Elikkä esikoistytölle aiotaan antaa nimeksi Runo. Vanha suomalainen pojan nimi joka jäi pois käytöstä sillä muistutti liikaa naisen nimeä. Onko nimi liian outo? Meistä todella kaunis mutta miltä kuulostaa ulkopuolisen korvaan..?
Mielipiteitä kaivataan!
Tytölle nimeksi Runo?
17
2758
Vastaukset
- runo-elma
On liian outo ja vaikuttaa minusta selvältä pojan nimeltä. Nimi on minulle tuttu, siksi vahva sukupuolisidonnaisuus.
En antaisi tytölle. Varmaan löydätte jonkun toisen kauniin tytön nimen. Lisäksi ärrävikainen Runo on Juno, joka on sekin pojan nimi. - Primrose
Minusta Runo on Suomessa miehen nimi. Vrt. Bruno, Kuno, Uno. Yleensä o-loppuiset nimet ovat miehen nimiä. Mielenkiintoinen poikkeus on nimipari Pirkka/Pirkko.
Ulkomailla asia on toisin. Suomessa asuu mm. jossakin määrin tunnettu afgaaninainen Runo Afgal.- 1säpappa
Musta ihan kiva nimi. Itse en ole kuullutkaan yhdestäkään runosta, eikä se ainakaan minussa aiheuta mitään sukupuolisidonnaisuutta, tai jos niin merkitykseltään tulee ennemmin mieleen tyttö. Runotyttö.
Sitä en sitten osaa sanoa, miltä nuo ärrälliset nimet kuulostavat vieraskielisen korvaan, mutta liekö sillä niin väliäkään.
O-loppuiset nimet ovat tosiaan maailmalla yleensä miehen nimiä, esim Valentino on mies ja feminiiniversio samasta nimestä on Valentina.
Marjo Matikaiselle oli kuulemma jossain olympialaisissa varattu kisakylässä paikka miesten asuntolaan, koska luulivat o-loppuisen urheilijan olevan ilman muuta miespuolinen. Marjo tai Mario, ihan sama asia. Naispuolinen olisi ollut Marja tai Maria.
Eiköhän hän kuitenkin saanut tuon asuntola-asian muutettua.
runo Syntymävuodet Miehiä Naisia Yhteensä
-1899 7 0 7
1900-19 85 alle 5 alle 90
1920-39 83 alle 5 alle 88
1940-59 20 alle 5 alle 25
1960-79 alle 5 alle 5 alle 10
1980-99 9 0 9
2000-09 20 12 32
2010-15 20 9 29
Yhteensä alle 249 alle 41 alle 290
- sibyllavon
Jostain lapsuudestani muistan kolmoset: Runo, Satu, Taru. Ihan kaunis nimi.
- Vanhaketju
Saga myös kiva. Runo erottuu harvinaisuutensa vuoksi. Mielestäni sopii paremmin naisen nimeksi kuin miehelle. Runo ja Runar. .. Bruno
Runo Anniina
Runo Emilia
Runo Aliina
Runo Amalia
Runo Adaliina
- ihankiva!
ihan nätti minustakin. tapasin kerran pikkutytön nimeltä Tarina, ei ainakaan pahempaan suuntaan mene. suomalainen merkityssana, nimenä vaatii totuttelua, mutta kaiken kaikkiaan ei mitenkään vikaa:)
- toimii.
Riimi voisi olla myös hauska tytön nimi.
- Viljaana
Kun löydät kauniin toisen nimen, niin Runo sopii hyvin tytölle.
- Lady Delfina Albanero
Isosiskoni nimi on Runo :)
- Tonttu Toljander
Runo-Kasku
Runo Riimi Tarina
Runo Satu Taru
Runo Eepos - Runoniminen
Noita ekoja kommentteja oli epämukavaa lukea, sillä olen itse Runo niminen ja nainen. Olen aina saanut kehuja nimestäni ja olisi ihanaa jos maailma saisi enemmän Runoja. Tosi kaunis nimi, vaikka tähän olen tottunut.
- munmielestä
Runo on ehdotttomasti pojan nimi! Niin kuin se on almanakassakin ennen ollut. Vastaa ulkomaista nimeä poe(m) =poika/runo
- Joikuhaikutankaruno
En laittaisi tytölle nimeksi Runoa.
- KalleKorhonen
Se on virallisesti pojan nimi. Ortodoksisessa kalenterissa, lyhennys Runar -nimestä.
- Pate15
Näin on.
- Ridu
Ihana nimi jota en ole ennen kuullutkaan
Ehdottomasti tytön nimi.- Perj
Ainakin persoonallinen nimi. Tietysti sukunimiäkin vaikuttaa siihen, miltä kokonaisuus kuulostaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup675670Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1344254Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.961866- 631435
- 2611127
- 471122
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E126979Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim45802Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31743Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39705