Kaikkien asioiden ennalleen asettaminen

sefanja

KAIKKIEN ASIOIDEN ENNALLEEN ASETTAMINEN

Jeesus viittasi luomistyön alkuun tai aikaan ennen syntiinlankeemusta käyttämällä viittausta "alusta asti", tai "alussa" (Matt.19:4, 19:8, Joh.8:44). Kaikki mitä jumala loi ja asetti oli hyvää. Jumalan luomistyön lainalaisuudet ovat olleet samoja universumin perustamisesta asti. Jumala ei muutu (Mal.3:6) eikä kadu säädöksiään (4Moos.23:19, 1Sam 15:29). Sensijaan ihmisten käsitys jumalasta muuttuu sillä ilmoitus Jumalasta on annettu ihmiskunnalle asteittain edeten, "progressiivisesti".

"Alussa" jumalan pojat elivät jumalan yhteydessä (1Moos.5:22-24, 1Moos.6:9), eli harmoniassa tässä todellisuudessa vaikuttavien lainalaisuuksien kanssa. Kaikki profeetat lähettettiin kertomaan ihmiskunnalle sitä mikä oli ollut "alusta asti". Jeesus sanoi että proteetta Elias lähetettäisiin hänen jälkeensä "asettamaan kaikki ennalleen".

"Elias tosin tulee ja asettaa kaikki kohdalleen." (Matt.17:11)

"Elias tosin tulee ensin ja asettaa kaikki kohdalleen." (Mark.9:12)

Jeesus piti Johannes Kastajaa profeetta Eliaana (Matt.11:14, 17:12). Mutta kun Jeesus antoi profetian jonka mukaan profeetta Elias oli tuleva, Johannes Kastaja oli jo mestattu Herodeen toimesta. Miten sitten Elias oli tuleva Jeesuksen jälkeen? Miten tämä on mahdollista?

Raamatussa mainitaan kaksi kristusta (Sak.4:14, Ilm.11:4) jotka seisovat kaiken maan herran edessä. Nämä kristukset ovat enkeli Gabriel (Luuk.1:19) ja enkeli Miikael (Matt.26:64, Mark.14:62, Luuk.22:69, Ap.t. 7:55).

Johannes Kastaja oli profeetta Elias joka tunnetaan taivaallisessa ruumiissa enkeli Gabrielina. Johannes Kastaja oli toinen näistä kahdesta kristuksesta minkä tähden hänellä oli valta sulkea taivas kolmeksi ja puoleksi vuodeksi (Luuk.4:25, Jaak.5:17 vertaa Ilm.11:6). Profeetta Eliaan lisäksi myös profeetta Elisalla oli valta sulkea taivas (2Kun.8:1, 3:17). Jeesus oli profeetta Elisa joka tunnetaan taivaallisessa ruumiissa enkeli Miikaelina. Yhteensä Eliaan (Johannes Kastaja) ja Elisan (Jeesus) profetiaalinen vaikutusaika kesti 7 vuotta. Jeesuksen pappeus kesti kolme ja puoli vuotta, eli puoli "vuosiviikkoa" (Dan.9:27).

Enkeli Gabriel inkarnoitui siis Johannes Kastajassa, mutta Jeesus profetoitoi että profeetta Elias oli tuleva uudelleen ja asettava kaikki asiat ennalleen. Johannes Kastaja kielsi olevansa Elias (Joh.1:21) koska hän ei täyttänyt profeetta Eliaasta kirjoitettuja kirjoituksia maallisen vaelluksensa aikana.

PROFEETTA ELIAS ON MYÖS "SE TOINEN PUOLUSTAJA"

Kaikkien asioiden ennalleen asettaminen oli profeetta Eliaan tehtävä. Viittaus "siihen Toinen Todistajaaan" joka oli tuleva Jeesuksen jälkeen ja joka oli johdattava ihmiskunnan "kaikkeen totuuteen" (Joh.14:16-17, 5:26, 16:3, 7-15), oli viittaus profeetta Eliaan.

"Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa. Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa." (Joh.16:7-15)

Sanoessaan "Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa" Jeesus toi ilmi että ilmoitus jumalasta ei ollut vielä täydellinen. Jeesuksen jälkeen oli tuleva "toinen puolustaja" joka oli johdattava uskovat "kaikkeen totuuteen" (Joh.14:26, 16:13). Jeesus sanoo Toisen Puolustajan julistavan kuten hän itsekin julisti. Jeesus ja Toinen Puolustaja eivät kumpikaan saa sanomaansa itsestään:

"Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman." Joh.12:49

"se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu" (Joh.16:13)

Kohtien Joh.16:13 ja Joh.12:49 vertaaminen osoittaa että Toinen Puolustaja opettaa kuten Jeesus opetti, ihmisestä syntyneenä profeettana, julistaen ihmisille sen mitä minkä Jumalalta kuulee. Viittaus Toiseen Puolustajaan on myös viittaus profeetta Eliaan joka oli asettava kaikki ennalleen.

Kristityt väittävät että Toinen Puolustaja on Pyhä Henki. Mutta Pyhä Henki on sama asia kuin Jumalan Henki (1Moos.1:2), ja on Jumala (1Joh.5:6, Joh.4:24). Pyhä Henki puhuu itsestään ja etsii omaa kunniaansa (Joh.8:50), mutta Toinen Puolustaja ei etsi omaa kunniaansa.

Kristityt jotka eivät ole ottaneet vastaan toista puolustajaa, eivät ole ottaneet vastaan Jeesustakaan, sillä jos he olisivat uskoneet Jeesusta, he olisivat uskoneet myös häntä josta Jeesus puhui:

"Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut." (Joh.5:46)

"Sillä minä sanon teille: tästedes te ette näe minua, ennenkuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.' " (Matt.23:39)

0

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
        Maailman menoa
        38
        2181
      2. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
        Maailman menoa
        64
        2032
      3. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
        Sinkut
        121
        1930
      4. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
        NATO
        388
        1670
      5. Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?

Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.
        Kouvola
        103
        1641
      6. Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja

Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah
        Maailman menoa
        124
        1464
      7. Millainen on naisellinen nainen

Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n
        Sinkut
        182
        1092
      8. Raamatullinen kaste

Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu
        Kaste
        53
        967
      9. Mitkä asiat kaivatun ajattelussa

Ihmetyttävät? Mikä on tullut yllätyksenä?
        Ikävä
        75
        915
      10. Mitkä olisivat kolme tärkeintä

vihjettä kaivatustasi?
        Ikävä
        27
        899
      Aihe