Kerro kokemuksesi Seronilista

kkatrina

Sairastan anoreksiaa ja masennusta, ja lääkärin määräyksestä olen syönyt Seronilia 40 mg nyt parin kuukauden ajan. Ongelmani on, että nyt parin viime viikon aikana olen alkanut ahmimaan suunnattomia määriä ja sitten oksentamaan. Sen takia laitan tämän kyselyn tänne bulimian puolelle, koska oireiluni on ollut bulimista. Usein jopa päivittäin toistuvaa ahmimis-oksentamista.

Seronilin tuoteselosteessa lukee, että lääkettä käytetään bulimian hoitoon ja sen pitäisi ilmeisesti vähentää "ahmimistarvetta". Osaako joku kertoa, miksi minulle on ilmaantunut juuri päinvastaista oireilua? Olen sairastanut anoreksiaa kolme vuotta ja ahmiminen on ollut aina jopa mahdotonta ajatuksenakin.

Olenko tullut hulluksi, onko tämä lääkkestä vai mitä minulle tapahtuu? D:
Kertokaa myös, mitä sivuvaikutuksia Seronil on teille aiheuttanut. Minulla oli lääkityksen alkuvaiheessa unettomuutta, mutta nykyään lääke vain väsyttää, sekin siis on kääntynyt päinvastaiseksi, mitä pakkausselosteen sivuvaikutuksissa luotellaan.

4

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • newöögen

Minulle määrättiin kanssa anoreksia aikoina tuota ko. lääkettä. Alotin tammikuussa, joskus helmikuussa aloin saamaan ahmimiskohtauksia.. ja oksentelin. Pahimmillaan 5 kertaa viikossa, monta kertaa päivässä (tämä joskus keväällä). Touko-kesäkuussa tajusin sentään lopettaa vaikka lääkäri käski jatkamaan! Lihoin 37kg --> 45kg.. Mukavana sivuvaikutuksena myös päivittäinen ripuli joka kesti vielä 1/2 vuotta lääkkeen lopettamisen jälkeen. Siis aina lääkkeen otettuani sain istua vessassa toooodella kauan.. Lyhyesti:
      - tuli huono olo --> vatsa sekaisin
      - aiheutti ahmimista --> oksentamista --> painon nousua
      - turvotusta
      - levottomuutta
      - pahensi mun masennusta

Yksilöllisiihän nää on tietenkin.. Ootko maininnu lääkärille tosta??!!

• kkatrina

Eli samanlaisia oireita on ollut myös muillakin... Tavallaan ihan helpottavaa kuulla. En kuitenkaan uskalla kertoa lääkärille, koska silloin jäisin kiinni oksentelusta. En vain tiedä, mitä tehdä? Luulin, ettei Seronil nosta ruokahalua, mutta tämä menee omalla kohdallani jo äärimmäisyyksiin...

• siiien

Itselläni toimi kanssa huonosti, masennuin lisää, jonka huomasin oikeastaan vasta lopetettuani lääkkeen. Alussa odotin koko ajan että sehän on vaan sitä alkua kun lääke ei vielä toimi, sitten sitä ei vaan huomannut enää ja olikin koko kesän ihan koomassa kunnes syksyllä päätin lopettaa vaikka lääkäri yritti siihen sitten että nostetaan annosta :D no way, huomasin vaan herääväni henkiin koko ajan enemmän taas kun lääke ei enää vaikuttanut. Ahmimiseen en ikinä mitään eroa huomannut.

• kikkka

Hei aaaivan samat kokemukset kuin siiienillä ! Perhe lähinnä huomas että masennus syveni ton lääkkeen käytön yhteydessä.. Aloin taas heräilemään henkiin mitä pidempään olin ollut ilman. Lopetin siis kanssa vaikka lääkäri halus nostaa annostusta ja ottaa rinnalle vielä mirtatzapinia.. huhhuh.. nii ja ei ne ahmimiset oo vielkää kadonnut täysin! :( Lopeta nyt alottaja ihmeessä jos tuntuu ettei se sovi sulle ollenkaan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      324
      2728
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      78
      2475
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      55
      2215
    4. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      77
      1903
    5. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      125
      1692
    6. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      59
      1554
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      140
      1482
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      73
      1338
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      89
      1172
    10. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      77
      1134
    Aihe