pelottaa(?)

tyttö

Muutan huomenna pois kotoa yksin omaan kämppään ja mielessä on pyörinyt pelko, että tämä huonohko suhtautumiseni ruokaan pahenee.
Olen saannut viimeisen puolen vuoden aikana kuulla ulkopuolisilta kommentteja elämäntavoistani - vähän ruokaa, paljon liikuntaa. Olin ennen kilpaurheilija ja söin silloin, että jaksoin treenata. Nyt kesän alussa lopetin senkin harrastuksen, joten minulla ei ole mitään pakkoa syödä.
Itseinhoni on ollut koko elämäni valtava ja se kattaa kaiken luonteesta vartaloon, vaikka en ole ikinä ollut esim. ylipainoinen.
Pelottaa, että lopetan syömisen kokonaan, kun kukaan ei ole huolehtimassa tai vahtimassa. Toisaalta pelottaa, että syön, mutta alan oksentelemaan, sillä se ajatus on pyörinyt vaarallisesti päässä viime aikoina aina syömisen jälkeen.
Juu, en tiedä, mikä oli pointtini, mutta oli pakko purkaa tämä huoli jonnekin.

3

501

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a-yökkö

Sinulla on kyllä todellakin aihetta huoleen.
      Koita säilyttää yhteydet kotiin ja ystäviin kuitenkin, vaikka kuinka muuttaisitkin omillesi. Oma syömishäiriöni riistäytyi käsistä juuri siinä vaiheessa kun muutin pois kotoa.
      Opettelin syömistä yhdessä vaiheessa uudestaan, niin, että kävin ajoittain kylässä kotona ruoka-aikaan.
      Sinä voisit koittaa vaikka säilyttää heti alusta saakka vaikka viikottaisen kyläilyn vanhempiesi luona. -Näin saat positiivisen mielen syömisestä. Voit vaikka pyytää perhettäsi järjestämään aikaa yhteisille perhelounaille. (=laatuaikaa ruoan parissa). Näin sinulle kertyy positiivisia ja terveitä kokemuksia ruokailusta alitajuntaasi)
      Enpä tiedä onko tästä nyt ihan hirveesti apua, mutta toivottavasti edes jotain.
      Oikein paljon voimia ja positiivista mieltä sinulle.
      Onnea ensimmäiselle omalle kodille!

• .....

mulla oli sama juttu ja muuton jälkeen se vaan riistäytyi käsistä:( itkin ja paastosin ja aina kun söin oksensin...yksinäisyys on vaarallista, pidä suhteet tuttaviin kunnossa ja kerro jollekulle...äidille tai ystävälle ja pyydä heitä pitämään sinua silmällä...kaikkea hyvää, toivottavasti pärjäilet:)

• *girlie*

Olen itse asunut omillani nyt kaksi vuotta ja olen taistellut yksinäni saman ongelman kanssa. Kotona en jaksa ikinä laittaa ruokaa itselleni. Pyrin syömään päivällä koulussa ollessani, jotta pysyisin hengissä, enkä laihtuisi (olen aina ollut hoikka). Joskus huomaan illalla, että olen syönyt aamupalan ja ehkä jotain pientä naposteltavaa. Vanhempien luona vierailu/syöminen olisi muuten hyvä vaihtoehto, mutta tulen siellä lähes aina huonolle tuulelle, joten olen pyrkinyt välttämään sinne menoa.
      Varsinkin jos meillä on joku perhepäivällinen, minne myös sisarukseni tulevat onnellisine perheineen, oma tilanteeni vaan näyttää entistä pahemmalta.

Välillä on hyviä hetkiä, mutta silloinkin syön vain kaupan valmisruokia kun intressit ei riitä ruoanlaittoon. Mikä vialla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11417
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9810
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      144
      5559
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3173
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2583
    Aihe