"Hiiri" vastaisitko tähän ! Kiintolevystä kyse! Kiitos

katrin

Tuohon aikaisempaan viestiketjuun viitaten annat ohjeet kuinka tarkastaa kiintolevy. Minä en yksinkertaisesti tiedä mistä minun tulisi lähteä liikkeelle, että voisin tehdä tuon ohjeen mukaisen tarkastuksen kiintolevylleni.

En ole sellaista aikaisemmin tehnyt joten siksi tässä olen nyt ihan uunona.Olisitko ystävällinen ja auttaisit.

Siis omituista korkeaa vinkunaa on kuulunut kaksi kertaa.Eli onko sekin tuolta kiintolevyltä tulevaa ääntä ?

Tässä aikaisemman keskustelun linkki:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000301&posting=22000000004438037

10

612

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höh !
      • katrin

On paljon hyötytietoa tuossa osoitteessa joten kiitos sinulle linkistä.

• Höh !
        katrin kirjoitti:

On paljon hyötytietoa tuossa osoitteessa joten kiitos sinulle linkistä.

Katselin tuota taisteluasi eilisestä alkaen ja päätin vastata. Ei ollut vaikeata kirjoitaa googleen EHEYTYS
        Mikset itse kysy onhan sinulla tietokone ?

Hyvää syksyä

• katrin
        Höh ! kirjoitti:

Katselin tuota taisteluasi eilisestä alkaen ja päätin vastata. Ei ollut vaikeata kirjoitaa googleen EHEYTYS
        Mikset itse kysy onhan sinulla tietokone ?

Hyvää syksyä

....... EN TAJUNNUT, että OLISI KYSE EHEYTYKSESTÄ. Säikähdin vain niin hiivatisti, että onko mun kone kohta sökö ja kuten tiedät sitä hätäpäissään tulee kyseltyä tyhmiäkin. Anteeksi patisteluni ja tyhmät kysymykseni! ! ! !
        Ja kiitos kun vastasit.

Yritän seuraavalla kerralla (toivottavasti ei ihan heti), kun jotain tulee pitää kidukseni kiinni ja sormet poissa näppäimistöltä, että ehdin ensin ajatella.

Sori sori ja Hyvää syksyä sinullekin !

• Tuuletin

lisätuulettimet alkaa vonkumaan.Pieni napaus koneen kylkeen yleensä riittää.

• katrin

Kiitos vinkistä, pitääpä koputella konetta jos alkaa jälleen vinkumaan.

On se hyvä tietää että kyseessä voi olla jokin muukin kuin kiintolevy.

• Höh !
        katrin kirjoitti:

Tuulettimen akseliin ja pölyt imurilla propelista.

• hiljainen
        katrin kirjoitti:

piti välillä käynnistäessä pientä ulinaa. Sit se alko yks ilta ulista ku sika pienenä. Öljyäminen autto vähän aikaa, mut sit alko ulina taas ja eikun piti vaihtaa uus tuuletin. Saat selville et onks se tuulettimessa vika, kun pidät kotelon koneen päältä pois ja kun vinkuna alkaa, ni pysäytät käsin tuulettimet yks kerrallaan ja jos vinkuna loppuu jonkun tuulettimen kohdalla, ni tiedät missä vika on.

• Hiiri

Hei, ei kannata kauheasti huolestua, vaikka vika olisikin kiintolevyssä. Joskus niihin tulee virheitä, mutta käyttöjärjestelmä pystyy kyllä "korjaamaan" vian, eli se merkkaa muistiin että viallista kohtaa ei enää käytetä tallentamiseen.
      Käyttis saattaa jopa pystyä pelastamaan tiedot, joita vioittuneessa kohdassa on.

Eli ei ole iso vika. Mulla oli kiintolevyssä muutama fyysinen virhe, ja levyä luettaessa kuului "äänekästä pärinää", kun levyä ei siltä kohtaa pystynyt lukemaan.
      Vika korjaantui levyntarkistuksella.

Mikä käyttöjärjestelmä sulla on?
      Windows XP, Windows 98 vai Windows ME?
      Suomenkielinen se ilmeisesti kuitenkin on?

• Hiiri

Hei,

Täältä löytyy suomenkieliset ohjeet kiintolevyn virheiden tarkistamiseen, sekä XP:lle, että 98:lle ja ME:lle.
      Virheentarkistus kestää aika kauan (ehkä muutama tunti), mutta kyllä se varmaan kannattaisi tehdä. Sitten ei ainakaan lukuvirheiden takia ääniä kuulu.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;fi;815069#6

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      22
      1801
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      156
      1789
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      348
      1528
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      211
      1133
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1128
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      144
      1128
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      995
    8. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      985
    9. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      4
      969
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      928
    Aihe