Mä kun en osaa oikein "katsoa" asiaa.. eli olen 15 ja en ole viimeisen vuoden aikana tapanut kavereita kuin korkeintaan tunnin koulupäivän jälkeen.
Vapaa-aika menee tietokoneella ollessa sekä pleikkarilla pelatessa, näin ainakin 80% kesälomasta. Nyt olisi tarkoitus ottaa kävelyä mukaan ohjelmaan :)
Uuteen paikkakuntaan muutettu vanhempien kanssa, en tunne täältä ketään :D
Ainoat keitää käyn moikkaa mopolla aktiivisesti on oma äitini sekä isovanhemmat, jotka asuvat 20km säteellä, eli he ovat vähän niiku mun "kaverit".
Meen samalla lukioon kesäloman jälkeen. Miten siellä hankitaan kavereita, vai tuleeko ne "itsestään"? Koulusta lähes kaikki tuli jotenkin "vahingossa" kavereiksi, vaikka harvoin tapasin koulun jälkeen.
Joo ehkä meni vähän aiheen ohi, mutta ottakaa toki kantaa :)
Mistä tietää onko yksinäinen?
3
170
Vastaukset
- Yellow Magic
Et ole yksin.
Olet yksin sillon kun sinulla ei ole ketään mitä tavata. Ja kukaan ei suostu puhumaan kanssasi vapaaehtoisesti. - Anonyymi
Sama on ollut mullakin äiti aina kyseli mikset mee mihinkää ja oo kenenkää kaa muutaku pelaat pleikkarilla ja sitku ei jaksanu pelat menin kattoo netflixia
Yksinäisyys on käsitteenä aika subjektiivinen ja jokainen kyllä tietää itse, onko yksinäinen vai ei. Yksi loistava indikaattori on, että kaipaatko muiden, esimerkiksi ikäistesi ihmisten seuraa? Jos kaipaat, olet todennäköisesti yksinäinen. Jokaisella on erilainen tarve ihmiskontaktille ja jotkut voivat tuntea itsensä yksinäisiksi siitä huolimatta, vaikka ympärillä olisikin muita ihmisiä. Tällöin yksinäisyys johtuu merkityksellisten kontaktien ja ihmissuhteiden puutteesta.
Tuleeko kaverit itsestään lukiossa riippuu varmaan aika paljon omasta persoonastasi. Jos olet kovin ulospäinsuuntautunut, ei varmaankaan hirveästi tarvitse nähdä vaivaa, että samanhenkisiä ihmisiä löytyy. Sisäänpäinkääntyneelle tai muuten ujommalle voi olla haastavaa lukiosta kaverien saaminen. Jälleen kerran, oma aktiivisuus ja avoimuus sen kai eniten määrittää, kuinka helposti ystäviä löytyy jos on löytyäkseen.
Ei se lukio niin erilaista ole kuin peruskoulu ja mistä tiedät vaikka sinne tulisi vanhoja koulukavereitasikin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2684665Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343030Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442847Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k232800Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761791Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061654Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 591400
- 951282
- 471169