opintoviikot

ellu

kaikki amkilaist jotka olette alottaneet koulun tänä syksynä. kuinka paljon opintoviikkoja saitte ekalle vuodelle lukujärjestykseen? itelle tuli vaan 35, kaikille kursseille ei enää mahtunu vaikka olis halunnu. koko tutkinnon laajuus on 140 ov.

14

1723

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Little sinner

ku vasta eka jaksosta selvillä... 13 ovaria irtoaapi siitä. Mut tällä vauhdilla viitisenkymmentä ois tulossa. Tosin oon IB-linjalla eli saattaa vähä poiketa suomenkielisistä.

• Aleksi

Jos ei saa normin mukaista suoritusaikaa edellyttävää määrää lukuvuosittain opintoviikkoja kasaan niin, opintojen venyessä yli tämän ajan tarvitaan hyviä selityksiä opintotukikeskukseen mikäli kaikki pakolliset kurssit on suoritettu ja suorittaa valinnaisia kursseja.

Tämä on se ikävä yllätys mitä moni ei tajuakkaan, jos esim. normin mukainen aika 140 ov:lle on 3,5 vuotta, tämä tarkoittaa että pitää suorittaa 40 ov/vuosi.

Jos ei päässyt kaikille kursseille, niin aika ikävä juttu kun tärähtää 3,5 vuotta täyteen eikä ole esim. 140 ov kasassa.

• aih

Unohdat, että työharjoittelu (joka siis suoritetaan kesällä ja osa menee jopa työkokemuksen piikkiin jos sellaista on ennen koulua ehtinyt kertymään) vie 20 ovaria ja päättötyö vie kymmenen.

Minä sain valmiin lukkarin käteeni ekana vuonna ja opintoviikkoja tuli 36 (yhteensä 160ov ja neljä vuotta). Valinnnaisia ei oleteta otettavan vielä ekana vuonna. Eikä ne oikein mihinkään olisi mahtuneetkaan.

Jäljellä minulla on siis 124 joista työharjoittelu vie 20 ja insinörttityö 10. Pänttäämistä siis 94 ja se jaettuna 3,5 vuodelle (lasketaan vaikka päättötyön vievän lukukauden) on 31,3 ovaria vuodessa.

• aih
        aih kirjoitti:

Unohdat, että työharjoittelu (joka siis suoritetaan kesällä ja osa menee jopa työkokemuksen piikkiin jos sellaista on ennen koulua ehtinyt kertymään) vie 20 ovaria ja päättötyö vie kymmenen.

Minä sain valmiin lukkarin käteeni ekana vuonna ja opintoviikkoja tuli 36 (yhteensä 160ov ja neljä vuotta). Valinnnaisia ei oleteta otettavan vielä ekana vuonna. Eikä ne oikein mihinkään olisi mahtuneetkaan.

Jäljellä minulla on siis 124 joista työharjoittelu vie 20 ja insinörttityö 10. Pänttäämistä siis 94 ja se jaettuna 3,5 vuodelle (lasketaan vaikka päättötyön vievän lukukauden) on 31,3 ovaria vuodessa.

Ja koska insinööri ei osaa laskea niin laskin väärin.

Jaetaan siis pänttääminen 2,5 jäljellä olevalla vuodella jolloin tulee 37,5 ovaria vuodessa.
        Toki vois laskea tuosta 160 pelkästään harjoittelu pois ja jakaa se neljällä...

• huomenna alkaa!!

Kela vaatii n. 30 ov:ta vuodessa, mutta jos ajatellaan sitä 40 ov vuodessa tahtia, niin eihän 35 jää kuin 5 ov:ta vajaaksi. Sen voi ottaa kesäopintoina, nettikursseina (ei tarvitse istua tunneilla ollenkaan, joten sopii mihin vuoden aikaan tahansa) jne. Ei todellakaan paniikkia!

Mulla alkaa AMK huomenna.. Kääk!!

• Anna

Kela vaatii 3 opintoviikkoa yhtä maksamaansa tukikuukautta kohti!

