Te jotka epäilette uuden kumppaninne olevan narsisti.
MIKSI ette ota selville edelliseltä "narskunne" kumppanilta millanen lunnehäiriöinen on kysymyksessä
Tiedän kyllä narsun pitävän menneisyyden näkymättömissä.
kertoo vain miten on väärin ymmärretty ja kohdeltu, mutta jos lähellä 50v ei ole onnistunut aikaisemmissa liitoissaan. Eikö hälytyskellot soi!
Narskulla on jokaisessa uudessa parisuhteessa "uusi rooli" mutta sama käsikirjoitus.
-etenee vauhdilla uudessa suhteessa
- on liian hyvää ollakseen totta (unelmien mies/nainen)
- kuinka ollakaan, pitää täsmälleen samoista asioista kuin sinä /samat elämänarvot, jne.
- äkkiä samankaton alle asumaan
-äkkiä jotain yhteistä (millä sitoa toinen itseensä) lemmikki, lapsi, jne.jne.
-äkkiä kihloihin (mahdollisesti jo parissa kuukaudessa)
- kun kaikki on saavutettu, narsku alkaa kyllä tavalla tai toisella viestittämään huonoa oloaan.
tässä vaiheessa uhri yleensä miettii, mitä on tehnyt väärin.
sama kuvio toistuu.
kolmessa vuodessa uhri voi jo todella pahoin.
hakekaa uhrit tietoa, hakekaa niitä ex puolisoita.
saatte varmasti vastauksi epäilyksillenne!
älkää jäälö siihen pahaan oloon, teillä on oikeus parempaan elämään!
Uudet uhrit!
63
1263
Vastaukset
- dfiiiiiiiuuuu
Niin totta!!!
Minun kanssa heti kihloihin ja heti lasta hankkimaan hirveällä syyllistämisellä...et rakasta, jos välittäisit... Pidin itseäni itsekkäänä ja annoin periksi (elinhän elämää suurempaa rakkaustarinaa). Valheet alkoi kaatuilemaan ja niitä korjattiin uusilla valheilla. Uskoin, koska halusin uskoa, en voinut hajottaa haavekuvaani. Toinen sanoi, mitä halusin kuulla...ei mennyt kauaa ennenkuin tuli ensimmäiset fyysiset oireet (eli psykosomaattiset).
Se painajainen päättyi lopulta ja hän otti seuraavan uhrin. Kihloihin ensimmäisen kuukauden aikana ja heti (yhteisten) lasten hankinta eteen. Hänen uusi puolisonsa on muuttunut pikku hiljaa varjoksi.
Vanha puoliso on uhka narsistille ja siksi se mustamaalataan uudelle niin tehokkaasti.
Muistelkaa vain kuinka itse kihisitte kiukusta kun ajattelitte, että miten puolisoanne on voitu "kohdella siten" ja halusitte korvata hänelle "vääryydet" ja näyttää, että minä olen erilainen kuin se/ne edellinen/edelliset.
Vasta kun olin päässyt eroon, niin aloin ymmärtämään menneisyyttä.
Kuka olisi halunnut olla sellaisen hirviön kanssa tekemisissä/yhteydessä, minkä kuvan olit saanut narsistin entisestä puolisosta. - npheristää
Ex-puolisoista voi hyvinkin olla apua jos saa näihin kontaktin ja jos ex-puoliso nyt on edes halukas puhumaan. Mutta aiheeseen. Vaikka kellot soisi ja juttu selvä se lähteminen ei olekaan sillä tapaa helppoa kuin ajattelisi. Narsistille kumppani on omaisuutta ja egon jatke kuten auto ja kuka nyt autostaan ilmaiseksi luopuisi. En sano etteikö lähteminen olisi mahdotonta mutta siihen tarvitaan tavattomasti voimia ja vertaistukea varsinkin kun narsisti on yleensä ehtinyt eristää toisen tehokkaasti omakseen. Jos ero narsistin kanssa toimisi edes jotenkin samalla kaavalla mitä erot yleensä ei tätä palstaa tarvittaisi tähän aiheeseen.
- 18+10
Narsisti jättää vain ja ainoastaan kun uusi uhri on koukussa!
- ghhddgjxzd
Totta!
Ja jos joutuu tyhjänpäälle, niin alkaa ottaa yhteyttä entisiin.
Varautukaa siihen, että kun narsistin suhde alkaa rakoilemaan, niin teidän puhelin soi ja joku on ajatellut asiat uudelleen.- Niin, ja KUN suhde
Niin, ja KUN suhde alkaa rakoilemaan, niin se puhelin vuorenvarmasti soi.
- 1+1
Todellakin puhelin soi ja samana päivänä kun narsistin uudempi suhde rakoilee. Ja sitten siinä on niin rakastunut ja virheitä tehnyt narsisti. Ja lupailee kaiken menevän nyt hyvin ja olevansa tosissaan. Pian kuitenkin osaakin saada välit selviksi sen uuden uhrinsa kanssa ja häviää teille tietämättömille...ja taas tulee se puhelu..ja taas..
Tähän lankaan menin muutamia kertoja :(
- hydhthyyhty
Minä kysyinkin hänen exältään mikä on homman nimi!? Mutta en saanut mitään vastausta ja toisella kerralla haukut päälleni.
Itse vastaavassa tilanteessa olisin kyllä kertonut. Ehdottomasti!
Kärsin sitten muutaman kuukauden pidempään ennen kun osasin laskea 1 1 ja pakottaa suhteen loppumaan.- ihanajatuksena...
Noissa kannattaa ajatella sitä että se entinen on käynyt helvetin lävitse ja kun on eroon päässyt ei välttämättä ja kertakaikkiaan jaksa tämän jälkeen pariterapeutiksi. Kuulostaa julmalta mutta kun se uusi on jo koukussa niin hän rämpii ulos siitä kuten parhaaksi näkee ja osaa... sanoi tai kertoi se edellinen suhteesta irtipäässyt mitä tahansa.
- exhaistakoonpeen
itse toivon että exäni nykyinen(joka ei kyllä osaa aavistaa vielä mitään) tai edes hänen vanhemmat(jotka jo jotain epäilevät), ottais yhteyttä, niin kyllä kertoisin jos sillä saa pelastettua pienen lapsen elämän, kauheeta ajatella että exäni nykyinen joutuu samaan helvettiin lapsensa kanssa mitä me..mutta en voi auttaa muuten..
- Iina0307
Käsirkirjoitus on juuri tuo. En ollut uskoa korviani, kun kolmen viikon päästä kosi. Annoin tietysti rukkaset, mutta myöhemmin kysyin, mitä jos olisin vastannut myönteisesti. Vastaukseksi sain, että sitten vain naimisiin - onneksi ei koskaan menty. Ensimmäisen kerran hälytyskellot alkoivat soida puolen vuoden tuntemisen aikoihin, kun hänellä alkoi olla ns. katoamisia useammaksi päiväksi. Niistä matkoista ei koskaan tullut selvyyttä. Seuraavaksi tuli se, ettei voitu käydä missään julkisesti vaan piti seurustella salassa. Kaikki muukin meni käsikirjoituksen mukaan kunnes lähdin. Oveni takana kävi monta kertaa ja sviestejä voi 10 tulla päivässä, kun en heti vastannut - en vastannut ollenkaan. Edelleen vuosien päästä ajelee aina välillä kotini ohitse.
- 3+13=16
"Käsirkirjoitus on juuri tuo"
Noh, omasta puolestani vastaan, ettei Ännäni sentäs koskaan ollut kanssani naimisiin menossa...mutta jossain vaiheessa hän kyllä pohti yhteisasumista päätyen kuulemma ratkaisuun ettei siitä tulisi mitään...syistä jotka johtuivat hänestä...
Tuokin pohdinta kuullosti tosi kummalliselta sitä lukiessani, jos ajattelee, että hän oli omien sanojensa mukaan seurusteleva mies...josta kyllä tiesin jo suhteen alkumetreillä...ilmoitti olevansa ns. vähän varattu mies...että tietoisesti olin ns. toinen nainen...silloin luulin, että se oli vaan sellainen suhde...eikä kuvioon liittynyt mitään muuta...
Jossain kohtaa tuokin nainen oli kertomansa mukaan muuttamassa hänen luokseen...ettemme voisi enää tapailla, mutta niin ei käynyt....toisaalta heitti minullekkin ajatuksen, että muuttaisin samalle paikkakunnalle, että voisi iltakävelyllään vaikka pistäytyä...
Joskus taas ollessani hänen luonaan kertoi minulle, mistä kaapista löytäisin suklaata ym. hyvää jos olisin hänen luonaan yksin...mikä sekin tuntui kummalliselta jos ajattelee, kun meillä oli ns. salasuhde ..ja kertomansa mukaan ns. virallisella naisystävällä/aikuisilla lapsilla oli avain taloon...että olisi voinut tulla milloin tahansa...
Noh, sitten kun kuvioon tuli se nuoruuden ihastus, jonka olemassaoloon sellaisena kuin hän naisesta kertoi...en edes alkuun uskonut...että seksi oli ollut kuulemma naisen mielestä niin mahtavaa...että nainen oitis palavasti rakastui Ännään ja halusi muuttaa Ännän luokse, vaikka tiesikin niin minusta kuin silloisesta seurustelukumppanista...
Lisäksi kertoi vielä kolmannestakin naisesta...jota oli tapaillut vuosien ajan..jossain vuokramökeissä/hotelleissa....joka oli kuulemma asui satojen kilsojen päässä ja oli nyttemmin eronnut ja niinikään halusi muuttaa Ännän luokse...ny kun Ännä olikin sinkku...
Mitä ny sinkkuna kävi paneskelemassa minua, huolehti eksänsä seksielämästä ja lisänä vielä nuoruuden ihastus...
Että joo...minun Ännäni tarinoissa tosiaan naiset rakastuivat/halusivat...
muuttaa yhteen...ei hän...
Mutta joo...itse koen kyllä päässeeni fyysisesti hänestä suht helposti eroon...spostia/seksiehdotuksia tosiaan tuli silloin tällöin, nyttemmin ei niitäkään...
Enkä usko hänen konkreettisesti seuraavan elämääni...mutta tämä täälllä...siitä en ole varma...kun on niin paljon samankaltaisuutta...
tosiaan tuon n:nsä hyvän näköiseksi/viriiliksi mieheksi mainostaman kirjoittajan tarinat nuoruuden rakkauksineen voisi olla ikäänkuin lähtöisin Ännäni kynästä...kuten jo edellä kerroin...Ännä kertoi minulle naisen olleen ihan myyty jo ekasta seksikerrasta...
kuin myös mietityttää, että miten on mahdollista, että niin monilla "hänen naisillaan" on/oli ollut narsisti puoliso...nykyiselläkin kertomansa mukaan on...
Koska ihan en usko, että ns. narsistin uhreja sattuu kumppaniksi/tuttaviksi kovin montaa...jos ei varta vasten niitä etsi...esim. vertaistukipalstoilta...
tai sitten osa noista naistensa narsistimiehistä oli pelkkää Ännäni mielikuvituksen tuotetta...keksittyjä juttuja...enkä taas usko, että ns. normi ihminen keksisi tarinoita nimenomaan narsisteista...kun ajattelisin, ettei aiheeseen/narsismiin tule edes tutustuneeksi...ennenkuin vasta silloin kun...kun on itse kohdannut jotain sellaista...
- hoolimaa
Tiedän tyypin
Narsistinen ihminen, joka ei ole klassinen narsisti.
Eli nyt kun olen lukenut viestejäsi...niin kyseessä on tyypillinen ohutnahkainen narsisti, jonka oireet ovat pahat. Siis entinen "puolisosi".
Onneksi pääsit hänestä irti :)- 16+12=28
"niin kyseessä on tyypillinen ohutnahkainen narsisti,"
jahas...tuo komentti ny tuli Iinalle0307...
Miten usein se onkaan tullut mulle täällä...
Hmmm...
Mutta aiheeseen...Niin ohutnahkainen on ikäänkuin toinen termi sanasta läheiriippuvainen...
laitan tähän kohtaan jälleen kerran linkin mistä voi lukea...miten ohutnahkainen eroaa ns. paksunahkaisesta(NPH) narsistista...jota tarkoitan itse puhuessani narsistista.
Koska uskon, että suurin osa narsistien(NPH) uhreista...
ovat itse enemmän tai läheisriippuvaisia/ohutnahkaisia...
http://www.psykoterapia-lehti.fi/tekstit/hyrck309.htm - kiitoslinkistä
16+12=28 kirjoitti:
"niin kyseessä on tyypillinen ohutnahkainen narsisti,"
jahas...tuo komentti ny tuli Iinalle0307...
Miten usein se onkaan tullut mulle täällä...
Hmmm...
Mutta aiheeseen...Niin ohutnahkainen on ikäänkuin toinen termi sanasta läheiriippuvainen...
laitan tähän kohtaan jälleen kerran linkin mistä voi lukea...miten ohutnahkainen eroaa ns. paksunahkaisesta(NPH) narsistista...jota tarkoitan itse puhuessani narsistista.
Koska uskon, että suurin osa narsistien(NPH) uhreista...
ovat itse enemmän tai läheisriippuvaisia/ohutnahkaisia...
http://www.psykoterapia-lehti.fi/tekstit/hyrck309.htmHei hyvä linkki! Monivuotisen terapian läpikäyneenä ja analyyttiseen kouluntaankin tutustuneena ihan okei juttu. Tosin analysissucks se on sellaista kun aikansa tikulla kaivaa -jubaa, kuuluu mielestäni viime vuosisadan alun aikaan ja vain todella osaaviin käsiin. Parhain hoitovaste tuli aikanaan ratkaisukeskeisestä.
Koulukuntiahan riittää kuka tykkää mistäkin yks äidistä toinen .... :-p - 9+7=16
kiitoslinkistä kirjoitti:
Hei hyvä linkki! Monivuotisen terapian läpikäyneenä ja analyyttiseen kouluntaankin tutustuneena ihan okei juttu. Tosin analysissucks se on sellaista kun aikansa tikulla kaivaa -jubaa, kuuluu mielestäni viime vuosisadan alun aikaan ja vain todella osaaviin käsiin. Parhain hoitovaste tuli aikanaan ratkaisukeskeisestä.
Koulukuntiahan riittää kuka tykkää mistäkin yks äidistä toinen .... :-p"Tosin analysissucks se on sellaista kun aikansa tikulla kaivaa -jubaa"
Niin ainakaan itselle kaikki analyyttinen teksti ei kerta/ensi lukemalla avaudu, täydellisesti ei ehkä koskaan....mutta jotain sentäs, että suurin piirtein tietää esim. mitä ohutnahkaisella narsistilla tarkoitetaan...
Kun täälläkin aina väliin yritetään "leipoa" ohutnahkaisesta/läheisriippuvaisesta...jollaisia useimmat narsistin uhrit ovat...sitä "pääperkelettä" jonka rinnalla paksunahkainen narsisti on jos ei ihan puhtoinen pulmunen niin viaton uhri kuitenkin...
