Joh 9

Joh 9: 36. Hän vastasi ja sanoi: Herra, kuka se on, että minä hänen päällensä uskoisin?
37. Niin Jesus sanoi hänelle: sinä olet hänen nähnyt, ja hän on se, joka puhuu sinun kanssas.
38. Niin hän sanoi: Herra, minä uskon. Ja hän kumarsi ja rukoili häntä.
39. Ja Jesus sanoi: minä tulin tuomiolle tähän maailmaan, että ne, jotka ei näe, pitää näkemän, ja ne, jotka näkevät, pitää sokiaksi tuleman.
40. Ja muutamat Pharisealaisista, jotka hänen tykönänsä olivat, kuulivat nämät ja sanoivat hänelle: olemmeko mekin sokiat?
41. Jesus sanoi heille: jos te sokiat olisitte, niin ei olisi teillä syntiä; mutta että te sanotte: me näemme, sentähden teidän syntinne pysyy.

Joka siis väittää näkevänsä eikä kuitenkaan näe, ei saa nähdä, ennenkuin tunnustaa sokeutensa. Tällaista sokeutta on liikkeellä kristikunnassa. Kukaan ei tahdo ottaa toiselta ihmiseltä mitään vastaan.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskokaa Jumalaan

      Teksti on Jeesuksen puhetta aikansa judaisteille. Judaistien ongelma oli sama kun nykyistenkin lihan bodarien, heillä ei omasta mielestään ollut syntiä, eivätkä he sen vuoksi tarvinneet parannusta (Jeesusta vapahtajakseen lunastajakseen ja sovittajakseen. Muistamme kuinka he kehuoivat isänsä olevan Aabrahan eivätkä he ole äpäriä niin kuin he Jeesukselle todistelivat.

      Jeesus sanoi heille, jos Aabraham olisi teidän isänne niin te rakastaisitte minua, nyt te tavoittelette minua tappaaksenne minut. Te olette isästä perkeleestä, sanoi Jeesus.

      Raamattu kieltää ihmisiin uskomisen ja luottamisen kokonaan. Jumalan ilmoitus on kirhoitettuna Raamatussa, se on ainoa ohjenuora. Monien Raamattu ovat he itse, vilkkainen mielikuvituksineen ja ylpeys on heidän Jumalansa.

    • Veli todistaa väkevästi raamatun sanan paikkansapitäväksi.

      • ----- --- -- -- -

        Jeesuksen Oma Sana on ihmisille paikkansa pitävämpi!


    • Näin väkevä haarniskoitu palstaa varjelöee vai mitä?

      Minusta on todella kiusallista, että kaikenmaailman ulosteet otetaan esille, kun ilmeisesti sanavarasto alkaa huveta. Minä keskustelisin mielelläni sivistyneiden ihmisten kanssa, jotka voisivat antaa uskostaan kunnioitettavan kuvan.

    • valvojavalvoo

      vihne, juuri keskustelit örvelön kanssa.

      ihmisiin ei kannata luottaa eikä heiltä ottaa vastaan hurmahenkien järkkioppia.

      Surullista todeta, että moni esikoinen on vaihtanut esikoisoikeutensa hernerokkaan

      • Et sitten huomaa, että Vihne on vastannut vain sinulle? Etkä tajua vihjauksiaan?


    • Näyttää siltä, että Paavalin puheet susista, jotka eivät laumaa säästä, ovat toteutuneet. On varsin erikoista koittaa jyrätä verissäpäin kaikkea mikä voisi synnyttää herätystä. Jos me teemme vain lisää samaa mitä on tehty vuosisatoja nioin saamme nähdä, että moraalinen rappio vain kiihtyy eikä julistuksessa ole enää herättävää ominaisuutta.

      Jotain uutta siis tarvitaan ja se on todellinen Pyhän Hengen voima, jota monikaan ei näytä tuntevan ja tuomitaan kaikkea uudempaa rumin sanoin. Olen koittanut eri yhteyksissä varoitella, että Pyhän Hengen alueella pitää liikkua varoen, ettei tule tehdyksi tyhmyyksiä.

      Pitäisi olla edes ripaus Gamalielin viisautta, jos tämä on ihmisistä se tyhjiin raukeaa, mutta jos Jumalasta, emme voi sitä vastaan taistella.

    • 14+2

      Ei sellainen ihminen mitään keskustele, jolle jokainen sana joka ei tule tästä esikoisporukasta on kauhistuksen aihe ja sitä vastaan ratsastetaan haar niskat höyryten ja keihäät ojossa täyttä laukkaa.

      niin kasteen liitossa tietenkin myös ! ja haarniskan alla teepaita jossa iso teksti, "uskoin jo vauvana" !

    • Nyt pitäisi jokaisen ymmärtää yksi asia. Jeesuksen yhteyteen on monenlaisia teitä. Ihan niinkuin Jeesus kohtasi kaikenlaisia ihmisiä spitaalisesta kuninkaisiin. Kun Jeesuksen lähelle tullaan, niin sitten yksi tie Isän lu, Hän joka sanoi: Minä olen tie totuus ja elämä.

      Ketään ei siis saa sättiä hänen historiansa takia. Pääasia, että Jeesusta seurataan siiveyden hengessä ja rakkaudessa yhteenliitettyinä samassa ruumiissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      348
      4604
    2. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      30
      2892
    3. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      94
      1966
    4. Herätys nyt vittu!

      Laihduta hyvänen aika
      Ikävä
      134
      1915
    5. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      31
      1825
    6. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      39
      1723
    7. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      31
      1633
    8. Hävetkäämme!

      Rydman saa jatkaa. Hymyili leveästi haastattelujen aikana. Mikä meissä on vikana kun tuollainen "mies" ministerinä?
      Perussuomalaiset
      110
      1424
    9. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1319
    10. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      177
      1302
    Aihe