Jossakin Kotivinkin viime numeroista esiteltiin kylppäriremontteja ja yhdessä oli kaakelit suoraan maalattu vaihtamisen sijaan. Sen enempää hommaa ei esitelty, sanottiin vain ettei kukaan takaa maalin pysymistä, kokemusta ei vielä ollut.
Onko kukaan uskaltanut tällaista kokeilla? Talomme entinen omistaja on tykännyt ruusuista.. Niitä on joka ikisessä kaakelissa ja suihkussa melkein tekee mieli käydä silmät suljettuina mutta kun ovat täysin ehjiä niin juuri nyt ei iso remppa houkuta. Vuoden-parin sisään homma on kyllä edessä.
En ottaisi kuitenkaan mitään hurjia riskejä, tuo vain jäi mietityttämään.
Kaakalien maalaus?
5
740
Vastaukset
- annika
aikanaan myös tuota.
ovatko kaakelit kohokuvioisia, vai ovatko ruusut vain kaakelien pinnassa. onko rusuja kaikissa kaakeleissa, vai ainoastaan osassa?
itse käytän kuiollisiin kaakeleihin värillistä kontaktimuovia (askarteluliikkeissä ja esim stockan akateemisessa kirjakaupassa runsaat valikoimat). se pysyy ja kestää kosteutta ja pyyhkimistä. voi myös yhdistää eri värejä. on myös olemassa valmiitakaakeleihin liimattavia kaakelien kokoisia muovikoristeita (octopus). Nyt en vain ole onnistunut löytämään hetkeen aikaan näitä mistään. Ennen myytiin Hgissä Kämp gallerian yhdessä krääsäkaupassa ja lisäksi stockalla ja sokoksella, mutta muaalta nuo "katosivat" ja sokokselle jäi hyvin pieni valikoima.
Kontaktimuovi ei käy kohokuvioisiin kakeleihin, koska kuvio näkyy sieltä läpi ja muovia on mahdoton sijoittaa tasaisesti kaakelin päälle.- annika
en sitten koskaan tullut edes kokeilleeksi. Nyt aion kyllä maalata kylppärin ruman muovimaton, kunhan joku vastaa mulle tälle palstalle tarpeeksi hyviä maalisuosituksia,...
- toimii
annika kirjoitti:
en sitten koskaan tullut edes kokeilleeksi. Nyt aion kyllä maalata kylppärin ruman muovimaton, kunhan joku vastaa mulle tälle palstalle tarpeeksi hyviä maalisuosituksia,...
Se remontti-ässä...
- Sanna
Tuota mietin myös, mutta kyllä, ruusuja on Ihan Jokaisessa kaakelissa joten hommansa siinäkin liimailla muovia ja saada ne vielä siisteiksi. Kohokuvioista se ei mielestäni ole vaan kaakelit ovat aivan tasaiset, joten sinänsä kyllä.
Mutta jopas on makuja erilaisia, edellinen omistaja kun oli ruusuistaan niin ylpeä :)
- suha
Itse maalasin kaakelit, joissa kuviot tympäisi.
Ja hyvin ovat kestäneet.
Pohjamaaliksi otepohja-maali ja pinnalle täyskiiltävä maali. Ratkaisu toimii ainakin silloin kun kaakelit ja saumauslaasti maalataa ylimaalauksena valkoiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1224760Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa53402Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1273202Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss262637Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu742370Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181779Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91394Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171255Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91233Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41138