"Parhain hoitovaste tuli aikanaan ratkaisukeskeisestä"
Tuosta olen kanssasi samaa mieltä...oma kokemukseni ns. kognitiivisesta psykoterapiasta liittyy menneen avioliittoni päätösvaiheisiin...
tähän Ännä suhteen päättymiseen en ole katsonut ns. virallista terapiaa tarvitsevani, koska arki/työ/elämä muuten/muut ihmissuhteet ovat sujuneet kyllä...
Ja voisin ajatella, ettei suht. normi aikuinen jolla on normi ymmärrys, joka kykenee tarkastelemaan realistisesti itseään/omaa toimiintaansa, todellisuudentaju tallella ja eikä ole harhoja, vakavaa masennusta, itsetuhoisuutta jne...tarvitsekkaan mitään vuosia kestävää syväluotavaa analyyttista terapiaa...
Vaan joku tuollainen lyhytkestoinen...joka keskittyy nimenomaan ongelmien ratkaisukeinoihin riittää kyllä hyvin ns. uuden ajattelutavan alkuun pääsemiseksi...
kun kuitenkin kävi ny minkälaisessa terapiapiassa tahansa...itse sen suurimman työn joutuu tekemään...ei se terapeutti tule arkeen ketään/kenenkään elämää muuttamaan...toisen puolesta elämään... - 6+5=
9+7=16 kirjoitti:
"Tosin analysissucks se on sellaista kun aikansa tikulla kaivaa -jubaa"
Niin ainakaan itselle kaikki analyyttinen teksti ei kerta/ensi lukemalla avaudu, täydellisesti ei ehkä koskaan....mutta jotain sentäs, että suurin piirtein tietää esim. mitä ohutnahkaisella narsistilla tarkoitetaan...
Kun täälläkin aina väliin yritetään "leipoa" ohutnahkaisesta/läheisriippuvaisesta...jollaisia useimmat narsistin uhrit ovat...sitä "pääperkelettä" jonka rinnalla paksunahkainen narsisti on jos ei ihan puhtoinen pulmunen niin viaton uhri kuitenkin...
"Parhain hoitovaste tuli aikanaan ratkaisukeskeisestä"
Tuosta olen kanssasi samaa mieltä...oma kokemukseni ns. kognitiivisesta psykoterapiasta liittyy menneen avioliittoni päätösvaiheisiin...
tähän Ännä suhteen päättymiseen en ole katsonut ns. virallista terapiaa tarvitsevani, koska arki/työ/elämä muuten/muut ihmissuhteet ovat sujuneet kyllä...
Ja voisin ajatella, ettei suht. normi aikuinen jolla on normi ymmärrys, joka kykenee tarkastelemaan realistisesti itseään/omaa toimiintaansa, todellisuudentaju tallella ja eikä ole harhoja, vakavaa masennusta, itsetuhoisuutta jne...tarvitsekkaan mitään vuosia kestävää syväluotavaa analyyttista terapiaa...
Vaan joku tuollainen lyhytkestoinen...joka keskittyy nimenomaan ongelmien ratkaisukeinoihin riittää kyllä hyvin ns. uuden ajattelutavan alkuun pääsemiseksi...
kun kuitenkin kävi ny minkälaisessa terapiapiassa tahansa...itse sen suurimman työn joutuu tekemään...ei se terapeutti tule arkeen ketään/kenenkään elämää muuttamaan...toisen puolesta elämään...Jep joo analyysistä:
Olisi mielenkiintoista olla kärpänen katossa seuraamassa lumepotilasta analyysissa, sellaista jolle olisi annettu kerrottavaksi vaikkapa vaillinainen äitisuhde. Melko varmasti sieltä kaivettaisi esiin vaikka mitä. Kognitiivisessa saatetaan käväistä siellä historiassa mutta keskitytään enempi ihmisen pärjäämiseen tässä päivässä.
"Kun täälläkin aina väliin yritetään "leipoa" ohutnahkaisesta/läheisriippuvaisesta...jollaisia useimmat narsistin uhrit ovat...sitä "pääperkelettä" jonka rinnalla paksunahkainen narsisti on jos ei ihan puhtoinen pulmunen niin viaton uhri kuitenkin..."
Havainnut saman ja yllätyin. Ensinnäkin miksi monimutkaistaa merkistöä. Läheisriippuvainen sanana kertoo paljon enemmän ja läheisriippuvaisen mekaniikka ei liene siinä mittapuussa tuhoavaa kuin ihmisen jolla on persoonanhäiriönä narsismi tai jopa psykopatiaan viittaavia piirteitä. Tässäkin ehkä analysoidaan liikaa koska narsisti on läheisriippuvainen yhtenä ominaiuuksistaan mutta kaikki läheisriippuvaiset eivät ole narsisteja.
Terapiassa oppii katsomaan peiliin ja siihen miten itse voisi elämässään toimia toisin. Narsisteja ei pahemmin terapian pakeilla näy koska heillä ei ole tarvetta muuttaa käytöskuviossaan mitään, he eivät näe tarvetta muutokseen suuntaan eikä toiseen. (voivat kyllä esittää sellaista kun tarve vaatii ja mahdollisuudet vähissä)
Ajatellaan liittoa jossa toinen tunne elämässään terapian avulla etenee ja toinen ei edes näe tarvetta sellaiseen niin eihän sellaisessa kuviossa pahemmin tulevaisuutta rakenneta.
Tällaisia ajatuksia täältä. :-) - 6+4=10
6+5= kirjoitti:
Jep joo analyysistä:
Olisi mielenkiintoista olla kärpänen katossa seuraamassa lumepotilasta analyysissa, sellaista jolle olisi annettu kerrottavaksi vaikkapa vaillinainen äitisuhde. Melko varmasti sieltä kaivettaisi esiin vaikka mitä. Kognitiivisessa saatetaan käväistä siellä historiassa mutta keskitytään enempi ihmisen pärjäämiseen tässä päivässä.
"Kun täälläkin aina väliin yritetään "leipoa" ohutnahkaisesta/läheisriippuvaisesta...jollaisia useimmat narsistin uhrit ovat...sitä "pääperkelettä" jonka rinnalla paksunahkainen narsisti on jos ei ihan puhtoinen pulmunen niin viaton uhri kuitenkin..."
Havainnut saman ja yllätyin. Ensinnäkin miksi monimutkaistaa merkistöä. Läheisriippuvainen sanana kertoo paljon enemmän ja läheisriippuvaisen mekaniikka ei liene siinä mittapuussa tuhoavaa kuin ihmisen jolla on persoonanhäiriönä narsismi tai jopa psykopatiaan viittaavia piirteitä. Tässäkin ehkä analysoidaan liikaa koska narsisti on läheisriippuvainen yhtenä ominaiuuksistaan mutta kaikki läheisriippuvaiset eivät ole narsisteja.
Terapiassa oppii katsomaan peiliin ja siihen miten itse voisi elämässään toimia toisin. Narsisteja ei pahemmin terapian pakeilla näy koska heillä ei ole tarvetta muuttaa käytöskuviossaan mitään, he eivät näe tarvetta muutokseen suuntaan eikä toiseen. (voivat kyllä esittää sellaista kun tarve vaatii ja mahdollisuudet vähissä)
Ajatellaan liittoa jossa toinen tunne elämässään terapian avulla etenee ja toinen ei edes näe tarvetta sellaiseen niin eihän sellaisessa kuviossa pahemmin tulevaisuutta rakenneta.
Tällaisia ajatuksia täältä. :-)"Kognitiivisessa saatetaan käväistä siellä historiassa mutta keskitytään enempi ihmisen pärjäämiseen tässä päivässä"
Juurkin näin...historiansa on syytä tiedostaa, ne taustalla vaikuttavat tekijät...miksi minusta tuli sellainen kuin tuli...mutta apua haetaan juurkin tähän päivään...ei menneisyyden/menneisyydessä vaikuttaneiden ihmisten muuttamiseen toisenlaiseksi...
muistan miten mieluusti aikoinaan käyntien alussa itsekin olisin vaan puhunut "siitä toisesta"...mutta hienovaraisesti psykologi käänsi puheen itseeni ja silloiseen elämäntilanteeseeni...ja sitä kautta tulevaisuuteen...
menneisyyttä/tapahtunutta emme voi muuttaa...mutta nykyhetkeen ja tulevaisuuteen voimme omilla valinnoillamme vaikuttaa...
"Terapiassa oppii katsomaan peiliin ja siihen miten itse voisi elämässään toimia toisin."
Että juurkin noin...
Että ne jutut mitä täälllä useinkin tapaa...että psykologi on sanonut että on/oli se puoliso pesunkestävä narsisti, sillä on dissosisaatiohäiriö ja ties mitä muita ongelmia...ovat niitä höröplöö juttuja...jotka voi jättää omaan arvoonsa ,joilla kirjoittaja vain yrittää omaa diagnoosiaan todistaa...
En usko, että kukaan ammattitaitoinen terapeutti antaa kenellekkään persoonallisuushäiriöisen diagnoosia muutaman tapaamiskerran perusteella/saati tapaamatta henkilöä itseään...
Eikä sekään, että itse on käynyt/saanut terapiaa...tee kenestäkään maallikosta pätevää diagnosoimaan toista...ei reality elämässä saati sitten tuntemattomia ihmisiä netin keskustelupalstalla... - 17+16
6+4=10 kirjoitti:
"Kognitiivisessa saatetaan käväistä siellä historiassa mutta keskitytään enempi ihmisen pärjäämiseen tässä päivässä"
Juurkin näin...historiansa on syytä tiedostaa, ne taustalla vaikuttavat tekijät...miksi minusta tuli sellainen kuin tuli...mutta apua haetaan juurkin tähän päivään...ei menneisyyden/menneisyydessä vaikuttaneiden ihmisten muuttamiseen toisenlaiseksi...
muistan miten mieluusti aikoinaan käyntien alussa itsekin olisin vaan puhunut "siitä toisesta"...mutta hienovaraisesti psykologi käänsi puheen itseeni ja silloiseen elämäntilanteeseeni...ja sitä kautta tulevaisuuteen...
menneisyyttä/tapahtunutta emme voi muuttaa...mutta nykyhetkeen ja tulevaisuuteen voimme omilla valinnoillamme vaikuttaa...
"Terapiassa oppii katsomaan peiliin ja siihen miten itse voisi elämässään toimia toisin."
Että juurkin noin...
Että ne jutut mitä täälllä useinkin tapaa...että psykologi on sanonut että on/oli se puoliso pesunkestävä narsisti, sillä on dissosisaatiohäiriö ja ties mitä muita ongelmia...ovat niitä höröplöö juttuja...jotka voi jättää omaan arvoonsa ,joilla kirjoittaja vain yrittää omaa diagnoosiaan todistaa...
En usko, että kukaan ammattitaitoinen terapeutti antaa kenellekkään persoonallisuushäiriöisen diagnoosia muutaman tapaamiskerran perusteella/saati tapaamatta henkilöä itseään...
Eikä sekään, että itse on käynyt/saanut terapiaa...tee kenestäkään maallikosta pätevää diagnosoimaan toista...ei reality elämässä saati sitten tuntemattomia ihmisiä netin keskustelupalstalla..."Eikä sekään, että itse on käynyt/saanut terapiaa...tee kenestäkään maallikosta pätevää diagnosoimaan toista...ei reality elämässä saati sitten tuntemattomia ihmisiä netin keskustelupalstalla... "
Juuri näin. Mutta saattaa herkemmin nähdä niitä joille itseensätutustumisretki tekisi kutaa vaikkei puhu pukahda. Sitäpaitsi terapia antaa työkaluja ei siellä välttämättä uudelleensynny.
Ja joo minullekin osunut silmään tuo että terapeuttikin sanoi. Jaa kun ne terapeutit ei pahemmin sano tuollaisia. Ennemmin se menee kuten kirjoitit. Sen alkuhössötyksen jälkeen käännetään aihe ihmiseen itseensä ja miten hän kykenisi toimimaan tuhoisan sijaan rakentavasti elämässään.
Periaatteessa ajatteli palstan aihetta miten päin tahansa siellä taustalla pyörii kuitenkin ihmissuhteet mitkä ei toimi ja joissa jompikumpi osapuolista ei voi hyvin oli kyse sitten puolisosta pomosta kolleegasta tai sukulaisesta.
Psykopaatti on sellainen kuin on eikä näe syytä muutokseen, asia okei hän siis on sellainen kuin on. Läheisriippuvainen ei voi hyvin mutta etsii muutosta, asia okei hän siis etsii muutosta.
Kyse näissä kaikissa pohjimmiltaan on toimimattomista ihmissuhteista oli se diagnoosi mikä hyvänsä ja tarpeesta ratkaista asia jotta elämä jatkuisi koska sen täytyy jatkua. Ongelmallisen asiasta tekee se jos toinen ei anna toisen jatkaa matkaa kuten niin usein näkee tapahtuvan mutta kyllä siihenkin ajan kanssa ratkaisumalleja löytyy vaikka se on usein vaikeaa.
Narsisti tai psykopaatti näkee rakkautena sen minkä toinen näkee omistussuhteena. Molemmat ovat ihmisiä ja heillä on täydellisesti erilaiset näkökannat rakkaudesta. Eihän sellaisesta voi syntyä mitään hedelmällistä. Edellisen voisi kirjoittaa myös ilman diagnooseja kahtena ihmisenä joilla on erilaiset näkemykset parisuhteesta. Toisaalta diagnooseilla selitetään ihmisen käytöstä, siksi ne on luotu. Narsismia sinänsä tätänykyä nähdään istuvan joka oksalla. Homma on muuttunut populääriksi lätinäksi. - 15+9=24
17+16 kirjoitti:
"Eikä sekään, että itse on käynyt/saanut terapiaa...tee kenestäkään maallikosta pätevää diagnosoimaan toista...ei reality elämässä saati sitten tuntemattomia ihmisiä netin keskustelupalstalla... "
Juuri näin. Mutta saattaa herkemmin nähdä niitä joille itseensätutustumisretki tekisi kutaa vaikkei puhu pukahda. Sitäpaitsi terapia antaa työkaluja ei siellä välttämättä uudelleensynny.
Ja joo minullekin osunut silmään tuo että terapeuttikin sanoi. Jaa kun ne terapeutit ei pahemmin sano tuollaisia. Ennemmin se menee kuten kirjoitit. Sen alkuhössötyksen jälkeen käännetään aihe ihmiseen itseensä ja miten hän kykenisi toimimaan tuhoisan sijaan rakentavasti elämässään.
Periaatteessa ajatteli palstan aihetta miten päin tahansa siellä taustalla pyörii kuitenkin ihmissuhteet mitkä ei toimi ja joissa jompikumpi osapuolista ei voi hyvin oli kyse sitten puolisosta pomosta kolleegasta tai sukulaisesta.
Psykopaatti on sellainen kuin on eikä näe syytä muutokseen, asia okei hän siis on sellainen kuin on. Läheisriippuvainen ei voi hyvin mutta etsii muutosta, asia okei hän siis etsii muutosta.
