koirallani on silmäluomet olleet turvoksissa ja rähmivät. laitettiin monia eri tippoja ja voidetta sekä suun kautta antibiottia. kortisonitipoista Pred Forte tuli harmaan läiskät molempiin silmiin, ovat nyt hieman pienentyneet, kaihiko? koira on 3v ja aina ollut terveet silmät , ei edes silmävuotoa ollut ..onkohan koira nyt pois-suljettu jalostuksesta..kun ei oo perinnöllinen kaihi? kellään kokemuksia samaisesta tulehduksesta?
silmäluomien immunologinen tulehdus?
3
495
Vastaukset
- hätääntynyt
samasta aineesta meilläki nyt koiralla silmissä harmaat laikut. KOKEMUKSIA ???????
- Kokemusta on
Ne tipat saattaa aiheuttaa sarveiskalvon samentumaa. Lopeta tippojen laittaminen.
- Anonyymi00003
VAROITUS! Minulla oli noin 5 kiloinen koira. Hänelle tuli kaihin lisäksi toiseen silmään verenpurkauma. Molemmat silmät myös rähmivät. Silmälääkäri määräsi PRED FORTE 10 mg/ml silmätippoja (prednisoloniasetaatti). Silmät kyllä parantuivat eli rähmiminen loppui. Ajastaan myös verenpurkauma katosi mutta PRED FORTEn käytöstä seurasi munuaisten vajaatoiminta, joka esti mm. hammashoitojen suorittamisen. Eli olkaahan varovaisia tämän lääkkeen käytön suhteen. Silmiin ilmestyi myös nuo edellisten kirjoittajien mainitsemat harmaat läikät. Eli ei mikään paras mahdollinen lääke, ainakaan minun mielestäni.
Mulla on ollut koiria yli 30 vuoden ajan ja monenlaista eläinlääkäriä olen nähnyt juoposta lähtien. Yksi asia ihmetyttää. Nimittäin se, että yksi lääkäri väittää yhtä ja toinen toista. Ole siinä sitten sairaan eläimen kanssa, kun et tiedä, mikä sitä vaivaa. Nyt en enää ota minkäänlaista lemmikkiä, kun on ikää jo yli 50 enkä enää halua kokea lemmikin kuoleman aiheuttamaa tuskaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754547Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093793Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1473509Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.411992Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1251064
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.136991- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847