Rupes niin jurppimaan kun verenpaineet jatkuvasti lääkityksistä huolimatta nousi ja nousi ja aina vaan annettiin lisää. Silmissä näkyi aamuisin kaksoiskuvia ja sydämensykkeet haittasivat näköä (painetta), korvissa suhisi niin ettei saanut edes kunnolla nukuttua.
Nyt olen lähes kaksi viikkoa ollut ilman ja vointini kohenee humisten (ilman huminaa :).
Lähinnä tässä ihmetyttää se että verenpaineeni on nyt normaali, joten syötettiinkö mulle niitä turhaan. Lekurihan ei vielä tästä tiedä mitään ja kerron sen sit jos tarve tulee.
Ai niin, eiks verenpainelääkkeen pitäis alentaa sitä painetta eikä nostaa. :)
Kymmenen vuotta olen noitakin lääkkeitä syönyt ja nyt riittää.
En myöskään suosittele, että nyt jokainen viskaisi lääkkeensä huitsin nevadaan, koska tämä mikä sopii mulle, ei välttämättä sovi toiselle.
Heitin lääkkeet romukoppaan
53
596
Vastaukset
- Pirre*
Oletko laihduttanut tai tehnyt jotain muita elämän muutoksia, ehkä et oikeastikaan tarvitse enää verenpaine lääkitystä..., mutta kay sentään mittauttamasssa joskus..:)
- pika-Nelli
En suosittelisi minäkään.
Oliko montakin pilleriä, ja et kai kerralla niitä nakellut roskikseen, tosin apteekkiin pitäisi käyttämättömät lääkkeet kiikuttaa.
Vuosikymmeniä minäkin olen vp-pillereitä napsinut, mutten missään nimessä itse uskaltaisi niitä noin vain poisjättää.
Läheltä nähnyt, kuinka lekuri lupasi tätini lopettaa, mikä oli lopputulos.
Mutta nyt on nyt, ja kukin päättää mitä syö, vai syökö mitään, lääkettäkään.
Toivotan hyvää vointia, kerropa lisää asiasta, kiinnostaa kovasti.On ne lääkkeet mulla tallessa, varalta. Hih..romukoppa tarkoita roskiin heittämistä, ja olen tietoinen miten ne hävitetään.
Parit eri pillerit mutta niitten määrää nostettiin jatkuvasti kunnes tuli raja vastaan et ei saa ottaa enempää.
En kai minäkään olisi uskaltanut lopettaa, mutta viimeisen lääkemääräyksen jälkeen rupesin voimaan niin pahoin että mulle riitti.
Ainahan noi lekurit höösää että ei saa lopettaa ilman lupaa, mutta mä olen jotenkin vastarannan kiiski ja lopetan jos joku lääke ei käy tai epäilen koko hoitoa.
Nyt vaan taisin pitkittää omaani liian pitkään. Olin meinaan huomannut jo aikaa sitten että joku on vialla.- pnel.
Nittaminax kirjoitti:
On ne lääkkeet mulla tallessa, varalta. Hih..romukoppa tarkoita roskiin heittämistä, ja olen tietoinen miten ne hävitetään.
Parit eri pillerit mutta niitten määrää nostettiin jatkuvasti kunnes tuli raja vastaan et ei saa ottaa enempää.
En kai minäkään olisi uskaltanut lopettaa, mutta viimeisen lääkemääräyksen jälkeen rupesin voimaan niin pahoin että mulle riitti.
Ainahan noi lekurit höösää että ei saa lopettaa ilman lupaa, mutta mä olen jotenkin vastarannan kiiski ja lopetan jos joku lääke ei käy tai epäilen koko hoitoa.
Nyt vaan taisin pitkittää omaani liian pitkään. Olin meinaan huomannut jo aikaa sitten että joku on vialla.Kyllä varmasti lääkkeitä määrätään myös ihan vain varmuuden vuoksi. Mutta hyvä, että itse seuraat paineita, silloinhan kaikki on OK.
Ja olet muutenkin asioista hyvin perillä.
Aina puhutaan ylipainosta tässä yhteydessä, ei sekään aina pidä paikkaansa. Turha laihan laihduttaa, jos ei ole mistä laihduttaa. - luota asiantuntijaan
Nittaminax kirjoitti:
On ne lääkkeet mulla tallessa, varalta. Hih..romukoppa tarkoita roskiin heittämistä, ja olen tietoinen miten ne hävitetään.
Nyt vaan taisin pitkittää omaani liian pitkään. Olin meinaan huomannut jo aikaa sitten että joku on vialla.Nyt kun olet ryhtynyt oman elämäsi valelääkäriksi niin kannattaisiko käydä kuitenkin vielä keskustelemassa erikoislääkärin luona, koska tuskin olet ehtinyt vielä erikoistua vale-erikoislääkäriksi. Saisit näin oman diagnoosisi lisäksi toisenkin näkökulman tilanteeseesi.
Itselläni oli myöskin hetken verenpainelääke, josta tuli pahoja sivuoireita. Menin omalääkärille ja hän vaihtoi lääkkeen ja sen jälkeen verenpaine on pysynyt lääkkeellä normaalilukemissa.
Sinunkin lääkärisi varmaan kuulisi mielellään nykyisen verenpaineen tilasi, ehkä sinulla on ollut joku lääke joka ei sopinut. Verenpaine on salakavala tauti. Lääkärisi on varmaan kiinnostunut muustakin kuin mittarin lukemista kuten sydämensykkeen lukemista. Mikä on paine rasituksessa mikä levossa jne. - Turha laihan
pnel. kirjoitti:
Kyllä varmasti lääkkeitä määrätään myös ihan vain varmuuden vuoksi. Mutta hyvä, että itse seuraat paineita, silloinhan kaikki on OK.
Ja olet muutenkin asioista hyvin perillä.
Aina puhutaan ylipainosta tässä yhteydessä, ei sekään aina pidä paikkaansa. Turha laihan laihduttaa, jos ei ole mistä laihduttaa.Varmasti.
Mut terveellisesti ku syö,
niin lääkkeitä ei tarvitse läheskään niin paljoa ku syö epäterveellisesti.
- eny
Minulle lääkäri sanoi, että kun verenpainelääke on määrätty, sitä myös syödään loppuelämä ja piste.
Itse mielessäni ihmettelin, että noinko se on kiveen nyt hakattu. Että jos laihdun ja sekin vaikuttaa verenpainewtta alentavasti - sittenkinkö syön?- pi-ne
Tätini laihduttu 40 kg., lääkäri lupasi lopettaa tabletit.
Mutta eipä kai ollut hyvä asia, ainakaan noin vain vuosikymmenien lääkitys lopettaa kerralla.
Mutta, olisihan sama voinut tapahtua muutenkin. - eny
pi-ne kirjoitti:
Mutta eipä kai ollut hyvä asia, ainakaan noin vain vuosikymmenien lääkitys lopettaa kerralla.
Mutta, olisihan sama voinut tapahtua muutenkin.Elikkä mitä sitten tapahtui?
- pi-ne
eny kirjoitti:
Elikkä mitä sitten tapahtui?
Sai ensimmäisen aivoinfarktin. Kukapa sitä tietää, mistä johtui.
Mutta oli syönyt verenpainelääkkeitä yli 30 vuotta. Ihmetytti lääkärin kehoitus jättää kaikki lääkkeet pois yhdellä kertaa.
Lääkäri tunsi pitkään potilaansa, ja varmasti halusi hänen parastaan. - eny
pi-ne kirjoitti:
Sai ensimmäisen aivoinfarktin. Kukapa sitä tietää, mistä johtui.
Mutta oli syönyt verenpainelääkkeitä yli 30 vuotta. Ihmetytti lääkärin kehoitus jättää kaikki lääkkeet pois yhdellä kertaa.
Lääkäri tunsi pitkään potilaansa, ja varmasti halusi hänen parastaan.Jäikö siitä jotain pysyviä jälkiä muistiin tms.?
Oho!! Mä kyllä aina kyseenalistan lääkäreitten auktoriteetin tuossa määräämisessä.
