Mitä mieltä tytöt on..

customi

Niin mitä mieltä tytöt on Kevari customilla ajavista nuorista miehistä?? tuntuu että kun ostin pyörän niin tytöt on ruvennut karsastamaan! Olisi todella hienoa jos tytöt tulisi juttelemaan!!

[email protected]

18

13580

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutteli

mikä ihme on Kevari customi???
      mopo... vai?

• eii

sellainen porvareiden lelu jonka he saavat 16-vuotiaana ja päristelee sillä kaks vuotta edestakaisin ja ostaa auton. yleensä kevareiden ostajilla on ollut tätä pyörää ennen mopo, joka maksoi myös paljon. siispä jos näet kevarin päällä olevan ihmisen, hän on porvari.

• eii
        eii kirjoitti:

sellainen porvareiden lelu jonka he saavat 16-vuotiaana ja päristelee sillä kaks vuotta edestakaisin ja ostaa auton. yleensä kevareiden ostajilla on ollut tätä pyörää ennen mopo, joka maksoi myös paljon. siispä jos näet kevarin päällä olevan ihmisen, hän on porvari.

unohdinkin sanoa. yleensä nämä kevarit eivät ole nuorison itsensä ostamia, vaan homma toimii kuuluisalla "pappa betalar" meiningillä. kinutaan vain rakkaalta isukilta pari kolme tonnia ja ollaan iloisia. sitten kun he myyvät kevarinsa, rahat annetaan harvoin takaisin isälle. ne pidetään itsellä ja kehuskellaan "viddu mä oon rikas." nostan hattua sellaiselle joka on itse kerännyt työllä ansaitsemansa rahat kevariin. ja nyt en tarkoita työllä että siivotaan isukin tai äidin firmaa 30min ja saadaan satanen kouraan. enkä sitä että vanhemmat ovat maksaneet pikkuvauvasta lähtien tilille 100€ joka kuukausi.

• customi
        eii kirjoitti:

unohdinkin sanoa. yleensä nämä kevarit eivät ole nuorison itsensä ostamia, vaan homma toimii kuuluisalla "pappa betalar" meiningillä. kinutaan vain rakkaalta isukilta pari kolme tonnia ja ollaan iloisia. sitten kun he myyvät kevarinsa, rahat annetaan harvoin takaisin isälle. ne pidetään itsellä ja kehuskellaan "viddu mä oon rikas." nostan hattua sellaiselle joka on itse kerännyt työllä ansaitsemansa rahat kevariin. ja nyt en tarkoita työllä että siivotaan isukin tai äidin firmaa 30min ja saadaan satanen kouraan. enkä sitä että vanhemmat ovat maksaneet pikkuvauvasta lähtien tilille 100€ joka kuukausi.

niinpä niin toi mun pyörä on kyllä ihan itte ostettu oltu töissä ja muuta mukavaa, että siitä ei ainakaan voi tulla vittuilemaan!!1

• hyvä
        customi kirjoitti:

niinpä niin toi mun pyörä on kyllä ihan itte ostettu oltu töissä ja muuta mukavaa, että siitä ei ainakaan voi tulla vittuilemaan!!1

mut sä kuulut siihen 1%:iin joka hommaa täysin itse rahansa omaan kevariin. ja sellaisesta työpaikasta missä ei oo ylipalkan saamisen mahdollisuutta.

• giima
        eii kirjoitti:

Katkeruus paistaa kirjotuksesi läpi. On ihan normaalia, että vanhemmat maksaa alaikäisen menopelin, mutta jos ruvetaan jo autoja ostelemaan rakkaalle lapselle, niin silloin puhutaan jo porvarillisuudesta. Ei noi mopot yms. nyt niin paljoa maksa, eikä se bensa niihin.

Enempi ärsyttää nää teinit, jotka ajelee tyytyväisenä isin mersulla tai jolle isi on ostanut uuden menopelin. Sit ollaan niin polleeta että!

• eii
        giima kirjoitti:

Katkeruus paistaa kirjotuksesi läpi. On ihan normaalia, että vanhemmat maksaa alaikäisen menopelin, mutta jos ruvetaan jo autoja ostelemaan rakkaalle lapselle, niin silloin puhutaan jo porvarillisuudesta. Ei noi mopot yms. nyt niin paljoa maksa, eikä se bensa niihin.

Enempi ärsyttää nää teinit, jotka ajelee tyytyväisenä isin mersulla tai jolle isi on ostanut uuden menopelin. Sit ollaan niin polleeta että!

jooh... kirjoitin jutun ihan vitsillä. tähän nyt tietysti tulee kommentti "hyvähän se myöhemmin on noin sanoa" mutta odotin oikein että koska joku kirjoittaa katkeruudesta. mutta kyllä silloin voi mielestäni puhua porvarista näiden mopoilijoiden keskuudessa kun joku on saanut juuri markkinoille tulleen uuden helvetin kalliin enduron ja seuraavana vuonna uusimman mahdollisimman kevarin. monethan ostelee käytettyjä ja skootterin/krossin ostettua ajelee sillä 18-vuotiaaksi asti.

• carita
        eii kirjoitti:

haista v*ttu!! mä oon jo monta vuotta haaveillut omasta kevaristä,mutta meillä ei oo ollu sellaseen varaa,eikä ikääkään vielä..sit sain tosi paskan halppis mopon joka on jotain kiinalaista kamaa ja tosi romu ja aina saa pelätä millon se sammuu tien laitaan..nyt keväällä täytän 16 Ja porukat luvannu mulle piikin (käytetyn,"halvan") jonka joudun maksamaan muutaman vuoden päästä ekasta palkastani heille takaisin..ja se kevarikorttiki on jo niin kallis..:;/ mut sitä vaan halusin sanoo et ei ne kaikki piikil ajavat oo mitään "porvareita"!! perkele!!

• jömppelis
        eii kirjoitti:

Joo-o, no minulla on kevari enkä ole porvari. Ostimme sen käytettynä kahden vuoden harkkinnan jälkeen. Mut mä taidan silti olla kusipää? Katkeruutta se on, sitä ei vain aina itse huomaa. Mua ei kiinnosta vaikka sulle ois isukki ostanu kartanon, se ei vaikuta mun elämään niin pitkään ku olet tyytyväinen siihen ja pidät suusi kiinni. Valitettavasti sinulla ei homma toimi ihan terveen järjen mukaan, kun joku prätkäpoju tulee kysymään miksi tytöt ovat kadonneet (ei kai kevari ole kiinalainen?) niin alat haukkumaan 99% kevarin omistavista porvareiksi. Huh, hei ja hallelujah!

• eikunn
        eii kirjoitti:

Joo tai sitten on ostanut aiemmin halvan mopon ja haluaa nyt käyttää hieman parempaa peliä.

• hhahahahahahahhahahahahah
        customi kirjoitti:

toiset on köyhiä toiset rikkaita olet vaan kateellinen kun ei sulla edes taloon ole varaa pelle!

• kaksipyöräinen jos olisi
        eii kirjoitti:

Olen hieman samaa mieltä. Osalla kavereistani on ihan kovalla työllä hankittu kevari, mutta kyllä sellaisia pullamössöjäkin löytyy. Mopoilijat ovat asia erikseen... Itse olen haaveillut jonkinlaisesta kaksipyöräisestä, jolla saisi kokea sen ajamisen nautinnon ja tarpeellisen ajon. Sen verran kaupungin rajalla asun, että ei ole vanhemmilta heltynyt lupaa kaksipyöräisen hankintaan vaikka omalla ansaitulla rahalla olisi siihen kykenyt. Jäi kokematta monta hyvin jännää kokemusta tälläisen menopelin puuttumisen takia, siitä katkera... Liekö siis liian myöhäistä hankkia sellaista pyörää, kun pian saa auton hankintaa suunnittelemaan. Autoalan uravalinta myös vaikuttaa. Tietenkin työllä ansaitusti auton hankin...

Menopelin oikea valinta voi siis vaikuttaa koko loppuelämään, elä>aja>nai>kuole.

• Kippara
        eii kirjoitti:

No mut halooo...kivaran sillä on ajella!Ei tarttee kai ajaa sille eri lupaa jos on ajokortti?Onks se niin...

• GrAzzYBBoy
        eii kirjoitti:

moi! onko sen kevarin ikä-raja 15 vai 16! kato en mää tiiä noit

• hellhammer
        eii kirjoitti:

mua eniten vituttaa ihmiset jotka valittaa/ei hyväksy et toisil on enemmän rahaa/omaisuutta. ei se raha oo taivaasta tippunu vaikka porvariks nimitettäski vaan kovalla työllä tehty. harva saa perinnöks niin isoo summaa et sil oikeesti ostelee autoja ja taloja tosta vaan. eikö ihmiset voi hyväksyy sitä et kaikil ei oo kaikki samal taval? ei se raha tuo ku hetkellistä iloa ja onnea ja usein siit on vaa haittaa ku sitä on "liikaa". moni kaveri sanoo mua "porvariks" ja ohan se näin et faijjal on rahaa aika reilusti mut se ei todellakaan tarkota et oon aina saanu mitä haluun ja harvoin saan mitää erikoist jossei oo synttärit, joulu tai todistus rahaa.

• Tyttö*88

Mä ainaki tykkään kevareilla ajavista nuorista miehistä;) En oo mikään moottoripyöräasiantuntija eli en tiedä minkänäkönen customi on, mut yleensäki mä tykkään moottoripyöristä. Ja niiden ajajista.

• tyttö -92

Minä haluisin kevarin, mutta en tiiä niistä oikeesti yhtää mitää..:D
        saa kertooo jos joku haluu..:D

• Mopon omistaja
        tyttö -92 kirjoitti:

Minä haluisin kevarin, mutta en tiiä niistä oikeesti yhtää mitää..:D
        saa kertooo jos joku haluu..:D

Eiköhän tässä ole aloittelijalle tärkeimmät tiedot http://fi.wikipedia.org/wiki/Kevytmoottoripyörä

Ennen pyörän hankintaa olisi syytä perehtyä kevarin tekniikkaan, että osaa tarpeen tullen huoltaa itse (katkenneen kaasuvaijerin vaihdattaminen huoltamolla voi olla hiukan noloa ja turhan kallistakin)
        Pyörän tekniikkaa käsitellään monipuolisesti huolto-oppaissa, erityisesti suosittelen Alfamerin oppaita

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      56
      4446
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      85
      4137
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3598
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3520
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      110
      2557
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2388
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2272
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2269
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2249
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2134
    Aihe