Pitäisikö olla huolissaan;mullon ollut nyt 3 päivää sellaista kuukautiskipujen kaltaista kipua alavatsassa.Muutenkin pelkään vauvan puolesta koko ajan;luen varmaan liikaa kaikkia lehtiä yms.missä äidit kertovat menettäneensä vauvan raskausviikolla 24 jne...
Jos vauva kuolee kohtuun,miten kroppani reagoi?Millaiset on oireet silloin?Voiko se kuolla ilman että itse huomaan mitään?
supistuksiako?
3
540
Vastaukset
- onni
rentoudu, rauhoitu. raskausaikana ei kannata liikaa stressata.
älä turhaan mieti kaikkea pahaa mitä voi tapahtua. kaikki on mahdollista, mutta pahat asiat eivät todennäköisesti tapahdu.
itsekin olin hermoraunio useaan otteeseen raskausaikana ja tunnustelin vauvan liikkeitä koko ajan...
juttele miehellesi tai muulle ystävälle tunteistasi ja huolistasi. älä jää yksin huoliesi kanssa. - nea rv 28
Mulla oli kans ekan kerran supistuksia juuri rv19 alkaessa jolloin tunsin vauvan liikkeet ensimmäisen kerran. Vatsa meni ihan piukeaksi ja oli semmonen outo tunne, mutta kipuja ei kyllä ollut. Ja th:kin sanoi että juuri menkkakipuja muistuttavat kivut supistellessa voivat olla merkki, että kohdunsuu aukeaa...joten silloin on paras ottaa yhteyttä neuvolaan. Itselläni siis ollut supisteluja ihan siitä rv19 asti ja 2 kertaa on lääkäri tarkistanut kohdunsuun, joka onneksi ollut kiinni. Jos aukeaa vähän niin sairaslomalle ilm. ja lepoon määräävät!
Suosittelen ihan omien kokemusteni perusteella soittamaan neuvolaan...ja pyydä vaikka että katsovat pissakokein ym. näyttein ettei kipuja aiheuta mikään tulehdus...itselläni kävi vielä niin, että supistuksia aihetti jo´ku elimistön oma bakteeritulehdus, johon sain lääkekuurin!
Ymmärrän ihan täysin että olet huolissasi, itse olen vauhkona kaikista pikkuasioistakin, ja se kuuluu asiaan. Lehtien lukemiset jätin 3kk sitten ja mieli on paljon kevyempi!
Tsemppiä sinulle ja pikkuselle:) - Äitiksi tulossa
mahdollisimman pian, tai päivystykseen jos neuvola ei ole auki. Itselläni on rv 29 ja yli puolitoista kuukautta olen ollut lujilla näiden ennenaikaisten kivuliaiden supistelujen kanssa. Jonkin verran kohdunsuu on pehmentynyt supistelujen takia, ja sen tilannetta seurataan n. reilun vkon välein lääkärin toimesta. Lisäksi olen sairaslomalla äitiyslomaan asti ja määrätty on lepoa, ei saa kantaa eikä juuri tehdä mitään hommia. Myös esim. löylyttely ja yhdyntä kielletty.
Tuttu tunne tuo pelko, että menettää vaavin. kyllähän näitä kipuja kestäisi, mutta kun pelottaa että lapsi tulee pois ennenaikjaan. Siksi on rauhoittavaa kun tehdään ultratutkimuksia nyt tiuhaan. Itsekin olen lukenut kaikkia mahdollisia kirjoituksia, ja monista tulee kaamea olo, joten en kyllä haluaisi niitä sinulle suositella. Ole vaan mahd. pian terkkaan yhteydessä ja katsotte jatkoa yhdessä. Kyllä tämä tästä. Voimia sinulle ja hyvää vointia sinulle ja pienoisellesi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi614809Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1034526- 794000
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963897Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1212942- 352698
- 282617
- 372612
- 382579
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232444