Maksaläiskät ja muut "värivammat"

nelkytjarisat1

Olen nyt 45 vuotias ja parin viimeisen vuoden aikana iho muuttunut ihmeelliseksi. Olen aina ollut kasvoilta kesäisin hennon pisamainen, ja helposti ruskettuva. Nyt nuo pisamat peittää kohta käsivarretkin, ja jalat..jaloissa sekaisin valkoisia ja vaalean ruskeita "pisamia". "Torson" iho on ok. Kasvojen iho korvista suupieleen on jonkin sortin maksaläiskää, vaaleen ruskeeta inhottavaa laikukasta ja seassa pari tummempaa pientä maksaläiskää(?) molemmin puolin poskissa, lähellä korvia (veli kommentoi et mitä likaa sullon poskissa :/) . Onko tämä jotain alkaviin vaihdevuosiin liittyvää vai pitäiskö käydä ihotautilääkärillä tarkistuttaan.. Miten teillä muilla minun ikäsillä täällä tai tämän iän ohittaneilla, onko ihomuutokset olleet teillä millaisia? Muutoin on kyllä ihmeen sileä iho verraten mitä voisi olla..olen ollut nuorempana tosi typerä ja suruton auringonoton suhteen.
Mutta että tapahtuuko iän tuomat ihomuutokset näin nopeaa..parin-kolmen vuoden sisään selvästi muuttunut iho erilaiseksi, tai ainakin eri väriseksi..kirjavankukertavaksi ;)

8

871

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pigmenttiä pukkaa

No minulla sama ihotyyppi kuin sulla. Ja joo, nyt 56-vuotiaana on mulle alkanut tulla yhtenäisiä maksaläiskiä kasvoihin. Etenkin leukaperiin, jotka helposti jää rasvaamatta ja uidessa se aurinkorasva kuitenkin haihtuu. Ostin jo viime kesänä aurinkostikin, josta on helppo lisätä näihin ongelmakohtiin, ettei nyt enää lisää tule. Ikä vaikutta ja vaihtarit myös. Ja otsassa on myös siinä kohdass, missä otsatukka ei ole esteenä ja mikä kanssa jää aina huonosti rasvaamatta. Lisäksi olen huomannut etteivät peitevoiteet tepsi näihin :/ Kertokaa joku, jos tiedätte muuta konsteja kuin valkaisuaineiden käytön.

• lisää tulee

Aurinkosuojavoiteet ainoa keino, mitä tiedän. Mulla on aina ollut herkästi palava, vaaleansinipunerva iho. Neljänkympin jälkeen alkoi tulla erilaisia luomia, läikkiä ja patteja ihoon. Jos käytän aurinkosuojaa, tulee mielestäni vähemmän, mutta ei niitä näköjään täysin voi välttää.

• nelkytjarisat2

Nuo maksaläiskät saan kyllä aika hyvin piiloon mielestäni maailman parhaalla peitevoiteella, eli Joe Blascolla. Minulla sitä vaaleinta..sisälsi muistaakseni jotain pigmenttiä, tai jotain, joka peittää tosi hyvin myös esim. jos on kova punastumaan kuten itse ole. Sitä tarvitsee tosi tosi vähän (saa kyllä ruman tuloksen jos yhtään tolskaa) ja kun vain huolehtii että on hyvä kosteus alla ja levittää voiteen "taputtelemalla" lämpimillä sormilla, niin hyvä tulee.
      Mutta tosiaan, 50:stä voidetta oon nyt käyttänyt minäkin etteivät enää ainakaan lisääntyisi.

• 777 7

juu blasco voi olla maailman parasta nelikymppiselle kunnes viisikymppisenä huomaa sen olevan maailman pahinta, että näin ne menee tässä iässä

ja kyllä on blascosta kokemusta, iho meni täysin tukkoon ja jälkiä paranneltu viimeiset kymmenen vuotta

parasta ennakoivaa hoitoa on vähentää aineita ja aurinkoa sekä lisätä suojakertoimia, mutta tottakai lääkärille ensin

• ingaliina_

nyt on apteekkeihin tullut paljon ihon väriä tasaavia voiteita, juuri tänään katsoin. mitä tulee aurinkovoiteisiin, kannattaa kysellä apteekista la roche-posayn anthelis xl:ää, on todella hyvä ja sitä on myös sävyttävänä.

valovaurioihin, kuten auringosta tulleen läiskät, voi lääkäriltä pyytää avitcid-voidereseptin, MUTTA tätä voidetta käyttäessä täytyy iho suojata kokonaan auringolta, eli paras aika sen käyttämiseen on syksy/talvi kun aurinko ei enää kuumota.

• Hottis

Mnulta taas vasta ikä vei e-pillereiden tuomat lähtemättömät maksaläiskät kasvoilta. Nyt kun olen 51- vuotiaana aloittelemassa lisäestrogeenia, olen huolestuneena seurannut laikkujen paluuta. Näyttäisi siltä että laikut jo häämöttävät ja ovat palaamassa.

• Hottis

Aurinkoisen kesäloman ja säännöllisesti unohdetun aurinkosuojauksenkin jälkeen voin kertoa että ei näy läiskän läiskää, vaikuttaa siltä että huoleni oli turha.

• diibadaabaduudoo

Joe Blascon Tattoo cover on peittää kaikista tehokkaimmin. Nimensä mukaisesti se on tehty peittämään tatuointeja. Kaupassa sikakallista, yli 60 euroa. Huutonetissä joku myy reilulla parilla kympillä tuota tattoo coveria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      3009
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1147
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1122
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      51
      1015
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      31
      974
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      858
    7. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      837
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      822
    10. Oletko älykkäämpi kuin kaivattusi

Pitääkö kaivattusi sinua älykkäämpänä teistä? Mitä luulet?
      Ikävä
      71
      770
    Aihe