Tuntijasi, nouseeko minulle mitään vahvaa ammattia?

Josefiina~~

Tai edes yleisesti jotain alaa? :)

3

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei

      nyt kysyt niin tarkasti, etten tiedä osaanko kertoa.
      tarkoitatko vahvalla kutsumusta, fyysistä työtä, vai mitä, se ei selviä.

      sinun oikeudentuntosi on paikoillaan. on myös suuri onni, että läheinen mies puhuu näistä asioista kanssasi, hänellä on hyviä ideoita.
      kirjanpitoon ja numeroihin en sinua näe, se ikävystyttää. enkä myöskään usko, että lasten kanssa työskentely antaisi enää kovinkaan paljoa.
      oletkohan hyvä ruoanlaittaja?

      t. Keskiyö

    • Josefiina~~

      Kiitos paljon nopeasta vastauksesta, jossa oli ihan häkellyttävän osuvia huomioita!

      Tarkoitin varmaan vähän molempia, kutsumusta ja työtä. Minusta on tuntunut nuoresta asti, että minulla on jonkinlainen "henkinen kutsumus". Mutta kuitenkin nyt päällimmäisenä tavallisen leipätyön valinta on painanut mieltä.. Vaikka olis toki parasta että tämä henkinen työni, jos sellaista pääsen tekemään voisi olla myös se mistä saan elantoni. Olisi vain niin paljon kivempi tehdä työtä josta todella nauttii.

      Poikaystäväni on tukenut minua hyvin paljon ja ollut ymmärtäväinen. Varmaan kaikki poikaystävät tukevat jonkin verran, mutta tuntuu, että omani on joutunut sitä tekemään erityisellä tavalla, eikä moni varmaan minua edes kestäisi. Häneltä olen saanut tosiaan paljon ideoita.

      Olen todella huono nimenomaan numeroiden kanssa. Olen yrittänyt työntää kunnianhimoisesti itseäni eräälle kaupalliselle alalle, joka tosiaan on aika tylsä minulle..Lapsetkaan ei ole erityisesti lähellä sydäntä, vaikka olen miettinyt ohimennen lastentarhan opettajan ammattia. Ruuanlaitosta olen oppinut nykyään jopa pitämään, nuorena vieroksuin sitä. Tuntui, etten osaa laittaa ruokaa, mutta se johtui vain siitä ettei äitini päästänyt minua oikein koskaan kunnolla kokeilemaan. Nykyään olen huomannut, ettei se niin vaikeaa olekaan. En jotenkin osaa sitä silti ammatiksi itselleni kuvitella :D

    • Hei

      en minäkään usko, että sinusta kokkia tulisi. mutta erikoiset ruokalajit tulevat vielä kiinnostamaan sinua, uskon että menet vielä erilaisille kokkauskursseille. siellä löydät myös hauskoja ystäviä, aivan eri ammatin harjoittajia laidasta laitaan, hyviä kontakteja. maustetta elämään :-D

      henkinen työ on rankkaa, sinä kantaisit ne askareet vielä työn jälkeen kotiisi ja miettisit yömyöhään. tuo henkinen kutsumus pääsee pintaan vasta kypsemmällä iällä, niin yleensä käy, jos on käydäkseen. jos siihen liittää rahan ansaitsemis mahdollisuuden, herkkä henkisyys voi mennä lukkoon. tarkoitan tällä vaihtoehtoisia hoitomenetelmiä, ennustamista, astrologiaa ja sen sellaista. ne ovat hyviä harrastuksia, mutta harvoin antavat elannon. ne rikastuttavat elämää monella muulla sektorilla kuitenkin.
      oletkohan miettinyt jotakin piirustus -tai maalausterapiaan liittyvää. edessäni näkyy värillisiä papereita tai kankaita.

      näkisin sinut ihmisten keskellä, missä on kontakteja ja elämää. ei kuivassa toimistossa. sinulla on kuori, mikä pitäisi aukaista, että pääset vihdoinkin pomppaamaan siitä ulos, kuin linnunpoika.
      sellainen kansainvälinen kokkauskurssi olisi hyvä paikka harjoitella siipien räpytystä.

      t. Keskiyö

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe