VITILIGO2

microskin

Aloitetaan uusi ketju vitiligosta näin kesän kynnyksellä, kun tuo edellinen alkaa olla jo pitkähkö. Oletteko kokeilleet microskiniä ja jos, niin mitä mieltä olette siitä? http://microskin.com.au/

11

331

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vitis

En oo kokeillut, mut oisin myös kiinnostunut kuulemaan käyttökokemuksia...

• L@i

Hei!
      Mitä tämä microskin tarkoittaa? Ja olisiko kukaan kokeillut kestopigmentointia vitiligoon? Vähän siis samaan tyyliin kuin kulmien tai huultenrajaukset ja kesto olisi se sama max 5V. Parina kesänä olen kokeillut suihkurusketusta ja se on ihan hyvä, vaatii tosin jatkuvaa huoltamista ja pitää varoa, ettei mene väri "yli" eli liian ruskeaksi.

• Hhate8

Olen 24w mies. ja itselläni ollut pienestä pitäen pieni laikku kädessä kunnes nelisen vuotta taakseppäin huomasin kesän tullen että oho sehän on levinnyt oikeen kunnolla käteen. ajattelin että toivottavasti ei enää pahemmin leviä mutta nyt olen huomannut joka vuosi sen levinneen lisää ja nyt kämmenet kokonaan valkoiset ja kädet muutenkin täynnä laikkuja jalat ja lantiolla jonkin verran sekä niskassa. sit ajattelin että kuhan hitto ei naaamaa tulis ja nyt huomasin tänä kesänä kun akverit tokas et ootko pitäny laseja pääs ku ottanu aurinkoo ni huomasinkin että sinnekkin laikut ilmestyneet. asian kanssa olen melko sujut ja itse en ajattele sen enempiä kun tuolla liikun että näkyykö ne vai ei :) mummullani oli myös ja kävi kaikki hoidot ja koitti kaikki saada selvitettyä mutta hoitoa ei ollut. isälläni on myös ja muutamalla sisaruksellani. osalla leviää osalla ei en ole viel löytänyt syytä tälle. hieman epäilen stressiä ja sit jos tulee haavoja niin monesti siihen kohtaan ilmestyyy laikku myös. olen vain todennut että sitähä ollaa onneksi kohta kokonaa albino ni sit ei oo laikkuja :D mut ei kyl rusketukkaa. sekä olen pihalla töissä päivät pitkät ja tänä kesänäki huomannut kotiin tullessani kuinka laikut ovat ihanan vaaleanpunaiset aurinkoisen päivän jälkeen. ei muutaku erilaisuutta näkyviin ja tuleepaha huomatuksi ;D mutta kannattaa jos energiaa riittää niin kokeilla kaikenlaisia hoitoja ja jokainen meistä on erillainen ja joillekkin voi tehota osalle ei. mutta nautitaan kesästä ;D

• Vitiligo

Hei! Onko teillä kokemusta pakurikäävä tuotteista? Helsingin yliopiston tutkija Kirsti Kahlos on väitellyt sen terveysvaikutteista. Se sisältää melaniiniä, ja kuulin että saattaisi auttaa vitiligoon? Uutteena tilattu, mutta vielä ei ole käyttö kokemusta ehtinyt tulla..

• microskin

Pakurikäävästä eikä kestopigmentoinnista ole kokemusta. Olen kuitenkin käsittänyt, että melaniini voi olla hyödyksi vitiligon hoidossa. Kestopigmentoinnissa ilmeisesti vähän vaikea löytää vastaavaa värisävyä kuin ihon oikea väri. Mustassa tatuoinnissahan vitiligo-kohta voi jäädä siniseksi tai pitää käyttää enemmän mustaa väriainetta tai vastaavaa ;)! Mielestäni ennen kuin kokeilee kaikenmoista on hyväksyttävä itsensä ainutlaatuisena yksilönä ilman piilottelua vitiligon kanssa, jonka jälkeen voi halutessaan kokeilla erilaisia vaarattomia keinoja. Vitiligo on edelleen olemassa eikä muuta ihmistä sisältä miksikään, vaikka sen peittäisikin! Toki henkiseen puoleen peittäminen voi vaikuttaa positiivisesti, mutta omana itsenä olo vaikuttaa myös samoin, johon kannattaa pyrkiä ja olen matkalla itsekin :)!

Ainoa Microskin-liike Euroopassa on tällä hetkellä Tallinnassa, joten suomalaisille tarvittaessa ihan hyvä sijainti ;)!

Tässä suora lainaus Microskinin sivuilta: "Microskin is a simulated second skin which is formulated individually to color correct skin conditions. It is a light liquidized application which is applied on to the epidermis (top layer of skin). Microskin is not a cream, and doesn't have the makeup appearance like other camouflage products. Once applied, Microskin is durable, flexible, and it won't rub off on clothing or linen. It's waterproof and allows your skin to breathe. Microskin is suitable for all genders and skin types."

• Vitivati

En ymmärtänyt tuosta, että miten se laitetaan ihoon... Kerrotko ihan suomeksi, kun englantini on heikko.

• microskin

Videot ovat englanniksi, mutta kuva selventää asiaa aika hyvin :)! Olen juuri tiedustellut Tallinnan liikkeestä microskinista sähköpostitse ja infoan tännekin, kunhan saan vastauksen. Pitäisi olla vedenkestävä ja kestää viikon verran eikä tahraa eikä ilmeisesti ole perinteinen peitevoide. Pitäisi toimia kuin oman ihon ja voi tilata netinkin kautta. Lisäksi mm. kysyin turvallisuudesta ja raskaudenaikaisesta käytöstä.

http://www.youtube.com/watch?v=2Qur-9LXucc

http://www.youtube.com/watch?v=2Qur-9LXucc

• Vitiligo

Onko facebookissa jotain Suomi vitiligo ryhmää? Olen yrittänyt etsiä, mutta en ole löytänyt. Olisi mukavaa, jos sellainen perustettaisiin.

• Vitiligo Suomi

Facebookissa ei ole ollut vitiligo Suomi-ryhmää, mutta nyt on, sillä perustin juuri äsken sellaisen suljetun ryhmän, joka löytyy hausta nimellä Vitiligo Suomi siispä tervetuloa sinne liittymään sankoin joukoin ;)! Nähdään vertaistukiryhmässä :)!

• Vitiligo

En löytänyt jostain syystä kyseistä ryhmää?? :(

• vitilikka

Korvaako Kela Microskin-tuotteita tai muita peitevoiteita? Kuulin, että joku olisi saanut Blascot vuodeksi aina lääkärin "reseptillä".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3521
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      28
      2217
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      83
      1995
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1540
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1421
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1383
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1354
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1307
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1227
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1065
    Aihe