Potilashan sen viimepeleissä päättää syökö vai ei.pi-ne kirjoitti:
Mutta, olisihan sama voinut tapahtua muutenkin.Joitakin lääkkeitä ei saa lopettaa yhtäkkiä vaan portaittain, voi tulla onglemia esim sykkeen tai verenpaineen kanssa liian nopeasta lopetuksesta johtuen. Esim beettasalpaajat ovat tällaisia. Mutta jokainenhan päättää itse mitä mitä lääkkeitä syö ja miten mutta se on sitten niin että myös itse vastuun kantaa lääkkeiden lopetuksesta. Myös potilasasiakirjoihin tulee sitten merkintä, jotta lopettanut itse lääkkeet ja se sitten loistaa siellä merkintänä jotta "ei ole hoitomyönteinen". Ei niitä lääkkeitä lääkäreitä varten syödä.Jos paineet nousee hulimatta jatkuvasta lääkkeiden lisäyksestä olisi kai paikallaan tutkia jos korkeiden paineiden takana olisi joku elimellinen syy?
En mitään muutoksia ja painokin vaan nyt on noussut muutamalla kilolla.
Mulla on mittari ollut himassa viime syksystä lähtien ku piti sellanen ostaa just ton paineen nousun takia ja seurata sitä.- toistamaata
siis kun puhutte korkeasta vp:stä, mitk ovat ne lukemat.
Mun lääkäri sanoi että lääkitystä lisättävä jos paineet on yli 135 /85.Niin en tiedä, mutta sulla on korkea toi alapaine, mutta onko se vaarallista, sitä en tiedä.
Mun paineet on nyt 133/68 välillä vaihdellen muutaman pykälän sinne sun tonne ja mulla ne on normaalit. Aikasemmin ne oli noin 168/73 myös molemmin puolin.
Mutta huomioikaa että lääkäri sen sanoo tarviitteko lääkitystä vai ei, mun ratkaisu oli mun.Nittaminax kirjoitti:
Niin en tiedä, mutta sulla on korkea toi alapaine, mutta onko se vaarallista, sitä en tiedä.
Mun paineet on nyt 133/68 välillä vaihdellen muutaman pykälän sinne sun tonne ja mulla ne on normaalit. Aikasemmin ne oli noin 168/73 myös molemmin puolin.
Mutta huomioikaa että lääkäri sen sanoo tarviitteko lääkitystä vai ei, mun ratkaisu oli mun."168/73"
Sinun alapaineesihan on loistava tuossa. Yläpaine koholla mutta voi mittaustilanteessa johtua esimerkiksi jännityksestä tms.
Niin unohtu mainita että tänään tulee uusintana se legendaarinen aspiriini josta aikoinaan tein aloituksen. Kannattaa katsoa.
- ilman lääkkeitä
mulla alapaine huiteli reilussa sadassa, lopetin suolankäytön ja nyt aika tasasesti pysyy siinä 80 lukemissa
Hienoa jos pelkän suolan käytöllä sait paineet kuriin. Tarkoitan kun vähensit sitä käyttöä.
- suolaa, suolaa...
Suolankäytön lopettaja. Kuinka se onnistui? Olen joskus ollut kuukauden ilman suolaa ja ei se vaikuttanut mitenkään. Ilmeisesti vähäisen liikunnan vuoksi alapaine on harvoin alle 90 lääkityksestä huolimatta.
- ilman lääkkeitä
suolaa, suolaa... kirjoitti:
Suolankäytön lopettaja. Kuinka se onnistui? Olen joskus ollut kuukauden ilman suolaa ja ei se vaikuttanut mitenkään. Ilmeisesti vähäisen liikunnan vuoksi alapaine on harvoin alle 90 lääkityksestä huolimatta.
Kaikki valmisruuat jätin pois ruokavaliosta, samoin mausteseokset ja maustekastikkeet. Valmistan raaka-aineista itse kaiken evään mitä suuhuni laitan, tai nykyään joskus hieman lipsun esimerkiksi kyläreissuilla ja näkkileipää on tullut ostettua. Aivan valtava määrä on valmisruuissa piilosuolaa, ihminen saa tarpeellisen määrän jo juureksista ja kasviksista yhtään erikseen suolaa lisäämättä.
