Tilinpäätöstaitoinen kirjapitäjä/merkonomi

741852963

Ajatuksena on ollut hakea merkonomiksi, kirjanpitäjäksi. Useissa työilmoituksissa on haetaan "tilinpäätöstaitoinen kirjanpitäjä". Suoritetaanko tutkinto samalla kun opiskellaan kirjanpitäjäksi vai vaatiiko tilinpäätös joitakin lisopintoja koulun opintojen lisäksi?

13

2058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pertsaua01

      Tilinpäätöstaidon oppii vaan töissä, eli hakevat kokenutta kirjanpitäjää. Ja merkonomin papereilla et tee mitään, kuten täällä on jo moneen kertaan sanottu, ellei sulla ole työpaikka jo valmiina tai merkittävää työkokemusta taustalla. Työkkärin kurssit kannattaa myös jättää väliin.

      • merkonomiksi moneksi

        Pitäiskö sun työttömänä suunnata energiaa siihen työnhakuun kun täällä kaikkien mollaamiseen? Jos olet itse valinnut alan jolla ei ole mitään mahdollisuuksia työllistyä niin menisit raksalle. Kirjanpitäjänä saa aina töitä ja merkonomeissa on moneksi.


    • pertsaua01

      Sun pitää kysyä sitä joltain työttömältä.

      Olen alalla töissä, eikä tänne ole koskaan palkattu yhtään merkonomia suoraan koulunpenkiltä vaan tradenomeja tai jopa KTM:ä. Eli tuossa kilpailussa ei kyllä pärjää ja muutenkin saa aika nollilla vetää, jos kuvittelee, että jollain opistokoulutuksella nykyaikana pääsee enää mihinkään ns. hyviin hommiin.

      • yomerkonomi5v

        Olen yo-merkonomi/kirjanpitäjä. Hyvin on kuule palkattu tilitoimistoon. Palkka on hyvä enkä valita. Tietenki joku KPMG palkkaa vain jotka ovat suorittaneet ylemmäntutkinnon, mutta kirjanpitäjäksi pääsee ihan merkonomin papereilla.

        AP: peruskoulussa käydään perusteet, mutta käytännön oppii vasta oikeissa töissä.


      • Köyhä kirjanpitäjä
        yomerkonomi5v kirjoitti:

        Olen yo-merkonomi/kirjanpitäjä. Hyvin on kuule palkattu tilitoimistoon. Palkka on hyvä enkä valita. Tietenki joku KPMG palkkaa vain jotka ovat suorittaneet ylemmäntutkinnon, mutta kirjanpitäjäksi pääsee ihan merkonomin papereilla.

        AP: peruskoulussa käydään perusteet, mutta käytännön oppii vasta oikeissa töissä.

        Mitähän palkkataulukoita työpaikallasi noudatetaan, kun palkka on hyvä? Ainakin ERTO:n palkkataulukoiden mukaan tilitoimistoissa on surkeat palkat ja minun työpaikallani noudatetaan niitä. Itse toimin kirjanpitäjänä tilitoimistossa ja minun palkkani on todella surkea.
        Tilinpäätöstaitoiseksi kirjanpitäjäksi oppii vuosien työkokemuksen myötä. Tilitoimistoissa kokeneet kirjanpitäjät tekevät tilinpäätöksiä ja kokemattomammat tekevät kuukausittaista kirjanpitoa.


    • hoooooray

      Kirjanpitäjien palkat ainakin tilitoimistoissa on surkea. Miltäs kuulostaa että KLT kirjanpitäjän kuukausipalkka on n. 2400€? Naurattais jos ei olis oma palkka...

      Tosiaan, työn oppii tekemällä.

      • Kannattaa miettiä

        Itse olen merkonomi ja olen työskennellyt kirjanpitäjänä 1,5 vuotta. Bruttopalkkani on 1743 euroa kuukaudessa. Tilinpäätöstaitoiseksi kirjanpitäjäksi pääsee vasta työskenneltyään muutaman vuoden ja oppiessaan tilinpäätöksen tekemisen, eikä palkka sittenkään ole järin hyvä.
        Lasten kanssa ei voi lomailla samaan aikaan, koska tilitoimistoissa ei voi pitää hiihtolomaa, koska kevät on vuoden kiireisin aika. Syyslomaakaan ei lasten kanssa voi pitää yhtäaikaa, koska arvonlisäveropäivä sattuu usein juuri syysloman seutuun. Työ sitoo kesälläkin niin paljon, että kesälomaa ei voi pitää yhtäjaksoisesti eikä kokonaan lasten loma-aikana, vaan joutuu lomailemaan yksin syksyllä kun muu perhe on koulussa tai töissä.
        Jos haluat elää köyhyydessä, lomailla pätkissä ilman perhettä, niin suosittelen kirjanpitäjän työtä. Muussa tapauksessa kannattaa miettiä muita vaihtoehtoja.


      • kkjgbb
        Kannattaa miettiä kirjoitti:

        Itse olen merkonomi ja olen työskennellyt kirjanpitäjänä 1,5 vuotta. Bruttopalkkani on 1743 euroa kuukaudessa. Tilinpäätöstaitoiseksi kirjanpitäjäksi pääsee vasta työskenneltyään muutaman vuoden ja oppiessaan tilinpäätöksen tekemisen, eikä palkka sittenkään ole järin hyvä.
        Lasten kanssa ei voi lomailla samaan aikaan, koska tilitoimistoissa ei voi pitää hiihtolomaa, koska kevät on vuoden kiireisin aika. Syyslomaakaan ei lasten kanssa voi pitää yhtäaikaa, koska arvonlisäveropäivä sattuu usein juuri syysloman seutuun. Työ sitoo kesälläkin niin paljon, että kesälomaa ei voi pitää yhtäjaksoisesti eikä kokonaan lasten loma-aikana, vaan joutuu lomailemaan yksin syksyllä kun muu perhe on koulussa tai töissä.
        Jos haluat elää köyhyydessä, lomailla pätkissä ilman perhettä, niin suosittelen kirjanpitäjän työtä. Muussa tapauksessa kannattaa miettiä muita vaihtoehtoja.

        nyt kannattaa vaihtaa työpaikkaa.. Itse olen ns harjoittelijana tilitoimistossa, kun koulua viel pikkasen jäljellä ja munkin palkka on parempi..


      • eiiih
        Kannattaa miettiä kirjoitti:

        Itse olen merkonomi ja olen työskennellyt kirjanpitäjänä 1,5 vuotta. Bruttopalkkani on 1743 euroa kuukaudessa. Tilinpäätöstaitoiseksi kirjanpitäjäksi pääsee vasta työskenneltyään muutaman vuoden ja oppiessaan tilinpäätöksen tekemisen, eikä palkka sittenkään ole järin hyvä.
        Lasten kanssa ei voi lomailla samaan aikaan, koska tilitoimistoissa ei voi pitää hiihtolomaa, koska kevät on vuoden kiireisin aika. Syyslomaakaan ei lasten kanssa voi pitää yhtäaikaa, koska arvonlisäveropäivä sattuu usein juuri syysloman seutuun. Työ sitoo kesälläkin niin paljon, että kesälomaa ei voi pitää yhtäjaksoisesti eikä kokonaan lasten loma-aikana, vaan joutuu lomailemaan yksin syksyllä kun muu perhe on koulussa tai töissä.
        Jos haluat elää köyhyydessä, lomailla pätkissä ilman perhettä, niin suosittelen kirjanpitäjän työtä. Muussa tapauksessa kannattaa miettiä muita vaihtoehtoja.

        Eiiih..Kamalan huono palkka. Joko tuo on provo tai sitten työntekijää on kusetettu oikein olan takaa. Pelkästään jo tavalliseen toimistosihteerin paikkaankin pääsee merkonomin papereilla ja bruttoalkupalkko voi olla hyvällä tuurilla reilusti yli parin tonnin. Kuka lähtee jollain 1700 eurolla jonnekin kirjanpitäjäksi..?Aivan naurettava palkka, mutta tällaisiähän ne työnantajat etsii, sinisilmäisiä kusetettavia.


      • naisten duuni
        eiiih kirjoitti:

        Eiiih..Kamalan huono palkka. Joko tuo on provo tai sitten työntekijää on kusetettu oikein olan takaa. Pelkästään jo tavalliseen toimistosihteerin paikkaankin pääsee merkonomin papereilla ja bruttoalkupalkko voi olla hyvällä tuurilla reilusti yli parin tonnin. Kuka lähtee jollain 1700 eurolla jonnekin kirjanpitäjäksi..?Aivan naurettava palkka, mutta tällaisiähän ne työnantajat etsii, sinisilmäisiä kusetettavia.

        Useimmat "kusetetut" naisia. Katospa kirjanpitotoimistojen työntekijöiden sukupuolijakaumaa...


    • tylsä duuni

      Älä hae. Olen itse alall, mutta totaalisen kyllästynyt kirjanpitäjän hommaan. Olen henkisesti aivan loppu.

    • ok ala

      Tilitoimistoissa tällä hetkellä työvoimapula ja työntekijän markkinat. Palkankin voi neuvotella kohtuulliseksi vaikkakin alan tes lähtö palkka on mitä on.... vaihtakaa tilitoimistoa ja hinnoitelkaa itsenne järkevästi.

      • ei hääviä ole

        Porissa ei paljon neuvotella. 2000 eur/kk (brutto) on maksimi.

        KLT-tutkinnon suorittanut, konsernitilinpäätöksiä suvereenisti paukuttava osaaja voi saada Porissa tilitoimistossa jopa 3000 eur/kk (brutto) palkkaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      220
      1774
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      33
      1764
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      323
      1328
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      138
      1249
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      129
      1234
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      1223
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1135
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      1067
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      67
      1043
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      94
      1026
    Aihe