"Mokkula antenni", näin teet sen itse ja halvalla

Tee se itse antenni

Hidas ja katkeileva 3 G verkon laajakaista? Ratkaisuna erillinen ulkoantenni.

Markkinoille on tullut 200 euroa maksava ulkoantenni, jonka palvelu maksaa 30 euroa kuukaudessa. (Taloussanomat 03.06.2012)

Mutta on tyhmää maksaa liikaa, kun natennin voi tehdä itse.

Teko-ohje: 1.) Hankitaan lisäjohto mokkulaan. 2.) Otetaan vanha sateenvarjo, jonka keskelle tehdän pieni reikä. 3.) Sateen varjon sisäpuoli päällystetään foliolla ja lisäjohdon päässä oleva mokkuna pujotetaan sateenvarjon kahvan päähän ja mokkulan "latasantenni" on valmis, 4.) Antenni veidään ulos, ja asennetaan se paikkaan ja suuntaan, jossa se antaa parhaan tuloksen.

3

2198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eri tekniikka ?

Tuossa Taloussanomissa olevassa hommassa tuskin on kyse 3G yhteydestä, en jaksa tarkistaa mutta hinta viittaa @450 verkon palveluun jolla ei ole mitään tekemistä 3G:n kanssa. Kallis systeemi mutta toimii monessa paikassa joihin ei ole toivoakaan saada toimivaa 3G yhteyttä.

Ja 3G:lle kannattaa tehdä parempi antenni kuin tuollainen sateenvarjoviritelmä, toimivuus on paljon parempi eikä tekeminen ole yhtään hankalampaa.

• 'pmp'pmk

Ja ensimmäinen kunnon tuulenpuuska vie sen sateenvarjoantennin, parasta tehdä sitten useampi varastoon kun ovat niin halpoja...

• et sillei hei.

Sateenvarjo ei toimi, mutta satelliittilautanen toimii. Suuntaus täytyy olla millilleen oikein, muuten ei toimi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      73
      3363
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2661
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2172
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1729
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1697
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1695
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1618
    Aihe