiittäen.
Samoin, kun autan bussiin nuoren äidin vaunujen kanssa, iloinen kiitos tulee aina.
Myyjät kauppaliikkeissä on meillä koulutettu palvelemaan asiakkaita, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Ainahan sellaisia tapaa, jotka eivät sovi palveluammattiin.
Espanjassa ei taida olla minkäänlaista koulutusta asiakaspalveluun.
Siellä kassat tupakoivat tiskinsä takana. Myyjät saattavat keskustella keskenään huomioimatta asiakasta ollenkaan.
Saattaahan se olla niinkin, että he eivät oikein arvosta turisteja, vaikkakin hehän saavat leipänsä näiltä matkailijoilta, joten sietäisi arvostaa.
Onhan se täällä kotimaassa vähän niinkin, että kohteliaisuuteen ja ystävällisyyteen vastataan yleensä samalla tavoin ja sitten toisin päin.
Sananlaskut sanovat: Sitä saa, mitä tilaa, tai
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.Totta tosiaan, espanjalaisten asiakaspalveluinnosta ei voi puhua, ei ainakaan turistikohteissa. Vielä vähemmän Venäjällä, tylyä jopa. Siitä huolimatta, että itse yrittää parhaansa.
- Rituli
Helena kirjoitti:
Totta tosiaan, espanjalaisten asiakaspalveluinnosta ei voi puhua, ei ainakaan turistikohteissa. Vielä vähemmän Venäjällä, tylyä jopa. Siitä huolimatta, että itse yrittää parhaansa.
tuli hieman huono omatunto, kun sillä tavalla mollasin espanjalaisia. Ei varmaankaan pitäisi yleistää. Ehkä turistipaikoissa he ovat nähneet sen turismin nurjan puolen ja siksi eivät juuri arvosta turisteja.
Ehkäpä suurissa tavarataloissa on parempi palvelu (vaikka en kyllä ole huomannut). Tupakkakulttuuri on jo väistymässä, ehkä sekin auttaa asiakaspalvelussa siellä etelässä.
Mikä minua hämmästytti, oli tupakoiva pankkivirkailija. Tupakka hampaiden välissä laski rahoja asiakkaalle.
Mutta onhan se vähän niin, että talo elää tapoineen ja vieras menee matkojaan.
Huomasin tämän aamun "Hesarissa" erään Suomessa kesää viettävän saksalaisen mollaavan meidän mautonta ruokakulttuuria.
Virolaiset ovat syyttäneet meitä ylimielisyydestä.
Ehkä sekin on jo menneen talven lumia. Virohan nostaa elintasoaan huimaa vauhtia.
Minäkin lähtisin lenkille, mutta tuo varvas! - Helena
Rituli kirjoitti:
tuli hieman huono omatunto, kun sillä tavalla mollasin espanjalaisia. Ei varmaankaan pitäisi yleistää. Ehkä turistipaikoissa he ovat nähneet sen turismin nurjan puolen ja siksi eivät juuri arvosta turisteja.
Ehkäpä suurissa tavarataloissa on parempi palvelu (vaikka en kyllä ole huomannut). Tupakkakulttuuri on jo väistymässä, ehkä sekin auttaa asiakaspalvelussa siellä etelässä.
Mikä minua hämmästytti, oli tupakoiva pankkivirkailija. Tupakka hampaiden välissä laski rahoja asiakkaalle.
Mutta onhan se vähän niin, että talo elää tapoineen ja vieras menee matkojaan.
Huomasin tämän aamun "Hesarissa" erään Suomessa kesää viettävän saksalaisen mollaavan meidän mautonta ruokakulttuuria.
Virolaiset ovat syyttäneet meitä ylimielisyydestä.
Ehkä sekin on jo menneen talven lumia. Virohan nostaa elintasoaan huimaa vauhtia.
Minäkin lähtisin lenkille, mutta tuo varvas!Mainiota, minullekin kirjoituksen jälkeen puhkesi huono omatunto samaisen asian johdosta! Meinasin jatkaakin, että "tosin olen huomannut, että jos muutaman sanan osaa sanoa enspanjaksi ja liittää vielä por favor, palvelu paranee". No, nyt se tuli kirjattua.
Harmillinen haaveri Sinulla, koeta kestää!
- Kirjar
Menimme lapsenlapsieni kanssa ostoksille.
Pysäköin auton ja isommat juoksivat kaupan ovelle kun autoin pienintä turvavyön avaamisessa.
Yksi lapsista piti kaupan ulko ovea auki.
Edelläni ovelle meni vanhempi pariskunta ja mies laukaisi lapselle; Mitäs siinä tollotat, juokse kotiis! Meni kuitenkin avoimesta ovesta sisään.
Olin kyllä sanaton. Kiitin tietysti itse pientä oven avaajaa kuten tapani on ja olen sitä pyrkinyt teroittamaan noiden pientenkin mieleen.
Kaupassa emme asiasta puhuneet, mutta paluumatkalla autossa tuo oven avaaja kysyi; Mummi, miksi se setä huusi minulle? Eikä kiittänyt vaikka pidin ovea auki!
Tuo lapsi on 8 vuotias ja asiaa en kyennyt hänelle muutoin selittämään kuin sanomalla että
sedällä oli huono päivä, avaa sinä vain aina ovi vaikka nyt et sitä kiitosta kohteliaisuudestasi saanutkaan.
Sattuu se siis lapseenkin tuo epäkohteliaisuus.- Saskia
Suomessakin ollaan menossa parempaan suuntaan kohteliaisuudessa. Hyvin usein eri tilanteissa kuulee käytettävän tuota lyhyttä "sori"- ilmaisua.
Sekin jo mielestäni on positiivinen ele. - Ellu
Saskia kirjoitti:
Suomessakin ollaan menossa parempaan suuntaan kohteliaisuudessa. Hyvin usein eri tilanteissa kuulee käytettävän tuota lyhyttä "sori"- ilmaisua.
Sekin jo mielestäni on positiivinen ele.on palvelualoilla työskentelevien ihmisten kohteliaisuun vähintäänkin hyvää länsimaista keskitasoa.
Vaikka joku pikkuisen katui ja pyyteli anteeksi arvosteltuaan espanjalaisten palvelualttiutta, niin aivan kokemuksesta voin sanoa, että siellä, mutta Ranskassa varsinkin on todella parantamisen varaa. Ainut missä he menevät ohi suomalaisen kohteliaisuuden on sinuttelu/teitittely käytänyö.
Minua ei häiritse eikä loukkaa vaikka aivan nuoret sinuttelevatkin, melkeinpä päinvastoin, mutta tunnen joitakin vanhempia rouvashenkilöitä, jotka harmistuvat silminnähden, kun nuori alle parikymppinen kaupan kassa sanoo:"ole hyvä!"
Tänään on ollut mukava kyläilypäivä ja olen saanut nauraa ja laskea leikkiä ja itse tahtoisin näin tyytyväinen ollessani olla kohtelias ja ystävällinen koko maailmalle.
PS.Ei johdu siitä(ainakaan pelkästään)että hyvän lounaan kyytipoikana otin viiniä ja kahvin kanssa vielä konjakin. - Liena
Saskia kirjoitti:
Sekin jo mielestäni on positiivinen ele.Viikolla juuri ajattelin minne Saskia on mahtanut joutua kun ei ole pitkään aikaan kirjoitellut.
Mutta kiva kun taas ilmestyit.
Olisikohan ollut jonkinlaista "telepatiaa" ilmassa.
Eikös tälläinenkin pieni pätkä kuulu kohteliaisuuteen, kun muistaa tervehtiä henkilöä, josta ei ole vähään aikaan mitään "kuullut"? - Saskia
Liena kirjoitti:
Viikolla juuri ajattelin minne Saskia on mahtanut joutua kun ei ole pitkään aikaan kirjoitellut.
Mutta kiva kun taas ilmestyit.
Olisikohan ollut jonkinlaista "telepatiaa" ilmassa.
Eikös tälläinenkin pieni pätkä kuulu kohteliaisuuteen, kun muistaa tervehtiä henkilöä, josta ei ole vähään aikaan mitään "kuullut"?muistamisesta. Olen kyllä lueskellut, mutta nyt kun "tiedät-kai-kuka" (lainaus Potterista) on kadonnut ovat kirjoittelut tulleet mukavimmiksi ja aiheet olivat kiinnostavia joten rohkenin minäkin soluttautua mukaan.
- Liena
Saskia kirjoitti:
muistamisesta. Olen kyllä lueskellut, mutta nyt kun "tiedät-kai-kuka" (lainaus Potterista) on kadonnut ovat kirjoittelut tulleet mukavimmiksi ja aiheet olivat kiinnostavia joten rohkenin minäkin soluttautua mukaan.
minäkin samasta syystä tässä vähän aikaa takaperin, mutta palasin. En oikein osaa sanoa miksi tämä palsta vain tuntuu enemmän tutulta kuin tuolla muualla olevat.
Ja kyllähän meidän on pakko rohjeta, emme kai anna "kotiamme" kenenkään tuhota :) - Tuhoat
Liena kirjoitti:
minäkin samasta syystä tässä vähän aikaa takaperin, mutta palasin. En oikein osaa sanoa miksi tämä palsta vain tuntuu enemmän tutulta kuin tuolla muualla olevat.
Ja kyllähän meidän on pakko rohjeta, emme kai anna "kotiamme" kenenkään tuhota :)Paras palstojen keskustelujen tuhoaja olet.
- Liena
Tuhoat kirjoitti:
Paras palstojen keskustelujen tuhoaja olet.
väkisinkin myötää sinun olevan oikeassa.
Mutta en kauan enää ole täällä häiritsemässä viisaimpiani. - Kirjar
Liena kirjoitti:
väkisinkin myötää sinun olevan oikeassa.
Mutta en kauan enää ole täällä häiritsemässä viisaimpiani.surukseni todeta että tässä alkaa tuntea itsensä todella tyhmäksi ja viisaammat eivät suostu vastaamaan siihenkään minkä he tietävät totuudekseen.
Älä Liena sinäkään anna periksi.
Ei tämän ikäisten enää tarvitse alistua ja siirtyä sivuun, sillä tiedämmehän mekin sentään jotain.
Tiedämme ettei kaikkien tarvitse tietää kaikesta kaikkea, ei tarvitse olla jokaisessa mielipiteessään samaa mieltä kuin vastapuoli ja sen elämässämme olemme jo ehtineet oppimaan.
Emmehän ala riitelemään ja pakkosyöttämään omia mielipiteitämme edes lapsillemme, vaan annamme tilaa heidän omille suunnitelmilleen, haaveilleen ja ideoilleen. Neuvoja itse kukin antaa, mutta ei vaatien ja alentavasti.
Vaikka olen ns. uusi täällä, olen huomioinut kaikista puheenvuoroistasi ettet sinäkään vaadi toisia muuttamaan mielipidettään, vaikka sanot oman mielipiteesi niinkuin se pitää sanoakin jos keskustelu on keskustelua, eikä toisten virheiden tai mielipiteiden kertakaikkista kumoamista valheena tai tyhmyytenä.
Yhtenä päivänä päätin että en avaa uusia keskusteluja, koska siellä selvästi sanottiin että; en jatka ketjujasi.
Päätin että tyydyn katselemaan ja odottelemaan niitä asiakeskusteluja. Eihän kuitenkaan noilla arvostelijoilla riitä sitä energiaa niin, että antaisivat ajatustensa lentää ja aloittaa uutta.
Eihän tätä mitenkään voi lopettaa juuri nyt, nythän on omakin nuotio pian sammumassa jos lakkaamme puhaltamasta yhteen hiileen.
Roihuavia liekkejä vain laineille kuten saarikauden lopettajaisissa Anukin lupasi sytyttää. Sanonko että tätä mieltä kirjar tänään. - Liena
Kirjar kirjoitti:
surukseni todeta että tässä alkaa tuntea itsensä todella tyhmäksi ja viisaammat eivät suostu vastaamaan siihenkään minkä he tietävät totuudekseen.
Ei tämän ikäisten enää tarvitse alistua ja siirtyä sivuun, sillä tiedämmehän mekin sentään jotain.
Tiedämme ettei kaikkien tarvitse tietää kaikesta kaikkea, ei tarvitse olla jokaisessa mielipiteessään samaa mieltä kuin vastapuoli ja sen elämässämme olemme jo ehtineet oppimaan.
Emmehän ala riitelemään ja pakkosyöttämään omia mielipiteitämme edes lapsillemme, vaan annamme tilaa heidän omille suunnitelmilleen, haaveilleen ja ideoilleen. Neuvoja itse kukin antaa, mutta ei vaatien ja alentavasti.
Vaikka olen ns. uusi täällä, olen huomioinut kaikista puheenvuoroistasi ettet sinäkään vaadi toisia muuttamaan mielipidettään, vaikka sanot oman mielipiteesi niinkuin se pitää sanoakin jos keskustelu on keskustelua, eikä toisten virheiden tai mielipiteiden kertakaikkista kumoamista valheena tai tyhmyytenä.
Yhtenä päivänä päätin että en avaa uusia keskusteluja, koska siellä selvästi sanottiin että; en jatka ketjujasi.
Päätin että tyydyn katselemaan ja odottelemaan niitä asiakeskusteluja. Eihän kuitenkaan noilla arvostelijoilla riitä sitä energiaa niin, että antaisivat ajatustensa lentää ja aloittaa uutta.
Eihän tätä mitenkään voi lopettaa juuri nyt, nythän on omakin nuotio pian sammumassa jos lakkaamme puhaltamasta yhteen hiileen.
Roihuavia liekkejä vain laineille kuten saarikauden lopettajaisissa Anukin lupasi sytyttää. Sanonko että tätä mieltä kirjar tänään.Kommenntti vaan, sillä mulla on verikoen otto terveyskeskuksessa.
Se on tuo sade ilma , olen kauhean allerginen ilmanvaihdoille, matalapainetta se vaan oli.
Nyt meen , mutta pian taas tuun. - Avaisit
Kirjar kirjoitti:
surukseni todeta että tässä alkaa tuntea itsensä todella tyhmäksi ja viisaammat eivät suostu vastaamaan siihenkään minkä he tietävät totuudekseen.
Roihuavia liekkejä vain laineille kuten saarikauden lopettajaisissa Anukin lupasi sytyttää. Sanonko että tätä mieltä kirjar tänään.Räksätät kuin räkättirastas,
ei päätä ei häntää kirjoittelussasi.
Otsikkona keskustelussa näyttää olevat kohteliaisuus. Avaaja parjaa nuorisoa huomaamatta itse palstan keskusteluissa käyttäytyvän törkeästi
toisin ajattelevia kohtaan.
Aloittaisitte hyvän käytöksen alkeiden opiskelun itsestänne.
Kirjar on lyhyessä ajassa näyttänyt sepustuksillaan, ettei opiskeltava aivan heti lopu. Lukijat ovat jo loppuneet; Alvar K. suuttui siitä, näin Ruuneperi syksyllä ja monet muut kun pirukaan ei viitsi lukea niitä "keskustella".
"Keskustelunne" on erään parjaamisen ohella tätä:
- Hei kirjatar !
- Moi, Liena !
- Periksi ei anneta !
- Kamala haju täällä ?
- Nimittelee tyhmäksi, haukkuu.
- Ei vastaa kun ei kysytä... - Liena
Avaisit kirjoitti:
Räksätät kuin räkättirastas,
Otsikkona keskustelussa näyttää olevat kohteliaisuus. Avaaja parjaa nuorisoa huomaamatta itse palstan keskusteluissa käyttäytyvän törkeästi
Kirjar on lyhyessä ajassa näyttänyt sepustuksillaan, ettei opiskeltava aivan heti lopu. Lukijat ovat jo loppuneet; Alvar K. suuttui siitä, näin Ruuneperi syksyllä ja monet muut kun pirukaan ei viitsi lukea niitä "keskustella".
- Hei kirjatar !
- Moi, Liena !
- Periksi ei anneta !
- Kamala haju täällä ?
- Ei vastaa kun ei kysytä...Etkö tosiaankaan huomaa kuinka typeriä omat kirjoituksesi ovat?
Oletko muuttunut lapseksi uudelleen kun sinulta ei saa muunlaista kommenttia kuin kiukuttelevalta viisi vuotiaalta.
Ja joko kaikki kirjahyllyissäsi olevat viisaat kirjat olet lukenut, kun on täytynyt tulla tänne tyhmiä juttuja kueskelemaan.
Mene kirjastoon , hyvä lapsimies - Anonyymi
Tuhoat kirjoitti:
Paras palstojen keskustelujen tuhoaja olet.
Millä oikeudella sinä tulet tänne solvaamaan,
kirjoittajia, täytynee ilmoittaa ylemmälle taholle mistä koneesta nämä erilaisilla keksityillä nikeillä olevat viestit on lähtöisin.
Kyllä ne saadaan selville ip kautta.Jos olet se
kuuluisa hajupoika ja käyt kirjastossa näitä
lähettelemässä sekin saadaan selville. Ja jos olet joku varjossa kulkeva,joka ei uskalla laittaa omaa nikkiänsä esiin kaikki saadaan selville.Silloin saat porttikiellon myös kirjaston koneille.
En kirjoita tätä solvatakseni, vaan siksi että sinäkin lopettaisit tuon hutunkeiton, missä
ei ole päätä eikä häntää. Käykö sinulla
noin kateeksi, kun täällä kirjoittajilla ei
ole riidanpoikastakaan. Häpeäisit vähän. - Sitähän
Anonyymi kirjoitti:
Millä oikeudella sinä tulet tänne solvaamaan,
kirjoittajia, täytynee ilmoittaa ylemmälle taholle mistä koneesta nämä erilaisilla keksityillä nikeillä olevat viestit on lähtöisin.
Kyllä ne saadaan selville ip kautta.Jos olet se
kuuluisa hajupoika ja käyt kirjastossa näitä
lähettelemässä sekin saadaan selville. Ja jos olet joku varjossa kulkeva,joka ei uskalla laittaa omaa nikkiänsä esiin kaikki saadaan selville.Silloin saat porttikiellon myös kirjaston koneille.
En kirjoita tätä solvatakseni, vaan siksi että sinäkin lopettaisit tuon hutunkeiton, missä
ei ole päätä eikä häntää. Käykö sinulla
noin kateeksi, kun täällä kirjoittajilla ei
ole riidanpoikastakaan. Häpeäisit vähän.Siotähän minäkin, että mitähän sinäkin vieläpä vakinikilläsi. Voisitteko käydä vaikka meilaten nämä tällaiset keskustelut. Se kai ei ole ollut hajusta kiinni kun ilmoittaa oman meiliyhteytensä toivoen tällaisen käytävän kuten miesten tai ihmisten sopii. Sehän vain ei sovi sinulle eikä näille muille ymmärtämättömille.
Tällä sivulla olevissa höpinöissä on aiheena vain yksi nikki, jota saa parjata miten vain henkilönä.
Yhtään valheellista ja perätöntä tietoa ei ole koskaan esitetty, et sitä itsekään tee vaan syyllistyt jopa uhkaillen, joka sekin on rikollista.
Hajupoika on ilmoittanut korjaavansa kaikki väärät lausumansa kun ne osoitetaan. Hän jopa kymmeniä kertoja on houkutellut ruusutarjouksillakin näin tekemään.
Hajupoika ei ole erimielisyyttä lietsonut koskaan, asiasta on eriävän mielipiteensä kertonut. Kun joku kirjoittaa, kuten sinä nyt niin onhan se toki kerrottava ymmärrettävällä tavalla, että todella tyhmästi ja typerästi kirjoitat.
Ylläpito on juuri sitä varten, että siihen otetaan yhteyttä kun on asiaa. - Kirjar
Avaisit kirjoitti:
Räksätät kuin räkättirastas,
- Hei kirjatar !
- Moi, Liena !
- Periksi ei anneta !
- Kamala haju täällä ?
- Ei vastaa kun ei kysytä...en ole loukannut Alvaria, enkä voi uskoa että hän minun vuokseni lopetti palstoille kirjoittamisen.
Huom. Sain laajakaista yhteyden heinäkuun 12 päivä ja vasta heinäkuun loppu puolella tulin ensimmäisen kerran palstoille, tai yleensäkään suomi24 sivustoille.
En niin ollen ole kuukausia täällä häirinnyt.
Sinun pyynnöstäsikään en lopeta ja kirjoitan omalla nimimerkillä, "en kulmantakana seisovana."
Avaisitko asiapitoisen keskustelun niin ei olisi tarpeen poiketa täällä ilkeily mielessä.
Sinullahan on parempia keskustelukumppaneita muualla.
Kanssasi en ala riitelemään enkä sinua nimittelemään, siihen luulen olevani liiankin viisas, vaikka muuten yritän oppia parempaa elämää joka päivä. - Hajupoika
Liena kirjoitti:
Etkö tosiaankaan huomaa kuinka typeriä omat kirjoituksesi ovat?
Oletko muuttunut lapseksi uudelleen kun sinulta ei saa muunlaista kommenttia kuin kiukuttelevalta viisi vuotiaalta.
Ja joko kaikki kirjahyllyissäsi olevat viisaat kirjat olet lukenut, kun on täytynyt tulla tänne tyhmiä juttuja kueskelemaan.
Mene kirjastoon , hyvä lapsimiesTässä eräs esimerkki miten tulet asialliseen keskusteluun vain häiritäksesi. Tiedän toki syyn tai ainakin uskon tietäväni, joskaan en voi ymmärtää.
Epärehelliset ihmiset ovat kaikkein inhottavimpia ja siinä suhteessa olet palstalla yliveto.
Mitähän tämänkin linkkinä olevan ketjun puheenvuoroillasi haluat esittää muuta kuin häiritä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=4500000000000323&posting=22000000003182689 - Hajupoika
Hajupoika kirjoitti:
Tässä eräs esimerkki miten tulet asialliseen keskusteluun vain häiritäksesi. Tiedän toki syyn tai ainakin uskon tietäväni, joskaan en voi ymmärtää.
Epärehelliset ihmiset ovat kaikkein inhottavimpia ja siinä suhteessa olet palstalla yliveto.
Mitähän tämänkin linkkinä olevan ketjun puheenvuoroillasi haluat esittää muuta kuin häiritä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=4500000000000323&posting=22000000003182689Tässäkin edellisessä linkissä olet kopioinut tarkoitushakuisesti osan puheenvuorostani, jättäen oleellisen kertomatta.
Näin olet tehnyt lukemattomia kertoja ja ilmeisesti itse tekaissut jopa meilejä palstalle minun nimissäni. Täysin valheellisia ja perätttömiä tietoja esität usein totena. - Hajupoika
Kirjar kirjoitti:
en ole loukannut Alvaria, enkä voi uskoa että hän minun vuokseni lopetti palstoille kirjoittamisen.
Huom. Sain laajakaista yhteyden heinäkuun 12 päivä ja vasta heinäkuun loppu puolella tulin ensimmäisen kerran palstoille, tai yleensäkään suomi24 sivustoille.
En niin ollen ole kuukausia täällä häirinnyt.
Sinun pyynnöstäsikään en lopeta ja kirjoitan omalla nimimerkillä, "en kulmantakana seisovana."
Avaisitko asiapitoisen keskustelun niin ei olisi tarpeen poiketa täällä ilkeily mielessä.
Sinullahan on parempia keskustelukumppaneita muualla.
Kanssasi en ala riitelemään enkä sinua nimittelemään, siihen luulen olevani liiankin viisas, vaikka muuten yritän oppia parempaa elämää joka päivä.Luetun ymmärryksesi kaipaa todella preppausta.
Laskehan omat puheenvuorosi, joissa nikkini mainitset tai siihen viittaat. Tilannehan on tismalleen se, että toista vuotta mummot ovat hyörineet kimpussani kuin paskakärpäset lehmän jätöksissä. Sinä innolla muiden mukana. Olet kuulemma esittänyt kysymyksiäkin. En vain tiedä miten typeryyksiin tulisi vastata.
Ei mionulla ole syytä alkaa inttää moisista, mutta itse esität kovin usein kannanottoja asioissa, jotka eivät sinulle kuulu ja kirjoituksillasi osoitat ettei sinulla ole harmaansinistä aavistyustakaan asioista.
Hain tuolta 80 palstalta jälleen linkin, ja toivon sinunkin tutustuvan keskusteluun. Juuri sinun ja Lienan kaltaiset ovat asiattomuuksineen sotkeneet monet hyvät keskustelut:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=4500000000000323&posting=22000000003182689
Tämä oli oleellista, jonka Liena jätti tahallaan kertomatta. Ilmoitin tuolla esimerkillä miten voi tuoda haluamansa keskustelupuheenvuodon asiayhteyksineen esiin. Tekisitpä sinäkin näin etkä läpiä päähäsi alvariinsa kirjoita. - Liena
Hajupoika kirjoitti:
Tässäkin edellisessä linkissä olet kopioinut tarkoitushakuisesti osan puheenvuorostani, jättäen oleellisen kertomatta.
Näin olet tehnyt lukemattomia kertoja ja ilmeisesti itse tekaissut jopa meilejä palstalle minun nimissäni. Täysin valheellisia ja perätttömiä tietoja esität usein totena.Ystävä hyvä, sinun puheenvuorosi ovat niin tolkuttomia, etten kehtaisi edes kopioida niitä omiin nimiini.
Eikö sinulla ole tosiaankaan ketään sellaista ystävää joka neuvoisi, miten kirjoittaisit? - Kirjar
Hajupoika kirjoitti:
Luetun ymmärryksesi kaipaa todella preppausta.
Laskehan omat puheenvuorosi, joissa nikkini mainitset tai siihen viittaat. Tilannehan on tismalleen se, että toista vuotta mummot ovat hyörineet kimpussani kuin paskakärpäset lehmän jätöksissä. Sinä innolla muiden mukana. Olet kuulemma esittänyt kysymyksiäkin. En vain tiedä miten typeryyksiin tulisi vastata.
Ei mionulla ole syytä alkaa inttää moisista, mutta itse esität kovin usein kannanottoja asioissa, jotka eivät sinulle kuulu ja kirjoituksillasi osoitat ettei sinulla ole harmaansinistä aavistyustakaan asioista.
Hain tuolta 80 palstalta jälleen linkin, ja toivon sinunkin tutustuvan keskusteluun. Juuri sinun ja Lienan kaltaiset ovat asiattomuuksineen sotkeneet monet hyvät keskustelut:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=4500000000000323&posting=22000000003182689
Tämä oli oleellista, jonka Liena jätti tahallaan kertomatta. Ilmoitin tuolla esimerkillä miten voi tuoda haluamansa keskustelupuheenvuodon asiayhteyksineen esiin. Tekisitpä sinäkin näin etkä läpiä päähäsi alvariinsa kirjoita.yhdestäkään puheenvuorosta omaa nimimerkkiäni sillä en kuulunut silloin joukkoon. Olisiko sinunkin syytä lukea tarkemmin milloin tulin tähän joukkoon.
Esitä nyt missä puheenvuorossa olen sinua luokannut tai nimitellyt. Laske myös se nimimerkki mukaan jota aluksi käytin PIONIT ja vaihdoin sen, koska joku muu käytti PIONI nimeä.
Tämä on sitten loppu minun kohdallani sillä omia, kuin vahingossa heittämiäsi loukkaksiahan et laske.
PS. Olisitpa vastannut asiallisesti, olisin voinut jopa arvostaa sinua kuten alussa. Sääli, sillä paljonhan sinulla tietoakin on.
Kantamasi järjen valo ei palanut tuulessa ja sammui ennenkuin ehti tänne asti. - Anonyymi
Sitähän kirjoitti:
Siotähän minäkin, että mitähän sinäkin vieläpä vakinikilläsi. Voisitteko käydä vaikka meilaten nämä tällaiset keskustelut. Se kai ei ole ollut hajusta kiinni kun ilmoittaa oman meiliyhteytensä toivoen tällaisen käytävän kuten miesten tai ihmisten sopii. Sehän vain ei sovi sinulle eikä näille muille ymmärtämättömille.
Tällä sivulla olevissa höpinöissä on aiheena vain yksi nikki, jota saa parjata miten vain henkilönä.
Yhtään valheellista ja perätöntä tietoa ei ole koskaan esitetty, et sitä itsekään tee vaan syyllistyt jopa uhkaillen, joka sekin on rikollista.
Hajupoika on ilmoittanut korjaavansa kaikki väärät lausumansa kun ne osoitetaan. Hän jopa kymmeniä kertoja on houkutellut ruusutarjouksillakin näin tekemään.
Hajupoika ei ole erimielisyyttä lietsonut koskaan, asiasta on eriävän mielipiteensä kertonut. Kun joku kirjoittaa, kuten sinä nyt niin onhan se toki kerrottava ymmärrettävällä tavalla, että todella tyhmästi ja typerästi kirjoitat.
Ylläpito on juuri sitä varten, että siihen otetaan yhteyttä kun on asiaa.ja ylläpitoon on jo otettu yhteyttä, sekö sinun mielestäsi on uhkailua, itsehän sinne kehoitat yhteyttä ottamaan, sinähän puhut läpiä päähäsi.
Miksi muuten taas erinikkinä, puolustelet mukamas hajupoikaa.
Jos haju on niin viisast kuin kehuu olevansa
niin ei hän tulisi tänne palstoille
kirjoittajia nimittelemään, hän viisaana miehenä jättäisi vastaamatta eikä piilonikein haukkua
räksyttäisi mummoja tomppeleiksi tyhmiks kanoiks
Ja mitä vielä kopiointiin ja linkkien lähettelyyn
niihin hän on mestari itse teossaan,turha taas on jonku Lienan kimppuun käydä, kuin kiljuva jalopeura. - Hajupoika
Anonyymi kirjoitti:
ja ylläpitoon on jo otettu yhteyttä, sekö sinun mielestäsi on uhkailua, itsehän sinne kehoitat yhteyttä ottamaan, sinähän puhut läpiä päähäsi.
Miksi muuten taas erinikkinä, puolustelet mukamas hajupoikaa.
Jos haju on niin viisast kuin kehuu olevansa
niin ei hän tulisi tänne palstoille
kirjoittajia nimittelemään, hän viisaana miehenä jättäisi vastaamatta eikä piilonikein haukkua
räksyttäisi mummoja tomppeleiksi tyhmiks kanoiks
Ja mitä vielä kopiointiin ja linkkien lähettelyyn
niihin hän on mestari itse teossaan,turha taas on jonku Lienan kimppuun käydä, kuin kiljuva jalopeura.Turha niin. Fiksuna naisena hän olisi heti myöntänyt toimineensa väärin ja korjannuteehdyksensä, mutta sen sijaan hän on jatkanutsitä hyvin törkeästi kertomalla perättömiä ja jopa meilin väärentäen.
Nämä täällä palstoilla ilmenneitä, muuta entännehalua vetääkään.
Ruuneperin kohdalla asia on saman kaltainen.
Hän tuo esiin yksityisyyteenkuuluvia tietoja,
joita sheriffin toimessa olleena ei saa milloinkaan tuoda ja niitten todenperäisyyskin on hyvin epäselvä.
Pyrin välttämään osallistumista hänen keskusteluihinsa kuten muittenkin avaamiin. Teillä on taipumus parjaten tuoda nikkini keskustluihinne, vaikka olen ilmoittanut, etten tule mukaan ellei nikkiänivedetä mukaan tai muuten anneta väärää tietoa, jonka haluan oikaista.
Ensimmäistäkään väärää tietoa ei kukaan ole koskaanpalstakeskusteluissa pyytänytasiallisesti korjaamaan - et tee sinäkään.
Olentodennut, ettämielellänikorjaan, jos jotain havaitaan - eiole koskaan kerottu.
Alvarin kanssa tilanneon täysin sama. Hän koki tuoda esiin diagnoosin sairaudestani.
Tällaisten asiain esiin tuominen palstalla on ehdottomasti sopimatonta. Totean jo kevättalvella hänen omissa keskusteluissaan "lukijatilastoista" kertoessaan esittäneenperätiomalaatuisia käsityksiä - en osallistunut vielä tuolloinkaan keskusteluun. - Liena
Hajupoika kirjoitti:
Turha niin. Fiksuna naisena hän olisi heti myöntänyt toimineensa väärin ja korjannuteehdyksensä, mutta sen sijaan hän on jatkanutsitä hyvin törkeästi kertomalla perättömiä ja jopa meilin väärentäen.
Nämä täällä palstoilla ilmenneitä, muuta entännehalua vetääkään.
Ruuneperin kohdalla asia on saman kaltainen.
Hän tuo esiin yksityisyyteenkuuluvia tietoja,
joita sheriffin toimessa olleena ei saa milloinkaan tuoda ja niitten todenperäisyyskin on hyvin epäselvä.
Pyrin välttämään osallistumista hänen keskusteluihinsa kuten muittenkin avaamiin. Teillä on taipumus parjaten tuoda nikkini keskustluihinne, vaikka olen ilmoittanut, etten tule mukaan ellei nikkiänivedetä mukaan tai muuten anneta väärää tietoa, jonka haluan oikaista.
Ensimmäistäkään väärää tietoa ei kukaan ole koskaanpalstakeskusteluissa pyytänytasiallisesti korjaamaan - et tee sinäkään.
Olentodennut, ettämielellänikorjaan, jos jotain havaitaan - eiole koskaan kerottu.
Alvarin kanssa tilanneon täysin sama. Hän koki tuoda esiin diagnoosin sairaudestani.
Tällaisten asiain esiin tuominen palstalla on ehdottomasti sopimatonta. Totean jo kevättalvella hänen omissa keskusteluissaan "lukijatilastoista" kertoessaan esittäneenperätiomalaatuisia käsityksiä - en osallistunut vielä tuolloinkaan keskusteluun.Äläkä lausu väärää todistusta lähimäisestäsi.
Sinä kun et tiedä minusta et niin mitään, et fiksuudestani etkä muistakaan ominaisuuksistani.
Vaihdanko nikkini, jos se ei niin paljon antaisi aihetta kenenkään juoruamisiin? - Hajupoika
Liena kirjoitti:
Äläkä lausu väärää todistusta lähimäisestäsi.
Sinä kun et tiedä minusta et niin mitään, et fiksuudestani etkä muistakaan ominaisuuksistani.
Vaihdanko nikkini, jos se ei niin paljon antaisi aihetta kenenkään juoruamisiin?Tiedän liiankin kanssa, mutta niitä asioita en ala palstoille levittelemään. En sinusta enempää kuin kenestäkään toisesta kirjoittajasta.
Keskustelujen pohjalta olen asiat asioina tuonut esiin.
* Toivon, että välittömästi tuot esiin joko palstalla tai meilaten sinusta kertomani väärät tiedot. Hyvin mielelläni ne oitis korjaan, jos kerrot missä keskustelupuheenvuorossa ja millaista väärää tietoa olen esittänyt.
Tämän toivomuksen olen esittänyt palstlla useita kertoja - kukaan ei ole koskaan näin menetellyt - et sinäkään milloinkaan.
Tietänet itsekin tilanteen olevan niin, että sinä pyörit häiriköiden kuten tuo linkki 80 palstalle osoittaa, minun perässäni kuten Ruuneperikin 80 palstalle. Ette ole siellä kirjoitelleet kun poistuin sieltä sinun Ruuneperin usean kehoituksen jälkeen.
Juoruiluun ei minulla ole syytä eikä intoa, siitä sinä ja kumppanit näytte kantavan erityistä huolta.
Minulle olisi taivaan lahja, jos unohtaisit nikkini keskusteluissasi niin muuta ei tarvita rauhan saavuttmiseksi. Toivon, ettet häiriköivästi tulisi millään nikillä keskusteluun.
Asiallista keskustelua palstalla soisi käytävän enemmänkin. - Rituli
Hajupoika kirjoitti:
Tiedän liiankin kanssa, mutta niitä asioita en ala palstoille levittelemään. En sinusta enempää kuin kenestäkään toisesta kirjoittajasta.
Keskustelujen pohjalta olen asiat asioina tuonut esiin.
* Toivon, että välittömästi tuot esiin joko palstalla tai meilaten sinusta kertomani väärät tiedot. Hyvin mielelläni ne oitis korjaan, jos kerrot missä keskustelupuheenvuorossa ja millaista väärää tietoa olen esittänyt.
Tämän toivomuksen olen esittänyt palstlla useita kertoja - kukaan ei ole koskaan näin menetellyt - et sinäkään milloinkaan.
Tietänet itsekin tilanteen olevan niin, että sinä pyörit häiriköiden kuten tuo linkki 80 palstalle osoittaa, minun perässäni kuten Ruuneperikin 80 palstalle. Ette ole siellä kirjoitelleet kun poistuin sieltä sinun Ruuneperin usean kehoituksen jälkeen.
Juoruiluun ei minulla ole syytä eikä intoa, siitä sinä ja kumppanit näytte kantavan erityistä huolta.
Minulle olisi taivaan lahja, jos unohtaisit nikkini keskusteluissasi niin muuta ei tarvita rauhan saavuttmiseksi. Toivon, ettet häiriköivästi tulisi millään nikillä keskusteluun.
Asiallista keskustelua palstalla soisi käytävän enemmänkin.on jälleen tultu.
Joutavaa jankuttamista HP:n puolesta. Kannattaako tuota nyt hyvät keskustelijat jatkaa? Enkä oikein ole varma tuosta Anonyymistäkään. Joskus hän puolustaa Hp ja nyt hän muka moittii ja siihen
yhtyy joku mukamas tuntematon, joka taas mukamas puolustaa Hp:tä.
Hullunkurista jauhamista. Tähänkö nämä aina päättyy? Kysyn vaan. - Anu
Rituli kirjoitti:
on jälleen tultu.
Joutavaa jankuttamista HP:n puolesta. Kannattaako tuota nyt hyvät keskustelijat jatkaa? Enkä oikein ole varma tuosta Anonyymistäkään. Joskus hän puolustaa Hp ja nyt hän muka moittii ja siihen
Hullunkurista jauhamista. Tähänkö nämä aina päättyy? Kysyn vaan.Sellaista se on elämä, meitä kun on niin moneen junaan lähtijöitä. Älä sinä Ritu ole milläsikään.
Elämää tämä vain on ei sen kummempaa,
paratiisiksi ei tätä saa.
Kun on jankuttamis tyyppiä niin on eihän sille
mitään voi.
Mihinkäs seepra raidoistaan pääsee.Ja mihinkäs ihminen luonteestaan.
Sairauksiakin on monenlaisia, yrittäkäämme
ymmärtää vaikka ei aina jaksaisikaan.
Ei vastata häirikölle niin siitä parhaiten pääsee, antaa vain hänen jutella itsensä kanssa,
onhan hänellä monta persoonaa.
Anonyymi on sellainen joka puhuu puolesta ja vastaan voi olla vaikka hän itsekkin,
kukapa tietää.Eikä ole väliä tietääkkään.
Eihän. - Rituli
Anu kirjoitti:
Sellaista se on elämä, meitä kun on niin moneen junaan lähtijöitä. Älä sinä Ritu ole milläsikään.
mitään voi.
Ei vastata häirikölle niin siitä parhaiten pääsee, antaa vain hänen jutella itsensä kanssa,
Anonyymi on sellainen joka puhuu puolesta ja vastaan voi olla vaikka hän itsekkin,
Eihän.Mikähän kumma siinä on, kun keskustelu aloitetaan aivan asiallisissa merkeissä, niin kohta se menee tuollaiseksi joutavan päiväiseksi inttämiseksi.
Luinko minä oikein, että "Kirsikka" kaipasi myös tällaista piruilutyyppistä keskustelua?
Hän sanoi sen piristävän, kuten suola evästä.
Voihan se olla niinkin, mutta eihän se johda mihinkään.
Täytyy tässä katsoa, onko tässä syytä jatkaa.
Mukava on ollut, mutta aikaa vievää.
Niin, eipä ole väliä tietää, kuka milloinkin on kirjoittamassa, jos ei vakinikillä uskalla mielipiteitänsä pistää mustaa valkoiselle.
Arvaillahan aina voi. - Kirjar
Rituli kirjoitti:
Mikähän kumma siinä on, kun keskustelu aloitetaan aivan asiallisissa merkeissä, niin kohta se menee tuollaiseksi joutavan päiväiseksi inttämiseksi.
Luinko minä oikein, että "Kirsikka" kaipasi myös tällaista piruilutyyppistä keskustelua?
Niin, eipä ole väliä tietää, kuka milloinkin on kirjoittamassa, jos ei vakinikillä uskalla mielipiteitänsä pistää mustaa valkoiselle.
Arvaillahan aina voi.turhaan ilkeilyyn ei kannata edes vastata.
Jos joku katsoo aiheelliseksi keskusteluun törkyä lisätä, annetaan olla ja jatketaan kuin mitään ei olisi edes luettu.
Pienellä tuulella nuotio sammuu helpommin.
Yhteisistä keskusteluhetkistä voi saada ja niihin voi myös antaa piristystä. Ei niiden aina niin asiallisia tarvitsekaan olla. - Anu
Rituli kirjoitti:
Mikähän kumma siinä on, kun keskustelu aloitetaan aivan asiallisissa merkeissä, niin kohta se menee tuollaiseksi joutavan päiväiseksi inttämiseksi.
Arvaillahan aina voi.Nyt lopetat tuollaiset höpinät että lopettaisit,
juuri kun olet päässyt alkamaan.
Ei kannata välittää tuollaisista häiriköistä,
täällähän on ollut niin sopuisaa ja rauhallista.
Jutellaan iloisimmista asioista niin ei mielikään
masennu nolla lukemiin.
Keskustella voi vaikka vanhanajan lavatansseista,
tahi nuoruudestaan mitä tehtiin kulloinkin.
Minkälainen nuoruusaika on ollut, sodanjälkeinen aika on varmaan monellakin mielessä.
Tansseissa kun krammarilla soitettiin savikiekko
levyjä, ja krammaria piti veivata.
Ihan mistä vain voi keskustelun aloittaa.
Niin Rituli ei minnekkään palstoilta eihän. - Hölmö
Rituli kirjoitti:
on jälleen tultu.
Hullunkurista jauhamista. Tähänkö nämä aina päättyy? Kysyn vaan.Hölmöläisistä on monenlaisia tarinoita. Sinusta voisi vallan mainiosti saada jatketta vaikkapa peitteen jatkamistarinaan niin hölmöä on jahkaamisesi.
- Sairas
Anu kirjoitti:
Sellaista se on elämä, meitä kun on niin moneen junaan lähtijöitä. Älä sinä Ritu ole milläsikään.
mitään voi.
Eihän.Todella sairas ei kykenisi eikä viitsisi jatkaa tällaista jauhantaa, mutta Anu on todella sairas ellei jaksa hajulle vastailla vaikkei hajusta olisi mitään tietoakaan.
- Uskallus
Rituli kirjoitti:
Arvaillahan aina voi.Kaikilla mummoilla on pupu pöksyissä, jos palstalla on hajun hajuakaan.
- Soihdut
Kirjar kirjoitti:
turhaan ilkeilyyn ei kannata edes vastata.
Jos joku katsoo aiheelliseksi keskusteluun törkyä lisätä, annetaan olla ja jatketaan kuin mitään ei olisi edes luettu.
Yhteisistä keskusteluhetkistä voi saada ja niihin voi myös antaa piristystä. Ei niiden aina niin asiallisia tarvitsekaan olla.Kirjar voisi aloittaa vaikka "Soihdut sammuu, kaikki väki nukkuu...!"
- Rank
Liena kirjoitti:
Ystävä hyvä, sinun puheenvuorosi ovat niin tolkuttomia, etten kehtaisi edes kopioida niitä omiin nimiini.
Eikö sinulla ole tosiaankaan ketään sellaista ystävää joka neuvoisi, miten kirjoittaisit?Oppisitko edes kopioimaan oikein. Hajun teksti on aivan liian vaikeata sinulle kopioida.
Teet suuria virheitä aina.
Ihmeiden päivä kun jollain löytyy älliä edes niin paljon, että kykenee kopioimaan hajun tekstiä,
mutta ennen kurki kuolee kuin suo sulaa. - Anu.
Kirjar kirjoitti:
Yhteisistä keskusteluhetkistä voi saada ja niihin voi myös antaa piristystä. Ei niiden aina niin asiallisia tarvitsekaan olla.Oletko tutustunut siihen toimuntaan?
Keskustelu sivun alaosassa. - Rituli
Uskallus kirjoitti:
Kaikilla mummoilla on pupu pöksyissä, jos palstalla on hajun hajuakaan.
ei suuta halkaise.
On niin suuret luulot itsestään, että mukamas pupu pöksyissä meitillä.
Kyllästymispiste on se, mikä tulee,kun näkeekään häivähdyksenkään lemuista.
Hyvin ystävällisin terveisin Rituli! - Rituli
Hölmö kirjoitti:
Hölmöläisistä on monenlaisia tarinoita. Sinusta voisi vallan mainiosti saada jatketta vaikkapa peitteen jatkamistarinaan niin hölmöä on jahkaamisesi.
Mylläri jauhoi jauhoja
valkoista ja ruskeaa,
illan tullen sanoi hän:
Nyt mä lähden pois.
Jatkahan sinä jauhotteluasi!
Yötä riittää jankutella
turhan päiten änkytellä.
Tyhjän soopaa minäkin
tässä sulle ladonkin. - Tulihan
Kirjar kirjoitti:
yhdestäkään puheenvuorosta omaa nimimerkkiäni sillä en kuulunut silloin joukkoon. Olisiko sinunkin syytä lukea tarkemmin milloin tulin tähän joukkoon.
Esitä nyt missä puheenvuorossa olen sinua luokannut tai nimitellyt. Laske myös se nimimerkki mukaan jota aluksi käytin PIONIT ja vaihdoin sen, koska joku muu käytti PIONI nimeä.
Tämä on sitten loppu minun kohdallani sillä omia, kuin vahingossa heittämiäsi loukkaksiahan et laske.
PS. Olisitpa vastannut asiallisesti, olisin voinut jopa arvostaa sinua kuten alussa. Sääli, sillä paljonhan sinulla tietoakin on.
Kantamasi järjen valo ei palanut tuulessa ja sammui ennenkuin ehti tänne asti.Tulihan se loukkaus sieltä jälleen. Omaa pimeyttä on mahdoton nähdä kun ei ole edes åpientä tuikkua.
Mummottelusta suivaannutaan ja kirjr, pionit mikä lie kirjoittaa; "Kantamasi järjen valo ei palanut tuulessa ja sammui ennen kuin ehti tänne asti."
Kun kirjar ei ymmärrä edes omaa tekstiään niin mitewn sinulta voisikaan vaatia toisen tekstin sisällön oivalluskykyä.
Olet jo useasti tehnyt nikille niin järjettömiä kysymyksiäkin että ne jo osoittavat suurta järjen köyhyyttä. Tarvitaan todella yli-inhimillisiä kykyjä tuoda valoa "kansalle, joka pimeydessä vaeltaa" kun ole edes halua nähdä mitään. - Sydämen
Rituli kirjoitti:
Mylläri jauhoi jauhoja
valkoista ja ruskeaa,
illan tullen sanoi hän:
Nyt mä lähden pois.
Jatkahan sinä jauhotteluasi!
Yötä riittää jankutella
turhan päiten änkytellä.
Tyhjän soopaa minäkin
tässä sulle ladonkin."Sydämen kyllyydestä suu puhuu."
- Hajupoika
Kirjar kirjoitti:
Yhteisistä keskusteluhetkistä voi saada ja niihin voi myös antaa piristystä. Ei niiden aina niin asiallisia tarvitsekaan olla.Mihin se Kirjarin lämpimästi suosittelema Runeberg-sheriffiehdokas katosi ?
Kirjar, on aivan eri asia arvostella kirjoitettua teksiä ja siinä olevaa asiaa kuin henkilö'ä. Tässä on minusta se suuri ero minun ja useitten palstalaisten välillä.
Kun Ruuneperi kertoi taannoin 110 V:n jännitteen olevan vaaraton niin oitis oikaisin a s i a s s a häntä. Kun hän kertoi II Maailmansodan päättyneen kahteen atomipommiin niin koin tuoda tietoa tosiasioista ja se tarkoittaa, että minäkin nimenomaan t o i v o n minun vääriä tietojani oikaistavan mielellään välittömästi. Minulla ei ole ollut milloinkaan mitään syytä olla myöntämättä virheellisiä tietojani, enkä milloinkaan koe niitä arvovalta-asioiksi, vaan päinvastoin olen kiitollinen oikeasta tiedosta.
60 palstalla oli tuo sheriffi-asia, jolle mielessäni nauroin kun satun tietämään ketä Kirjatar niin lämpimästi suositteli ja toivoi kaikkien tukevan yksimielisesti. Harmi, että ketju katosi. Pysytkö kannassasi ?
"Hyvä leipä-juttu on "tuorein" jossa puhutaan hyvästä leivästä vaikkei taida kirjoittajilla olla mitään käsitystä, kuinka minkinlaista leipää valmistetaan ja millaista nimitystä käytetään.
Karjalanpiirakaksikaan ei saa nimittää mitä tahansa piirakkaa - ei ainakaan laittaa sitä tarjolle myytäväksi. - Peppermint
Tulihan kirjoitti:
Tulihan se loukkaus sieltä jälleen. Omaa pimeyttä on mahdoton nähdä kun ei ole edes åpientä tuikkua.
Mummottelusta suivaannutaan ja kirjr, pionit mikä lie kirjoittaa; "Kantamasi järjen valo ei palanut tuulessa ja sammui ennen kuin ehti tänne asti."
Kun kirjar ei ymmärrä edes omaa tekstiään niin mitewn sinulta voisikaan vaatia toisen tekstin sisällön oivalluskykyä.
Olet jo useasti tehnyt nikille niin järjettömiä kysymyksiäkin että ne jo osoittavat suurta järjen köyhyyttä. Tarvitaan todella yli-inhimillisiä kykyjä tuoda valoa "kansalle, joka pimeydessä vaeltaa" kun ole edes halua nähdä mitään.ylläolevan viestin unohdit pyytää poistettavaksi!
31.8. aamusella kun muut hävisivät.
On vain se yksi mutta, kun taas oli uusi nikki.
Otithan sen Ruuneperin solvauksenkin, hyvä vain.
Kirjarko se ei osaa lukea vai joku sinä? - Liena
Hajupoika kirjoitti:
Mihin se Kirjarin lämpimästi suosittelema Runeberg-sheriffiehdokas katosi ?
Kirjar, on aivan eri asia arvostella kirjoitettua teksiä ja siinä olevaa asiaa kuin henkilö'ä. Tässä on minusta se suuri ero minun ja useitten palstalaisten välillä.
Kun Ruuneperi kertoi taannoin 110 V:n jännitteen olevan vaaraton niin oitis oikaisin a s i a s s a häntä. Kun hän kertoi II Maailmansodan päättyneen kahteen atomipommiin niin koin tuoda tietoa tosiasioista ja se tarkoittaa, että minäkin nimenomaan t o i v o n minun vääriä tietojani oikaistavan mielellään välittömästi. Minulla ei ole ollut milloinkaan mitään syytä olla myöntämättä virheellisiä tietojani, enkä milloinkaan koe niitä arvovalta-asioiksi, vaan päinvastoin olen kiitollinen oikeasta tiedosta.
60 palstalla oli tuo sheriffi-asia, jolle mielessäni nauroin kun satun tietämään ketä Kirjatar niin lämpimästi suositteli ja toivoi kaikkien tukevan yksimielisesti. Harmi, että ketju katosi. Pysytkö kannassasi ?
"Hyvä leipä-juttu on "tuorein" jossa puhutaan hyvästä leivästä vaikkei taida kirjoittajilla olla mitään käsitystä, kuinka minkinlaista leipää valmistetaan ja millaista nimitystä käytetään.
Karjalanpiirakaksikaan ei saa nimittää mitä tahansa piirakkaa - ei ainakaan laittaa sitä tarjolle myytäväksi.Minähän suoraan ilmoitin jo siinä "sheriffi"ketjussa että pyysin ylläpidolta sen poistoa.
Eikä se ollut missään 60 palstalla vaan
tässä samassa jossa nytkin väärää kuvitelmaa ylläpidät. - Hajupoika
Hajupoika kirjoitti:
Luetun ymmärryksesi kaipaa todella preppausta.
Tämä oli oleellista, jonka Liena jätti tahallaan kertomatta. Ilmoitin tuolla esimerkillä miten voi tuoda haluamansa keskustelupuheenvuodon asiayhteyksineen esiin. Tekisitpä sinäkin näin etkä läpiä päähäsi alvariinsa kirjoita.En löytänyt mistään sellaista viestiä, jossa olisin väittänyt sinun kirjoitelleen palstalla aiemmin vaan totesin mummojen yleensä kirjoittaneen...
Otin tuonne esimerkkinä "hajupommi" nikillä esiintyneen, joka tuli keskusteluihin vain häiritäkseen.
Tuon hajupommin otin vain esimerkinomaisesti kun nikki kirjoitti jonkun esiintyneen harhauttavasti omaansa muistuttavalla nikillä.
En ole milloinkaan pyrkinyt salaamaan omaa nikkeilyäni, mutta en milloinkaan käytä sellaista nikkiä, joka aiheuttaisi väärinkäsityksiä kirjoittajasta. Nikkeilyä perustelen edelleen sillä, että asia tulisi esille eikä asian esittäjä. Meillä on taipumusta ottaa kantaa esittäjän mukaan - näinhän se tuli tuossa aamuisessakin kun Runeberg ilmoittautui sheriffin tehtävään ja sille tuli "hurraat" - huomasin itse heti jujun. - Hajupoika
Hajupoika kirjoitti:
Mihin se Kirjarin lämpimästi suosittelema Runeberg-sheriffiehdokas katosi ?
Karjalanpiirakaksikaan ei saa nimittää mitä tahansa piirakkaa - ei ainakaan laittaa sitä tarjolle myytäväksi.Sinun poistetuista tiedoistasi on mahdoton sanoa mitään, mutta mitä itse kirjoitin niin pitää täysin paikkansa - valitettavasti en ollut nytkään
väärässä. - pioni
Hajupoika kirjoitti:
En löytänyt mistään sellaista viestiä, jossa olisin väittänyt sinun kirjoitelleen palstalla aiemmin vaan totesin mummojen yleensä kirjoittaneen...
Otin tuonne esimerkkinä "hajupommi" nikillä esiintyneen, joka tuli keskusteluihin vain häiritäkseen.
Tuon hajupommin otin vain esimerkinomaisesti kun nikki kirjoitti jonkun esiintyneen harhauttavasti omaansa muistuttavalla nikillä.
En ole milloinkaan pyrkinyt salaamaan omaa nikkeilyäni, mutta en milloinkaan käytä sellaista nikkiä, joka aiheuttaisi väärinkäsityksiä kirjoittajasta. Nikkeilyä perustelen edelleen sillä, että asia tulisi esille eikä asian esittäjä. Meillä on taipumusta ottaa kantaa esittäjän mukaan - näinhän se tuli tuossa aamuisessakin kun Runeberg ilmoittautui sheriffin tehtävään ja sille tuli "hurraat" - huomasin itse heti jujun.tämä jahkailu täällä.
Mistä löytyy sellainen nainen/mies, joka pystyisi lopettamaan tämän vanhoihin ketjuihin palaamisen, saisimme jotakin mielekästä kirjoittelua aikaan.
Ajattelin viikon aikaan tapahtuneen ,jotakin parannusta asioiden kulkuun, mutta petyin.
Tämä jatkuva veteleminen linkkeihin ja kuka sanoi, mitä sanoi, alkaa väsyttää.
Jos tälläinen on jonkun mielestä keskustelua ,olen
jyrkästi eri mieltä.
Voisimmeko "väitellä" aiheista/asioista, ei siitä
kuka on tehnyt mitäkin.
Yritetään löytää kiva tapa viestitellä, sallitaan huumorinkin kukkia ,jos olemme erimieltä,voisimme perustella kantaamme ja saada kaikki ymmärtämään tarkoituksemme.
Ei väittely ole pahasta ,kun erillaiset mielipiteet kohtaavat,minusta se avaa uusia näkökulmia asioille.
Siis väittelyä ja mukavaa yhdessä kirjoittelua, toivoo pioni. - Miksi
pioni kirjoitti:
tämä jahkailu täällä.
Mistä löytyy sellainen nainen/mies, joka pystyisi lopettamaan tämän vanhoihin ketjuihin palaamisen, saisimme jotakin mielekästä kirjoittelua aikaan.
Ajattelin viikon aikaan tapahtuneen ,jotakin parannusta asioiden kulkuun, mutta petyin.
Tämä jatkuva veteleminen linkkeihin ja kuka sanoi, mitä sanoi, alkaa väsyttää.
Jos tälläinen on jonkun mielestä keskustelua ,olen
jyrkästi eri mieltä.
Voisimmeko "väitellä" aiheista/asioista, ei siitä
kuka on tehnyt mitäkin.
Yritetään löytää kiva tapa viestitellä, sallitaan huumorinkin kukkia ,jos olemme erimieltä,voisimme perustella kantaamme ja saada kaikki ymmärtämään tarkoituksemme.
Ei väittely ole pahasta ,kun erillaiset mielipiteet kohtaavat,minusta se avaa uusia näkökulmia asioille.
Siis väittelyä ja mukavaa yhdessä kirjoittelua, toivoo pioni.haet ensimäisinä tällaiset jutut joissa saa jatkaa jurnutusta.
Olisihan täällä ollut muitakin ketjuja joista voisit aloittaa. - Olet
Hajupoika kirjoitti:
En löytänyt mistään sellaista viestiä, jossa olisin väittänyt sinun kirjoitelleen palstalla aiemmin vaan totesin mummojen yleensä kirjoittaneen...
En ole milloinkaan pyrkinyt salaamaan omaa nikkeilyäni, mutta en milloinkaan käytä sellaista nikkiä, joka aiheuttaisi väärinkäsityksiä kirjoittajasta. Nikkeilyä perustelen edelleen sillä, että asia tulisi esille eikä asian esittäjä. Meillä on taipumusta ottaa kantaa esittäjän mukaan - näinhän se tuli tuossa aamuisessakin kun Runeberg ilmoittautui sheriffin tehtävään ja sille tuli "hurraat" - huomasin itse heti jujun.Oikeita "mätämunia" ovat juuri nämä akat, jotka itse kaivelevat. Luin tuon linkkisi ja huomasin, että oikeassa olet. Tämä "hajupommikin" näkyi vain jurnuttavan kuten pioni tuossa. Itsessä ei vikaa milloinkaan.
Hyvä keskustelu on heistä tuota; hei anu, hei liena, mitä pionille kuuluu, Runeberg sheriffiksi hurraa..! - pioni
Olet kirjoitti:
Oikeita "mätämunia" ovat juuri nämä akat, jotka itse kaivelevat. Luin tuon linkkisi ja huomasin, että oikeassa olet. Tämä "hajupommikin" näkyi vain jurnuttavan kuten pioni tuossa. Itsessä ei vikaa milloinkaan.
Hyvä keskustelu on heistä tuota; hei anu, hei liena, mitä pionille kuuluu, Runeberg sheriffiksi hurraa..!mätämuna voin olla, mutta olenkohan antanut sellaisen kuvan, että ei mitään vikaa, pieleen on mennyt jutusteluni ,jos noin olet sen ymmärtänyt.
Olen pyrkinyt kertomaan mielikuviani asioista ,ja en pidä pahana kysellä mitä kuuluu ja kiitellä toisia ystävällisiä ihmisiä,eihän se ole keneltäkään pois, jos niin teen.
