kova alusta

kari a

Nyt on 1000km takana CVT dieselillä ja ihmetystä herättää kovempi alusta,kuin aiemmassa Outbackissa. En tiedä oliko vanha jo sopeutunut omaan ajotapaan vai onko tuo automaatin tuoma pieni painonlisäys pannut valmistajan tiukentamaan alustaa.Rengaspaineet edessä 2.4 ja takana 2.2 jotka ovat normaaleja ja valmistajan suositus.(10000KM)
Toinen kummajainen on vetoa kytkettäessä omituinen krohaus,liekkö tuo normaalia vai valuvika.
Koeajoautossa noita ei kuulunut.
Toivottavasti jousitus notkistuu tai sitten siirrytää Daciaan tai johonkin ranskikseen.

7

628

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Diedel cvt

Höpö höpö.

• kari a

Tuletko ajamaan,auto löytyy pihasta?
      Takana 2300km,jousitus ei enään niin jäykkä,paineet laskin etusesta 2.3 ja takana 2.2. Renkaathan noilla kuluu nopeammin mutta silti pieni harmi.
      Vaihteensiirrintä ei voi liikutella kovin reippaalla otteella,tahtoo korahdella,rauhallisesti päälle kytkemällä äänetön,,mutta mutta,tuo kytkentä liikkeelle lähdettäessä aiheuttaa krohahuksen jopa näin ampumaureilua harrastaneen kuulollakin,ääni ei ole suuren suuri mutta kuuluu kuitenkin.

En tiedä onko harhaa mutta rengasmelu on vähintään samantasoinen kuin edellisessä Outbackissänikin jos ei jopa kovempi,rengas tismalleen sama.

Ohituksissa kun pistää pedaalin pohjaan kiihdytyksessä 80-- tuntuu kaksi nykäisyä kun vaihtaa pienemmälle?
      Kohtuu reippaasti(ei pojjaan) kiihdytettäessä noita nyjkäisyjä ei ole.

Kulutus tuolla 2300 lenkillä oli toistaiseksi mitattuna tasan 7 litraa/100km mutta ajo oli aika reipasta 110-130 todellista pääsääntöisesti,kulutusmittari näytti optimistisesti liikaa 7.4l/100 km.
      Loppupätkä ajettiin sitten jo satasen pinnassa ja kulutusmittarin lukema 5.8, saa nähdä mitä todellisuudessa kunhan käyn tankilla.
      Aika näyttää miten kestää.

Hauska vehje,pari kertaa olen polkaissut jarrua ,kun olen tavoitellut jarrua vanhasta muistista,perässätulijat varmasti kiroilivat.

• kari a

No joo,lisää kokemuksia.
      Viimeinen tankillinen keskinopeudella noin 100km/t kulutus 6.4 eli ei nyt niin paha.
      Siitä menen taatusti salettiin että tuon automaatin alusta on kovempi.
      Lisäksi jossain testissä moitittiin ohjaustuntumaa ohueksi ja paskat,tien pienet epätasaisuudet tulevat ratin välitykellä sormille lievänä tärinänä.
      Onneksi tuo on lämmin joten valkosormisuutta ei taida taudiksi saada.
      Rengaskoko 225-60-17 joten tuohon voisi vielä tarjota 65 sarjalaista josko lisä kumi parantaisi tilannetta.
      Jos jollain 2012 mallin diesel Outback ja vähän ajettu voitaisiin hieroa vaihtokauppoja,paluu takaisin olisi helppo ratkaisu

• kari a

Taidan jättää vaihtamatta,notkistuu koko ajan ja tähän tottuu..

• ajan bensautomaa :-)

Toimiiko automaatti diesel vielä?

• pellon poika

Hei kari a.
      Miten uudessa mallissa on ratkaistu valojen "auto"-asento?
      Myyjä kertoi, ettei uudessakaan ole valmiina päivävaloledejä. Lisähinta 650 e työt. Merkillistä, kun 15 tonnin autoissakin alkavat olla vakiona..
      Itselläni on 2011 vuosimalli, jossa autoasennossa valot ovat päivällä pimeänä.
      Muuten oman autoni 40 tkm ovat sujuneet täysin ongelmitta.

• kari a

Joo,ovat muuttaneet vain kytkimen asentoa,muuten samanlainen kuin vanhassa,valot voivat unohtua pois päältä.
        Päivävaloja kaipailin minäkin autoasennossa mutta...
        9800 km ajettu,pehmenee,polttoaineen kulutus tuntuu isommalta entiseen verrattuna mutta se on mutua eli tarkkoja kulutuslaskelmia ei ole ehtinyt enään tehdä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1984
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1730
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1380
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      79
      1375
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      892
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109