kuhlman

hvirtane

Onkohan Kuhlmanin suvusta tehty sukututkimusta?

Äitini äidin sukunimi oli Kuhlman ja
kiinnostaisi tietää, josko hän kuului
Vesilahdelta kotoisin olevaan
Kuhlmanien sukuun.

- hv

18

4137

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janzkuliini

      Hei!

      Minuakin kiinnostaisi kuhlmanin suku juuret. Kun olen itsekin Kuhlman syntyjään!

      • coolman

        terve kuhlmanit! taisto kuhlmanilta vois varmaa kysyä sukututkimus materiaalia. itse sain siltä. on meikän setä mies nimittäin


      • keskenään
        coolman kirjoitti:

        terve kuhlmanit! taisto kuhlmanilta vois varmaa kysyä sukututkimus materiaalia. itse sain siltä. on meikän setä mies nimittäin

        sukua? Itse olen tuo aikaisemmin kirjoittanut Janzuliini ja edelleen kaipailen lisää tietoa isäni suvusta.


      • sama coolman
        keskenään kirjoitti:

        sukua? Itse olen tuo aikaisemmin kirjoittanut Janzuliini ja edelleen kaipailen lisää tietoa isäni suvusta.

        käsittääkseni on. vaakuna löytyy ritarihuoneelta. löytyy googlettamalla. tyylikäs onki :D jotain suku selvityksiäkin on tehty


      • katselin
        sama coolman kirjoitti:

        käsittääkseni on. vaakuna löytyy ritarihuoneelta. löytyy googlettamalla. tyylikäs onki :D jotain suku selvityksiäkin on tehty

        ritarihuoneen sivuilta sitä vaakunaa :)

        Jotain olisi kiva saada tietää omasta suvustaan. Olen siis Kuhlman tyttönimeltäni ja asumme Orimattilassa.


      • coolman1
        katselin kirjoitti:

        ritarihuoneen sivuilta sitä vaakunaa :)

        Jotain olisi kiva saada tietää omasta suvustaan. Olen siis Kuhlman tyttönimeltäni ja asumme Orimattilassa.

        ite asun heinolassa. taisto kuhlman asuu lahdessa, siltä varmaan jos haluaa ni saa lisää tietoa...


      • yksi sukua
        coolman1 kirjoitti:

        ite asun heinolassa. taisto kuhlman asuu lahdessa, siltä varmaan jos haluaa ni saa lisää tietoa...

        Hei. Olen tyttönimeltäni Kuhlman. Suvustani tiedän sen verran, että Pielavedellä on ollut osa suvusta.
        Joensuustakin löytyy yksi.
        Tuosta Ritarihuoneen vaakunasta olen sitä mieltä, että en kuulu siihen sukuhaaraan, jolle tuo aatelisarvo oli annettu. Tarkemmin tietoa löytyy kyllä kirjoista.


      • olis kiva tietää
        yksi sukua kirjoitti:

        Hei. Olen tyttönimeltäni Kuhlman. Suvustani tiedän sen verran, että Pielavedellä on ollut osa suvusta.
        Joensuustakin löytyy yksi.
        Tuosta Ritarihuoneen vaakunasta olen sitä mieltä, että en kuulu siihen sukuhaaraan, jolle tuo aatelisarvo oli annettu. Tarkemmin tietoa löytyy kyllä kirjoista.

        Hei,
        Järvenpäässäkin on kuhlmanneja ja ovayt minun tietääkseni orimattilasta päin ja eilen käytiin Tuusulan kirkosssa siellä on MajuriHenrik Kuhlmannin vaakuna Anders Stålhanan lesken komas mies on haudattu Tuusulan kirkkoon senvanha ei tämän päiväisen kirkkon lattian alle 2.12.1694 näin opas kertoi meille.


