khh ovi suoraan autotalliin.ovi el30 vaativat tuulikaapin..? riittääkö jos ovesta poistaa rivat ja ja laittaa peitelevyt ja kertoo ettei kuljeta siitä ollenkaan..?
älväri ja autotalli
16
361
Vastaukset
- mitä ihmettä
Ketkä vaativat ? Jos oot ostanut talon, jossa on autotalli päädyssä, niin toki myyjän vastuulla on se että rakenne on määräysten mukainen.
Joten jos rakennustarkastus kettuilee, niin laita Älvsbyn hommaksi neuvotella asia. Se on pääsuunnittelijan homma neuvotella tuo asia kunnan rakennustarkastuksen kanssa kuntoon.
(Ei siihen mitään tuulikaappeja tarvita, oot vaan saanut veemäisen tarkastajan ehkä...) - 19+6
"(Ei siihen mitään tuulikaappeja tarvita, oot vaan saanut veemäisen tarkastajan ehkä...) "
Kerrotko miten muuten tuon voi järkevästi järjestää, kun tuntuu tuota tietoa olevan?- Miksi järjestää ?
Järjestää mitä ja miksi ?
1. Rakennusmääräykset eivät edellytä tuulikaappeja.
2. Tavallaan tuulikaappina toimii se autotalli, tosin vaan aika isona.
Se khh:n ovihan on varauloskäytävä. Eikä taloissa useinkaan varauloskäyntien, kuten esim. takaovi, yhteydessä mitään tuulikaappeja ole, on kyse sitten Älvsbysta tai mistä tahansa muusta.
Jos sulla on sellanen rakennustarkastaja joka vänkää tuulikaappia autotallin sisään, niin kyllä pääsuunnittelija on se, joka sen rakennustarkastajan kanssa asiasta vääntää kättä. Rakennusmääräyskokoelmasta ei löydy tuulikaapin vaatimiselle. - 19+6
Miksi järjestää ? kirjoitti:
Järjestää mitä ja miksi ?
1. Rakennusmääräykset eivät edellytä tuulikaappeja.
2. Tavallaan tuulikaappina toimii se autotalli, tosin vaan aika isona.
Se khh:n ovihan on varauloskäytävä. Eikä taloissa useinkaan varauloskäyntien, kuten esim. takaovi, yhteydessä mitään tuulikaappeja ole, on kyse sitten Älvsbysta tai mistä tahansa muusta.
Jos sulla on sellanen rakennustarkastaja joka vänkää tuulikaappia autotallin sisään, niin kyllä pääsuunnittelija on se, joka sen rakennustarkastajan kanssa asiasta vääntää kättä. Rakennusmääräyskokoelmasta ei löydy tuulikaapin vaatimiselle.2.4 Yhteydet muihin tiloihin
Autosuojasta voi olla yhteys rakennuksen muihin
tiloihin. Yhteys umpinaisesta autosuojasta muun tilan
uloskäytävään, tulisijalliseen tilaan tai tilaan, jossa
oleskelee ihmisiä, sallitaan kuitenkin vain sellaisin
järjestelyin, että myrkyllisten tai palavien kaasujen
leviäminen on tehokkaasti estetty. Tällaiseksi
järjestelyksi hyväksytään esimerkiksi ovin rajoitettu
tila, jonka läpi kuljettaessa molempia ovia ei jouduta
samanaikaisesti avaamaan.
Autosuojasta ei sallita yhteyttä palovaaralliseen eikä
räjähdysvaaralliseen tilaan. - ei ongelma
19+6 kirjoitti:
2.4 Yhteydet muihin tiloihin
Autosuojasta voi olla yhteys rakennuksen muihin
tiloihin. Yhteys umpinaisesta autosuojasta muun tilan
uloskäytävään, tulisijalliseen tilaan tai tilaan, jossa
oleskelee ihmisiä, sallitaan kuitenkin vain sellaisin
järjestelyin, että myrkyllisten tai palavien kaasujen
leviäminen on tehokkaasti estetty. Tällaiseksi
järjestelyksi hyväksytään esimerkiksi ovin rajoitettu
tila, jonka läpi kuljettaessa molempia ovia ei jouduta
samanaikaisesti avaamaan.
Autosuojasta ei sallita yhteyttä palovaaralliseen eikä
räjähdysvaaralliseen tilaan.Normaalisti khh katsotaan tuollaiseksi tilaksi jonka ovia ei jouduta samanaikaisesti avaamaan.
Pelkästään Älvsbytaloja on rakennettu noin vaikka kuinka paljon. Sen lisäksi lähes kaikki muutkin talovalmistajat tarjoavat noita päätyautotalleja.
Tuosta on turha tässä vääntää. Pääsuunnittelijan se on rakennustarkastuksen kanssa neuvoteltava.
Ei voi olla niin, että yhdessä tai muutamassa kunnassa ei kelpaa, mutta muissa kelpaa. - 9+16
ei ongelma kirjoitti:
Normaalisti khh katsotaan tuollaiseksi tilaksi jonka ovia ei jouduta samanaikaisesti avaamaan.
Pelkästään Älvsbytaloja on rakennettu noin vaikka kuinka paljon. Sen lisäksi lähes kaikki muutkin talovalmistajat tarjoavat noita päätyautotalleja.
Tuosta on turha tässä vääntää. Pääsuunnittelijan se on rakennustarkastuksen kanssa neuvoteltava.
Ei voi olla niin, että yhdessä tai muutamassa kunnassa ei kelpaa, mutta muissa kelpaa.Vaan kun ei katsota. Ja tuossa välitilassa pitää olla vielä oma poistoilma, joten senkin puolesta melko mahdotonta.
Monessa kunnassa varmasti kelpaa, kun tarkastajia ei kiinnosta ja paperit leimataan käymättä paikalla. Se ei tarkoita, että se tekisi asiasta laillisen. Pääkaupunkiseudulla tuollainen ei mene ikinä läpi. - Aikamoinen väite
9+16 kirjoitti:
Vaan kun ei katsota. Ja tuossa välitilassa pitää olla vielä oma poistoilma, joten senkin puolesta melko mahdotonta.
Monessa kunnassa varmasti kelpaa, kun tarkastajia ei kiinnosta ja paperit leimataan käymättä paikalla. Se ei tarkoita, että se tekisi asiasta laillisen. Pääkaupunkiseudulla tuollainen ei mene ikinä läpi.Väitä mitä väität, mutta ei ollut ongelma viitisen vuotta sitten Espooseen rakennuttamassani Älpyssä.
- 9+3
Aikamoinen väite kirjoitti:
Väitä mitä väität, mutta ei ollut ongelma viitisen vuotta sitten Espooseen rakennuttamassani Älpyssä.
Ihan varmasti :D Ihme kun et rakentanut Helsingin keskustaan.
- 3446ggfjkk
ei ongelma kirjoitti:
Normaalisti khh katsotaan tuollaiseksi tilaksi jonka ovia ei jouduta samanaikaisesti avaamaan.
Ei voi olla niin, että yhdessä tai muutamassa kunnassa ei kelpaa, mutta muissa kelpaa.Ensin väität että autotalli toimii "tuulikaappina" ja sitten khh. Kuvastaa hyvin tietämystäsi.
- Hehheh123
9+3 kirjoitti:
Ihan varmasti :D Ihme kun et rakentanut Helsingin keskustaan.
No silloisena espoolaisena Espoon vuokratonttiarpajaiset ratkaisi rakennuspaikan ja mun ja vaimon tulotaso lainamäärän eli muuhun kuin ä-taloon meillä ei olisi ollut varaa.
En ole rakentajarane, joten en tosiaan paljon ymmärrä rakentamisesta, mutta älpyistä jotain tiedän kun nyt jo toisessa asun. Ja sen tiedän, että joidenkin kuntien rakennustarkastajat kohtelevat ä-taloja epäreilusti, esim. työkaverillani oli eräässä varsinais-suomalaisessa kunnassa parin vuoden vääntö jostain putkihommasta, jota tosin hoisi lopulta älsbyn lakimiehet ja kyllä sielläkin lopulta se lopputarkastus tehtiin ja hyväksyttiin.
Itselläni kaikki on aina sujunut ihan ok. Toki pieniä juttuja on ollut kuten kaikilla rakentajilla, mutta mulla on ollut appiukko vastaavana mestarina ja hän oikeastaan on nämä jutut hoidellut ä-talon ja rakennusvalvonnan kanssa. Mä olen suhtautunut taloasiaan kuin esim. vaikka autokauppaan. Jos se toimii ja on sellainen mitä mä haluan, mun ei tarvitse kaikkea tietää tai kaikkea säätää.
Sun asenteella varmasti on vaikeuksia, niin talotehtaan kuin rakennusvalvonnankin kanssa. Että onnea vaan sinne ja osanotto myös. - heeheeheee
Hehheh123 kirjoitti:
No silloisena espoolaisena Espoon vuokratonttiarpajaiset ratkaisi rakennuspaikan ja mun ja vaimon tulotaso lainamäärän eli muuhun kuin ä-taloon meillä ei olisi ollut varaa.
En ole rakentajarane, joten en tosiaan paljon ymmärrä rakentamisesta, mutta älpyistä jotain tiedän kun nyt jo toisessa asun. Ja sen tiedän, että joidenkin kuntien rakennustarkastajat kohtelevat ä-taloja epäreilusti, esim. työkaverillani oli eräässä varsinais-suomalaisessa kunnassa parin vuoden vääntö jostain putkihommasta, jota tosin hoisi lopulta älsbyn lakimiehet ja kyllä sielläkin lopulta se lopputarkastus tehtiin ja hyväksyttiin.
Itselläni kaikki on aina sujunut ihan ok. Toki pieniä juttuja on ollut kuten kaikilla rakentajilla, mutta mulla on ollut appiukko vastaavana mestarina ja hän oikeastaan on nämä jutut hoidellut ä-talon ja rakennusvalvonnan kanssa. Mä olen suhtautunut taloasiaan kuin esim. vaikka autokauppaan. Jos se toimii ja on sellainen mitä mä haluan, mun ei tarvitse kaikkea tietää tai kaikkea säätää.
Sun asenteella varmasti on vaikeuksia, niin talotehtaan kuin rakennusvalvonnankin kanssa. Että onnea vaan sinne ja osanotto myös."En ole rakentajarane, joten en tosiaan paljon ymmärrä rakentamisesta, mutta älpyistä jotain tiedän kun nyt jo toisessa asun."
Ja silti pitää tästä asiasta vääntää? Kyllä se on valitettavasti palotarkastajan/rakennusvalvonnan ammattitaidottomuutta, jos tuollaisen virheen katsoo läpi sormien.
No, ei meilläkään huomautettu, kun meni autotallin läpi muovinen viemäriputki wc:hen. Tokihan se sitten oma-aloitteisesti vaihdettiin valurautaan ja koteloitiin, mutta jostain syystä tarkastajat eivät sitä huomanneet. - rimaa hipoen
Hehheh123 kirjoitti:
Sun asenteella varmasti on vaikeuksia, niin talotehtaan kuin rakennusvalvonnankin kanssa. Että onnea vaan sinne ja osanotto myös.Ei se ole asenteesta kiinni. Se johtuu täysin siitä, että älväri tekee taloja minimi ratkaisuilla eli juuri ja juuri säädösten ja lakien rajaa hipoen. Se selittää myös halvan hinnan.
- altakin
rimaa hipoen kirjoitti:
Ei se ole asenteesta kiinni. Se johtuu täysin siitä, että älväri tekee taloja minimi ratkaisuilla eli juuri ja juuri säädösten ja lakien rajaa hipoen. Se selittää myös halvan hinnan.
Ja ilmeisesti menee joissain tapauksissa myös riman alta...
- Väärät lääkkeet
heeheeheee kirjoitti:
"En ole rakentajarane, joten en tosiaan paljon ymmärrä rakentamisesta, mutta älpyistä jotain tiedän kun nyt jo toisessa asun."
Ja silti pitää tästä asiasta vääntää? Kyllä se on valitettavasti palotarkastajan/rakennusvalvonnan ammattitaidottomuutta, jos tuollaisen virheen katsoo läpi sormien.
No, ei meilläkään huomautettu, kun meni autotallin läpi muovinen viemäriputki wc:hen. Tokihan se sitten oma-aloitteisesti vaihdettiin valurautaan ja koteloitiin, mutta jostain syystä tarkastajat eivät sitä huomanneet.No voihan sinne autotallin sisään rakentaa oman tuulikaappinsa.
Voi myös alkaa kulkea propellilakki päässä.
Kumpikin antaa aika "terveen kuvan"... - Korjaa lääkitys
Väärät lääkkeet kirjoitti:
No voihan sinne autotallin sisään rakentaa oman tuulikaappinsa.
Voi myös alkaa kulkea propellilakki päässä.
Kumpikin antaa aika "terveen kuvan"...Ei nyt ihan. Toinen vaaditaan rakennusmääräyksissä, eikä tarkastusta hyväksytä ilman sitä, jos on asiansa osaava valvoja. Toinen on taas ihan sinun oma asiasi.
- 18+20
Hehheh123 kirjoitti:
Sun asenteella varmasti on vaikeuksia, niin talotehtaan kuin rakennusvalvonnankin kanssa. Että onnea vaan sinne ja osanotto myös."Sun asenteella varmasti on vaikeuksia, niin talotehtaan kuin rakennusvalvonnankin kanssa. Että onnea vaan sinne ja osanotto myös."
Yleensä kun hommat tehdään alusta alkaen määräysten mukaan ja kaikki on etukäteen tiedossa, niin harvemmin niitä ongelmia tulee, kuten ei itselläkään. Sinähän täällä olet noista ongelmista kirjoitellut ja nekin ovat sen takia syntyneet, kun älväriä kohdellaan epäreilusti. Nyyh.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?
Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt721814Taas poistuu ABC, nyt Salossa
Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on1101655Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236942521245Millainen luonne sinä olet?
Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä1821202Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä2351173Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen
kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.451087- 2121054
Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...
...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös293912Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle
"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm221890- 56767