Työpaikallani käytetään Adoben piraattiohjelmia, joita joudun myös itse käyttämään päivittäin. Olen muutamaan otteeseen huomauttanut, että lisenssit olisivat hyvä olla, mutta aina on tullut vastaukseksi vain mutinaa siitä kuinka ne maksavat niin paljon.
Piraattiohjelmat eivät ehkä ole ihan niin paha asia, jos ne ovat yksityisessä käytössä, mutta onhan tuo noloa jos yritys ei raaski ostaa laillisia työkaluja.
Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Tekisi mieli ilmiantaa, mutta toisaalta haluan olla lojaali työpaikalleni.
Piraattiohjelmat työpaikalla
2
278
Vastaukset
- mukamopohallinnassa
Työpaikallani oli Corel, Autocad ja Adobe tietty kaikki mahdollinen Microsoftin Office mitä voi. Tätä taisi olla jatkunut edellisen yriytksen myynnistä lähtien. Yrityksen omistaja joka opettaa seurakunnassaan mm. siviilipalvelukseen menon olevan väärin, kopioi myös em. ohjelmistoja työntekijöille kenties jakaakseen vastuuta. Siinä vaiheessa kypsähdys kun omistajan ylimielisiä seurakuntalaisia hysättiin! Tein piraattien käytöstä ilmoituksen seurakunnan päätösvaltaiselle henkilölle joka hyväksyi ohjelmien maksamatta jättämisen usean vuoden ajan. Sen huomattuani kyselin asian tiimoilta mutta minua uhattiin viranomaisilla seurakuntajohtajien yhteispelillä! Tein asiasta tutkintapyynnön. Tekijänoikeusnimikkeestä oli aikaa kulunut ja omistaja oli ehtinyt myydä työssäolojaksoni jälkeen yrityksensä ja perustanut uuden. Asianajaja kertoi allaolevasta virastosta joka voi auttaa esim. rikokseen avunnannosta huolestuneille. En olisi muuten tehnyt rikosilmoitusta mutta ilmapiiri oli usein tuomitseva muita ryhmiä ja ihmisiä kohtaan ja että jotain vammasta säätöä oikeesti pitää sulkeutuneessa lisää väkeä ottavassa
IT-alan yrityksessä kokea. http://ww2.bsa.org/Contact BSA.aspx - Hullua se on
Olette yhtä lailla rikollisia kuin työnantajannekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986428KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3605974Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei602893Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521072348Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1072018- 1251774
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191653Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1811320- 731217
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään331158