Eli siis jos nostat lukuvuoden aikana 9 kk tukea, niin Kela vaatii, että ovareita on tullut 3 x 9 = 27. Jos nostat vaan 8 kuukaudelta tukea, niin luonnollisesti Kelalle riittää 24 opintoviikkoa. Jne.

• Little sinner
        Anna kirjoitti:

Kela vaatii 3 opintoviikkoa yhtä maksamaansa tukikuukautta kohti!

Eli siis jos nostat lukuvuoden aikana 9 kk tukea, niin Kela vaatii, että ovareita on tullut 3 x 9 = 27. Jos nostat vaan 8 kuukaudelta tukea, niin luonnollisesti Kelalle riittää 24 opintoviikkoa. Jne.

se on 3,2 ov/kk eli 29 ovaria vuodessa...

• Mimosa

Heip!

Itellänikin tulee tänä vuonna n.35 ov, kun menee lukkarin mukaan. Meille sanottiin että ov:t tulee kyllä täyteen, jos vaan seuraa lukkaria aika pitkälti. Tietysti pitää ottaa vapaavalintaisia kursseja, jos vaan kohdalle oikeita sattuu.

Kesälläkin voi suorittaa tosiaa kursseja, sekä virtuaali amk:ssa, joten aika luottavaisin mielin aloitan opiskeluni!!

• pisama

..kertyy näköjään ensimmäisenä vuonna 47 opintoviikkoa, joista 24 nyt syyslukukaudella. 6 ov:a olen jo suorittanut avoimessa, joten suoritettavaa on 41, joista 18 syyslukukaudella.

• Anna

140 opintoviikon tutkinnosta on luultavasti 20 opintoviikkoa työharjoittelua ja 10 lopputyötä. Eli 110 ovaria suoritettavana, 37ov/lukukausi...

35 riittää mainiosti ensimmäiselle vuodelle. Viimeisen vuoden aikana tulee helposti enemmän kuin tuo 37 ovaria, jotenkin niitä vaan siinä vaiheessa tuntuu kuin tippuvan taivaalta.

• Mimosa

Joo katselin vanhempien vuosikurssien lukujärjestyksiä ja kyllä niitä ovareita jostain ihmeestä vaan tippuu..

Oon sitä mieltä, et ei kannata ekana vuonna nyt panikoida, jos ei saa haluamaansa ovarimäärää täyteen.. Minä ainakin totuttelen taas opiskeluun ja otan sit ens vuonna (tai jo keväällä) enemmän kursseja, jos tuntuu et voimat riittää.

• Mimosa
        Mimosa kirjoitti:

Joo katselin vanhempien vuosikurssien lukujärjestyksiä ja kyllä niitä ovareita jostain ihmeestä vaan tippuu..

Oon sitä mieltä, et ei kannata ekana vuonna nyt panikoida, jos ei saa haluamaansa ovarimäärää täyteen.. Minä ainakin totuttelen taas opiskeluun ja otan sit ens vuonna (tai jo keväällä) enemmän kursseja, jos tuntuu et voimat riittää.

Sittenkin niitä ov:ta näyttäs tulevan 38. Noh samapa tuo.

• Maajo

Meillä tapahtuu ilmottautuminen kursseille vasta joskus tässä parin viikon sisällä (en muista tarkemmin), mutta mitä nyt tuli katottua tuolta yleisestä opintosuunnitelmasta, että jos kaikki saa läpi, niin 1.vuoden jälkeen tradenomiopinnoissa olis 36 tai 37 ov:ta. Eli toi ois niinku se määrä, mikä pitäis käydä (vapaa valintaiset on tarkoitus kai ottaa enemmänkin vasta 2. tai 3.vuotena..).

• Maajo

Eli 40 opintoviikkoa tulisi, jos kaikki opinnot saisin suosiolla läpi. Ja siellä on ainoastaan yksi valinnaiskurssi mukana (Excelin jatkokurssi). Valinnaiset tulkoot myöhemmin kuvioihin mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      49
      4143
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      66
      3803
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3328
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3230
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      94
      2227
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2138
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1999
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      36
      1989
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      1969
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1874
    Aihe