Kyse näissä kaikissa pohjimmiltaan on toimimattomista ihmissuhteista oli se diagnoosi mikä hyvänsä ja tarpeesta ratkaista asia jotta elämä jatkuisi koska sen täytyy jatkua. Ongelmallisen asiasta tekee se jos toinen ei anna toisen jatkaa matkaa kuten niin usein näkee tapahtuvan mutta kyllä siihenkin ajan kanssa ratkaisumalleja löytyy vaikka se on usein vaikeaa.
Narsisti tai psykopaatti näkee rakkautena sen minkä toinen näkee omistussuhteena. Molemmat ovat ihmisiä ja heillä on täydellisesti erilaiset näkökannat rakkaudesta. Eihän sellaisesta voi syntyä mitään hedelmällistä. Edellisen voisi kirjoittaa myös ilman diagnooseja kahtena ihmisenä joilla on erilaiset näkemykset parisuhteesta. Toisaalta diagnooseilla selitetään ihmisen käytöstä, siksi ne on luotu. Narsismia sinänsä tätänykyä nähdään istuvan joka oksalla. Homma on muuttunut populääriksi lätinäksi."Toisaalta diagnooseilla selitetään ihmisen käytöstä, siksi ne on luotu"
Niin nykyään halutaan diagnosoida lähes kaikkea...laittaa kaikki samankaltaiset samaan muottiin/tietää varmuudella/löytää nimitys kaikelle...niinkin ennalta arvaamattoman asian kuin ihmisen käyttäytymisen perusteella...
Mitä taas tuohon tulee...
"Narsismia sinänsä tätänykyä nähdään istuvan joka oksalla. Homma on muuttunut populääriksi lätinäksi."
Niin nykyään tosiaan tuntuu, että kaikki eksät/hankaliksi koetutut ihmiset ovat narsisteja...
itseeni liittyen...tosiaan vasta viiskymppisenä tutustuin itselleni niin käsitäämättömään ihmiseen/käyttäytymiseen...että aloin kiinnostua aiheesta toden teoilla...ja tosiaan katson tunteneeni vain yhden ihmisen...jota voin nimittää täälllä Ännäksi...syystä, että on niin paljon samankaltaisuutta...
Toisalta tuntuu ikävältä tuokin että narsiteiksi nimitellään kovin heppoisin perustein...joka taas saattaa johtaa siihenkin, ettei kukaan kohta edes usko, että senkaltaisia ihmisiä voi olla oikeasti olemassa...
että juurkin narsistit itsekin voivat pyrkiä tuohon...suoltamalla todisteita jos jonkinlaista, narsistit tiskaa astiat väärin, käyttää aurinkolaseja, kaikki pomot on, narsisti jättää vuokrat maksamatta, narsistit on tyhmiä, rumia, hyvännäköisiä, viisaita, seksuaalisesti viriilejä jne...
hämärtääkseen ihmisiä, etteivät ihmiset uskoisi omia tuntemuksiaan tai jopa alkaisivat vähättelemään, että sehän oli vain narsisti, so what...mitä sitten..
tai toisaalta alkaisivat peläämään/epäilemään jokaista kohtaamaan ihmistä...etteivät uskaltautuisi enää sen kokemuksen jälkeen läheiseen ihmissuhteeseen kenenkään kanssa...
Tavallaan muuttuisivat narsistin kaltaisiksi...eivät kykenisi enää rakastamaan...mikään ei tunnu enää alun huuman jälkeen miltään...jäisivät loppuelämäkseen sisältä yksinäisiksi...pelkiksi ihmisen kuoriksi, pinnallisiin ihmissuhteisiin...peläten koko ajan, että joku pettää/käyttää hyödykseen...että pitää ehtiä ensin...selvitä "voittajana" ihmissuhteissakin... - 20+16
15+9=24 kirjoitti:
"Toisaalta diagnooseilla selitetään ihmisen käytöstä, siksi ne on luotu"
Niin nykyään halutaan diagnosoida lähes kaikkea...laittaa kaikki samankaltaiset samaan muottiin/tietää varmuudella/löytää nimitys kaikelle...niinkin ennalta arvaamattoman asian kuin ihmisen käyttäytymisen perusteella...
Mitä taas tuohon tulee...
"Narsismia sinänsä tätänykyä nähdään istuvan joka oksalla. Homma on muuttunut populääriksi lätinäksi."
Niin nykyään tosiaan tuntuu, että kaikki eksät/hankaliksi koetutut ihmiset ovat narsisteja...
itseeni liittyen...tosiaan vasta viiskymppisenä tutustuin itselleni niin käsitäämättömään ihmiseen/käyttäytymiseen...että aloin kiinnostua aiheesta toden teoilla...ja tosiaan katson tunteneeni vain yhden ihmisen...jota voin nimittää täälllä Ännäksi...syystä, että on niin paljon samankaltaisuutta...
Toisalta tuntuu ikävältä tuokin että narsiteiksi nimitellään kovin heppoisin perustein...joka taas saattaa johtaa siihenkin, ettei kukaan kohta edes usko, että senkaltaisia ihmisiä voi olla oikeasti olemassa...
että juurkin narsistit itsekin voivat pyrkiä tuohon...suoltamalla todisteita jos jonkinlaista, narsistit tiskaa astiat väärin, käyttää aurinkolaseja, kaikki pomot on, narsisti jättää vuokrat maksamatta, narsistit on tyhmiä, rumia, hyvännäköisiä, viisaita, seksuaalisesti viriilejä jne...
hämärtääkseen ihmisiä, etteivät ihmiset uskoisi omia tuntemuksiaan tai jopa alkaisivat vähättelemään, että sehän oli vain narsisti, so what...mitä sitten..
tai toisaalta alkaisivat peläämään/epäilemään jokaista kohtaamaan ihmistä...etteivät uskaltautuisi enää sen kokemuksen jälkeen läheiseen ihmissuhteeseen kenenkään kanssa...
Tavallaan muuttuisivat narsistin kaltaisiksi...eivät kykenisi enää rakastamaan...mikään ei tunnu enää alun huuman jälkeen miltään...jäisivät loppuelämäkseen sisältä yksinäisiksi...pelkiksi ihmisen kuoriksi, pinnallisiin ihmissuhteisiin...peläten koko ajan, että joku pettää/käyttää hyödykseen...että pitää ehtiä ensin...selvitä "voittajana" ihmissuhteissakin...Kiteytit oikeastaan juuri palstan dynamiikan muun ohella. Tuo vertaus astioiden tiskauksesta oli mainio. Niin ja entä jos ex-narsisti käytti piilareita mitä siitä pitäisi ajatella.
Nyt 2000-luvulla muodostui trendi käyttää psykiatrian termejä arkikielessä. Näyttelijät kertovat kuinka heille näytelmässä tulee skitsofreninen olo vaikka kyse voisi olla multipersoonasta. Toureten syndroomastakin on tehty vitsi jos puhuu puhelimessa ja komentaa samalla lasta ääneen vaikka tuossa rankassa sairaudessa puheet saattavat usein olla ns. tuhmia. Narsismi menee iisisti jonon jatkona. Ai se no sehän on täys narsu, -sanotaan ihmisestä joka voi olla periaatteessa mitä vain mikä ei sillä hetkellä miellytä. Niin ja sitäpaitsi kaikki psykopaatit ovat sarjamurhaajia.
"Tavallaan muuttuisivat narsistin kaltaisiksi...eivät kykenisi enää rakastamaan...mikään ei tunnu enää alun huuman jälkeen miltään...jäisivät loppuelämäkseen sisältä yksinäisiksi...pelkiksi ihmisen kuoriksi, pinnallisiin ihmissuhteisiin...peläten koko ajan, että joku pettää/käyttää hyödykseen...että pitää ehtiä ensin...selvitä "voittajana" ihmissuhteissakin... "
Lähtee kilpajuoksulle siinä kuka on näppärämpi käy kuten esitit ja se on surullista.
- Hoolimaa, nuo syyt
" joka ei ole klassinen narsisti."
Hoolimaa: nuo syyt, joiden vuoksi ajattelet, että on ohutnahkainen narsisti.
Tarkoitatko tuota asunnon ohi ajamista ja muuta yhteydenpitoa? Mielestäni voi n:kin toimia noin. Ja toimiikin. Minun tuttuni ei tee tuota seurailemista sen vuoksi, että se välittäisi tai edes muodon vuoksi huolehtisi. Kyllä se hyötyy tuosta kaikesta jollain tavoin. Oman tuttuni ja kuvionsa kun tunnen, tiedän, että se ei lähetä yhtään tekstiviestiä eikä tee yhtään mitään muutakaan elettä, ettei se ajattele hyötyä jollain tavoin.
Ei vara venettä kaada. - Jatkuu: Han tarkasta
Jatkuu: Hän tarkastaa tiluksensa ja laskee karjansa. Hyvä ettei nosta takajalkaansa merkitessään reviiriään ; ). Hän on suurmaanomistaja, hänellä on kiinteistöjä ja osakkeita... On suorastaan pääjohtaja...
Onhan hän ottanut meidät omistukseensa! Eihän se merkitse hänelle mitään, jos olemme alkaneet seurustella tai avioituneet jo jonkun muun kanssa. Omien sanojensa mukaan hänellä on pääsy koska tahansa vaikka kymmeniin paikkoihin. Luultavasti olemme hänen mielestään valmiit nostamaan miehemme ulos heti, jos hän pistäisi kaikkensa peliin. Hänellä on keinot hallussa...
Näinhän sanoi tunnettu auervaarakin, naiset ovat jo kahden viikon päästä häistä valmiit suhteeseen! (Tai jotain sinnepäin.) Että miehemme eivät ole senvertaa päteviä, että naiset olisivat tyytyväisiä...- Jatkuu: Lisään vielä
Jatkuu: Lisään vielä, että nuo kymmenet paikat ovat siis tiedossa olevia omakotitaloja, joihin hänellä olisi pääsy koska tahansa. Muunlaisista asumismuodoista ei tuollakertaa ollut puhetta.
- 1+20=
Aivan oikea varoitus aloittajalta. Ottakaa edellisiltä kumpanilta selvää ja kyselkää todellinen eron syy. Narsisti kun pystyy valehtelemaan aiemmasta elämästään ja on se jonka kilteyttä käytetty hyväksi. Ja se edellinen kumppanin narsisti haukkuu täysin pahaksi. Mutta usein pitää jopa sitä edellistäkin vielä otteessaan.
Ja sitä en ymmärrä miksei joku voi varoittaa uutta narsistin uhria. Sillä voi saada usein paljonkin toisen miettimään ja näkemään sen rakkaudenhuuman aikana missä narsistin kanssa mennään. Kaikkihan alkaa todellakin kuin sadussa. Ja narsisti tekeytyy juuri sinulle sopivaksi. Se kaikki on vain näytelmää ei totta. Narsisti osaa todella hyvin eläytyä rrooleihinsa tilanteen mukaan.- zxdfdfgdfgh
Minun narsku "suojeli" exäänsä - puhui miten exä oli joutunut kestämään niin paljon elämänsä aikana. Vaikka mies kuulema sai sieltä haukkuja ja syyttelyitä, niin silti puolusti tätä naista. Ja narskumiehelle tuli "ahdistunut" ilme kun sai tältä naiselta esim. tekstarin:o
- Minun tavallaan myös
zxdfdfgdfgh kirjoitti:
Minun narsku "suojeli" exäänsä - puhui miten exä oli joutunut kestämään niin paljon elämänsä aikana. Vaikka mies kuulema sai sieltä haukkuja ja syyttelyitä, niin silti puolusti tätä naista. Ja narskumiehelle tuli "ahdistunut" ilme kun sai tältä naiselta esim. tekstarin:o
"Minun narsku "suojeli" exäänsä "
Minun tavallaan myös. Kun oli saanut minut koukkuunsa, oli aika esitellä minulle, miten sympaattinen ja ymmärtäväinen kaveri hän oli...
Hän oli niin ahdistunut exänsä yhteydenotoista, että hän joutui ottamaan rauhoittavan pillerin useimmiten noina iltoina, kun exän kanssa oli oltu yhteydessä. Myöhemmin, kun minusta tuli exä, hän oli kuulemma minun takiani ottanut rauhoittavia pillereitä. No, sitä en epäile, sen verran syydin tulikiveä...
Tosiaan, siinä on se symppiksen ja suuren ymmärtäjän ja rakastavan oikeudenmukaisen auttajan erittäminen ja todellisuus vastakkain. Joutuu kamppailemaan tuossa vaiheessa totuutta vastaan...
Täytyyhän narskun kehua, kuinka korvaamaton hän on ollut ja ennenkaikkea oikeudenmukainen. Ja aivan varmasti on kehunut minuakin taivaisiin asti seuraaville uhreilleen, että on saanut heidät uskomaan, kuinka varteenotettava mies hän on. - fhh,gkkjhgjjjh
Minun tavallaan myös kirjoitti:
Minun tavallaan myös. Kun oli saanut minut koukkuunsa, oli aika esitellä minulle, miten sympaattinen ja ymmärtäväinen kaveri hän oli...
Hän oli niin ahdistunut exänsä yhteydenotoista, että hän joutui ottamaan rauhoittavan pillerin useimmiten noina iltoina, kun exän kanssa oli oltu yhteydessä. Myöhemmin, kun minusta tuli exä, hän oli kuulemma minun takiani ottanut rauhoittavia pillereitä. No, sitä en epäile, sen verran syydin tulikiveä...
Tosiaan, siinä on se symppiksen ja suuren ymmärtäjän ja rakastavan oikeudenmukaisen auttajan erittäminen ja todellisuus vastakkain. Joutuu kamppailemaan tuossa vaiheessa totuutta vastaan...
Täytyyhän narskun kehua, kuinka korvaamaton hän on ollut ja ennenkaikkea oikeudenmukainen. Ja aivan varmasti on kehunut minuakin taivaisiin asti seuraaville uhreilleen, että on saanut heidät uskomaan, kuinka varteenotettava mies hän on.Kiitos valaistuin taas! Tuota exän kehumista/ymmärtämistä en ollutkaan vielä itselleni selittänyt. Mutta nyt tajusin, hänen parhaastahan siinäkin varmaan vaan oli kyse!
myös siitä että heillähän oli oikein perhe tämän exän kanssa ja lapsi. Narskulla myös hirveä kontrolloimisen tarve sinne suuntaan. Siksikin puolusti tätä naista - voi olla että myös jollain tavalla tajusi että levitti pahaa oloa sinnekin.
Mutta tunsivatko he sitten kumminkin jotain?? Pahaa oloa ainakin, ahdistusta. Mitäs kaikkea narsisti tunteekaan? - Paha olohan siitä
fhh,gkkjhgjjjh kirjoitti:
Kiitos valaistuin taas! Tuota exän kehumista/ymmärtämistä en ollutkaan vielä itselleni selittänyt. Mutta nyt tajusin, hänen parhaastahan siinäkin varmaan vaan oli kyse!
myös siitä että heillähän oli oikein perhe tämän exän kanssa ja lapsi. Narskulla myös hirveä kontrolloimisen tarve sinne suuntaan. Siksikin puolusti tätä naista - voi olla että myös jollain tavalla tajusi että levitti pahaa oloa sinnekin.
Mutta tunsivatko he sitten kumminkin jotain?? Pahaa oloa ainakin, ahdistusta. Mitäs kaikkea narsisti tunteekaan?"Mutta tunsivatko he sitten kumminkin jotain?? "
Paha olohan siitä vähintään tulee, kun yrittää selviytyä voittajana selville vesille alueelta, jossa on aiheuttanut täystuhon... - veijarioli
zxdfdfgdfgh kirjoitti:
Niin se haki itselleen ponuspisteitä sillätapaa.
- jfhjkjkjkhjk
Paha olohan siitä kirjoitti:
"Mutta tunsivatko he sitten kumminkin jotain?? "
Paha olohan siitä vähintään tulee, kun yrittää selviytyä voittajana selville vesille alueelta, jossa on aiheuttanut täystuhon...Itselle varmasti tulisi paha olo.
Mutta sitten kun kuulee juttuja että eivät vain välitä yhtään. Ovat tunteettomia.
No heitäkin on varmasti erilaisia ja tasoisia. - Se ei olekaan
jfhjkjkjkhjk kirjoitti:
Itselle varmasti tulisi paha olo.
Mutta sitten kun kuulee juttuja että eivät vain välitä yhtään. Ovat tunteettomia.
No heitäkin on varmasti erilaisia ja tasoisia."Mutta sitten kun kuulee juttuja että eivät vain välitä yhtään. Ovat tunteettomia."
Joo´o, mutta katsos.
Se ei olekaan pointti tässä, että se paha olo tulisi siitä suoraan, että olisi aiheuttanut toisille vahinkoa. Vaan se tuleekin tässä tapauksessa siitä, että n. parka on lähes ylivoimaisen tehtävän edessä, kun pitäisi yrittää pyörittää uutta valloitusta yläpilviin, ja vanha pistää hanttiin. Ja on lähes kirjaimellisesti hiuskarvan varassa, että uusi ei saa tietää. Siinä on hyvät neuvot kalliit narsistille silloin.
Joutuu ylittämään itsensä miettiessään, miten ihmeessä saa mustan valkoiseksi ja menneen likapyykin sennäköiseksi, että sitä voi esitellä vielä eteenpäinkin voittajan ja hyvän ihmisen elkein. - ihanajatuksena
Tuossa tulee vastaan se dilemma. Miksi toisella on niin kiire yhteen? Siksi ettei entiset pääsisi varoittelemaan.
Tosin poikkeuksiakin on. Aikoinaan tavatessa ännän tuttavapiiri lauloi kaikki miten tämän ex oli käyttänyt toista hyväksi kaikin tavoin. Entiseni oli siis vain todellinen hyväntekijä. Sitten kun vuodet vieri vaistosin koko ajan enemmän ja enemmän ettei se niin tainnut mennä ja niinhän se olikin. Eli tuttavapiiri oli pyörityksessä mukana ja kun tietoa alkoi tippua havaitsin miten käsittämättömän paljon hän näki vaivaa ja voimia pitääkseen ne lankansa käsissään.
Luulen ettei ex-puolisoni diagnoosi kyllä jää ihan pelkkään narsismiin ennemmin suht pitkällä historialla tämän tuntien laittaisin hänet psykopatian suuntaan kategorialta. Sellainen herrapulmunen hän on, antaa itsestään älykkään kuvan osaa charmata mutta on keskiverto, hyvin opportunistinen, patologinen valehtelija... hmm... viitelistaa lukiessa se täyttyi uhkaavasti. - 15+9=24
Minun tavallaan myös kirjoitti:
Täytyyhän narskun kehua, kuinka korvaamaton hän on ollut ja ennenkaikkea oikeudenmukainen. Ja aivan varmasti on kehunut minuakin taivaisiin asti seuraaville uhreilleen, että on saanut heidät uskomaan, kuinka varteenotettava mies hän on."Ja aivan varmasti on kehunut minuakin taivaisiin asti seuraaville uhreilleen,"
Noh tuosta tulee mieleen, että Ännä itse kertoi minulle kertoneensa uudelle naiselleen, että miten mahtavaa seksiä hän kokenut (minun) kanssani, toki nimeä mainitsematta...
Tuostakaan en tiedä onko totta vaiko eikö...kuhan jossain spostissa lukee noinkin...mutta miltähän tuollainen kehuminen mahtaa kuulijasta tuntua...
ja mietin sen motiiviakin...ilmeisesti ehkä tarkoitus joko herättää mustasukkaisuutta tai yrittää entisen kehumisella toisen panemaan parastaan siinä lajissa...
noh olihan tuosa ny ikäänkuin kehut minullekkin, mutta olin jo siinä vaiheessa tullut immuuniksi, suhdekin jo päättynyt ettei vaikuttanut vaan tosiaan enemmänkin mietin naista joka joutui suhteen alussa tuollaista kuuntelemaan...
Vastasin silloin tuohon, että kai muistit kuitenkin jatkaa lausetta tyyliin ettei se seksi ent. kanssa ollut kuitenkaan mitään verrattuna siihen mitä sinun kanssasi on...
Ja tulihan sitte mulle jossain vaiheessa suhteen päättymisen jälkeen sellaistakin spostia jossa kerrottiin että olen kuulemma pilannut hänen(Ännän) seksin...tiedä sitten millä tavalla... - Minä en ole vielä
15+9=24 kirjoitti:
"Ja aivan varmasti on kehunut minuakin taivaisiin asti seuraaville uhreilleen,"
Noh tuosta tulee mieleen, että Ännä itse kertoi minulle kertoneensa uudelle naiselleen, että miten mahtavaa seksiä hän kokenut (minun) kanssani, toki nimeä mainitsematta...
Tuostakaan en tiedä onko totta vaiko eikö...kuhan jossain spostissa lukee noinkin...mutta miltähän tuollainen kehuminen mahtaa kuulijasta tuntua...
ja mietin sen motiiviakin...ilmeisesti ehkä tarkoitus joko herättää mustasukkaisuutta tai yrittää entisen kehumisella toisen panemaan parastaan siinä lajissa...
noh olihan tuosa ny ikäänkuin kehut minullekkin, mutta olin jo siinä vaiheessa tullut immuuniksi, suhdekin jo päättynyt ettei vaikuttanut vaan tosiaan enemmänkin mietin naista joka joutui suhteen alussa tuollaista kuuntelemaan...
Vastasin silloin tuohon, että kai muistit kuitenkin jatkaa lausetta tyyliin ettei se seksi ent. kanssa ollut kuitenkaan mitään verrattuna siihen mitä sinun kanssasi on...
Ja tulihan sitte mulle jossain vaiheessa suhteen päättymisen jälkeen sellaistakin spostia jossa kerrottiin että olen kuulemma pilannut hänen(Ännän) seksin...tiedä sitten millä tavalla..."Vastasin silloin tuohon, että kai muistit kuitenkin jatkaa lausetta tyyliin ettei se seksi ent. kanssa ollut kuitenkaan mitään verrattuna siihen mitä sinun kanssasi on..."
Minä en ole vielä sanonut noita tuon tyyppisiä juttuja. Aion kyllä sanoa, jossain sopivassa vaiheessa. Sitten, kun en enää välitä hänestä ollenkaan. Sitten, kun en enää koskaan halua olla hänen kanssaan. Sitten sanon jotain tuon tyylistä.
Nyt vain odotan ajan kulumista ja oman elämän järjestymistä niin hyvään kuntoon, etten tarvitse häntä enää ollenkaan.
