Miten pääsisin tästä masennuksen sivuoireena alkanut kuivien kantapäiden repiminen.on ihan mahdotonta kohta kävellä.masentavat ajatukset pyörii,tietyt tapahtumat on mykistäneet.puran sitä sisäistä tuskaa.lopen uupunut.
kantapäiden repiminen
5
1892
Vastaukset
- tainuliini1
Ai, se onkin pakko-oire!
Itsekkin olen masentunut , sairaslomalla jo pari kuukautta.
Olen ihmetellyt, jo pitkän aikaa, miksi jatkuvasti revin jalkapohjiani, myös kaikki varpaankynteni olen repinyt, niin paljon kun niistä , paljain käsin irti saa!- 50v täti
oletko kysynyt hoitotaholta?olen saanut rasvaus ja hoito ohjeet mutta oiretaipumus on jossain korvien välissä.osaisi jaksaisi käsitellä ne asiat.vanhenemista,monista asioista luopumista jne.minkä ikäinen olet?
- tainuliini1
50v täti kirjoitti:
oletko kysynyt hoitotaholta?olen saanut rasvaus ja hoito ohjeet mutta oiretaipumus on jossain korvien välissä.osaisi jaksaisi käsitellä ne asiat.vanhenemista,monista asioista luopumista jne.minkä ikäinen olet?
En ole kysäissyt! Huomaan vain aina, usein iltaisin, telkkaria, katsellessa, että sormeni etsivät, varpaani( melkein huvittaa, kirjoitella tällaisia, vaikkei se oikeasti mitään huvittavaa ole) ja alan repimään ihoa niistä, samoin kuin yritän lohkoa paloja kynsistäni..ei paljoa viitsi sandaaleita käyttää!
Niin olen 51 vuotias. - täti 50v
tainuliini1 kirjoitti:
En ole kysäissyt! Huomaan vain aina, usein iltaisin, telkkaria, katsellessa, että sormeni etsivät, varpaani( melkein huvittaa, kirjoitella tällaisia, vaikkei se oikeasti mitään huvittavaa ole) ja alan repimään ihoa niistä, samoin kuin yritän lohkoa paloja kynsistäni..ei paljoa viitsi sandaaleita käyttää!
Niin olen 51 vuotias.Hei vaan.osanotto.pääseekö tästä ns kuiville ikinä.masennus melkein jumittanut 4 seinän sisälle.aina menee väsyneemmäksi ja syyllisyys kun ei saa oikein mitään tehdyksi.huono asuntovalinta.kuin olisi siitä edellisestä luopuessa mennyt tarmo ja elämänusko.ja jalat käy yhä kipeämmiksi.pakko aloittaa kuntoilua tms.kaikki sekin tuntuu tervanjuonnilta,mistä ennen nauttikin.on tämä umpikuja.miten tästä eteenpäin?
- kantispulma
täti 50v kirjoitti:
Hei vaan.osanotto.pääseekö tästä ns kuiville ikinä.masennus melkein jumittanut 4 seinän sisälle.aina menee väsyneemmäksi ja syyllisyys kun ei saa oikein mitään tehdyksi.huono asuntovalinta.kuin olisi siitä edellisestä luopuessa mennyt tarmo ja elämänusko.ja jalat käy yhä kipeämmiksi.pakko aloittaa kuntoilua tms.kaikki sekin tuntuu tervanjuonnilta,mistä ennen nauttikin.on tämä umpikuja.miten tästä eteenpäin?
En tiedä,on tämä itsesääliä.Käpertynyt niin tähän ongelmaan.Tämä epäviihtyisä asunto.Kunto on mennyt huonoksi.Miten kesä vaikuttaa suhun?Ei oikein jaksa ,osaa iloita kesästä,niinkuin joskus.On mahdotonta ajatella elämää eteenpäin.Toivoisi kuolevansa.Elämästä katosi mielekkyys.Ja kipeät kantapäät ei kyl helpota,mistä saisi tahtotilaa hoitaa kuntoon.kuten muutoinkin itseään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 224224
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu323488Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka543364Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu203318Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1232910Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod272657Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1162350Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint122341MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142155Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S291757