on minussa aina ollut, vaikken tiedä tietenkään mitään muuta siitä, agnostikoksi olen tunnustautunut, sillä en tiedä, sillä se on tunne ja kokemus siitä, että Hän kuulee rukokseni.
En ikinä voisi vaatia muita ajattelemaan samoin, sillä sehän on syvästi henkilökohtaista.
Nykyisin voin kuitenkin siitä keskustella.
Pidän myös monista virsistä, esimerkkinä tämä:
http://www.virret.net/liitteet/600.mid
Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan
olemme kaikki hiljaa kätketyt.
Me saamme luottaa uskolliseen Luojaan,
yhdessä käydä uuteen aikaan nyt.
:)
Tuo vaistomainen usko johonkin Korkeampaan voimaan, Luojaan
51
254
Vastaukset
- Matamimimmi
Kyllä liisa.sal. näin suurin osa ihmisistä kokee.
Minä sain henkilökohtaisesti kokea kohdallani Jeesuksen sanat: "Kukaan ei voi tulla Isän tykä, muutoin kuin minun kauttani". - kaisu-liisa
Mitä vanhemmaksi tulen, sen vähemmän uskon yliluonnolliseen.
Ainoita asioita maailmassa, joita kadehdin, on luja usko Jumalaan.
Kunpa sitä saisin itsekin kokea.
En koe ihmistä muuta luomakuntaa kummempana. Muu on ihmisen itserakkautta?
Pelkoa? - Äitini elämä
meni juuri niin, että vielä aikuisenakin hän kuunteli jokaisen aamuhartauden, kävi kirkossa ja seuroissa ja oli kaikilla tavoilla uskovainen .
Umpisuolileikkauksen jälkeen nostuaan pitkästä aikaa sairaalapetiltä innoissaan itse peseytymään kottinlähtöpäivän
aamuna, niin hän sai tulpan, sydän pysähtyi, mutta elvytettiin heti happiteltan avulla. Hän oli 64-vuotias silloin.
Sitten kun myöhemmin lomalle tultuani vein hänelle kukkia ja kahvia sinne petille, (silloin makuutettiin potilaita pitkiä aikoja), niin kysyin, millaista se oli.
( Huomasin hänen käsiensä kynsissä vielä silloinkin sinisyyttä.)
Hän vastasi, ettei mitään, vain ihan kirkasta.
Enkä kuullut hänen koskaan puhuvan uskonnosta ja kaikesta siihen liittyvästä myöhemminkään.
Ei hän puhunut sitä vastaankaan.- Lisään vielä tuohon
äitini lauseeseen sen loppuosankin, minkä hän sanoi:
Hän vastasi: "Ei mitään, vain ihan kirkasta. Ei sitä tarvitse pelätä. "
:) - Matamimimmi
Lisään vielä tuohon kirjoitti:
:)Äitisi koki "ihanan kirkkauden!Hän oli uskova. Mitä itse kukin meistä saa nähdä,muutettuamme maallisesta majastamme!
Matamimimmi kirjoitti:
Äitisi koki "ihanan kirkkauden!Hän oli uskova. Mitä itse kukin meistä saa nähdä,muutettuamme maallisesta majastamme!
Päivätajunnan uskon kapasiteetin tila näkyy kyllä unissakin. Äitini vilustui odottaessaan silloin joskus kauppa-autoa liian vähällä vaatteella. Muut oheis-sairaudet murensivat hänen kuntonsa nopeasti ns. finaalivaiheeseen. Lyhyeksei jäänyt vuodeosasto aika.
Isä kertoi nähneensä hyvin selkeän ja enteellisen enneunen. Leveät marmoriportaat johtivat viistosti päin valkoisia pilviä; äiti nousi niitä kevein askelin. Herättyään isä tiesi, että äitimme ole poistunut tästä todellisuudesta.
Lankapuhelimella saatu viesti pian vahvisti asian murheellisen käänteen.Lisään vielä tuohon kirjoitti:
:)Eiköhän kaikki, jotka ovat tuollaisen lähtökokemuksen kokeneet, nähneet sen samanlaisena.
Kuka tietää, näkevätkö sen myös ateistit ja syntiset.
Jos tuollaiseen taivaskokemukseen riittääkin pelkkä ihmisyys, ilman tarvetta uskonnosta,- Ihmisyys! Se onkin
Ruuneperi kirjoitti:
Eiköhän kaikki, jotka ovat tuollaisen lähtökokemuksen kokeneet, nähneet sen samanlaisena.
Kuka tietää, näkevätkö sen myös ateistit ja syntiset.
Jos tuollaiseen taivaskokemukseen riittääkin pelkkä ihmisyys, ilman tarvetta uskonnosta,sana, jonka suuren arvon jokainen jollain tavalla ymmärrämme.
RIkos ihmisyyttä vastaan on pahinta, mitä tiedämme.
Monet filosofit ovat pohtineet ihmisyyden käsitettä.
Onko ominaisuuksia, jotka kuuluisivat vain ihmisille, mutta eivät muille eläimille. Aristoteles piti ihmistä yhteisöllisenä eläimenä, mutta sitähän monet eläimetkin ovat. . Descartesin mielestä taas järjenkäyttö ja kyky käyttää kieltä ovat vain ihmisille tyypillisiä ominaisuuksia. Monet eläimetkin tosin käyttäytyvät varsin järjellisesti, mitä taas ihminen ei aina tee.
Minusta iihmisyys on ennen muuta ystävällisyyttä, toisen huomioonottamista, rakkautta, auttamista ja ymmärtämystä.
Sitä eivät kaikki uskontoon fundamentalistisen kiihkeästi suhtautuvat ole osoittaneet.
Kyllä uskon ihmisyyden riittävän Luojallemme. capt.cöpenick kirjoitti:
Päivätajunnan uskon kapasiteetin tila näkyy kyllä unissakin. Äitini vilustui odottaessaan silloin joskus kauppa-autoa liian vähällä vaatteella. Muut oheis-sairaudet murensivat hänen kuntonsa nopeasti ns. finaalivaiheeseen. Lyhyeksei jäänyt vuodeosasto aika.
Isä kertoi nähneensä hyvin selkeän ja enteellisen enneunen. Leveät marmoriportaat johtivat viistosti päin valkoisia pilviä; äiti nousi niitä kevein askelin. Herättyään isä tiesi, että äitimme ole poistunut tästä todellisuudesta.
Lankapuhelimella saatu viesti pian vahvisti asian murheellisen käänteen.Äitini kuolema kulki unieni näkemää rataa.Enneunien näkeminen on tosin siirtynyt vanhimmalle tyttärelleni.
Äitini kuolinhetkellä minua joku puristi hartioista ja sanoinkin naapurilleni,joka oli minua viemässä äitiäni katsomaan sairaalaan,että ei meillä enää ole kiirettä,luulen että minulta otettiin äiti.Niin se oli,kuolinhetki oli minuutilleen sama,kuin kokemani puristus.
- Ehkä..
Myös uskovainen voi olla hyvä ihminen.
- Aloituksessa mainitt
virsi on yksi kauneimmista, mitä virsikirjassa on.
Monasti tuomitsee joku ihminen toisen -- Sanoo että Voiko Syntinen ja Ateisti Kuollessaan nähdä samoin
Ja nyt olen hänen kanssaa samaamieltä että Voi ,kun me ei olla toinen toistaan parempia .
Olen sitä mieltä että Kaikki tunnemme helpotuksen kuolemassa.
Ei Syntinen ja Ateisti poikkea missään mielessä muista ihmisistä.
Tässäkin linkissä Erotellaan helpoin sanankääntein hyvin rajustikkin ihmiset eri
" kastiin "Kuka sanoo että on Synnitön Ei sellasia ole jos olet uskovainen ja lukenut sen Raamattusi .
