Helle ja astma

Hikeä ja hengenahtau

Oireiletko enemmän helteellä kuin vähän viileämmällä kelillä?

Itse olen huomannut, että helteessä liikkuessa keuhkot alkaa mennä tukkoon helpommin kuin viileämmässä. Itse oireilen myös pakkasessa helposti.

Tänään annaettiin taas ns. hellevaroitus, joka koskee mm. keuhkosairaita ihmisiä - kuuluuko astmaatikot näihin vai olenko itse poikkeus reagoidessani helteessä?

4

401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et tämmöistä

      Niin, eikö ole mielenkiintoista, etelään annetaan hellevaroitus, tänne meille ei annettu, vaikka yötä-päivää lämmöt oli reilusti yli 15 asteen. Noh, toista viikkoa on ahdistanut normaalia enemmän ja väliin tuntui jo että tajukin lähtee, kun avaava oli jäänyt töissä kaappiin. Nyt helpottaa kun viilentyi, paitsi kesäflunssa iski, ei ahdista mutta yskittää.

      ps. astma on keuhkosairaus.

    • Henna
    • Ei on kiellettyä

      Pitää olla alasti, ihan 5 - 10 minuuttia päivässä riittää.
      - Oletko väkivaltasi sijaan, edes koskaan halukas osallistumaan ympäristösi toimintaan, tai siten elämään, edes muita ihmisiä ajatellen, ihmisiä auttaen?
      - Oletko koskaan väkivaltasi sijaan, halukas osallistumaan ympäristösi toimintaan auttaen?
      - Ei haluan ihan auttaa koen ihan normaalia läheisyydenkykyä ja empatiaa, kiintymys-suhteena.

      Miksi avioliitollisuus olisi tärkeää?

    • Lapsia... Sindevm82

      Huomaatko, kuinka sairaasti uskovaiset ovat toimineet "palvomisessansa"?
      Väärä maailmankuva: "Palkita, lahjakasta opiskelijaa seksi- ja seurustelusuhteella, sekä halventaa ja syrjiä, ahdistelunsa avulla, heikkolahjaista oppijaa, joka on ollut opiskelemassa, samanaikaisesti, syyllistämällä seksuaalisututa käyttämällä, seksi-elämän avulla, tehden siitä vain välineen." Tämä on jo vähän liian rajusti inhottava, mm. ylläpidettyinä pelkän keräyksen osoittaessa ympäristöön.
      1. Nälkäpäivä-keräys, SPR; silpominen
      2. Yhteisvastuu-keräys; Tämä ympäristö, Ali Baba 10 rosvoa nimi
      3. Pelastusarmeija, Tervapatakeräys, joulun alla, väärä maailmankuva

      Seuraileminen on kiellettyä, koska se on huono tapa.
      Yksityis-elämän loukkaaminen mm. terveyden osalta on kielletty.
      Psyykkisen kivun tuottamisen takia, ei saa seurailla, mm. ilman ulkoista.
      - Et saa tukea väkivaltaista persoonallisuutta, tai sen muodostamista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe