Marsuni puri minua käteen kun yritin estää niitä puremasta toisiaan ja tappelematta niin toinen puraisi minua käteen.. Verta vähän tuli ja sitten sain ne erotettua.. Voiko minulle tulla mitään vaarallista?
Marsu puri!
7
257
Vastaukset
- Mutta tarkkaile nyt
En usko että tulee. Itseltä puri marsu 8-vuotiaana sormesta palan, ei tullut muuta kuin itku ja hetkellinen "viha" marsua kohtaan.
- Sedä
Tuskin. Kesymarsu ei luultavasti kanna mitään vaarallista, mitä et olisi jo itsellesi muutenkin siltä saanut :)
- MARSUT<3
Selvä, kiitos. Oon tällänen vainoharhanen ja aina epäilen:)
- tyttiis
Ei niitä kannata estellä, omat marsu pojat kamppailee ruokakupilla että kuka ottaa seuraavaksi :D Pahaltahan se ehkä näyttää, mutta ei siinä mitään jos ei toisiaan pahasti satuta.
- marsurakastaja
Jos sulla on normi rokotus, nii ei oo hätää;)
- Anonyymi
Niitä ei kannata estää tappelemasta ellei jompikumpi oikeasti loukkaannu. Itse juuri olin laittamassa heinää marsuille ja toinen varmaan luuli sormeani heinäksi ja alkoi järsimään sormeani. On vuotanut koko päivän.
- Anonyymi
No, ei tappelua myöskään jätetä huomiotta. Ei siltikään, vaikka marsut eivät loukkaantuisi. Maalaisjärki kadonnut porukalta ilmeisesti totaalisesti, jollei tappalusta ymmärretä vetää johtopäätelmiä.
Laumaeläimet eivät tappele huvikseen, eivät edes marsu-urokset. Tappeluun yleisin syy on marsujen kokema resurssien puute, mihin esim. ruokakipolla nahistelu viittaa välittömästi, jos päätään viitsii käyttää. Varsinkin urostenjöllikät tarvitsevat tilaa, piiloja ja ruokakuppeja usein hyvinkin paljon, jotta eivät koe resurssipulaa. Useimmat ovat niin sävyisiä, että yksi ruokakippo riittää, mutta joillekin yksilöille se ei vain riitä.
Tästä voi vetää johtopäätöksen, etteivät tappelevat marsut voi hyvin henkisesti. Henkinen hyvinvointi on eläimelle aivan yhtä tärkeää kuin fyysinenkin, joten puuttukaa siihen! Jos tappelua esiintyy vain ruokakipolla, niin kokeilkaa ainakin lisätä ruokintapaikkoja. Myös isompi häkki saattaa olla tarpeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1702610- 1612412
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1182037Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee552013Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."11695"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591404Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu1961311Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2161074Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää781061Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.347996