Minä taasen olen Ateisti -- vai voiko sellaseksi nimetä --kun kuitenkin " uskon" Karmanlakiin .
Ajattelin että tämä linkki on nyt meille ajankohtainen .. Mikä on TOTUUS -???- Langennut****
Hyvä muistaa 10 käskyä .. itse olen joskus unohtanut ne ..
Tämä aika joka on liian kiireistä ja oma henkilö on tärkeempi -- ei ole
Että Rakasta lähimmäistäsi niinkun itseäsi .- Lähimmäisistä
Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi
varmaan toteutuu jossain, eli äiti varmaan rakastaa lastaan kuten itseään, enemmän kuin itseään, antaisi loput elinvuotensa pois, jos niillä voisi ostää lapsen onnen.
Muuten epäilen kenenkään siihen täysin pystyvän.
Joskus jopa on joku lähimmäinen pakko poistaa mielestään iäksi, jos kiusaaminen on jatkunut liian pitkään.
Vanhana varsinkin aggressio-ilmiöt joillain vanhuksilla äityvät niin pahoiksi, että sairas peli on pakko viheltää poikki.
Jos ei kestä, niin ei kestä. Silloin se on ainoa oikea teko. - Vanhuuksen epäluulon
Lähimmäisistä kirjoitti:
Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi
varmaan toteutuu jossain, eli äiti varmaan rakastaa lastaan kuten itseään, enemmän kuin itseään, antaisi loput elinvuotensa pois, jos niillä voisi ostää lapsen onnen.
Muuten epäilen kenenkään siihen täysin pystyvän.
Joskus jopa on joku lähimmäinen pakko poistaa mielestään iäksi, jos kiusaaminen on jatkunut liian pitkään.
Vanhana varsinkin aggressio-ilmiöt joillain vanhuksilla äityvät niin pahoiksi, että sairas peli on pakko viheltää poikki.
Jos ei kestä, niin ei kestä. Silloin se on ainoa oikea teko.ja siitä seuranneen aggression kanavoituminen täysin viattomaan henkilöön on usinkin koettu asia.
Vanhus hautoo yökaudet päässään harhojaan ja sitten kohdistaa ne yllättyneeseen lähimmäiseensä.
Sellaisen kohteeksi voi joutua kuka tahansa.
Kyllä silloin on pakko todella "viheltää peli poikki", eli sanoa tuttavuus irti. - entä netissä?
Vanhuuksen epäluulon kirjoitti:
ja siitä seuranneen aggression kanavoituminen täysin viattomaan henkilöön on usinkin koettu asia.
Vanhus hautoo yökaudet päässään harhojaan ja sitten kohdistaa ne yllättyneeseen lähimmäiseensä.
Sellaisen kohteeksi voi joutua kuka tahansa.
Kyllä silloin on pakko todella "viheltää peli poikki", eli sanoa tuttavuus irti.Tälläkin palstalla havaittavissa sairaalloista epäluuloa, miten täällä voi pelin puhaltaa poikki ?
- - Kerro sinä!
entä netissä? kirjoitti:
Tälläkin palstalla havaittavissa sairaalloista epäluuloa, miten täällä voi pelin puhaltaa poikki ?
- Kysymys on minulle ekakertainen, siis uusi. - Miettikäämme!
- Kerro sinä! kirjoitti:
- Kysymys on minulle ekakertainen, siis uusi. - Miettikäämme!
Olen nähnyt aiemmin näitä kiusaamisia, esim. Ynnämuun perässä kulki joku ja Kukkahameenkin perässä yhteen aikaan kulki joku kiusaamassa, ja silloin ajattelin, että olisivatko he jotenkin tuttuja tai jotain niiden kiusaajiensa kanssa.
Mutta nyt tiedän, ei tarvi olla tuttu, ei tarvitse edes yhtä ainoaa viestiä k.o. hullulle lähettää, se on vain saanut PAKKOMIELTEEN sinusta, eikä kai pääse siitä..- Outsider'
liisa.sal kirjoitti:
Olen nähnyt aiemmin näitä kiusaamisia, esim. Ynnämuun perässä kulki joku ja Kukkahameenkin perässä yhteen aikaan kulki joku kiusaamassa, ja silloin ajattelin, että olisivatko he jotenkin tuttuja tai jotain niiden kiusaajiensa kanssa.
Mutta nyt tiedän, ei tarvi olla tuttu, ei tarvitse edes yhtä ainoaa viestiä k.o. hullulle lähettää, se on vain saanut PAKKOMIELTEEN sinusta, eikä kai pääse siitä..luulisi että sillä että kannatat raittiutta, on tekemista tuon susin vihan kanssa, se kerto juuri ostaneesa 2 pulloo viinaa.
. E se hyväksy muita mielipiteitä.
Vaikka sanotaan, että jokkaine saa oman mielipitteensä sanoo, ja onhan se perustuslaissakin. - Sivullisena olen
Outsider' kirjoitti:
luulisi että sillä että kannatat raittiutta, on tekemista tuon susin vihan kanssa, se kerto juuri ostaneesa 2 pulloo viinaa.
. E se hyväksy muita mielipiteitä.
Vaikka sanotaan, että jokkaine saa oman mielipitteensä sanoo, ja onhan se perustuslaissakin.kyllä tuota mieltä minäkin. Suvaitsevuus pitäisi koskea kaikkia mielipiteitä, olkoon ite sitten eri mieltä tahansa.
- Kyllä, juurikin niin
Sivullisena olen kirjoitti:
kyllä tuota mieltä minäkin. Suvaitsevuus pitäisi koskea kaikkia mielipiteitä, olkoon ite sitten eri mieltä tahansa.
jos joku juo valtavasti, niin sen juomisen voin kyllä sanoa pahaksi, mutta henkilöön en mene koskaan.
Ne ovat kaksi eri asiaa, jokin teko ja joku henkilö. - niinköhän on
Kyllä, juurikin niin kirjoitti:
jos joku juo valtavasti, niin sen juomisen voin kyllä sanoa pahaksi, mutta henkilöön en mene koskaan.
Ne ovat kaksi eri asiaa, jokin teko ja joku henkilö.eikös nuo juopottelut ja muut ole juuri henkilöiden tekemiä. Ja jos kertoo itse, miksei saisi arvostella. Ylipainoakin aina moititaan ja tupakin polton epäterveellisyyttä.
- ||x||
niinköhän on kirjoitti:
eikös nuo juopottelut ja muut ole juuri henkilöiden tekemiä. Ja jos kertoo itse, miksei saisi arvostella. Ylipainoakin aina moititaan ja tupakin polton epäterveellisyyttä.
Minusta on asiatonta arvostella kenenkään tapoja. Joku kertoo niistä rehellisesti, oli ne sitten mitä tahansa. Useimmat pitävät suunsa supussa.
Aikuinen ihminen päättää itse omasta elämästään.
Ei meistä ihmisistä kukaan ole pyhimys, kaukana siitä.
Mikä tässä maailmassa takaa ikuisen elämän? Ei yhtään mikään, vaikka kuinka terveellisesti eläisi. - Lastenkin kanssa on
||x|| kirjoitti:
Minusta on asiatonta arvostella kenenkään tapoja. Joku kertoo niistä rehellisesti, oli ne sitten mitä tahansa. Useimmat pitävät suunsa supussa.
Aikuinen ihminen päättää itse omasta elämästään.
Ei meistä ihmisistä kukaan ole pyhimys, kaukana siitä.
Mikä tässä maailmassa takaa ikuisen elämän? Ei yhtään mikään, vaikka kuinka terveellisesti eläisi.tärkeätä sanoa väärä teko pahaksi, mutta lasta ei saa sanoa pahaksi.
Lapsella on mahdollisuus jättää se paha teko pois. - ei uskoisi
niinköhän on kirjoitti:
eikös nuo juopottelut ja muut ole juuri henkilöiden tekemiä. Ja jos kertoo itse, miksei saisi arvostella. Ylipainoakin aina moititaan ja tupakin polton epäterveellisyyttä.
http://historianet.fi/arkielaemae/albert-einstein-keraesi-kadulta-tumppeja
Monilla ihmisillä on omat tapansa, ilman että pitää paheksua!
- catleijaek
Liisa Salille
Koska fanitat Esko Valtaojaa, niin ellet sattunut kuuntelemaan Radio 1:stä tänään klo 10.05 - 11.00 Kalle Haatainen ohjemaa, jossa Haatainen haastatteli Valtaojaa, niin Areenasta se on kuunneltavissa. Olipa mielenkiintoinen.
http://areena.yle.fi/radio/1853467- Tuo olikin taas
hyvä ja mielenkiitoinen ohjelma, kuuntelin sen syödessäni.
- parran kuulolle
Hyvä kun laitoit tuon areenalinkin catleija framille. Meni ohi koko tämänkertainen K Haataisen haastattelu Valtaojan kanssa. Ilalla on enemmän aikaa. Kiitos.
- *Kukkahame*
Uskonto on itse kullekin oma valinta, se voi olla ammatti, omaisuus, raha, valta, urheilu, terveys, ihan mikä hyvänsä, aidosti Juma'uskovaisia on vähän.
Uskovaisen joukostakin löytyy kiusaajia, näpistelijöitä ja useita muita, he vain luulevat olevansa uskossa ja sen varjolla mielestään saavat tehdä mitä sattuu, selityksenä vain ja ainoastaan ihminen on erehtyväinen, ja olenhan minäkin vain ihminen.
Sairastuttuani vakavasti aloin ystävystymään nk. uskovaisten kanssa ja pettymys oli huomata ettei moneenkaan voinut luottaa, asiat kerrottiin värikkäin lisäyksin, oli alentavaa ja masentavaa saada kuulla omista kärsimyksistä kummallisia versioita.
Kaiken kokemani jälkeen olen sitä mieltä ettei suurissa joukoissa muuta ihmettä tapahdu kuin että tyhmyys tiivistyy.
Onnekseni kokemusteni jälkeen olen saanut sielunhoitoa ja itsevarmuutta sukulaisiltani, heihin olen aina turvannut, vaikka on asioita joita on vaikea kertoa on vai kerättävä rohkeutta, kyllä se siitä.
Monesti on turhaa arkuutta ja yritetään kärsiä ja vaieta, siitä vain kasvaa pelkoa eikä ulospääsy pelkotiloista ole helppoa.
Lopulta kuitenkin jokainen itse päättää mihin uskoo kuitenkaan Luojaansa unohtamatta, hädän hetkellä karskeinkin sotilas turvautui rukoukseen, näistä tapauksista isäni ja hänen veljensä keskustelivat paljon ja minä kuuntelin salaa.- Liisa S.
Miten hyvä viestisi onkaan, luin peräti kahteen kertaan. Allekirjoitan viestisi minäkin.
- P.S.
Liisa S. kirjoitti:
Miten hyvä viestisi onkaan, luin peräti kahteen kertaan. Allekirjoitan viestisi minäkin.
Samoin minäkin voin jutella läheisteni kanssa, ja joku ei-sukulainen pappi (nainen) on oikein luottoystäväni,
hän auttaa minua kuuntelemalla, ja kyllä hänkin on elämäkertansa minulle uskoutunut kertomaan.
Myös uskovainen voi olla hyvä ihminen!
Hyvä oivallus, Kukkahame:
" Kaiken kokemani jälkeen olen sitä mieltä ettei suurissa joukoissa muuta ihmettä tapahdu kuin että tyhmyys tiivistyy." - ,,,,,,,,,,,,,
Hädän keskellä huudetaan äitiä avuksi eikä mitään yliluonnollista.
Näin kertovat todistajat. - Olen kuullut,
,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
Hädän keskellä huudetaan äitiä avuksi eikä mitään yliluonnollista.
Näin kertovat todistajat.miten aikuinen 78-vuotias mies muistinsa heikettyä huusi äitiä avukseen.
- *Kukkahame*
P.S. kirjoitti:
Samoin minäkin voin jutella läheisteni kanssa, ja joku ei-sukulainen pappi (nainen) on oikein luottoystäväni,
hän auttaa minua kuuntelemalla, ja kyllä hänkin on elämäkertansa minulle uskoutunut kertomaan.
Myös uskovainen voi olla hyvä ihminen!
Hyvä oivallus, Kukkahame:
" Kaiken kokemani jälkeen olen sitä mieltä ettei suurissa joukoissa muuta ihmettä tapahdu kuin että tyhmyys tiivistyy."Kiitoksia kiitoksista!
Mielihyvän nuo kiitokset ja huomaavaisuudet saa aikaan. ;-)) - hätä ei lue lakia
Olen kuullut, kirjoitti:
miten aikuinen 78-vuotias mies muistinsa heikettyä huusi äitiä avukseen.
Rintamamiehet kertoivat, että tosihätään ja paniikkiin joutuneet sotilaat huusivat äitiään apuun muun rukoilun lisäksi.
Vastapuolen sotilaat huusivat apuun isä Stalinia. Tämä lienee urbaanijuttu - putoavassa lentokoneessa ei ole ateisteja.
- *Kukkahame*
Kaikkia meitä löytyy huudamme apua ja tarvittaessa annamme apu, ja kaikki on hyväksi molemmille osapuolille, kuin meidän olemassaolomme.
Yksin emme ole mitään.
Kuuntelin Esko Valtaojan haastattelun ja pidin siitä hänen sanomansa ja ajatuksensaa ovat mielenkiintoisia, puhe selvä sanaista ja ymmärrettävää.
Mitään asiaa tai mielipidettä hän ei karta vaan antaa oman ajatuksen ja tietopohjaisen selostuksen, mielenkiintoinen ihminen.
Olen kerran 'joutunut' olemaan tähtitieteellisessä illassa vastoin tahtoani läksin, käsitykseni luennon aikana kääntyi päälaelleen, hänen vahvuutensa on ottaa ihmiset/kuuntelijat mukaan, eikä tauolla tainnut poistua yksikään kuulija- näkymätön energia
Kuuntelin tänään puoliltapaäivi Yle-radio Puhe kanavaa. Uusintalähetyksessä Jari Sarasvuo puhui rukouksen voimasta, joka auttaa myös ateistia.
Lienee totta, koska sisäistä puhettahan rukous on.
Uskon näkymättömän energian auttavaan voimaan ja pyydän siltä apua kriisitilanteissa. En puhu henkiolennoille vaan luonnossa kaikkialla virtaavaan panteistiseen Woimaan.
Se antaa turvallisuuden tuntua vaikeissakin elämäntilanteissa.
- Ei epäuskonen
Eikös tämä Esko Valtaoja ole joku tähtitieteiliä -- Kun en nyt muista nimeä --mutta se samaohjeln aamulähetyksessä . kuuntelin ja hän oli hyvä selittään maailmankaikkeuden suntyä --niin että jopa minäkin uskoin että näin se menee.
- On, on tähtitieteili
jä hän. Esko Valtaoja: Kaiken käsikirja
Valtaojan teksti perustuu kaikkeen siihen tietoon mitä maailmankaikkeudesta ja sen kehityksestä on erityisesti muutaman viimeisen vuosikymmenen aikana saatu. Hän pystyy kertomaan ja kuvaamaan kaikkein vaikeimmatkin asiat kansantajuisesti ja arkitiedolla ymmärrettävästi, kirjoittaa Juha Pikkarainen kirja-arviossaan.
Mukavaa, että puhutaan jostain muusta kuin itsestä.
Itseään täynnä olevat kirjoittajat eivät liinnosta yhtään, sillä usein tulee niin omahyväistä tai sitten niin itsesääliä tihkuvaa juttua, että tekee mieli hengähtää raikkaassa ilmassa tähtitaivaan alla.tähdet, tähdet kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=-oc53wOHYf4
Surullinen laulu, enteilee kuolemanhalua.Luettuani tämän ketjun menin ja tilasin tuon Esko Valtaojan toukokuussa ilmestyneen kirjan Kaiken käsikirja netistä. Kirjatilaukset käy tosi kätevästi verkossa.
Korjaus
Kaiken käsikirjan ilmestymisvuosi on 2012.- Tuo alun eli ketjun avauksen virren säkeistö säveleineen on varmaan virsikirjan kaunein. Sen myötä toivotan palstalaisille ja palstalle kaikkea hyvää. - Moi!
- hyvä voittaa
- Tuo lienee
( Klimenko ) joko helluntailaisten tai jehovien lahkoon kuuluva eikä siksi niin kovin aidolta tuntuva, mikään hihhuliusko ei tunno oikealta.
- K-H.
Usko Korkeimpaan on varmaan heilläkin,
jotka uskovat jälleensyntymisen mahdollisuuteen,
siihen, että ihminen uudelleen maan päälle syntyessään
jatkaa kehitystään siitä, mihin jäi, ehkä murhaaja syntyy siaksi tms.Nuo viidennen herätysliikkeen jäsenet ovat vieneet elämän ainakin kahdelta minunkin tietämältäni ihmiseltä.
E pidä vähätellä heidän pahuuttaan. - niinkuinonkin m
miull on iän myötä vakiintunu käsitys, että liukenemme elämän loppuessa lempeään atomimereen.
voidaanko sieltä vaikuttaa vielä elävien ihmisten elämään, uskon että voidaan.
olin vuosikymmeniä sitten pohjoismaiden etevimmäksi mainitun meedion tilaisuudessa Helsingissä. aivan hämmästyttäviä asiota siellä tapahtui.
en koskaan ole kokeillut omassa kokona näitä spiritistisiä istuntoja - enkä suosittele niitä kenellekään yksityiselle ihmiselle,
tämä meedio vaipui transsiin laululla maa on niin kaunis. - Niin, monenlaisia
ovat aatoksemme kuolemanjälkeisestä ajasta. Kaikki lienevät yhtä oikeita.
Harvinaisen kaunista on nyt juhannuksen aika ollut,
olen tavannut paljon ihmisiä ja nauttinut kesästä.
Luojaani olen yhteydessä koko ajan, varsinkin näin kesäisn luonnon kokeminen, uinnit luonnonvesissä, kauniit aurinkoiset päivät ja superkuuillat, en voisi olla kiittämättä Luojaa, olen niin kiitollinen kaikesta.
Kirkot ovat yhteisöllisyyden takia hyviä rakennuksia, laulu yhdistää ja antaa iloa lisää elämään, ja varsinkin talven
pitkinä kylminä päivinä kokoontumispaikkoja tarvitaan.
Kirkkorakennukset ovat meidän esivanhempiemme ja isovanhempiemme ja meidän, kirkkoon kuuluvien maksamia ja ylläpitämiä rakennuksia.
Uskonnosta olisi puhdistettava pois kaikki paha ja saasta,
mitä siihen on runsaasti ripustettu.
.- Kyllä!
Syyllistäminen on lopetettava, sillä se vahingoittaa ihmisiä.
Ei meidän syntiemme tai perisyntimme takin ole ketään murhattu.
Se on valloitajien keksimä stoori, keino alistaa väet.- kaikenlaisia
Kuka niin on väittänytkään , mene nyt ihmispolo rauhassa jo!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2115980- 1691681
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)661507- 691048
- 101967
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?6897Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte124857Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy195828- 100780
En olisi uskonut et
Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.66779