Mieluummin näin kuin lääkkeillä.
- L - L
Hallittua luopumista!
50-v tarkastuksessa olivat paineeni 167/116. Kokonaiskolestroli oli 8.
Vp-lääkityksen, 10mg Ramiprill, olivat paineeni noin 145 / 85.
80mg Simvastatiinia pudotti kolestrolin 5:n tienoille. HDL on ollut aina yli 2:n ja triglyt alle 0,8.
Aloitettua kuntoilun voin puolessa vuodessa luopua lääkkeistä täysin ja paineeni olivat paremmat kuin lääkittyinä. -120 / -70.
Kolestrolit olivat samat kuin lääkittyinä.
En muuttanut ruokailutottumuksiani eikä painoni muuttunut lainkaan.
Kehon koostumus muuttui hiljalleen.
9kk:n pakollinen "lepo" 67:na herätti verenpaineeni joka asettui siedettävälle tasolle 5mg Ramiprillillä.
Kolestroli on vakiintunut -4,5 / -2,5 tasolle. Kokonais / HDL.
Intensiivinen liikunta lienee syy Hb:n nousuun, >163, joka puolestaan näkyy pienenä vp:n nousuna.
En ole heittänyt mitään romukoppaan mutta olen seurannut päiväyksiä ja tarvittaessa toimittanut yliaikaiset apteekkiin.
Eihän sitä koskaan tiedä tuleeko tarvetta.
Paineita seuraan kalibroidulla kotimittarilla ja muut tiedot saan viereisen talon laboratoriosta. - .......
Jos ei ole verenpainetta enää niin onko mitään syytä syödä siihen lääkkeitä?
Juuri verenpainelääkkeitä syödään todella paljon turhaan, niillä on vielä ikäviä sivuvaikutuksia. - sitroen.
Minäkin lopetin vp-lääkityksen omin lupineni. Oli jotenkin hönttiä oloa ja muuta. Mittasin paineet ja liian alhaalla olivat. Jätin pillerit pois ja siedettäviin lukemiin paineet asettuivat. Pitää taas jonkin ajan päästä mitata, ikä on tilanne nyt. Jotenkin on sellainen tunne, että paineet heittelee laidasta laitaan...
Varmuuden varalta minäkin mittaan paineeni et jos kuitenkin ne heittelehtii, mutta tasasena ovat pysyneet.
- Teräsmies-oma pää
Kannattaa elää kuten minä.
Älä usko sanaakaan mitä lääkärit arvuuttelevat. Ellei ole koipi murtunut (röntken kuva) tai pää pölkyllä.
Älä ota vastaan reseptejä mitä meinavat tarjota.
Riittää kun olet kuullut mitä vaivaa sinulla on mahdollisesti. Mitä voisi olla tulkittavissa ja vaihtoehdot niillekin.
2- 3 kipupilleriä olen ottanut viimeksi vuonna 1998 kun oli jalkapöytä murtunut. Työtapaturma.
Muuten olen elänyt täysin lääkkeettömästi. No legurienkaan pakeilla en ole käynyt välttämättä edes kerran vuodessa.
Pienistä en lääkärille lähde. Mieluummin kannettuna ambulanssiin tai hautaan- Teräspää
Kiitoksia kaiken kattavasta ohjeesta. Tuota noudattaen vapautuu akateemisia koulutuspaikkoja ja työvoimaa ( legureja ) muihin tarpeisiin.
Säästöjä laitoshuollossa ja lääkekustannuksissa jne.
Turhaan sinä olet käynyt röntkenissäkään. Miksi et tyytynyt omiin konsteihin? - Tase pappa
Teräspää kirjoitti:
Kiitoksia kaiken kattavasta ohjeesta. Tuota noudattaen vapautuu akateemisia koulutuspaikkoja ja työvoimaa ( legureja ) muihin tarpeisiin.
Säästöjä laitoshuollossa ja lääkekustannuksissa jne.
Turhaan sinä olet käynyt röntkenissäkään. Miksi et tyytynyt omiin konsteihin?Teräspään neuvoilla vapautuu nopeasti paikkoja terveyskeskusten jonoissa. Niin - ja Hautaustoimi voi jonkin aikaa paksusti. Siis- kaiken kaikkiaan työllistävä vaikutus.
Mitäs sitä nyt Lääkäreihin uskomista. Viina, Sauna ja Terva jos ei auta, niin onhan niitä tuhat ja yksi erilaista neuvojaa. On sitä sipsuttajaa, rapsuttajaa, kupparia, siunaajaa, kaatajaa, kynttilän polttajaa, joogaajaa, supsuttajaa ja manaajaa. Eipä huolta mitään. Kyllä sieltä neuvot löytyy.
Takuulla elää aina kuolemaansa saakka.
- ...
Jep jep.
Paineet juu koholla itelläkin välillä.
Näyttää olevan, kun painut lekuriin, valittamaan mitä nyt tahansa, mieluusti iskevät verenpainepillerit kouraan. "Mieluusti", ei se ole kuin joku diili lekureitten ja lääketehtaitten välillä. Lekuri kai saa kuivamustekynän, joka kerta, kun kirjoittaa reseptin.
En ole suostunut kiskoon nappeja, koitan hoidella asiaa luonnonmenetelmällä. Vältän stressiä ja koitan syödä asiallisesti.
Kummallisinta oli, kun menin terkkariin uteleen sokereista. Heti tuli hoitsu tyrkyttämään verenpainelääkkeitä , sekin juttu jäi sitten tutkimati >:/
Tunkevat niitä verenpainepillereitä automaatilla. Muista asioista paineet on kiinni, kuin pillereistä.
=DW=Tuli mieleen, kun ukon työpaikalla terkkari halus jatkuvasti mitata sen paineet, kun ne oli siellä sen mittauksissa todella korkeat.
No kun niitä oli kymmenkunta kertaa mitattu niin sano et nyt tilaat lekurille ajan. Mä kuitenkin kävin hakemassa mittarin terkkarista ja kas kummaa kahden viikon mittaukset oli normaaleja.
Ukko tilas kuitenkin ajan ja ensimmäisenä lekuri sano et tulit sitten uusimaan verenpaine lääkkeesi, ukko siihen et miksi hän mitään uusisi kun ei ole määrätykkään ja toisekseen mittauksien perusteella ei niitä tarviikkaan. No eipä sit määrätty.- Rauharauha
Nittaminax kirjoitti:
Tuli mieleen, kun ukon työpaikalla terkkari halus jatkuvasti mitata sen paineet, kun ne oli siellä sen mittauksissa todella korkeat.
No kun niitä oli kymmenkunta kertaa mitattu niin sano et nyt tilaat lekurille ajan. Mä kuitenkin kävin hakemassa mittarin terkkarista ja kas kummaa kahden viikon mittaukset oli normaaleja.
Ukko tilas kuitenkin ajan ja ensimmäisenä lekuri sano et tulit sitten uusimaan verenpaine lääkkeesi, ukko siihen et miksi hän mitään uusisi kun ei ole määrätykkään ja toisekseen mittauksien perusteella ei niitä tarviikkaan. No eipä sit määrätty.Miehelläs valkotakkipainetta, jännitti lääkärissä mittausklia ja kun kotona oma vaimo mittasi niin paineet ok.
- demeter1
Mun tutuista pari pystyi luopumaan vp-lääkityksestä eläkkeelle jäätyään. Meillä kotona, puolisolla, taas ei paineet pysy oikeissa lukemissa edes lääkityksellä.
Ainoa tepsivä keino on liikunta. Liike on lääke monelle.
Maalla mulla on yksi tuttu, jolla oli seitsenkymppiseksi vp ihannelukemissa.
Hän valitti aina päätään, se ei tuntunut omalta. Sitten hänellä todettiin verenpaineen nousu ja kun hän sai lääkityksen pään tuntemukset hävisivät. Joskus voi käydä niinkin päin, näköjään.
Täällä jo mainittiin, että verenpaineet heittelevät luonnostaankin paljon. Siksi nykyisin on annettu itsemittauksiinkin tarkat ohjeet ja tiedetään, että jotkut jännittävät lääkärissä niin paljon, että paineet ovat eri lukemissa kuin kotona mitattaessa.
