OIKEESTI?!? Niiden hanmpaat :(

Ipsu

Joo olin mökillä tossa pari päivää sitten ja jätin gerbuni kotiin. (systeri hoiti j
Mut sitten mun isosisko kuuli tällein ihan outoo ääntä terrasta ja katto että
Gerbut oli jyrsiny sitä metallia mikä on puusilloisa esim ja ne oli syönö sitä, no mä tarkastin niiden hanpaan ja sain melkein sydärin!

Yheltä oli lahteni ALA hampaat lähes KOKONAAN!
Ja toisella oli ihan järkyttävä hammas kolo!
Ja sitten ne on lyhentyny.

Oikeesti kasvaaks ne takas ja entä se hammas kolo? Haittaakse?
Ja ne on ehkä 2mm pitkät ne niitten alahmpaat! :(((

AUTTAKAA NOPEE!

4

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ipsu

Pleas NOPEASTI APUA!

• hyppymyyrä

Jos hampaat ovat huonossa kunnossa vie gerbiilisi eläinlääkärille. Hampaita voidaan korjata niin että lemmikkisi voi syödä ja touhuta normaalisti. Miksi terraariossa oli metallia? En ymmärtänyt mitään tekstistäsi kuin että ne jyrsi metallia. Ota se esine pois ja heitä roskiin.

Gerbiileille aina turvallisia puumökkejä (ei muovi- tai rautamökkejä)!
      Ja älä hoppuile, ei kukaan varmaan olisi kuudessa minuutissa vastaa, tämä ei ole yleinen palsta, mutta hyvä kun piipahdin täällä (;

Toivottavasti gerbiilisi paranevat pian, ja asia selviää :)
      Muista että eläinlääkärimaksu voi olla jopa 50 euroa, varaa se hinta!

• R0d3ntz

Kyllä gerbiileiden hampaat kasvavat jatkuvasti. Sen takia niille pitääkin antaa välillä jyrsittävää. Ei kuitenkaan metallia tai muovia... Ja kyllä gerbiilit yleensä pystyvät syömään suht. normaalisti, ellei hampaita puutu kokonaan tai etteivät ole liian pitkät.

• Ipsu

No siis en oo antanu metallia mutta ymmärrättekö te että niissä puu silloissa on se tukikaari joka on metallista tehty! Ja mun gerbut oli syöny sen puu osan siitä ja jyrsiny sitä metallia!

Ja otin ne sillat pois ja oon syöttäny nyt vaan pehmeetä ruokaa ja muuta ja hampaat on kasvanut! :)

Hammas rako niillä on edelleen ja tulee varmaan olemaankin mutta en usko että se haittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      372
      2328
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      61
      1796
    3. 154
      1365
    4. Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen

Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1192
    5. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      502
      1181
    6. Vastuunkantoa

Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu
      Ähtäri
      48
      915
    7. Olen varattu

Kihloissa ja menemme naimisiin. Anteeksi💔
      Ikävä
      90
      834
    8. Haluatko enää nähdä mua mies?

Se on täysin sinusta kiinni.
      Ikävä
      71
      802
    9. Ruohonpolttoa Suomussalmella

Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla
      Suomussalmi
      41
      777
    10. Alavuden Ähtärin kylä 1.1.2028

Ketä saamme kiittää tästä?
      Ähtäri
      28
      773
    Aihe