apua :'(

14v poika

Auttakaa!! Olen koko elämäni ollut hyvin ujo, en osaa keskustella ihmisten kanssa, pelkään jopa keskustella, kavereiden kanssa siihen jotenkin pystyy, mutta vastakkaiselle sukupuolelle puhuminen tuottaa hirveää painetta, jolloin hermostun ja rupean vittuilemaan, ja siitä hermostun vain lisää ja itsevarmuuteni vain kärsii. Ala-asteella olin ihastunut erääseen tyttöön, mutta en hänen kanssaan osannut tai edes uskaltanut puhua ja se, että tieto ihastuksesta levisi kavereiden keskuudessa, aiheutti vain lisää paineita/ stressiä. ( minua kiusattiin koulussa vuosia ja tämä myös taustalla) nyt olen taas ihastunut erääseen tyttöön, mutta samat ongelmat kavereineen ilmenevät, en uskalla puhua hänelle, en huonojen sosiaalisten taitojeni takia edes tiedä, onko hänellä poikystävää. Kierrän siis samaa noidan kehää, enkä tiedä mitä tehdä.

4

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä minä tiedän

      Aloita pienistä onnistumisista. Sano jotain positiivita tytölle, jotain ihan yksinkertaista. Onpa kiva ilma, mikä tunti seuraavaksi on, paljonko kello on? Ihan mitä tahansa, ja kun se menee hyvin alat huomaamaan että ei se niin vaikeaa olekaan. Ajattele tyttöä kaverina eli elä edes yritä iskeä. puhu sellaiselle johon et ole ihastunut.

      kun tuo menee rutiinilla voit puhua jo ihastukselle luontevasti.

      Kaikista kivoimpia poikia aikoinaan oli ne jotka puhuivat ihan normaaleja asioita. ole oma itsesi siis.

    • Kohtalotoveri32424

      Itseni on myös kiusattu koulussa, haukuttiin päivästätoiseen ja se laitto itsetunnon ja kaiken muun matalaks mutta sit löysin motivaatiota. Aloin syömään terveellisemmin, pukeudun fiksummin kuin ennen, aloin pitään enemmän puhtaudesta huolta ja finnit lähti naamasta pois, aloin urheilemaan, käymään salilla, lopetin tietokonepelaamisen, panostin ryhtiini ja nostin leukani ylös. Vaikka kuulostaakin tyhmältä niin tälläsillä pienillä elämäntapamuutoksilla ja kokeiluilla nostin itsevarmuutta/itsetuntoo. Ja mitä muut sanoo susta pahaa niin anna olla sit sanoo, älä anna muiden ohjailla niiden sanomisilla sinun elämääsi vaan ohjaa sinä omaa elämääsi omilla, teoilla kuten viisaat sanat sanovat, Haters gonna hate...

      • UjoUkko minäkin

        Komppaan aivan täysin edellistä!
        Sun pitää vaan pystyä olemaan oma itsesi. Ei pidä kuunnella liikaa muiden mielipiteitä, sillä ne ohjaa harhaan ja näin tavallaan huijaat itseäsi.

        Minäkin olen uusien ihmisten seurassa erittäin ujo, enkä oikeen saa sanottua mitään, mutta sitten kun ihmiset tulee tutuksi niin saatan olla monestikin se äänekkäin kaveri ryhmässä, eli se joka puhuu itelleenkin melkein kuin taivaalta :D.
        Tänäänkin tuli juteltua jonkin aikaa ihastukseni kanssa... olo oli kyllä erittäin jännittynyt, enkä oikeen pystynyt keskittymään edes puhumiseen kunnolla... onneksi tyttö piti huolen, että ei tullu hiljasia hetkiä. Nojoo, mutta Tsemppiä sulle! :)


    • Kohtalotoveri32424

      Älä pelkää epäonnistumista niin paljoa,
      että se estää sinua kokeilemasta uusia asioita.
      Pelokkaasti eläen lopussa ajattelemme:
      olisi pitänyt, olisin voinut ja olisin osannut.

      - Louis E. Boone-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2860
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2135
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1003
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe