Mitä kerkeää vielä kasvattamaan?

tietömätööönnn

Mitä kerkeää vielä ulkona siemenestä lähtien kasvattamaan että ehtii kukkia tai tuottaa jotain syötävää? Vai olenko ihan myöhässä jo :(

5

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eedenistä itään

      Herneitä, retiisiä, perunaa, salaattia, sipulia.

      • Eedenistä itään

        Lisäys. Perunaa tietenkin sieimenperunasta samoin sipulia istukassipulista.


      • koskaaneiolemyöhäist

        Herneitä ja papuja, juureksia, erinäisiä salaatteja pitkin kesää niin saa satoa koko kesän. Jos lehtikaalista pidät (itse tosin en) niin sekin kasvaa mainiosti ihan loppusyksyyn saakka. Kurpisoja ja kurkkuja voi istuttaa joko siemenestä tai taimesta nyt. Oikeastaan kaikkea voi istuttaa nyt tai kylvää siemenet, sillä maa on riittävän lämmin ja pahimmat hallat ovat historiaa. Et ole myöhässä vaikka et taimia ehtinytkään kasvattaa - vie vähän pitempään nähdä jotain kasvua ,mutta heinä/elokuussa saat jo jotain satoakin - salaattien kanssa jo aikaisemminkin.


      • Eedenistä itään
        koskaaneiolemyöhäist kirjoitti:

        Herneitä ja papuja, juureksia, erinäisiä salaatteja pitkin kesää niin saa satoa koko kesän. Jos lehtikaalista pidät (itse tosin en) niin sekin kasvaa mainiosti ihan loppusyksyyn saakka. Kurpisoja ja kurkkuja voi istuttaa joko siemenestä tai taimesta nyt. Oikeastaan kaikkea voi istuttaa nyt tai kylvää siemenet, sillä maa on riittävän lämmin ja pahimmat hallat ovat historiaa. Et ole myöhässä vaikka et taimia ehtinytkään kasvattaa - vie vähän pitempään nähdä jotain kasvua ,mutta heinä/elokuussa saat jo jotain satoakin - salaattien kanssa jo aikaisemminkin.

        Kaikkea voi kylvää istuttaa ja kylvää, mutta kysyjä toivoi myös satoa. Syksyllä tulevat hallat. Kurkut ja kurpitsat ovat melko vaativia kasveja muutoinkin.


    • Vihreä puutarhuri

      Nyt on juuri hyvä aika istuttaa ja kylvää lämpöä vaativia kasveja, kuten papuja ja kesäkurpitsoja. Tarpeen mukaan esikasvatetut taimet voi hankkia torilta. Toinen mahdollisuus ovat nopeasti satoa tuottavat herneet, salaatit, retiisit, tilli ja pinaatti.

      Lisätietoa: "Mitä maahan juuri nyt?"
      http://vihreapuutarha.wordpress.com/2013/06/10/kesakuun-10-paiva/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe