Onko täällä ketään työterveyshoitajia, jotka voisivat kertoa vähän konkreettisemmin työstään? Mitä työtehtäviä, millaisia työpäiviä? Onko työ rankkaa ja teetkö sitä mielelläsi? Millainen työllistymistilanne?
Itselläni vielä vähän hakusessa mitä alaa lähtisin opiskelemaan, mutta terveydenhoitaja on ollut päälimmäisenä mielessä ja sitä kautta jatko-opintojen kautta työterveyshoitajaksi. Suosittelisitko tätä alaa vai kannattaisiko miettiä jotain muuta?
Työterveyshoitajan työ
2
3258
Vastaukset
- aurinko4
Kiinnostaa myös!
- työterveyshoitaja
Työterveyshoitajan työ on itsenäistä,aivan kuten terveydenhoitajankin. Työtä ja toimintaa ohjaa lait ja asetukset,kuten asetus hyvästä työterveyshuoltokäytänteestä.Työterveyshoitajana näkee työ ja yritysmaailmaa aivan toisinlaisin silmin.Työ on monipuolista,haastavaa mutta opettavaista ja antoisaa.Työterveyshoitajana tulee mm.tuntea eri alojen(riippuen vastuu yrityksistä)työn luonne ja erityisesti työn terveydelliset riskitekijät.
Työpäivät koostuvat sairasvastaanotosta,eri tyyppisistä terveystarkastuksista,yritysyhteistyöstä(aktiivista yhteydenpitoa,yhteistyötapaamisia,toiminnan vuosisuunnittelua jne)sekä työpaikkaselvityksistä,yksilön työterveysneuvotteluista jne.Itse saan suunnitella oman työpäiväni pitkälti itsenäisesti.Työ on myös haastavaa,vastaan monien eri alojen yrityksistä,mikä edellyttää laajaa tuntemusta ei aloilta ja riskeistä.Aivan koulunpenkiltä en suosittele työterveyshuoltoon tulemaan.Helpottaa suunnattomasti jos ensin kerää työkokemusta hoitoalalta.Työn plussa on säännöllinen viikkotyö ja hyvä moniammatillinen tiimituki.:)Työllistymistilanne vaihtelee,nyt kun tthkoulutus kallistui voi se vaikuttaa työllistymiseen.Ne hakijat ovat varmaan ensisijaisi joilla erikoistumisopinnot on jo suoritettu.Paikkoja varmaan vapautuu tasaiseen tahtiin suurtenikäluokkien jäädessä eläkkeelle pikkuhiljaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452525Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 100896
- 66878
- 53851
- 46839
- 60832