Eli minua kiinnostaisi fantasia/sScifi-kirjallisuus, jossa saisi mukana olla mahd. jokin rakkaustarina. Tykkäsin esim. Nälkäpeli- trilogiasta. Myös lapsille suunnatut kirjat kiinnostavat (kunhan ne vain sopivat aikuisillekin). Yksi lempikirjoistani on Coraline varjojen talossa.
Twilightin tyyliset kirjat eivät kuitenkaan kiinnosta. Eli rakkaustarina saisi olla vähän moniulotteisempi. Myöskin kyseisen kirjasarjan maneerit raivostuttavat.
Kirjassa ei myöskään tarvitse olla onnellista loppua.
Saa vinkkailla fantasia/Scifi-kirjallisuutta
3
113
Vastaukset
- quantumthief
Useimmissa taitaa olla mukana jonkinlainen rakkaustarina... Hmm, no tässä joitakin:
Kotimaisia:
J.S. Meresmaa, Mifongin perintö ja Mifongin aika
Anne Leinonen ja Eija Lappalainen, Routasisarukset-trilogia
Katri Alatalo, Karnin labyrintti
Hannu Rajaniemi, Kvanttivaras ja Fraktaaliruhtinas
Ulkomaisia:
Kaikki Robin Hobbin kirjat
Ally Condien kirjat
Patrick Rothfuss, Tuulen nimi
Kat Falls, Veden alla ja vastavirta - töppösukka
Elina Rouhiaisen Susiraja-sarja
Kristiina Vuoren Näkijän tytär
Anne Ricen vampyyrikirjat
George RR Martinin fantasiasaaga
Joe Abercombien kirjat, taitaa olla suomennettuna vain yksi - puff1
Risingshadow'n sivuilta löytyy myös hyvä listaus scifi- ja fantasiakirjoista, jotka ovat myös tyyliltään romantiikkaan.
http://www.risingshadow.fi/library?action=genres&type=rom
Kannattaa tuota listausta selata alaspäin, josta löytyy lopusta parhaiten arvosanoja saaneet kirjat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848495
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264598- 504158
- 573669
- 513156
- 502920
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262626- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292066