Aidossa tilanteessakin aloitan jutustelun sanomalla ,mitä kuuluu, kiitos viimeisestä ,miten olet voinut, ja siitä se juttu alkaa viritä.
Olisiko sinun mielestäsi ,kivempi tapa aloittaa vaikka sanomalla, jopa oli surkea aamu,j.n.e.
Tuossa paheksuttiin minunkin etsivän ketjut missä
vain ollaan ilkeitä , mutta ajattelin ,että ilma on puhdistunut, pois oloni aikana, näin ei ollut käynyt,joten pahoittelin sitä ,tässä ja nyt.
Vajavaisuuteni todeten, pioni. - Hajupoika
pioni kirjoitti:
mätämuna voin olla, mutta olenkohan antanut sellaisen kuvan, että ei mitään vikaa, pieleen on mennyt jutusteluni ,jos noin olet sen ymmärtänyt.
Olen pyrkinyt kertomaan mielikuviani asioista ,ja en pidä pahana kysellä mitä kuuluu ja kiitellä toisia ystävällisiä ihmisiä,eihän se ole keneltäkään pois, jos niin teen.
Aidossa tilanteessakin aloitan jutustelun sanomalla ,mitä kuuluu, kiitos viimeisestä ,miten olet voinut, ja siitä se juttu alkaa viritä.
Olisiko sinun mielestäsi ,kivempi tapa aloittaa vaikka sanomalla, jopa oli surkea aamu,j.n.e.
Tuossa paheksuttiin minunkin etsivän ketjut missä
vain ollaan ilkeitä , mutta ajattelin ,että ilma on puhdistunut, pois oloni aikana, näin ei ollut käynyt,joten pahoittelin sitä ,tässä ja nyt.
Vajavaisuuteni todeten, pioni.Kirjoituksistanne kuultaa "älytön" epärehellisyys. Aiemmin yritinkertoa älyllisestä epärehellisyydestä ja se koettiin loukkaukseksi niin päätin jatkaa aisoita tutkittuani, että epärehellisyys kukoistaa "mummojen" kirjoituksissa - siitä ei mihinkään pääse.
En ala asiaa edes enääerittelemään, koska sitä on jauhettu jo pitkään ja huomaan teidän itsekunkin kyllästyvän toisiinnekin juuri tässä mielessä.
Pionikin höpisee vajavaisuudestaan ja tyhmyydestään kerjäten kehuja.
Auta armias kun Hajupoika sitten osoittaa ihan kädestä pitäen tyhmyytenne niin siitäkös riemu repeää !
Toivoisin, että alkaisitte kirjoitella "vähemmän tyhmiä" niin palsta paranee. - Liena
Hajupoika kirjoitti:
Kirjoituksistanne kuultaa "älytön" epärehellisyys. Aiemmin yritinkertoa älyllisestä epärehellisyydestä ja se koettiin loukkaukseksi niin päätin jatkaa aisoita tutkittuani, että epärehellisyys kukoistaa "mummojen" kirjoituksissa - siitä ei mihinkään pääse.
En ala asiaa edes enääerittelemään, koska sitä on jauhettu jo pitkään ja huomaan teidän itsekunkin kyllästyvän toisiinnekin juuri tässä mielessä.
Pionikin höpisee vajavaisuudestaan ja tyhmyydestään kerjäten kehuja.
Auta armias kun Hajupoika sitten osoittaa ihan kädestä pitäen tyhmyytenne niin siitäkös riemu repeää !
Toivoisin, että alkaisitte kirjoitella "vähemmän tyhmiä" niin palsta paranee.Olen tosiaankin huomannut palstan kirjoitusten ja toinen toistensa arvostamisen olevan aivan hyvällä hollilla.
Kyllä se edelleenkin paranee kun sinä, meidän "tietoniekkammekin", osaat jättää pois kirjoituksistasi pursuavan epävireisen säveleen. - Hajupoika
Liena kirjoitti:
Olen tosiaankin huomannut palstan kirjoitusten ja toinen toistensa arvostamisen olevan aivan hyvällä hollilla.
Kyllä se edelleenkin paranee kun sinä, meidän "tietoniekkammekin", osaat jättää pois kirjoituksistasi pursuavan epävireisen säveleen.Palstakirjoittelujen pahin häirikkö olet - ettet osaa edes hävetä !
- tämän
Hajupoika kirjoitti:
Palstakirjoittelujen pahin häirikkö olet - ettet osaa edes hävetä !
ketjun viimeinen viesti ja mieti sisältöä edes pieni hetki.
Siinä sanat osuvat naulankantaan turhasta sanailusta, aloitetaanko keskustelu jossa turhat huomiot toistemme älystä jätetään sanomatta.
Viisas tai tyhmä, samaa leipää syömme ja saman arvostuksen ansaitsemme ihmisinä. - Hajupoika
Hajupoika kirjoitti:
Kaksinkertaisesti mahdotonta on kun
- täytetty lintu hautoo tyhjennettyjä munia !
Et ole ensimmäistäkään kertaa vastannut perättömyyksiisi, et ole korjannut vääristelyjäsi,
tuntuu täysin mahdottomalta edes kuvitella mitään oikeata keskustelua tällaisen ihmisen kanssa.
Palataan asiaan kun selvität asiat niinkuin ne olisi pitänyt selvittää jo ajat sitten.
Nämä asiat eivät kuulu palstakeskusteluihin - eivät ole tänne kuuluneet alun alkaenkaan. - Liena
Liena kirjoitti:
Olen tosiaankin huomannut palstan kirjoitusten ja toinen toistensa arvostamisen olevan aivan hyvällä hollilla.
Kyllä se edelleenkin paranee kun sinä, meidän "tietoniekkammekin", osaat jättää pois kirjoituksistasi pursuavan epävireisen säveleen.Lueppas
Kirjoittanut: tämän, 6.9.2004 klo 17.49
Siinä sanat osuvat naulankantaan turhasta sanailusta, aloitetaanko keskustelu jossa turhat huomiot toistemme älystä jätetään sanomatta.
Viisas tai tyhmä, samaa leipää syömme ja saman arvostuksen ansaitsemme ihmisinä.
------------------------
Vastaan tähän sinun kopioituun viestiisi kun alkuperäiseen ei voinut vastata liian syvän hierarkian takia.
Eihän minulla muuta vastaamista oikein ole kun vain halusin mainita huomanneeni ettei minun kirjoituksiani oikein suvaita. Olen liian alaarvoinen tulla kohdelluksi säädyllisellä tavalla.
Mutta eihän se ole minun häpeäni, vaan sen henkilön, joka ei osaa kohdella luultavasti ketään kunnioittettavalla käytöksellä.
Hän on varmaan ollut piilotettuna uunin pankolle silloin kun kauniita käytöstapoja jaettiin ja jäänyt niitä kokonaan paitsi. - Hajupoika
Liena kirjoitti:
Lueppas
Kirjoittanut: tämän, 6.9.2004 klo 17.49
Viisas tai tyhmä, samaa leipää syömme ja saman arvostuksen ansaitsemme ihmisinä.
------------------------
Vastaan tähän sinun kopioituun viestiisi kun alkuperäiseen ei voinut vastata liian syvän hierarkian takia.
Eihän minulla muuta vastaamista oikein ole kun vain halusin mainita huomanneeni ettei minun kirjoituksiani oikein suvaita. Olen liian alaarvoinen tulla kohdelluksi säädyllisellä tavalla.
Mutta eihän se ole minun häpeäni, vaan sen henkilön, joka ei osaa kohdella luultavasti ketään kunnioittettavalla käytöksellä.
Hän on varmaan ollut piilotettuna uunin pankolle silloin kun kauniita käytöstapoja jaettiin ja jäänyt niitä kokonaan paitsi.Sinä olet joskus esittänyt kysymyksiä vastattavakseni ja osoittanut oman ÄO:n kun et ole edes itse kyennyt vastaamaan omiin kysymyksiisi. Olisin vastannut ja vastaisin, mutta koen sen turhauttavaksi, koska tiedän ettet edes itse kykene kysymyksiisi vastaamaan.
Hyvästä käytöksestä ei ole teillä "hajuakaan". - Liena
Liena kirjoitti:
Kyllä se edelleenkin paranee kun sinä, meidän "tietoniekkammekin", osaat jättää pois kirjoituksistasi pursuavan epävireisen säveleen.Joka johtuu taas hierarkiasta on vastaukseni tässä kohtaa Hajupojalle.
Sinä onneton et osaa edes järkeäsi käyttää kohteliaisuutta vastatessasi viesteihimme.
Olinhan selvästi maininnut että syy ei ole minussa, vaan häpeän puutteesi takia, me kaikki joudumme puoleltasi häväistyksen kohteeksi. Ja syy on siinä, kun sinä ressukka et oasaa edes hävetä huonoa käyttäytymistäsi.
Yritäppä ottaa jarki käteesi KERRANKIN ja mene opiskelemaan sivistyneen käyttäytymisen alkeita.
---------------------------------------------
Sinä olet joskus esittänyt kysymyksiä vastattavakseni ja osoittanut oman ÄO:n kun et ole edes itse kyennyt vastaamaan omiin kysymyksiisi. Olisin vastannut ja vastaisin, mutta koen sen turhauttavaksi, koska tiedän ettet edes itse kykene kysymyksiisi vastaamaan.
Hyvästä käytöksestä ei ole teillä "hajuakaan". - Hajupoika
Liena kirjoitti:
Joka johtuu taas hierarkiasta on vastaukseni tässä kohtaa Hajupojalle.
Sinä onneton et osaa edes järkeäsi käyttää kohteliaisuutta vastatessasi viesteihimme.
Olinhan selvästi maininnut että syy ei ole minussa, vaan häpeän puutteesi takia, me kaikki joudumme puoleltasi häväistyksen kohteeksi. Ja syy on siinä, kun sinä ressukka et oasaa edes hävetä huonoa käyttäytymistäsi.
Yritäppä ottaa jarki käteesi KERRANKIN ja mene opiskelemaan sivistyneen käyttäytymisen alkeita.
---------------------------------------------
Sinä olet joskus esittänyt kysymyksiä vastattavakseni ja osoittanut oman ÄO:n kun et ole edes itse kyennyt vastaamaan omiin kysymyksiisi. Olisin vastannut ja vastaisin, mutta koen sen turhauttavaksi, koska tiedän ettet edes itse kykene kysymyksiisi vastaamaan.
Hyvästä käytöksestä ei ole teillä "hajuakaan".Liena,
sinun suurin vikasi on epärehellisyytesi, jonka olen useita kertoja tuonut esiin. Se on paistanut läpi kirjoittelussasi aivan alusta alkaen ja kauheaksi sen tekee se, että ilman omantunnontuskia olet jopa viestejä väärentämällä, vääristelemällä ja nikkiäni muistuttavalla nikillä esiintyen pyrkinyt saamaan minut huonoon valoon etkä milloinkaan tunnusta näitä kuin jossain sivulauseessa.
Kaikesta ei tietty ole täysin varmoja dokumentteja, mutta epäilyt eivät liene aiheettomia.
Se mitä kerrot itse yksityiselämästäsi palstakeskusteluissa tekee eräät "toilauksesi" ainakin minusta hyvin paheksuttaviksi.
Niitä ei ole syytä täällä palstoilla repostella.
Tietänet, että olet jopa uhkaillut ja yrittänyt kiristystä - tekaistu meili oli osoitus siitä, että sinä voit toteuttaa uhkauksesi.
Kirjoitin taannoin keskustelunavauksen;"Hirveä ihminen". Voisit edes pyrkiä keskusteluissa siihen, että voisin muuttaa käsityksiäni. - Peppermint
Hajupoika kirjoitti:
Otsikolla; Suunnaton epärehellisyys, lähettämäsi viestin perusteella voisiko esittää toivomuksen
näin sivusta seuranneena.
Me jokainen lukija osaamme muodostaa oman käsityksemme palstoille kirjoittavista henkilöistä joiden ei tarvitse paljastaa itseään nimimerkkinsä takaa.
Jos sinä olet muodostanut oman käsityksesi ja pidät kaikkia muita ei toivottuina tällä foorumilla, ei se tarkoita että kaikki muut olisivat kanssasi samaa mieltä, tai että kaikki muuttaisivat mielipiteensä sen mukaan mitä sinä sanot tai kerrot.
Jokainen pilaa oman nimimerkkinsä, sinäkin, ei siihen väärentäjiä tarvita.
Jätä jo tuo turha eilisissä eläminen ja vanhojen kaunojen kaivaminen, saatais lukea muutakin kuin nälvimistä ja nimittelyä.
Teille muille sanoisin, yrittäkää kestää ja jättää vastaamatta noihin älyttömiin juttuihin, ei ne muuten lopu.
Rauhaa ja suvaitsevaisuutta ikä - ihmisille.
Maailmassa on mielettömyyksiä ja taisteluja joihin myös toivoisi rauhan koittavan.
- Kirjar
Huomenta.
Aamulla oli 60 palstalla Ruuneperista otsikko johon hän oli vastannut aloittavansa Seriffinä viikon päästä ja siitä aloituksesta hän puhuu tuossa johon vastasit.
Minulla on öljy lopussa ja kukaan ei tuo.
sisältyi siihen edellä mainitsemaani.- Liena
Näinkin sen , mutta kun menin takaisin petiin niin unohdin nukkuessani koko jutun.
Kuinka olin vain lukevínani että nikkinä ei ollut Ruuneperi vaan Runeberg.
Siksi en ottanut siitä sen enemmän paineita kun arvasin kenen laatima se oli.
Näin on käynyt enenkin, täytyy olla varovainen noitten eroavien nikkien suhteen.
Joku oli kerran kirjoittanut myös nikillä lienu, joka ei todellakaan ollut Liena.
Huomautin siitä heti. - Hajupoika
Näytät toistavan asiaa, joka osoittaa lukutaitosi ja luetun ymmärryksesi olevan preppauksen tarpeessa. Vastasin siihen vähän ennen poistoa ja tässä ketjussakin kerroin, että puheenvuorosi aiheutti naurulihaksissani suupielissä ja vatsanpohjassa melkoisia liikahduksia, joille
ei meinannut tulla loppua.
En todellakaan tunne niin hyvin tämän Runebergin kykyjä ja taitoja hoitaa sheriffin tehtävä, että voisin sanoa edes mielipidettäni asiasta. Keväänkorvalla hän oli aloittamassa samankaltaista keskustelua, johon voinette tutustua muistaakseni 60 palstalla, ja aiemmin avasi
erään keskustelun 80 palstalla. - Kai
Hajupoika kirjoitti:
Näytät toistavan asiaa, joka osoittaa lukutaitosi ja luetun ymmärryksesi olevan preppauksen tarpeessa. Vastasin siihen vähän ennen poistoa ja tässä ketjussakin kerroin, että puheenvuorosi aiheutti naurulihaksissani suupielissä ja vatsanpohjassa melkoisia liikahduksia, joille
ei meinannut tulla loppua.
En todellakaan tunne niin hyvin tämän Runebergin kykyjä ja taitoja hoitaa sheriffin tehtävä, että voisin sanoa edes mielipidettäni asiasta. Keväänkorvalla hän oli aloittamassa samankaltaista keskustelua, johon voinette tutustua muistaakseni 60 palstalla, ja aiemmin avasi
erään keskustelun 80 palstalla.Pitäisi omat avauksesi muistaa.
- Hajupoika
Liena kirjoitti:
Näinkin sen , mutta kun menin takaisin petiin niin unohdin nukkuessani koko jutun.
Näin on käynyt enenkin, täytyy olla varovainen noitten eroavien nikkien suhteen.
Joku oli kerran kirjoittanut myös nikillä lienu, joka ei todellakaan ollut Liena.
Huomautin siitä heti.Sinullahan on omaa kokemusta väärentää meili Hajupojan nimellä palstalle ja esiintymisestä ainakin erehdyttävästi Hajupoikaa muistuttavalla nikillä häiriköiden. En yhtään ihmettelisi vaikka olisit väärien "Hajupoika"-kirjoitusten takana, en syytä koska varmaa tietoa minulla ei ole.
- Kuka kerran keksitään niin sitä aina epäillään. - Hajupoika
Kai kirjoitti:
Pitäisi omat avauksesi muistaa.
Olen ollut panevinani merkille, että muistini on yllättävän hyvä. Tuossa tulin Lienalle juuri vastanneeksi hänen "nikkeilystään" joten otettakoon tässä esimerkki "käsialasta", joka kertoo paljon yhtäläisyyksistä Liena -hajupommi.
Viestien sisältö tässä ketjussa puhuu paljon:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=4500000000000323&posting=22000000003246597
Kun kerrotte minun höpisevan näissä punatilpuissa yksikseni niin tutkiskelkaapa hieman ?
Olisikohan siihen osallistunut mahdollisesti muitakin ja millaista riitaa ja toraa niissä onkaan ? - Hajupoika
Liena kirjoitti:
Huomautin siitä heti.Liena,
tuntuuko teksti tutulta ?
Pyydän, että tutustutte palstan 80 keskusteluiden aktiivisuuteen ennen ja jälkeen meidän "punaisiin tilppuihin" johtaneita keskusteluja.
Osallistuiko "hajupommi", Liena, Ruuneperi ja muut aiemmin aktiivisesti keskusteluihin - entä poistumisemme jälkeen ?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=4500000000000323&posting=22000000003246589 - Kirjar
päästään helpommalla, kun ei edes lueta.
Hyvin menee mutta menköön! - Kirjar
Hyvin menee mutta menköön! - Liena
Kirjar kirjoitti:
Hyvin menee mutta menköön!Sitä tuntuu olevan niin monenlaatuista sorttia:))
Hyvinhän se menee kun on alamäki edessä:)) - Rituli
Hajupoika kirjoitti:
Sinullahan on omaa kokemusta väärentää meili Hajupojan nimellä palstalle ja esiintymisestä ainakin erehdyttävästi Hajupoikaa muistuttavalla nikillä häiriköiden. En yhtään ihmettelisi vaikka olisit väärien "Hajupoika"-kirjoitusten takana, en syytä koska varmaa tietoa minulla ei ole.
- Kuka kerran keksitään niin sitä aina epäillään.sanoit. Joka kerran keksitään, sitä aina epäillään.
Oliko nyt aivan rehellistä peliä kirjoitella Sherifi-jutusta?
Sinähän siinä asialla olit. Kukas muu tuommoista edes keksisi?
Sinun on ihan turha vaihtaa nikkejä, kyllä sinut aina tunnistetaan.
Kukahan se haukkuu kaikkia valehtelijoiksi?
Taitaa kolahtaa omaan nilkkaan. - Rituli
Liena kirjoitti:
Sitä tuntuu olevan niin monenlaatuista sorttia:))
Hyvinhän se menee kun on alamäki edessä:))70 :n kahvipöytäkeskustelua.
Aika mukavastihan se kuluu "kohteliaisuudesta" keskustellessa.
Varsinkin, kun tämä on niin ylen kohteliasta vuoropuhelua.
Minä en ymmärrä lainkaan, miksi Liena on tässä silmätikkuna. En ole oikein pysynyt kärryillä, kun on ilmeisesti alkuajoilta jäänyt nurisijan hampaankoloon jotain.
Tämä nurisijahan se aikoinaan käytti Lienu-nikkiä, koska halusi nimenomaan minulle letkauttaa näistä lasten hoidoista.
En taaskaan malttanut olla jupisematta tällä palstalla.
Mutta nyt en puhu enää tänään mitään.
- Kirjar
Tervehdykset ja kiitokset kuuluvat kohteliaisuuteen, paikkansa luovuttaminen bussissa itseään vanhemmalle tai nuoremmalle joka näyttäisi istumapaikkaa enemmän tarvitsevan, kohtelias ele sekin.
Avulaisuus ja kohteliaisuus kukevat käsi kädessä.
Turha omien tapojensa ja oppiensa tyrkyttäminen, kaikkien toisten mielipiteiden kumoaminen, vain minä tiedän tästä jotain, ovat kaukana siitä kohteliiasta käytöksestä jota kanssaihmisiltä odottaisi.
Ihmisiä on kahdenlaisia - niitä jotka sisään tullessaan sanovat: "Hei, tässä minä olen!", ja niitä, jotka sanovat; "Hei, siinähän sinä olet!"
Mielestäni tämä jälkimmäinen osaa olla kohteliaampi.- Hajupoika
Nimimerkki Kirjar osoitti koppavuutensa jo ensi puheenvuoroissaan esittäessään kysymyksiä Hajupojalle vaativaan sävyyn ja toistaen ne vähemmän kohteliaaseen sävyyn useaan kertaan. Niihin oli mahdoton vastata.
Yksikään nikki palstalla ei ole milloinkaan vastannut esittämiini kysymyksiin palstalla eikä meilaten.
Ruuneperi on syyttänyt jopa rikoksista laukoen törkeyksiään. Valehtelijaksi nimitellyt lausuen jopa etten milloiunkaan puhut totta - yhtään valetta ei palstalla ole osoittanut eikä meilaten vastannut meilillä esittämiini kysymyksiin - itse on valeista jäänyt kiinni tämän tästä.
Ainoatakaan ei ole pyynnöistäni huolimatta milloinkaan yksilöinyt.
Alvar K. samoin useita kertoja - hänkään ei ole yksilöinyt.
Anu syyttää milloin mistäkin, mutta kysyessäni ei löydä mitään perusteita väitteilleen.
Itse "valehtelee kuin lappalainen".
Lienan asia on käyty läpi tänäänkin, joten en kertaa.
Kunhan nyt nämä käydään läpi niin, että vaikka kirjar antaa vastaukset, jota suuresti epäilen.
Häneltä ei rehellistä vastausta saa.
Minä voisin kuitenkin vastata kuin hän tahtoo:
"Hei, Kirjar, siinähän sinä olet ! Vastaisitko edes itse tekemiisi kysymyksiin ?"
Saisitko näitä muita vastaamaan. Itse koen vastanneeni aina niin hyvin kuin on ollut mahdollista.
Kohtelias käytös jo vaatii näin toimimaan.
Kohteliaat kirjoittajat ja keskutelijat ovat palstalta kadonneet - kiitos epäkohteliaisuutenne ! - pioni
Hajupoika kirjoitti:
Nimimerkki Kirjar osoitti koppavuutensa jo ensi puheenvuoroissaan esittäessään kysymyksiä Hajupojalle vaativaan sävyyn ja toistaen ne vähemmän kohteliaaseen sävyyn useaan kertaan. Niihin oli mahdoton vastata.
Yksikään nikki palstalla ei ole milloinkaan vastannut esittämiini kysymyksiin palstalla eikä meilaten.
Ruuneperi on syyttänyt jopa rikoksista laukoen törkeyksiään. Valehtelijaksi nimitellyt lausuen jopa etten milloiunkaan puhut totta - yhtään valetta ei palstalla ole osoittanut eikä meilaten vastannut meilillä esittämiini kysymyksiin - itse on valeista jäänyt kiinni tämän tästä.
Anu syyttää milloin mistäkin, mutta kysyessäni ei löydä mitään perusteita väitteilleen.
Kunhan nyt nämä käydään läpi niin, että vaikka kirjar antaa vastaukset, jota suuresti epäilen.
"Hei, Kirjar, siinähän sinä olet ! Vastaisitko edes itse tekemiisi kysymyksiin ?"
Saisitko näitä muita vastaamaan. Itse koen vastanneeni aina niin hyvin kuin on ollut mahdollista.
Kohteliaat kirjoittajat ja keskutelijat ovat palstalta kadonneet - kiitos epäkohteliaisuutenne !taas kerran selventää omia "syytöksiäni" sinulle.
Kaikki alkoi muistini mukaan siitä,kun moitin sinua nimittelyistäsi.
Toivoin ,että et mummottele minua, perustelut, en ole sinun mummosi.Kysyit miksi saat minua kutsua, esitin vaikka pioniksi.
Seuraava oli kana, perustelut ,en ole kana en edes "muni" enää.
Valehtelija ,sitäkään en ole,perustelen, et tunne minua, ja en koskaan ole väittänyt viestejäsi vääräksi,olen moittinut sinua nimittelyistä.
Etova, pelkän jutun mukaan et noin voi sanoa, tule ja katso,senkään jälkeen inhimillisyys ja hyvät tavat, ehkä sotivat sanontaasi vastaan.
Pirullinen, no ehkä sitä ,silloin kun piikit pistävät,savolaisena yritän pistää takaisin,perustelen,vain silloin kun näen että on aihetta.Savolaisetkin ovat omanarvon tuntevia.
Kehujen ja kiitosten odottamisesta,tuskin niitä varten täällä kirjoittelen, mutta olen ylen onnellinen ,jos joku on pitänyt jutuistani ja sitten siihen kehujen antamiseen.
Aloitan aina kirjeeni "luonnossa" kiittämällä saaneestani kirjeestä,ykstotista, mutta siitä pääsee vauhtiin.
Samoin teen tavatessani ystäviäni ,kysyn mitä kuuluu ,j.n.e.
Kun luen täälläkin jutun joka antaa minulle aihetta vastata, kiitän ja perustelen, onko huonosti tehty, tuntuuko pahalta, minusta ei.
Viimeinen ,ehkä, oli tuo tyhmä, sen olen jo monta kertaa tunnustanut, siksi en pidä enää sitäkään hyvänä mollaamis sanastona.
Toisten puolesta en voi perusteluja antaa, mutta luulen ,että aika moni nikki on tämän juttelun takana. Pahoitan mieleni heidän kaikkien puolesta, kun luen heihin kohdistuvaa loukkaamistasi.
Nyt sitten ,tämän paremmin ja selkeämmin ei tyhmä
pionikaan osaa asiaa perustella.
Odotan mielenkiinnolla miten tulkitset tämän jutun. - Hajupoika
pioni kirjoitti:
taas kerran selventää omia "syytöksiäni" sinulle.
Kaikki alkoi muistini mukaan siitä,kun moitin sinua nimittelyistäsi.
Toivoin ,että et mummottele minua, perustelut, en ole sinun mummosi.Kysyit miksi saat minua kutsua, esitin vaikka pioniksi.
Seuraava oli kana, perustelut ,en ole kana en edes "muni" enää.
Valehtelija ,sitäkään en ole,perustelen, et tunne minua, ja en koskaan ole väittänyt viestejäsi vääräksi,olen moittinut sinua nimittelyistä.
Etova, pelkän jutun mukaan et noin voi sanoa, tule ja katso,senkään jälkeen inhimillisyys ja hyvät tavat, ehkä sotivat sanontaasi vastaan.
Pirullinen, no ehkä sitä ,silloin kun piikit pistävät,savolaisena yritän pistää takaisin,perustelen,vain silloin kun näen että on aihetta.Savolaisetkin ovat omanarvon tuntevia.
Kehujen ja kiitosten odottamisesta,tuskin niitä varten täällä kirjoittelen, mutta olen ylen onnellinen ,jos joku on pitänyt jutuistani ja sitten siihen kehujen antamiseen.
Aloitan aina kirjeeni "luonnossa" kiittämällä saaneestani kirjeestä,ykstotista, mutta siitä pääsee vauhtiin.
Samoin teen tavatessani ystäviäni ,kysyn mitä kuuluu ,j.n.e.
Kun luen täälläkin jutun joka antaa minulle aihetta vastata, kiitän ja perustelen, onko huonosti tehty, tuntuuko pahalta, minusta ei.
Viimeinen ,ehkä, oli tuo tyhmä, sen olen jo monta kertaa tunnustanut, siksi en pidä enää sitäkään hyvänä mollaamis sanastona.
Toisten puolesta en voi perusteluja antaa, mutta luulen ,että aika moni nikki on tämän juttelun takana. Pahoitan mieleni heidän kaikkien puolesta, kun luen heihin kohdistuvaa loukkaamistasi.
Nyt sitten ,tämän paremmin ja selkeämmin ei tyhmä
pionikaan osaa asiaa perustella.
Odotan mielenkiinnolla miten tulkitset tämän jutun.Jo tuo vuodatuksesi osoitti minun jälleen olevan oikeassa. Saattaa olla, että sinulla on tarvetta pistää nokkasi asioihin, jotka eivät sinua koske. Vastasin kirjar- nikille.
Pepermint ? nikki kirjoitti myös tuolla samaa jauhantaansa, josta minua syyttää.
Hänenkään taitonsa eivät ole yltäneet asiallisen keskustelun avaukseen saati siinä käyttämään puheenvuoroja. Alun alkaen olen ilmoittamalla ensi töikseni yhteystietoni toivonut henkilökohtaisuuksien selvitettävän meilaten. Minusta riippumattomista syistä juuri nämä moittijat haluavat sitä käytävän ja jatkettavan näillä palstoilla.
Ruuneperi "Hyvä keskustelija" ketjussa juuri kertoo pysyttäytyvänsä poissa torailusta ja kuitenkin käytäntö ja tosiasiat puhuvat juuri päinvastaista. hän on ollut hamasta muinaisuudesta eräs pahimmista eripuran lietsojista jopa sheriffin tointa hoitaessaan. Tämänkin kykenen osoittamaan oikeaksi
- valitettavasti.
Tuskin olen sinua "mummotellu" kun olen osoittanut sanani sinulle - yleensä naispuolisia keskustelijoita tarkoittaessani käytän mieluusti mummo-sanaa.
On kumma, että sinä eikä kukaan muukaan ole pyytänyt oikaisua siinä keskusteluss, jossa olen väärää tietoa esittänyt - ei ensimmäistä kertaa.
Jatkan, jos annat aihetta ! - pioni
Hajupoika kirjoitti:
Jo tuo vuodatuksesi osoitti minun jälleen olevan oikeassa. Saattaa olla, että sinulla on tarvetta pistää nokkasi asioihin, jotka eivät sinua koske. Vastasin kirjar- nikille.
Pepermint ? nikki kirjoitti myös tuolla samaa jauhantaansa, josta minua syyttää.
Hänenkään taitonsa eivät ole yltäneet asiallisen keskustelun avaukseen saati siinä käyttämään puheenvuoroja. Alun alkaen olen ilmoittamalla ensi töikseni yhteystietoni toivonut henkilökohtaisuuksien selvitettävän meilaten. Minusta riippumattomista syistä juuri nämä moittijat haluavat sitä käytävän ja jatkettavan näillä palstoilla.
Ruuneperi "Hyvä keskustelija" ketjussa juuri kertoo pysyttäytyvänsä poissa torailusta ja kuitenkin käytäntö ja tosiasiat puhuvat juuri päinvastaista. hän on ollut hamasta muinaisuudesta eräs pahimmista eripuran lietsojista jopa sheriffin tointa hoitaessaan. Tämänkin kykenen osoittamaan oikeaksi
- valitettavasti.
Tuskin olen sinua "mummotellu" kun olen osoittanut sanani sinulle - yleensä naispuolisia keskustelijoita tarkoittaessani käytän mieluusti mummo-sanaa.
On kumma, että sinä eikä kukaan muukaan ole pyytänyt oikaisua siinä keskusteluss, jossa olen väärää tietoa esittänyt - ei ensimmäistä kertaa.
Jatkan, jos annat aihetta !nyt,en viestejäsi ole moittinut ja olen varmaan jo kymmenen kertaa pyytänyt sinua perustelemaan nimittelyjäsi.
Ei onnistunut nytkään, ja nyt lopetan ,tai ainakin yritän, sillä sinä kierrät selvääkin asiaa, kuin kissa kuuma puuroa.
Vieläkin ihmettelen ,miksi et voi väitellä ,ilman nimittelyä.
Kirjarille osoitit viestisi, mutta olet itsekin mennyt toisten viestiin sepustamaan omia juttujasi,ja sanoinhan puhuvani vain itseni puolesta,tosin moni varmaan yhtyy.
Olen myös loukkaantunut Anun ,Lienan ja monen muun puolesta , noista toiminnoistasi.
Pidä sinä tyylisi ,jospa oppisin samalla tavalla härskisti sinuakin kohtelemaan.
Nyt sitten ärtynyt ja kovasti ,pioni. - Kirjar
Hajupoika kirjoitti:
Kohteliaat kirjoittajat ja keskutelijat ovat palstalta kadonneet - kiitos epäkohteliaisuutenne !omaan kysymykseeni odotat vastausta?
Joka päivä teen täällä yksinäisyydessäni itselleni monta kysymystä ja etsin mielessäni vastaukseksi sen, mikä tuntuu parhaalta vaihto-ehdolta kulloiseenkin kysymykseeni.
Sinä et ole vastannut minulle yhteenkään, ja jos rohkeutta riittää kirjoita;
[email protected] voimmehan sitten tarkastella sekä kysymyksiä että vastauksia vuoropuheluna.
Täällä palstoilla en ala arvoitusleikkiä.
Jos en tiedä vastausta johonkin kysymykseen, uskallan tunnustaa rajoittuneisuuteni ja tyhmyyteni, mutta valehtelijaksi minua ei kukaan ole ennen sanonutkaan, enkä suostu varastamaan, ennen kuljen kerjäämässä.
Aina en ole oikeassa, sen myönnän, enkä tyrkytä vähäisiä tietojani silloin kun joku toinen tietää enemmän asiasta josta puhutaan. Mielipiteeni voin kertoa ja siitä jokainen voi olla eri mieltäkin.
Tiedätkö sinä kuka keski ukkosenjohdattimen?
Sen minä tiedän, tiedän jopa että leijan lennättäminen johti siihen keksintöön.
Tätä keskusteluakaan en jatka, sillä turhaan tyhmälle huudat, ei se ymmärrä väärin tehneensä.
Tyhmän ymmärtämätön olen, mutta siitä kärsin vain minä, ei ne jotka minut kasvattivat ja opettivat etsimään totuutta ja elämään sovussa. - Hajupoika
pioni kirjoitti:
nyt,en viestejäsi ole moittinut ja olen varmaan jo kymmenen kertaa pyytänyt sinua perustelemaan nimittelyjäsi.
Ei onnistunut nytkään, ja nyt lopetan ,tai ainakin yritän, sillä sinä kierrät selvääkin asiaa, kuin kissa kuuma puuroa.
Vieläkin ihmettelen ,miksi et voi väitellä ,ilman nimittelyä.
Kirjarille osoitit viestisi, mutta olet itsekin mennyt toisten viestiin sepustamaan omia juttujasi,ja sanoinhan puhuvani vain itseni puolesta,tosin moni varmaan yhtyy.
Olen myös loukkaantunut Anun ,Lienan ja monen muun puolesta , noista toiminnoistasi.
Pidä sinä tyylisi ,jospa oppisin samalla tavalla härskisti sinuakin kohtelemaan.
Nyt sitten ärtynyt ja kovasti ,pioni.Ainoatakaan puheenvuoroani ei ole koskaan osoitettu perättömäksi, mitä tulee Anuun ja Lienaan. Touhu on alkanut ja jatkunut vain heidän toimestaan. Lienan osalta ajoittain todella törkeänä.
En todellakaan ole osallistunut toisten keskusteluihin muuten kuin niissä on provosoitu nikkiäni tai esitetty kovasti virheellistä tai asiatonta tietoa - häiriköimään en milloinkaan kuten nämä eräät muut tekevät.
Uskomattominta oli Ruuneperin törkeily 80 palstalla - kun poistuin poistui hän ja kaikki muutkin.
Näin on ollut, on ja tuntuu jatkuvasti olemaan !
- Ellu
Tulin lomamatkalta ja katsahdin netin kesskustelupalstaa.
Mitä minä näinkään!! Siellä erästä palstalaista syytetään epärehellisyydestä, vieläpä käsittääkseni "suunnattomasta epärehellisyydestä."
Syyttämässä olit sinä Hajupoika.Nyt en ällistele siksi, että epärehellisyys asiana olisi mitenkään tavatonta, tai meille kellekään täysin vierasta omakohtaisestikin. Ainakin "valkoisiin valheisiin" olemme kaikki joskus syyllistyneet, mutta kaikki se mistä Lienaa syytät on mielestäni käsittämätöntä subjektiivista kaunaisuutta.
Nyt tietenkin sanot, että et ole minulle puhunut mitään, etkä halua minun vastaavan, mutta tämä onkin yleinen kysely ja vastausta odottava tiedustelu ja puheenvuoro.
Sanohan siis, Hajupoika, milloin ja millä tavoin kukaan on sinua kiristänyt!
Vastaa myöskin milllon ja millä tavoin viestejäsi väärentäen sinut on pyritty saamaan "huonoon valoon?"
Sanoit, ettei varmoja dokumentteja ole, mutta epäilyt eivät liene aiheettomia.
Nyt, Hajupoika, sinä varmasti pystyt tuomaan esiin linkin, missä sinua on uhkailtu ja kiristetty.
Äläkä vastaa ettei asia kuulu minulle, etkä ole minulta mitään kysynyt, vaan näytä toteen syytöksesi, tai "epäilysi", niinkuin itse kutsut
näitä vainoharhaiselta vaikuttavia "keskustelujasi!"
Laitahan samalla linkki myöski Lienan yksityiselämää kuvailevista "toilauksista!"
Minä en sinun kanssasi keskustelemaan ryhdy, mutta vastoin useiden palstalaisten toiveita ja odotuksia, sinä sittenkin edelleenkin häiriköit haastamalla riitaa ja (onneksi kylläkin) keskustelemalla itsesi kanssa.
Kun nyt rehellisyyttä peräänkuulutat, niin onkohan liian tunkeileva kysymys, jos kysyn sinulta, oletko psyykkisesti sairas? Mielestäni mikään sairaus ei ole häpeä, mutta jos tietäisimme, että kyseessä on henkinen sairaus, eikä puhdas ilkeys, niin osaisimme suhtautua sinuun eri lailla, ymmärtäväisemmin.
Vastaathan, jos et minulle ,niin entistä käytäntöäsi noudattaen itsellesi!- Ellu
oli tarkoitukseni esittää nämä kysymykset.
Ymmärretty,varmaan? - Klara
Ellu kirjoitti:
oli tarkoitukseni esittää nämä kysymykset.
Ymmärretty,varmaan?Oikeinko tosissasi tavoittelet kuuta taivaalta?
Ettet vain matkallasi olisi saanut auringonpistosta;-)
Säädetty on, että jotkut asiat nyt vain eivät kertakaikkiaan koskaan muutu. - Liena
tulivat silmiini kun luin viestisi hajupojalle.
Kiitos siitä kun olet lohduttamassa kun minua syytellään.
Olen saanut päähänpinttymän täällä palstalla kirjoitellessani että olen tosiaan jonkunlainen epänormaali, kun saan niin kovasti moittimista tietyltä taholta.
Kovasti olen pistänyt hanttiin, mutta en kokonaan ole päässyt eroon ajatuksesta olevani syyllinen näihin jatkuviin mollaamisiin.
On lohdullista huomata joukossa olevan ymmärtäväisiäkin. - Ellu
Liena kirjoitti:
Olen saanut päähänpinttymän täällä palstalla kirjoitellessani että olen tosiaan jonkunlainen epänormaali, kun saan niin kovasti moittimista tietyltä taholta.
Kovasti olen pistänyt hanttiin, mutta en kokonaan ole päässyt eroon ajatuksesta olevani syyllinen näihin jatkuviin mollaamisiin.
On lohdullista huomata joukossa olevan ymmärtäväisiäkin.dokumentteja ja mielenkiinnolla myöskin hänen "rehellisenä" tunnetun vastaustaan kysymykseeni ,voimmeko ottaa hänet vakakavasti.
Kuten sanoinkin, niin mikään sairaus ei ole häpeä. Itsekin myönnän sairastavani fibro myalgiaa(pehmytosareuma), mutta koska sairauteni ei invalidisoi siinä määrin, että pääsisin työkyvyttömyseläkkeelle, niin töissäkin käyn, vaikka toivoisin pääseväni eläkkeelle.
Psyykkiset sairaudet ovat joskus erittäin vaikeasti diagnosoitavia ja aika "hullut" kulkevat terveen kirjoissa ja ovat ainakin omasta mielestään niitä ainoita viisaita joukossa.
Kiitos Liena sinulle kun noteerasit kirjoitukseeni ja kiitos vanhalle kunnon kiistakumppanilleni Klaaralle kun huomasi minun kotiutuneen! Kerrothan hänelle etten ole saanut auringonpistosta! Otan yhteyttä ja jutellaan niinkuin ennenkin mukavassa hengessä ja tyttöenerdia toimii !!!!! - Klara
Liena kirjoitti:
On lohdullista huomata joukossa olevan ymmärtäväisiäkin.Liena, välitä. Minä kyllä uskon, että tuollainen sattuu. On aivan turha sanoa, että siellä vain joku virtuaali kirjoittelee, mutta kyllä se, joka näppäimiä käyttää, on verta ja lihaa oleva ihminen, kaikkine hyveineen ja paheineen.
Mutta ethän Sinä tässä(kään) asiassa ole yksin. Vähänkin palstalla liikkuneet ja varsinkin tänne kirjoittaneet, ovat saaneet nähdä ja tuntea, että armoa ei anneta, vaikka sitä pyydettäisiinkiin.
Kyllä sen, Liena, täytyy ihmisarvoon riittää, että itse tietää mikä ja millainen on.
Sinun pahanolosi aiheuttaja ei ole yhdenkään mielipahan arvoinen. - Ellu
Klara kirjoitti:
Liena, välitä. Minä kyllä uskon, että tuollainen sattuu. On aivan turha sanoa, että siellä vain joku virtuaali kirjoittelee, mutta kyllä se, joka näppäimiä käyttää, on verta ja lihaa oleva ihminen, kaikkine hyveineen ja paheineen.
Mutta ethän Sinä tässä(kään) asiassa ole yksin. Vähänkin palstalla liikkuneet ja varsinkin tänne kirjoittaneet, ovat saaneet nähdä ja tuntea, että armoa ei anneta, vaikka sitä pyydettäisiinkiin.
Kyllä sen, Liena, täytyy ihmisarvoon riittää, että itse tietää mikä ja millainen on.
Sinun pahanolosi aiheuttaja ei ole yhdenkään mielipahan arvoinen.edes yhden ajatuksen arvoinen, vaikkakin tiedämme, että näppäimistöä näppäilee verta ja lihaa oleva ihminen, mutta kuten todettu, niin Lienaakin mollaava on ihminen, jonka sieluntila on on sitä mitä monet meistä uskomme sen olevan.
Häiriintynyt.
Normaaliuuden rajahan on tietenkin kuin veteen piiretty viiva, mutta tässä tapauksessa monet(lähes kaikki)häirikön puheenvuorot vaikuttavat vainoharhaisilta.
Minä ymmärrän jos joillakin ihmisillä eivät kemiat pelaa, mutta jos kukaan ei onnistu sanomaan mitään, mikä ei herättäisi riitelynhalua ja suoranaista syyttelyä, niin henkilö(Hajupoika) tulisi saattaa vastaamaan puheistaan.Rehellisyydestä puhuva ja rehelliseksi tunnustautuva vastaa nimimerkillään, eikä mene minkään kertakäyttönikin taakse huutelemaan sieltä viisauksiaan.
Hajupoika, kehiin siis, vastaamaan kysymyksiin, joita sinulle on tehty! Rehelisyyden nimissä. - Liena
Ellu kirjoitti:
edes yhden ajatuksen arvoinen, vaikkakin tiedämme, että näppäimistöä näppäilee verta ja lihaa oleva ihminen, mutta kuten todettu, niin Lienaakin mollaava on ihminen, jonka sieluntila on on sitä mitä monet meistä uskomme sen olevan.
Häiriintynyt.
Normaaliuuden rajahan on tietenkin kuin veteen piiretty viiva, mutta tässä tapauksessa monet(lähes kaikki)häirikön puheenvuorot vaikuttavat vainoharhaisilta.
Minä ymmärrän jos joillakin ihmisillä eivät kemiat pelaa, mutta jos kukaan ei onnistu sanomaan mitään, mikä ei herättäisi riitelynhalua ja suoranaista syyttelyä, niin henkilö(Hajupoika) tulisi saattaa vastaamaan puheistaan.Rehellisyydestä puhuva ja rehelliseksi tunnustautuva vastaa nimimerkillään, eikä mene minkään kertakäyttönikin taakse huutelemaan sieltä viisauksiaan.
Hajupoika, kehiin siis, vastaamaan kysymyksiin, joita sinulle on tehty! Rehelisyyden nimissä.onnistu, nimittäin vetää häntä esiin.
Olen jo aavistellut ennenkin ettei hänellä ole mitään pelkoa vastuusta.
Mutta tämä on vain minun aavisteluani.
Enkä minä hänen kirjoitustensa vuoksi kyynelehdi, tuli vain niin ihana olo, kun sain kannustusta sivulta päin. - Kirjar
Liena kirjoitti:
onnistu, nimittäin vetää häntä esiin.
Enkä minä hänen kirjoitustensa vuoksi kyynelehdi, tuli vain niin ihana olo, kun sain kannustusta sivulta päin.seisomme lukemassa täältä kuinka väärin olemme tehneet tai sanoneet, tai mitä jättäneet tekemättä.
Turhaan me sitä mietimme, taas huomenna tulee uusia terveisiä, (joskin niitä samoja vanhoja taitavat olla huomennakin) eikä mikään muutu, vanha - aatami pullistelee jonkun rinnassa.
Minun viestini taas ohitti, ei kehunut eikä haukkunut, vastauksia vain ei kuulu.
Minä jo varasin paljon aseita valmiiksi, mutta, mutta, se sota ei vielä syttynyt.
Pitkämielisyyttä ja suuri nauru noille turhille
jurnutuksille, ei noita enää vakavissaan kannata ottaa. - Ellu
Kirjar kirjoitti:
seisomme lukemassa täältä kuinka väärin olemme tehneet tai sanoneet, tai mitä jättäneet tekemättä.
Turhaan me sitä mietimme, taas huomenna tulee uusia terveisiä, (joskin niitä samoja vanhoja taitavat olla huomennakin) eikä mikään muutu, vanha - aatami pullistelee jonkun rinnassa.
Minun viestini taas ohitti, ei kehunut eikä haukkunut, vastauksia vain ei kuulu.
Minä jo varasin paljon aseita valmiiksi, mutta, mutta, se sota ei vielä syttynyt.
Pitkämielisyyttä ja suuri nauru noille turhille
jurnutuksille, ei noita enää vakavissaan kannata ottaa.mutta tuleehan siitä pakostakin paha mieli kun asiallisiin puheenvuoroihin vastataan herjaamalla.
Eipä ole "totuuden soihdun" kantajalta tullut vastausta kenenkään kysymyksiin, vaikka itse tivaa jatkuvasti:"todistakaa, että olen ollut väärässä!"
Tulisipa nyt Hajupoika omalla nikillään reilusti esiin todistamaan väitteensä oikeiksi!
Tosin hänelle täytyy antaa aikalisää kun hän selailee niitä vanhoja juttuja, montakin vuotta vanhoja ja sitten räväyttää viisautensa vakudeksi linkin, vaikka harvemmat niitä viitsivät lukea.
Voi typeryyden ylistysveisuu!! - Kirjar
Ellu kirjoitti:
mutta tuleehan siitä pakostakin paha mieli kun asiallisiin puheenvuoroihin vastataan herjaamalla.
Eipä ole "totuuden soihdun" kantajalta tullut vastausta kenenkään kysymyksiin, vaikka itse tivaa jatkuvasti:"todistakaa, että olen ollut väärässä!"
Tulisipa nyt Hajupoika omalla nikillään reilusti esiin todistamaan väitteensä oikeiksi!
Tosin hänelle täytyy antaa aikalisää kun hän selailee niitä vanhoja juttuja, montakin vuotta vanhoja ja sitten räväyttää viisautensa vakudeksi linkin, vaikka harvemmat niitä viitsivät lukea.
Voi typeryyden ylistysveisuu!!taitaa olla meneillään kuten arvelit.
Tervetuloa taas mukaan.
Menikö matkasi hyvin ja paistoiko aurinko, vai olitko ihan kaupunkilomalla?
Kyllä tekisi jo mieli mennä vähän karkuun tätä ainaista sadetta. - Hajupoika
Kun kykenisit edes kirjoittamaan jonkun sellaisen kysymyksen johon on mahdollista vasta. Olen tiettävästi ainoa palstalainen, joka on vastannut asiallisesti asiallisesti esitettyihin kysymyksiin. Lienan kyvyt, ¨halut tai taidot eivät ole yltäneet edes ymmärtämään omia kysymyksiään saati, että olisi itse noudattnut sitä mitä minulta vaatii - sama näyttää olevan muittenkin "Ellun kanojen" kanssa - täysin päätöntä ei viitsi edes lukea.
Kun ette ole seurannut edes niin paljon keskusteluja, että käsittäisitte törkeydet joihin hän on syyllistynyt ja näyttää syllistyvän edelleen.
Toivon, että tällainen keskustelu olisi käyty toivomallani tavalla meilaten. Teille näyttää paskanjauhanta olevan suurinta herkkua ja nautitte
omasta söhläämisestänne.
Sittisontiainen on oikea määritelmä kun näytte pörräävän jopa vuositolkulla tällaisessa sonnassa. - Hajupoika
Ellu kirjoitti:
mutta tuleehan siitä pakostakin paha mieli kun asiallisiin puheenvuoroihin vastataan herjaamalla.
Voi typeryyden ylistysveisuu!!Luulen, että mummelit pörrää päissään kuin "ellun kanat" aamusta iltaan - en muuten ymmärrä Ellu-nikillä kirjoittavan höpinää...
Miksi kukaan ei milloinkaan ole osoittanut ainoatakaan viesti'äni, jossa olisin perättömiä puhunut. Viime syksynä yritin ruusuiollakin houkutella ja taas tämän tästä jälkeenpäinkin. Ainoatakaan ei olet tullut.
Ruuneperi on kertonut etten muuta teekään kuin valehtelen - rikolliseksi leimaa, mutta ainoassakaan meilissäkään ei ole y h t ä ä n
väärää tietoa osoittanut - ei ainoatakaan rikettä.
Ei muuten kukaan muukaan milloinkaan - Lienaa eritoten ihmettelen, viestit ovat olleet vallan toisensävyisiä. Miksi, kun olen syyttänyt väärennyksistä ym. Hän tietää olevansa heikoilla, jos totuutta lähdetään hakemaan. - Ellu
Kirjar kirjoitti:
taitaa olla meneillään kuten arvelit.
Tervetuloa taas mukaan.
Menikö matkasi hyvin ja paistoiko aurinko, vai olitko ihan kaupunkilomalla?
Kyllä tekisi jo mieli mennä vähän karkuun tätä ainaista sadetta.Olin tavanomaisella rantalomalla, mutta tapasin myöskin etelään, Välimeren rannalle rantautuneita vanhoja ystäviäni.
Minun ex avoanoppini asuu Malagassa.
Melkein kaikki tuttuni tetävät, että olen tämä "Ellu", muta mitäpä se, on tutuistakin pari täällä keskustelemassa.
(nyt en oikein ymmärrä miksi tämäkin piti sanoa, mutta terveisiä vaan xxxxxlle!)
Sinulle Kirjar ilman muuta ystävälliset terveiset!
Kohta aletaan suunnitella uutta purjehdusmatkaa, kunhan ensin pestään vene, joohan? - Hajupoika
Liena kirjoitti:
onnistu, nimittäin vetää häntä esiin.
Enkä minä hänen kirjoitustensa vuoksi kyynelehdi, tuli vain niin ihana olo, kun sain kannustusta sivulta päin.Häikäilemätön ja paatunut olet - olen sen tiennyt jo alun alkaen. Viittasin tuossa meileihin ym. Olen todella hämmästynyt, että voit valehdella asioissa ilman minkäänlaisia tunnontuskia.
Liena, et milloinkaan ole osoittanut minun valehdeleen palstoilla - et ensimmäistä kertaa. - Ellu
Ellu kirjoitti:
Olin tavanomaisella rantalomalla, mutta tapasin myöskin etelään, Välimeren rannalle rantautuneita vanhoja ystäviäni.
Minun ex avoanoppini asuu Malagassa.
Melkein kaikki tuttuni tetävät, että olen tämä "Ellu", muta mitäpä se, on tutuistakin pari täällä keskustelemassa.
(nyt en oikein ymmärrä miksi tämäkin piti sanoa, mutta terveisiä vaan xxxxxlle!)
Sinulle Kirjar ilman muuta ystävälliset terveiset!
Kohta aletaan suunnitella uutta purjehdusmatkaa, kunhan ensin pestään vene, joohan?tuo tarttuvaa, kun pitää itselleen vastailla?
Ajattelenpahan vain ääneen, että voi reppanaa, Hajupoikaa kun ruusuillakin pitää houkutella ja kaikki sivuuttavat ukkelin jutut niinkuin ilmaa.
Eipä tässä jaksa äijä riepua enää pyydellä vastaamaan, milloin ja kuka häntä on uhkaillut ja kiristänyt. Hoh, hoijaa, saatika että tämä vastaisi onko päästään vähän pipi.
Tässä vain tälläisiä ajattelen, mutta Hajupojalle en esitä mitään kusymyksiä, enkä välitä hänen mahdollisista vastauksistaan. - Kirjar
Hajupoika kirjoitti:
Kun kykenisit edes kirjoittamaan jonkun sellaisen kysymyksen johon on mahdollista vasta. Olen tiettävästi ainoa palstalainen, joka on vastannut asiallisesti asiallisesti esitettyihin kysymyksiin. Lienan kyvyt, ¨halut tai taidot eivät ole yltäneet edes ymmärtämään omia kysymyksiään saati, että olisi itse noudattnut sitä mitä minulta vaatii - sama näyttää olevan muittenkin "Ellun kanojen" kanssa - täysin päätöntä ei viitsi edes lukea.
Kun ette ole seurannut edes niin paljon keskusteluja, että käsittäisitte törkeydet joihin hän on syyllistynyt ja näyttää syllistyvän edelleen.
Toivon, että tällainen keskustelu olisi käyty toivomallani tavalla meilaten. Teille näyttää paskanjauhanta olevan suurinta herkkua ja nautitte
omasta söhläämisestänne.
Sittisontiainen on oikea määritelmä kun näytte pörräävän jopa vuositolkulla tällaisessa sonnassa.Kuten jo sanoin, odottelen....
- Hajupoika
Kirjar kirjoitti:
Kuten jo sanoin, odottelen....
Minun yhteystietoni ovat olleet palstalaisten tiedossa 7.4.03 lähtien. Palstalla Ruuneperi söheltää syyttäen milloin mistäkin rikollisesta ja ties mistä vaikka voisi vallan mainiosti laittaa linkin siitä keskustelupuheenvuorosta, joka on ollut asiaton ja siihen saatteen.
Runsaan vuoden aikana ei ei häneltä enempää kuin keneltäkään muulta ole tullut ainoatakaan tällaista huomautusta.
Sanoisin tällaisia ruikuttajille, että "alle akkain sarja" on sopiva tällaisille "höperehtijöille."
Kun palstakeskusteluista on jo puolitoista vuotta suuri osa käyty yhden nikin ympärillä omaa toivettani huomioimatta niin alan olla todella kurkkuani myöten täynnä.
Asialliset keskustelut käyn vallan muualla - täällä näillä palstoilla en muista käydyn juuri koskaan; keväällä Kris, Nsn ja Viva olivat tällaisia 80 palstalla, jotka olivat esimerkillisiä hyvinä keskustelijoina ja muutamat satunnaiset kävijät, joitten kanssa keskustelu jatkuu muilla foorumeilla.
"Meiliäsi odottelee..."
- Joku odottaa kirjettäsi, oli postin mainos joskus nuoruudessa. Olin todella huono kirjoittamaan tytöille, enkä tunne olevani sitä nytkään. Vaatimattomuuteni estää kertomasta edes summittain sitä kuin suuri on kirje- tai meilivelkani.
Ajatuskin kertoa hirvittää..... - Ellu
Hajupoika kirjoitti:
Minun yhteystietoni ovat olleet palstalaisten tiedossa 7.4.03 lähtien. Palstalla Ruuneperi söheltää syyttäen milloin mistäkin rikollisesta ja ties mistä vaikka voisi vallan mainiosti laittaa linkin siitä keskustelupuheenvuorosta, joka on ollut asiaton ja siihen saatteen.
Runsaan vuoden aikana ei ei häneltä enempää kuin keneltäkään muulta ole tullut ainoatakaan tällaista huomautusta.
Sanoisin tällaisia ruikuttajille, että "alle akkain sarja" on sopiva tällaisille "höperehtijöille."
Kun palstakeskusteluista on jo puolitoista vuotta suuri osa käyty yhden nikin ympärillä omaa toivettani huomioimatta niin alan olla todella kurkkuani myöten täynnä.
Asialliset keskustelut käyn vallan muualla - täällä näillä palstoilla en muista käydyn juuri koskaan; keväällä Kris, Nsn ja Viva olivat tällaisia 80 palstalla, jotka olivat esimerkillisiä hyvinä keskustelijoina ja muutamat satunnaiset kävijät, joitten kanssa keskustelu jatkuu muilla foorumeilla.
"Meiliäsi odottelee..."
- Joku odottaa kirjettäsi, oli postin mainos joskus nuoruudessa. Olin todella huono kirjoittamaan tytöille, enkä tunne olevani sitä nytkään. Vaatimattomuuteni estää kertomasta edes summittain sitä kuin suuri on kirje- tai meilivelkani.
Ajatuskin kertoa hirvittää.....nuoruuden muistojasi ala verestellä. Tarkoitan mielikuvitus romanssejasi ja kirjeitäsi.
Puhutaan asiaa mieluummin! Fakta hommaa, kuten esimerkiksi mitä mieltä sinä olet Martti Lutherista, mainittavimmasta uskonpuhdistajastamme. Minusta hän oli todellinen sankari uskaltaessaan vastustaa paavin kirkkoa ja valtaa.
Minä kuulun Lutherin varauksettomiin ihailijoihin. Entä sinä? - Hajupoika
Ellu kirjoitti:
nuoruuden muistojasi ala verestellä. Tarkoitan mielikuvitus romanssejasi ja kirjeitäsi.
Puhutaan asiaa mieluummin! Fakta hommaa, kuten esimerkiksi mitä mieltä sinä olet Martti Lutherista, mainittavimmasta uskonpuhdistajastamme. Minusta hän oli todellinen sankari uskaltaessaan vastustaa paavin kirkkoa ja valtaa.
Minä kuulun Lutherin varauksettomiin ihailijoihin. Entä sinä?Oletko lukenut jotain Martti Lutherin teoksia.
Itse sain nuoruudessani eräältä naisystävältäni lahjaksi hänen eräällä taiteilijalla teettämän komean Martti Lutheria esittävän ison taulun.
Nuoruudessani luin jonkun verran minusta aika raskaita teoksiaan.
Iän myötä ja maailmankatsomuksen avarruttua suhtaudun hänen oppeihinsa hyvinkin kriittisesti,
joka on tullut ehken esille joissain keskusteluissa. Kun olen kasvanut Evankelisen liikkeen piirissä niin siellä ei kuulunut kritisointi "oppi-isiä" kohtaan.
Avartumiseen on vaikuttanut myös se kun on ystäviä joilla on kovinkin erilainen maailmankatsomus - nautin kun saan keskustella erilaisten ihmisten kanssa ja muuttaa käsityksiäni.
Tänään otin kantaa palstalla "helvettioppiin" -
vastasin kun kysyttiin. Odotan siitä hieman syventävää keskustelua.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä2611467Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa524023Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1163227Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1652544Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1072276Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh2061855Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3151120- 64905
Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta18895Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143815