Aikido vai Hokutoryu Ju-Jutsu

hapkido 2 kyu

Kumpi noista on tehokkaampi itsepuolustukseen, Entä hauskempaa? Olen 14 poika.

6

503

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vyöllä ei voiteta

Hokutoryu on tehokkaampi. Ei noita voi edes verrata, aikido ei ole itsepuolustuslaji.

Se mikä on hauskaa riippuu sinusta. Aikidossa voi tutkiskella parin kanssa liikesuuntia ja kamppailun teoriaa (käytännön kanssa sillä ei ole mitään tekemistä). Hokutossa voi opetella tehokkaita tekniikoita itsepuolustukseen ja harjoitella vähän ottelemistakin siinä ohessa.

Molemmat olen kohtalaisen hyvin kokeillut ja niiden jälkeen todennut että on paljon hauskempaa on harjoitella aitoa kamppailemista sen sijaan että treenaa keksittyjä hyökkäyksiä ja niihin puolustuksia.

Treenaamalla jotain täyskontaktilla oteltavaa kamppailu-urheilua voit harjoitella tekniikkasi kuntoon käytännössä eli lajin otteluharjoituksissa ja otteluissa. Tekniikat eivät ole aina parhaita itsepuolustukseen, mutta täyskontaktilla harjoiteltavissa kilpalajeissa oppii oikeasti sen minkä oppii. Ja oppii myös ottamaan turpaan ja taistelemaan silti itsensä vielä voitolle eli oppii kamppailemaan.

Judo, BJJ, Nyrkkeily, Paini, Muay Thai, Vapaaottelu...jostain noista voit löytää kamppailemisen idean. Pyydä esimerkiksi kilpajudokaa ottamaan kauluksestasi kiinni ja kokeile ehditkö tehdä itsepuolustuslajun tekniikkasi ennen kuin maailmasi kääntyy ylösalaisin...

• aikido 1. kyu

Kaikkea aikidoa ei voi niputtaa yhteen. Se on kehittyvä laji, jossa jokainen opettaja tekee tekniikat omalla tavallaan. Osa opettajista keskittyy itsepuolustukseen, osa kivaan kuntoliikuntaan, jotkut välittää vain siitä miten harjoittelu vaikuttaa sisäisiin energioihin (joita ei kaikkien aikido-opettajien mielestä ole edes olemassa) jne. Sopivan opettajan johdolla aikidosta voi saada oikein hyvät eväät itsepuolustukseen.

• 30 vuotta Silat

''Pyydä esimerkiksi kilpajudokaa ottamaan kauluksestasi kiinni ja kokeile ehditkö tehdä itsepuolustuslajun tekniikkasi ennen kuin maailmasi kääntyy ylösalaisin...''

Itsepulustus ei ole tota ''Pyydä esimerkiksi kilpajudokaa ottamaan kauluksestasi kiinni'' Oikea Itsepuolstus tilanne on sitä että joku randomi tyyppi tulee vetämään sinua turpaan ja siinä pitäisin tehdä se itsepuolustus temppu... harjoittelemalla vapaaottelua et opi sitä että joku tulee yhtä äkkiä lyömään sinua

Kokeile esim; hokuto, Kali, Silat, Kung fu (Tang lang)...

• Vyöllä ei voiteta

Jos itsepuolustuksen hatjoitteleminen ei ole sitä että pyydetään vastustajaa hyökkäämään jollain tavalla ja tehdään siihen tekniikka niin miksi kaikissa ip-lajeissa harjoitelllaan niin? Miksei opettaja tule yht äkkiä lyömään jo pukukopissa?

Itsepuolustuslajeissa harjoitellaan ennalta sovittuja juttuja ja sitten pitäisi osata tehdä jotain "randomi tyyppiä" vastaan. Ei ole minkäänlaista kokemusta paineen alla ja tekniikka ei välttämättä löydy lihasmuistista tiukan paikan tullen, kun ei olla koskaan oltu tiukassa paikassa. Itsepuolustusjutut ovat teoriassa kovia mutta käytäntö on arvoitus.

Kamppailu-urheilussa (esim. Judo, BJJ, Nyrkkeily, Paini, Muay Thai, Vapaaottelu) harjoitellaan siten kuin otellaan ja siksi osataan otella. Tekniikkaa pitää osata myös vastustajaan, joka yrittää täysillä voittaa sinut. Ottelu on aina eri asia kuin harjoitus ja ottelemaan oppii vain ottelemalla. Oikeiden kamppailijoiden mielestä otteleminen on se juttu. Se saa veren virtaamaan ja sen takia kannattaa treenata, monet kaksi kertaa päivässä joka päivä.

Muuten eikö pelkän itsepuolustustaidon vuoksi harjoitteleminen ole vähän vainoharhaista?

• 3 kyu

Jos Itsepuolustus tilanteessa Toinen Osaa Toinen Ei Niin yleensä Kamppailu kestää noin: 1-5 sekuntia. Kaikkien taistelu lajien osaaminen tuo itse varmuutta ja se joskus riittää.
      Kerran Jouduin tämmöseen tilanteeseen (yleensä Se joka hyökkää tunnetaan ennastaan) ja tunsin sen hän oli 2 v vanhempi kuin minä.
      Se hyökkäsi normi lyönnilla >väisin nyrkin oikealle puolelle (Han löi oikealla kädellä)
      Otin oikealla kädellä hänen ranteeseen ja varurilla koukkasin sen kaulasta Ja samalla toinen jalka eteen> Niinhä lensi maahan
      Se huusi ''vittun homo'' ja nousi uudestaan ja tuli kurkkuun kiinni siitä tein ensimmäisen lukon, eli käänsin rannettan kellon suuntaan ja toinen käsi kyynerpään alta>> Taitoin hänet maahan
      Hän oli vattaltaan käsi ylhäällä hän ei pystuvyt tekeen mitää
      Sitten löin vielä kyynerpään väärin päin ...mitä vättämättä ei oisi pitänyt tehdä

olin ollut 3 vuotta hokutoryossa ja kyllä tämä laji toimii. siitä ei kannata edes keskustella..enkä pelkästään itsepuolustustusta varten harrasta..

• adwafafasac

Molemmat on hyviä lajeja jos jaksaa harjoitella ..Päätä sinä kumman valitset käy vaikka alkeiskurssit molemmista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      134
      1368
    2. Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?

Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️
      Ikävä
      97
      1095
    3. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      254
      1008
    4. On meillä harvinaisen törkeä valtuuston puheenjohtaja

Ja tyhmä! Kannattaisi googlettaa "julkisuuslaki" ja nojata siihen vasta sitten. Samalla voisi googlettaa muiden kuntien
      Kemijärvi
      75
      807
    5. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      54
      774
    6. Olet mieleni päällä edelleen, J

En voi sille mitään. Ja olen yrittänyt voida, monen monta kertaa. Miten jäinkin näin kiinni sinuun... 😞
      Ikävä
      35
      740
    7. Olet aika julma minua kohtaan

Antaisit vähän armoa.
      Ikävä
      66
      697
    8. Olisitko valmis

Siihen?
      Ikävä
      47
      675
    9. Kuinka nainen jaksat ja voit

Toivottavasti hyvin.
      Ikävä
      43
      641
    10. Mulla ei ole Suomessa enää mitään

4 vuotta joutuu asumaan henkisessä vankilassa. Sitten voi muuttaa takaisin ulkomaille.
      Turku
      164
      620
    11. Oletko miettinyt

Mikä minusta tekee sinulle niin erityisen? Onko se samanlaiset lapsuusmaisemat? Työpaikan liian pitkät katseet? Selvittä
      Ikävä
      33
      614
    12. Provider miehistä..

Tietyt miehet puhuvat ilkeästi naisista, jotka haluavat elää miehen tuloilla. Eikö? Mutta miksi tietyt miehet siitä pah
      Ikävä
      193
      604
    13. Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?

Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      597
    14. Miksi älyllinen ponnistelu ei ole kaikille ihanaa?

Auttakaa minua, en ymmärrä. 🥵 Miten on mahdollista, että joku ei pidä pähkäilystä ja älyllisestä ponnistelusta? Minus
      Sinkut
      98
      535
    15. Mihin hävisi Sofia?

Palasiko mies ex-vaimon luo takaisin?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      524
    16. Jasmin Vähäkangas

Jasminin poika on tänään jo puolitoistavuotias.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      483
    17. Oulaisten kaupunki/ Honkamajan kuntolenkit

Mikä ihme riivaa Oulaisten kaupunkia,kun honkamajan kuntopolut jääneet koko kesältä heinät ja pajut niittämättä? Kenelle
      Oulainen
      18
      472
    18. Ottaisit yhteyttä!

🙄
      Ikävä
      34
      468
    19. Miten tehdään Todellavaikeeta hulluksi?

Tässä on nainen, jolla on korkea vaatimustaso! Todellavaikeeta voisi lukea tämän ja kiehua kateudessaan. 🤭 "[Etunimi
      Sinkut
      91
      468
    20. Sinulle nainen

En ehkä koskaan osannut sanoa tätä oikein. Minun vaikeuteni luottaa liittyi ennen kaikkea menettämisen pelkoon. Siihen
      Ikävä
      59
      456
    Aihe