Aikido vai Hokutoryu Ju-Jutsu

hapkido 2 kyu

Kumpi noista on tehokkaampi itsepuolustukseen, Entä hauskempaa? Olen 14 poika.

6

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vyöllä ei voiteta

      Hokutoryu on tehokkaampi. Ei noita voi edes verrata, aikido ei ole itsepuolustuslaji.

      Se mikä on hauskaa riippuu sinusta. Aikidossa voi tutkiskella parin kanssa liikesuuntia ja kamppailun teoriaa (käytännön kanssa sillä ei ole mitään tekemistä). Hokutossa voi opetella tehokkaita tekniikoita itsepuolustukseen ja harjoitella vähän ottelemistakin siinä ohessa.

      Molemmat olen kohtalaisen hyvin kokeillut ja niiden jälkeen todennut että on paljon hauskempaa on harjoitella aitoa kamppailemista sen sijaan että treenaa keksittyjä hyökkäyksiä ja niihin puolustuksia.

      Treenaamalla jotain täyskontaktilla oteltavaa kamppailu-urheilua voit harjoitella tekniikkasi kuntoon käytännössä eli lajin otteluharjoituksissa ja otteluissa. Tekniikat eivät ole aina parhaita itsepuolustukseen, mutta täyskontaktilla harjoiteltavissa kilpalajeissa oppii oikeasti sen minkä oppii. Ja oppii myös ottamaan turpaan ja taistelemaan silti itsensä vielä voitolle eli oppii kamppailemaan.

      Judo, BJJ, Nyrkkeily, Paini, Muay Thai, Vapaaottelu...jostain noista voit löytää kamppailemisen idean. Pyydä esimerkiksi kilpajudokaa ottamaan kauluksestasi kiinni ja kokeile ehditkö tehdä itsepuolustuslajun tekniikkasi ennen kuin maailmasi kääntyy ylösalaisin...

      • aikido 1. kyu

        Kaikkea aikidoa ei voi niputtaa yhteen. Se on kehittyvä laji, jossa jokainen opettaja tekee tekniikat omalla tavallaan. Osa opettajista keskittyy itsepuolustukseen, osa kivaan kuntoliikuntaan, jotkut välittää vain siitä miten harjoittelu vaikuttaa sisäisiin energioihin (joita ei kaikkien aikido-opettajien mielestä ole edes olemassa) jne. Sopivan opettajan johdolla aikidosta voi saada oikein hyvät eväät itsepuolustukseen.


    • 30 vuotta Silat

      ''Pyydä esimerkiksi kilpajudokaa ottamaan kauluksestasi kiinni ja kokeile ehditkö tehdä itsepuolustuslajun tekniikkasi ennen kuin maailmasi kääntyy ylösalaisin...''

      Itsepulustus ei ole tota ''Pyydä esimerkiksi kilpajudokaa ottamaan kauluksestasi kiinni'' Oikea Itsepuolstus tilanne on sitä että joku randomi tyyppi tulee vetämään sinua turpaan ja siinä pitäisin tehdä se itsepuolustus temppu... harjoittelemalla vapaaottelua et opi sitä että joku tulee yhtä äkkiä lyömään sinua

      Kokeile esim; hokuto, Kali, Silat, Kung fu (Tang lang)...

      • Vyöllä ei voiteta

        Jos itsepuolustuksen hatjoitteleminen ei ole sitä että pyydetään vastustajaa hyökkäämään jollain tavalla ja tehdään siihen tekniikka niin miksi kaikissa ip-lajeissa harjoitelllaan niin? Miksei opettaja tule yht äkkiä lyömään jo pukukopissa?

        Itsepuolustuslajeissa harjoitellaan ennalta sovittuja juttuja ja sitten pitäisi osata tehdä jotain "randomi tyyppiä" vastaan. Ei ole minkäänlaista kokemusta paineen alla ja tekniikka ei välttämättä löydy lihasmuistista tiukan paikan tullen, kun ei olla koskaan oltu tiukassa paikassa. Itsepuolustusjutut ovat teoriassa kovia mutta käytäntö on arvoitus.

        Kamppailu-urheilussa (esim. Judo, BJJ, Nyrkkeily, Paini, Muay Thai, Vapaaottelu) harjoitellaan siten kuin otellaan ja siksi osataan otella. Tekniikkaa pitää osata myös vastustajaan, joka yrittää täysillä voittaa sinut. Ottelu on aina eri asia kuin harjoitus ja ottelemaan oppii vain ottelemalla. Oikeiden kamppailijoiden mielestä otteleminen on se juttu. Se saa veren virtaamaan ja sen takia kannattaa treenata, monet kaksi kertaa päivässä joka päivä.

        Muuten eikö pelkän itsepuolustustaidon vuoksi harjoitteleminen ole vähän vainoharhaista?


    • 3 kyu

      Jos Itsepuolustus tilanteessa Toinen Osaa Toinen Ei Niin yleensä Kamppailu kestää noin: 1-5 sekuntia. Kaikkien taistelu lajien osaaminen tuo itse varmuutta ja se joskus riittää.
      Kerran Jouduin tämmöseen tilanteeseen (yleensä Se joka hyökkää tunnetaan ennastaan) ja tunsin sen hän oli 2 v vanhempi kuin minä.
      Se hyökkäsi normi lyönnilla >väisin nyrkin oikealle puolelle (Han löi oikealla kädellä)
      Otin oikealla kädellä hänen ranteeseen ja varurilla koukkasin sen kaulasta Ja samalla toinen jalka eteen> Niinhä lensi maahan
      Se huusi ''vittun homo'' ja nousi uudestaan ja tuli kurkkuun kiinni siitä tein ensimmäisen lukon, eli käänsin rannettan kellon suuntaan ja toinen käsi kyynerpään alta>> Taitoin hänet maahan
      Hän oli vattaltaan käsi ylhäällä hän ei pystuvyt tekeen mitää
      Sitten löin vielä kyynerpään väärin päin ...mitä vättämättä ei oisi pitänyt tehdä

      olin ollut 3 vuotta hokutoryossa ja kyllä tämä laji toimii. siitä ei kannata edes keskustella..enkä pelkästään itsepuolustustusta varten harrasta..

      • adwafafasac

        Molemmat on hyviä lajeja jos jaksaa harjoitella ..Päätä sinä kumman valitset käy vaikka alkeiskurssit molemmista


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2082
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe