HEO lääketiede ilta, kokemuksia?

Nimimerkkionvarattu

Hei! Oisko kellään kokemuksia Helsingin evankelisen opiston lääketieteen linjasta? Hain sinne ja sain paikan, joten ois kiva kuulla onko se maksun arvoinen :)

11

3247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heoheo

      Itsekin harkitsen hakemista sinne. Oliko helppo päästä?

      • Helppoa

        Oli tosi helppoa päästä, täytin hakemuksen netissä ja seur viikolla sain kirjeen että olin valittu. Sillä haluisinki vähän kysellä että onko hyvä opetus kun ei paljon kriteerejä ole hakemiseen :D


      • tuulia
        Helppoa kirjoitti:

        Oli tosi helppoa päästä, täytin hakemuksen netissä ja seur viikolla sain kirjeen että olin valittu. Sillä haluisinki vähän kysellä että onko hyvä opetus kun ei paljon kriteerejä ole hakemiseen :D

        Minäkin sain Helsingin evankelisesta opistosta paikan, ja minäkin hyötyisin kovin kokemuksista! :) opetuksen tasosta, opintojen suunnitteellisuudesta, ruuasta, asumisesta jne.


    • 4rrr456rtr

      Minäkin olen hakenut linjalle. Vaikuttaa ihan hyvältä ja koulussa kehuttiin tasoa. Mielestäni vaikuttaa sopivalta, kunhan vain on motivoitunut myös itse ;) Koko lukuvuoden kestävä valmennus on tuhti paketti ja luulen, että opin päästäkseni sisään yliopistoon.

    • ei saatana...

      hihhuleita, hyi helvetti!

    • HEOssa 2012-2013

      Tosi hyvä linja! Kävin viime vuoden HEOn Lääketiede ilta- linjalla ja olin erittäin tyytyväinen. Opetuksen taso ja monipuolisuus oli hyvää. Lisäksi asiat käytiin minusta huolellisemmin läpi kuin edellisen vuoden valmennuskurssilla. Aika riitti hyvin soveltavien tehtävien läpikäymiseen, sekä aineistotehtävien tekemiseen (iso apu aineistopainotteisessa kokeessa tänä vuonna!). Omille kysymyksille sai kattavat vastaukset, ja opiskelijat saivat itse vaikuttaa opetuksen sisältöön.

      Onhan linja tietysti hieman hintava, mutta itse sain alkumaksun "takaisin" hyvin opintotukena (valtio tukee HEOssa opiskelua 2. asteen opintotuella!). Ruokailu, joka kuului linjan hintaan oli erittäin tervetullut kiireiselle pänttääjälle.

      Suosittelen lämpimästi kansanopistolinjaa kaikille, pesi kirkkaasti yksityisen valmennuskurssin joille olen osallistunut.

    • annamari23

      Mahtavaa kuulla kokemuksistasi! Nyt ei tarvitse enää "hermoilla", millainen opetuksen taso tulee olemaan ja onko lukukausi hinta-laatusuhteeltaan sopiva. Innolla odotan, että kurssi alkaa.
      Muuten, kuuluuko ruokailu siis myös iltalinjalle?
      Pääsitkö itse sisään HEO:n avulla?

    • HEOssa 2012-2013

      Juu älä yhtään hermoile, ja jos jokin asia vaivaa opiskelussa, niin ota rohkeasti yhteyttä linjavetäjään, oli tosi mukava!
      Ruokailu (päivällinen) kuuluu juurikin iltalinjalle, kouluilta tavallaan "aloitetiin" ruokailulla. EI tarvinnut mahan kurnimisen takia menettää keskittymiskykyään!

      En vielä tiedä omasta sisäänpääsystäni, huomennahan ne tulokset pitäisi tulla, mutta koetta myöhemmin tutkittuani ei näytä ihan huonoltakaan. Peukut pystyyn!:)

      Joka tapauksessa näillä eväillä uuden luku-urakan aloittaminen tulisi olemaan huomattavasti helpompaa, ja uuden osaamisen rakentaminen vanhan päälle nopeampaa. Linjalla oleminen toi luottamusta omaan jaksamiseen, ja uskon että jaksaisin yrittää vielä montakin kertaa jos (toivottavasti ei kuitenkaan!) tarvitaan. Vaikka taidot ( ja valitettavasti myös tuuri!) eivät heti riittäisikään, ei kannata heittää hanskoja tiskiin! Kaikilla on oma tahtinsa.

      Tsemppiä kovasti ensi vuoteenne! Muistakaa, että vaikka syksyn pimenevissä illoissa alkaa totisesti ottaa päästä istua opiskelemassa kaikki illat,. niin kevätpuolella helpottaa ja luokassa istuminen palkitsee varasti:) Mahtavaa että olette valmiita näkemään vaivaa unelmanne eteen! Kaikkea hyvää!

      • sanna27765

        Kiitos! Oli kiva kuulla sun kokemuksista ja toivotaan, että ovet aukenevat sinulle :) meillä vasta urakka alkutekijöissään.


    • Itsekkin harkitsen

      Hei paikan saaneet, minkä ikäisiä ja millainen koulumenestys teillä on ollut?

      • katriinamari

        Parikymppisenä menossa Heolle. Ihan perustason oppilas koulussa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      152
      6409
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3868
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1995
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1488
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe