Kääpiöpinseri

SlightlyMad

Olen päättänyt tässä 1-2 vuoden sisällä hankkia koiran ja päädyin kääpiöpinseriin. Olisi mukava jos kaikki kääpiöpinsereitten omistaja kertoisivat minulle omasta koirastaan ja vaikka lähettäisi myös kuvan maili osoite on: [email protected]

6

292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kymppi

Jos meinaat hankkia lapsia, niin mieti tosi tarkkaan. Kääkät ei lähes poikkeuksetta sovi lapsiperheeseen, koska voivat näykkästä lapsia, eivät siedä yhtään rajumpia otteita ja perässä kulkemista. (Toki rajat lapsilla ja koiralla). Puhun ihan omasta kokemuksesta kun koira puri lapsia koko ajan verilihaan asti. Monet kasvattajatkaan ei myy niitä lapsiperheeseen, ellei lapset ole jo isoja! Ei meille ikinä enää pienen rodun edustajaa.

• Slightly Mad

juu asun yksin ja lapsia ei ole

• 2 kääkkää

Jos kääkkä puree lasta on silloin omistajassa vika. Kääkkä pärjää ihan hyvin lasten kanssa, pentuna sen kanssa on ´lasten oltava varovaisia. LApset eivät missään nimessä saa kiusata koiraa, kääkkä ei ole lelu. Kääkän on ehdottomasti annettava nukkua rauhassa, uni on niille hyvin tärkeää. Ja sitten tarpeeksi touhua ja omia leluja joille saa tehdä mitä haluaa ehdottomasti. Ruoka on tärkeää, sen on oltava hyvää ja sitä on saatava riittävästi. Kääkästä saa erinomaisen lenkkikaverin, jaksaa pitkiäkin matkoja, mutta kuten muillakin koirilla, kestävyyttä on syytä harjoittaa ennen pitkiä lenkkejä. Lisätietoa saat ottamalla yhteyttä suomen kääpiöpinserit ry:seen ja kirjoittamalla sähköpostia tai soittamalla kasvattajille.onnea. kääkät on parhaita!

• jannu

moi! kymppi olen samaa mieltä,omani myös hyökkää lasten päälle..syytä ei tiedetä.kääkät on kovapäisiä koiria pienessä koossa pää on umpiluuta sinne ei sitten ensimmäiseen 2v mene juuri mitään.sisäsiisteys on vaikeeta saavuttaa koska on pienestä rodusta kyse ja oppiminen vie aikaa.haukkuu kovasti ja pitää muutenkin meteliä.uros merkkailee myös huoneistoa.leimaantuu yhteen ihmiseen,omii ja protestoi.isompi koira rotu olis aina helpompi myös olen itselläni huomannut tämän...onnea vaan.

• 2kääkkää

Kumma juttu kun mun 2 kääkkää ei ole ollenkaan kovapäisiä. Nopeita oppimaan ja rohkeita. Kyllä mun kääkät lopettaa haukkumisen kun komennan. Ja molemmat alle 2 v. Hirmu tottelevaisia ja ainakin toinen tykkää lapsista eikä pentukaan ole koskaan lapsia purrut. Liekö teillä lapsissa vikaa? Muistakaa että kääkkä ei tykkää hälinästä, silloin hermostuu. JA merkkailu, mie piän pojilla housuja jos yltyy pissimään nurkkiin. Ei ne kyllä kuse, kun ne tietää että jos joku kusee sisälle se on sitten pomo eli minä. Ehkä se on sitten ihmisestä kiinni miten kääkät käyttäytyy. Ei meillä omita eikä protestoida. KAikki on kivaa ja uudet paikat on tosi kivoja. Meillä ei tosin ole hemmoteltu, joten protestointi on jäänyt. Jos ei joku asia tapahdu mun määräämällä tavalla, sitä ei tapahdu ollenkaan. Yhdessä vaiheessa toinen yritti (huom. YRITTI) komentaa mua haukkumalla antamaan ruokaa. Kyllästyi kun en edes hievahtanut kahvikuppini äärestä herrojen vaatimusten edessä. Annoin ruokaa silloin kun minulle sopi, eli silloin kun se on valmista. Ennen ei saa mitään vaikka heittäisi volttia. Se on usein niin, että pienelle annetaan periksi, ja kääkälle ei saa antaa periksi. se käyttää heti tilaisuutta hyväkseen ja rupeaa komentelemaan. Vaikka meillä on tiukka kuri, koirat on iloisia ja luottavat minuun, nukutaan samassa sängyssä jne.

• jannu
        2kääkkää kirjoitti:

Kumma juttu kun mun 2 kääkkää ei ole ollenkaan kovapäisiä. Nopeita oppimaan ja rohkeita. Kyllä mun kääkät lopettaa haukkumisen kun komennan. Ja molemmat alle 2 v. Hirmu tottelevaisia ja ainakin toinen tykkää lapsista eikä pentukaan ole koskaan lapsia purrut. Liekö teillä lapsissa vikaa? Muistakaa että kääkkä ei tykkää hälinästä, silloin hermostuu. JA merkkailu, mie piän pojilla housuja jos yltyy pissimään nurkkiin. Ei ne kyllä kuse, kun ne tietää että jos joku kusee sisälle se on sitten pomo eli minä. Ehkä se on sitten ihmisestä kiinni miten kääkät käyttäytyy. Ei meillä omita eikä protestoida. KAikki on kivaa ja uudet paikat on tosi kivoja. Meillä ei tosin ole hemmoteltu, joten protestointi on jäänyt. Jos ei joku asia tapahdu mun määräämällä tavalla, sitä ei tapahdu ollenkaan. Yhdessä vaiheessa toinen yritti (huom. YRITTI) komentaa mua haukkumalla antamaan ruokaa. Kyllästyi kun en edes hievahtanut kahvikuppini äärestä herrojen vaatimusten edessä. Annoin ruokaa silloin kun minulle sopi, eli silloin kun se on valmista. Ennen ei saa mitään vaikka heittäisi volttia. Se on usein niin, että pienelle annetaan periksi, ja kääkälle ei saa antaa periksi. se käyttää heti tilaisuutta hyväkseen ja rupeaa komentelemaan. Vaikka meillä on tiukka kuri, koirat on iloisia ja luottavat minuun, nukutaan samassa sängyssä jne.

ilmeisesti talossasi ei ole muuta ku nämä kaksi kääkkää.. kyllä musta se osoittaa kovapäisyyttä kun 3kg kääkkää uhma 57kg dogo argentinoa! ja kasvattaja ei nimen omaan koiraa myynyt ensimmäiseksi koiraksi kova päisyytensä vuoksi.ja talossani ei ole lapsia joten lasta on turha pureksimista syyttää.mutta kaikki on yksilötä se pitää muistaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      42
      3990
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      44
      3616
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3188
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      93
      3057
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      88
      2046
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2008
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1869
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      31
      1821
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      34
      1810
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1754
    Aihe