Työpaikallani käytetään Adoben piraattiohjelmia, joita joudun myös itse käyttämään päivittäin. Olen muutamaan otteeseen huomauttanut, että lisenssit olisivat hyvä olla, mutta aina on tullut vastaukseksi vain mutinaa siitä kuinka ne maksavat niin paljon.
Piraattiohjelmat eivät ehkä ole ihan niin paha asia, jos ne ovat yksityisessä käytössä, mutta onhan tuo noloa jos yritys ei raaski ostaa laillisia työkaluja.
Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Tekisi mieli ilmiantaa, mutta toisaalta haluan olla lojaali työpaikalleni.
Piraattiohjelmat työpaikalla
2
215
Vastaukset
- mukamopohallinnassa
Työpaikallani oli Corel, Autocad ja Adobe tietty kaikki mahdollinen Microsoftin Office mitä voi. Tätä taisi olla jatkunut edellisen yriytksen myynnistä lähtien. Yrityksen omistaja joka opettaa seurakunnassaan mm. siviilipalvelukseen menon olevan väärin, kopioi myös em. ohjelmistoja työntekijöille kenties jakaakseen vastuuta. Siinä vaiheessa kypsähdys kun omistajan ylimielisiä seurakuntalaisia hysättiin! Tein piraattien käytöstä ilmoituksen seurakunnan päätösvaltaiselle henkilölle joka hyväksyi ohjelmien maksamatta jättämisen usean vuoden ajan. Sen huomattuani kyselin asian tiimoilta mutta minua uhattiin viranomaisilla seurakuntajohtajien yhteispelillä! Tein asiasta tutkintapyynnön. Tekijänoikeusnimikkeestä oli aikaa kulunut ja omistaja oli ehtinyt myydä työssäolojaksoni jälkeen yrityksensä ja perustanut uuden. Asianajaja kertoi allaolevasta virastosta joka voi auttaa esim. rikokseen avunnannosta huolestuneille. En olisi muuten tehnyt rikosilmoitusta mutta ilmapiiri oli usein tuomitseva muita ryhmiä ja ihmisiä kohtaan ja että jotain vammasta säätöä oikeesti pitää sulkeutuneessa lisää väkeä ottavassa
IT-alan yrityksessä kokea. http://ww2.bsa.org/Contact BSA.aspx - Hullua se on
Olette yhtä lailla rikollisia kuin työnantajannekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982