Jos itse olisin vp-potilas kokeilisin varmasti noita Tase-Papan "suosittamia" konsteja, ainakin marja-aroniaa ja valkosipulia ja yrittäisin pitää liikuntaharrastuksen entisenlaisena..)) - -kaikki kohdallaan-
Minun alapaineeni huiteli yli sadan ja sain siihen lääkityksen. Lukemat ovat pysyneet normaaleina sen jälkeen.
Mittaan verenpaineeni kotona kerran viikossa puolilta päivin ja nukkumaan mennessä. - tyyne v
Verenpaineisten kannattaa ottaa huomioon, että lääkärin tai terveydenhoitajan mittaamat paineet saattavat olla koholla pelkästä jännityksestä.
Tuttavapiirissäni on eräs, joka luuli ettei jännitä lääkärillä käyntiä, mutta taisi jännittää, koska sai kunnon verenpainelääkekuurin. Erilaisten sivuoireiden kuten huimaus kaliumkato takia hän joutui sitten sairaalaan. Siellä todettiin, että verenpaine pitää mitata sekä kotiolosuhteissa että terveydenhoitajan tai lääkärin vastaanotolla. Näin saatiin se todellinen paine ja lääkitys kuntoon.- lähtölukemat 270/145
Kun minulle määrättiin ensimmäiset verenpainelääkkeet, niin ei siinä otettu huomioon ensimmäistä, eikä toistakaan mittausta tohtorilla. Vuorokauden mittaus mittari käsivarressa ja rekisteröimislaite vyöllä ja johtoja sikin sokin ympäri kroppaa yötä päivää, jotka rekisteröi verenpaineen liikkeellä ja levossa. Samoilla lääkkeillä on nyt menty toistakymmentä vuotta.
Tosin yksi hassu lääkäri esitti tässä pari vuotta sitten edes mittaamatta verenpainetta, että olisikohan aika laittaa jo vahvemmat lääkkeet, kun niin kauan ollut sama vahvuus. Sanoin, että antaahan nyt olla... mitattaiskos ensin kuitenkin. Mitattiin ja normaali oli...
Se verenpaine kun heittelehtii niin monesta syystä. Suoliston toimintakin voi vaikuttaa ja edellisen yön unen määrä. Ei se pikainen kertamittaus näytä todellista verenpainetta. Kahdesti peräkkäin mitattukin verenpaine näyttää eri lukemia. Se vaatii seurantaa jonkun aikaa niinkuin veren sokerikin. lähtölukemat 270/145 kirjoitti:
Kun minulle määrättiin ensimmäiset verenpainelääkkeet, niin ei siinä otettu huomioon ensimmäistä, eikä toistakaan mittausta tohtorilla. Vuorokauden mittaus mittari käsivarressa ja rekisteröimislaite vyöllä ja johtoja sikin sokin ympäri kroppaa yötä päivää, jotka rekisteröi verenpaineen liikkeellä ja levossa. Samoilla lääkkeillä on nyt menty toistakymmentä vuotta.
Tosin yksi hassu lääkäri esitti tässä pari vuotta sitten edes mittaamatta verenpainetta, että olisikohan aika laittaa jo vahvemmat lääkkeet, kun niin kauan ollut sama vahvuus. Sanoin, että antaahan nyt olla... mitattaiskos ensin kuitenkin. Mitattiin ja normaali oli...
Se verenpaine kun heittelehtii niin monesta syystä. Suoliston toimintakin voi vaikuttaa ja edellisen yön unen määrä. Ei se pikainen kertamittaus näytä todellista verenpainetta. Kahdesti peräkkäin mitattukin verenpaine näyttää eri lukemia. Se vaatii seurantaa jonkun aikaa niinkuin veren sokerikin."lähtölukemat 270/145"
Niin tuo netti kertoo.
Happy ending.
H.- onki-ja
hunksz kirjoitti:
"lähtölukemat 270/145"
Niin tuo netti kertoo.
Happy ending.
H.Ei kaikkien tarvitse netistä tietojaan onkia, jos sinä niin teetkin.
- lähtölukemat 270/145
hunksz kirjoitti:
"lähtölukemat 270/145"
Niin tuo netti kertoo.
Happy ending.
H.Joku fiksumpi sen saattaa löytää netiltäkin kun etsii. Minulla lukee mittarin mukana tulleessa käyttöohjeessa, mikä kaikki saattaa vaikuttaa verenpainelukemiin. ;) Kuka mistäkin, sillä harvemmin sellaista tavallinen talliainen itsekään osaa mennä päättelemään.
onki-ja kirjoitti:
Ei kaikkien tarvitse netistä tietojaan onkia, jos sinä niin teetkin.
"onki-ja"
Minkä minä sille voin?
Nyky-aikaa on paha vastustaa, voi vain kantaa ottaa.
Hiljaa naurahtaa...
H.lähtölukemat 270/145 kirjoitti:
Joku fiksumpi sen saattaa löytää netiltäkin kun etsii. Minulla lukee mittarin mukana tulleessa käyttöohjeessa, mikä kaikki saattaa vaikuttaa verenpainelukemiin. ;) Kuka mistäkin, sillä harvemmin sellaista tavallinen talliainen itsekään osaa mennä päättelemään.
"lähtölukemat 270/145"
Onhan se kuitenkin hyvä, että talliainen osaa patterinsa vaihtaa.
Siihenkin on ohjeet netissä.
Älä ny viitti...
H.- lähtölukemat 270/145
hunksz kirjoitti:
"lähtölukemat 270/145"
Niin tuo netti kertoo.
Happy ending.
H.Mitä hitsiä, hunksz? Älä nyt ihan vielä minulle loppua toivota.
Happy extra time. - lähtölukemat 270/145
hunksz kirjoitti:
"lähtölukemat 270/145"
Onhan se kuitenkin hyvä, että talliainen osaa patterinsa vaihtaa.
Siihenkin on ohjeet netissä.
Älä ny viitti...
H.Kuka sinulle on sanonut, että itse osaisin vaihtaa patterit?
- tyyne v
Mitä hunsz tarkoittaa netin lukemisella, en ole ajatustenlukija.
- -----
Ketä kiinnostaa?
- ohjeita odotan
tyyne v
Hunksz haluaa vain keskustella diabetes kakkosesta ja siihen hänellä onkin mahtava tietomäärä ja ohjeet. Karppauskin voisi kiinnostaa, mutta hänellä siihen kuuluu olut ja makkara, joten ilmeisesti uusi versio??
Ilmeisesti hän ei ole mittaillut verenpainettaan, sillä sehän ei anna mitään oireita, kunnes sitten sairasvuoteella vuoteella huomata, että onpas verenpaine korkealla!!! - Karpinpoika
ohjeita odotan kirjoitti:
tyyne v
Hunksz haluaa vain keskustella diabetes kakkosesta ja siihen hänellä onkin mahtava tietomäärä ja ohjeet. Karppauskin voisi kiinnostaa, mutta hänellä siihen kuuluu olut ja makkara, joten ilmeisesti uusi versio??
Ilmeisesti hän ei ole mittaillut verenpainettaan, sillä sehän ei anna mitään oireita, kunnes sitten sairasvuoteella vuoteella huomata, että onpas verenpaine korkealla!!!Hiilihydraatintonta makkaraa ja lähes hiilihydraatitonta olutta on kaupoissa tarjolla.
- L - L
Paineiden normalisoituminen ilman lääkitystä ajoittui palkkatyössä käymisen lopetuksen aikoihin.
- tiedon-halu
Kysyn, ei ole vastauspakkoa.
Kiinnostaa, kun olen itsekin samaa offensiivia ajatellut.
Onko ollut tuntemuksia? Onko paineet paikoillaan? 270/145 on jo sellaiset lukemat että voidaan puhua hypertensiivisestä kriisistä, jolloin ei enää aloitella verenpainelääkityksiä kotona. Siis todennäköisesti mittausvirhe syystä tai toisesta.
minä sain tänään postitse verensokerimittarin, voin seurata kuinka kakkostypin diabetes kehittyy :).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata411456Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981365Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l3031299- 1091125
- 191081
- 651048
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161029- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176888Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841