      • ilpe45
        olis kiva tietää kirjoitti:

        Hei,
        Järvenpäässäkin on kuhlmanneja ja ovayt minun tietääkseni orimattilasta päin ja eilen käytiin Tuusulan kirkosssa siellä on MajuriHenrik Kuhlmannin vaakuna Anders Stålhanan lesken komas mies on haudattu Tuusulan kirkkoon senvanha ei tämän päiväisen kirkkon lattian alle 2.12.1694 näin opas kertoi meille.

        Hei
        Isäni isän äiti oli Maria Vilhelmiina Kuhlman s. 31.3.1839 ja hänen isänsä Leander Kuhlman s. 8.9.1817. Sitä edeltävistä ei minulla ole vielä tietoa. Olisiko tälle tarinalle löydettävissä jatkoa?


      • jari m.
        ilpe45 kirjoitti:

        Hei
        Isäni isän äiti oli Maria Vilhelmiina Kuhlman s. 31.3.1839 ja hänen isänsä Leander Kuhlman s. 8.9.1817. Sitä edeltävistä ei minulla ole vielä tietoa. Olisiko tälle tarinalle löydettävissä jatkoa?

        isän isän äiti oli Ida kuhlman 22.11.1845 ja hänen isänsä oli Leander Kuhlman en löydä syntymäaikaa mutta he olivat hämeenkoskelta


      • Anonyymi
        keskenään kirjoitti:

        sukua? Itse olen tuo aikaisemmin kirjoittanut Janzuliini ja edelleen kaipailen lisää tietoa isäni suvusta.

        Taistohan kuoli hetki taka perin oli isot paraatit


    • Kuhlman

      Hei Kuhlmanit!

      Itsekin olen Kuhlman syntyjäni, isoisäni on Mäntsälästä lähtöisin ja nykyään sukuni on Turun seudulla. Minuakin kiinnostaisi Kuhlmanin sukututkimus ja olemmeko kaikki sukua. Osaatteko kertoa tarkemmin sukututkimuksen tekijästä?

    • Coolman21

      Täältä ilmoittautuu yksi kuopiolainen Kuhlmanien sukua oleva. Sen verran mitä olen suvun vanhimpia jututtanut, niin näkemykseni mukaan kaikki Suomen Kuhlmanit eivät ole samasta sukuhaarasta. Meidän sukumme vaakunassa jöpöttää nuijamies, hieno vaakuna sekin. Jonkin verran olen tutkinut sukumme taustoja (Pielavedellä) ja olen myös kiinnostunut aloittamaan sukututkimusta jollakin aikajänteellä.

      Mikäli teillä muilla on kiinnostusta selvittää Kuhlmanien historiaa, niin jatketaan keskustelua täällä tai sähköpostitse...

      • Anonyymi

        Hei,
        minäkin olen Kuhlman. Vaarini äitini on Pielavedeltä. Minua kyllä kiinnostaa, koska Pielaveden Kuhlmanien voitaneen olettaa olevan samasta suvusta.


    • ilpe45

      Vastasin äsken nimimerkille jari m.en tiedä menikö se perille. Kuitenkin,
      Kuhlmanin suvusta on aika kattavia selvityksiä, mm. MyHeritage sukututkimussivuilla.

    • ayame1

      Heippa! Minäkin olen äitini puolelta Kuhlmanneja. Asun itse etelä Ruotsissa ja olen yrittänyt tutkia sieltä päin, saamatta mitään tulosta. Haluaisin mielelläni saada sukuluettelon jostakin. Mistähän sen löytäisin? Kiitollinen Kuhlmanin perillinen!

      • Piällysmies 007

        Sitten on vielä tuo Savon sukuhaara, Varkauden seudulla on ollut paljon Kuhlman nimisiä. Oilisiko jollain tutkimusta heistä,itsekkin sieltä päin lähtöisin.


    • Anonyymi

      Katso netistä Geni.com ja Kuhlman. Löytyy paljon

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1822
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1469
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1160
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      266
      948
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      932
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      818
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe