Tyttäreni pösö vuoti autotallin lattialle moottoriöljyä ja on pahan näköinen.Onko
mitään hyvää kikkaa,jolla saa poistettua öljyn,tai sitten peittää sen jollain?
Betonilattian puhdistus?
4
15174
Vastaukset
- raksa
Ei sitä vissiin kokonaan pois saa mutta suurimmat voisi lähteä lattiamaalareiden konstilla eli suolahappopeittauksella. Rautakaupasta esim. Solmasterin RKL niminen tiiviste josta teet liuoksen kastelukannuun. Tätä kaadat läikän päälle ja happo alkaa kuohumaan reagoidessaan öljyn kanssa. Kun on vaahdonnut aikansa niin keräät lastalla ja lapiolla pois ja toistat toimenpitedettä niin kauan kuin öljyä nousee. Lopuksi neutraloit lattian pesuaineella.
- Meniköhän pieleen?
Suolahappo reagoi betonin kanssa, sillä tehdään happopeittauksia.
Tarpeeksi kun lapat sitä happoa niin lattia syöpyy sen öljyläikän ympäriltä.
Ota kaasutoho ja polta sillä öljy pois mutta varo kuumentamasta lattiaa liikaa ettei poksahda
- raksa
No se liuos on niin laimea ettei se mitään syövytä. Se nokinen läikkä onkin todella nätti.
- Testaappa itse
Kaaja puhtaalle kuivalle betonilattialle öljyä.
Se imeytyy aika syvälle estäen vesiliukoisten aineiden pääsyn betoniin.
Suolahappo on laimennettu vedellä joten se ei tehoa öljyläikkään.
Tai oikeammin kaaja sitä laimeaa suolahappoa suoraan sinne öljykanisteriin ja katso miten suolahappo reagoi öljyn kanssa, ei muuten reagoi.
Kuten jo todettiin suolahappo ei millään laimennussuhteella poista öljyä betonista.
Nestekaasu oikealla liekillä ei nokea ja öljy palaa puhtaasti pois, ei jää nokiläikkää.
Jos onnistut saamaan nokiläikän aikaiseksi niin siihen taasen puree tavalliset pesuaineet jolla se on helppo saada pois.
suolahappo on paikallaan kalkkihärmän ja sementtiliiman poistossa, siinäkin vain kokeneen käyttäjän toimesta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232642- 652586
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062310- 341599
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371462- 281260
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181