Yleensä minulla ei ole enää ollenkaan sellainen olo, että reppanalle mitään pitäisi kostaa, mutta joskus, kuten nyt, ajattelen, että kuten suhteemme alku oli komea, niin lähtönikin pitää olla komea...
Lähdöstäni pitää tulla näyttävä, niin, että hän ei unohda minua koskaan... ( ei unohda kyllä muutenkaan). Haluan, että lähtöni laittaa hänet ajattelemaan. Haluan, niinkuin narsisti onkin, hänen silti kokevan jotakin poikkeuksellista lähtöni suhteen.
Hänen entisensä, ainakin pitkäaikaiset, ovat tehneet jonkin halvan mahalaskun hänen jälkeensä. Minä en tule sitä tekemään. Tulee näytös. - 6+2=?
Minä en ole vielä kirjoitti:
"Vastasin silloin tuohon, että kai muistit kuitenkin jatkaa lausetta tyyliin ettei se seksi ent. kanssa ollut kuitenkaan mitään verrattuna siihen mitä sinun kanssasi on..."
Minä en ole vielä sanonut noita tuon tyyppisiä juttuja. Aion kyllä sanoa, jossain sopivassa vaiheessa. Sitten, kun en enää välitä hänestä ollenkaan. Sitten, kun en enää koskaan halua olla hänen kanssaan. Sitten sanon jotain tuon tyylistä.
Nyt vain odotan ajan kulumista ja oman elämän järjestymistä niin hyvään kuntoon, etten tarvitse häntä enää ollenkaan.
Yleensä minulla ei ole enää ollenkaan sellainen olo, että reppanalle mitään pitäisi kostaa, mutta joskus, kuten nyt, ajattelen, että kuten suhteemme alku oli komea, niin lähtönikin pitää olla komea...
Lähdöstäni pitää tulla näyttävä, niin, että hän ei unohda minua koskaan... ( ei unohda kyllä muutenkaan). Haluan, että lähtöni laittaa hänet ajattelemaan. Haluan, niinkuin narsisti onkin, hänen silti kokevan jotakin poikkeuksellista lähtöni suhteen.
Hänen entisensä, ainakin pitkäaikaiset, ovat tehneet jonkin halvan mahalaskun hänen jälkeensä. Minä en tule sitä tekemään. Tulee näytös.Mahtipontinen lähtösi on kuin rypälepommi. Sisältö sinkoilee pitkin narsistin ympäristöä, osuen kipeästi moneen kohteeseen. Jos olisit pätkääkään empatiakykyinen, säästäisit viattomat sivulliset ja sen sijaan poistuisit estradilta arvokkaasti ja vähäeleisesti.
- Temppu-Eeva
Kyllä, nimenomaan näin meni meilläkin.
Edettiin vauhdilla, kaikki oli niin mahtavaa, olin löytänyt unelmieni miehen. Sääliksi kävi kun hänen eksänsä oli ollut täysi hirviö. Pari kuukautta ja olin raskaana. Sen jälkeen kun ekan kerran yöksi tuli, ei enää omaan kämppäänsä mennyt, paitsi sitten kun alkoi nämä "katoamistemput".
Kun tulin raskaaksi, ehti kulua ehkä kuukausi kun alkoi kaikki ihmeelliset tapahtumat. Syytin paljon itseäni ja hän minua. Olin itsekäs, olin suunnitellut koko homman, halusin vain lapsen hänen kustannuksellaan jne.
Ero tuli pian lapsen syntymän jälkeen ja jo monta kertaa ennen sitä. Lapsi oli n. 6kk kun löysi uuden, suhde ei kuitenkaan ollut pitkä ja tämän jälkeen alkoi kosiskella minua takaisin. Jostain syystä en kuitenkaan enää innostunut... Sitten tuli uusi nainen taas kuvioihin ja kaikki toistui täsmälleen saman kaavan mukaan kuin minun kanssa. Uudesta suhteesta lapsi, (joka on siis pari vuotta omaani nuorempi), ero jne.
Kummankin suhteen aikana ja jälkeen jäin odottamaan koska eksät ottavat minuun yhteyttä ja näin tosiaan kummallakin kerralla tapahtui. Mieleni tekisi ottaa yhteyttä edeltäjääni, mutta en halua häiritä häntä. En myöskään halunnut "varoittaa" näitä uusia, sillä -ihan oikeasti- kuka uskoisi sitä hullua eksää vs. se maailman ihanin mies?- Uskoo mitä uskoo
"kuka uskoisi sitä hullua eksää vs. se maailman ihanin mies? "
Uskoo mitä uskoo. Oman valinnan mukaan tietysti, itseään suojellen. Mutta entisten antamista tiedoista on ilman muuta hyötyä. Johonkin pitkäkestoiseen muistiin ne menevät ne jutut. Ja KUN se hetki koitaa, että narsismikarvat alkavat näkyä riittävästi uudessa suhteessa, niin silloin niistä tiedoista on hyötyä.
Se vahvistaa omaa näkemystä. Ja tietää, että on todellakin tajunnut asian oikein, että ei ole ainoa uhri jne. Itse olen soittanut exälle ja on käyty monta hedelmällistä keskustelua, vaikka kummankin tunteet ovat aika-ajoin olleet pinnassa. Kyllä se varsinainen asia nousee esiin. Ja on itse pystynyt myös vielä valaisemaan exälle lisää ja niin tukemaan myös häntä hänen kamppailussaan.
Iloista antajaa Jumala rakastaa. : ).
- perjantainaurut
Iloista antajaa Jumala rakastaa. : ).
... lukee ännän tyynynpäällisessä. - m.i3
..aina ei tietokaan ole totuudenmukainen.Narsku on ehtinyt jo saamaan nämä kaksi (aikaisempi ja nykyinen) vihaamaan toisiaan,kilpailemaan itsestään syvästi,koska seurustelevat lähes päälletysten,silloin ei paljoa haastella millainen hän on.Paljon aikaisempia exiä on hyvin vaikea jäljitellä/eivät halua sotkeentua kuvioihin,palata menneeseen.siksi.
Itse elin tämmöisessä suhteessa reilun vuoden.erosta on nyt melkein kaksi vuotta.en ole vieläkään päässyt täysin yli,pelon vuoksi.viimeisin yhteydenotto hänen puoleltaan oli vajaa vuosi sitten kun koitti elämääni yhä sotkea valheillaan.Yhä pelko siitä että hän valheillaan pilaa elämääni/tuhlaa aikaani pelottaa vaikkakin tiedän uuden uhrin olevan jo syvällä suhteessa.Minä tiedän millainen hän on/hänen sukunsa.On vaikeaa todistella suhteen alussa toiselle mitään,sehän olisi vain katkeruutta exältä jos menisi tilittämään toisesta pahaa.
Minun exäni puhuu itsensä pussiin melko hyvin,kun asiat menevät tarpeeksi pitkälle,muuttaa tarinoitaan,ei tajua kelle puhuu ja mitä vaikka olisi kuinka viralliset tahot kyseessä.Mutta saa silti pelon aikaan,typerillä leikeillään..
voimia kaikille uhreille irtaantua näistä tyypeistä. - Tuollainen asetelma
".Narsku on ehtinyt jo saamaan nämä kaksi (aikaisempi ja nykyinen) vihaamaan toisiaan,kilpailemaan itsestään syvästi,koska seurustelevat lähes päälletysten,silloin ei paljoa haastella millainen hän on."
Tuollainen asetelma n:n kanssa varmaan yleensä on. Ei se ihan puhtaalla taustalla koskaan ole. Aina on lupaukset ja odotukset ilmassa moneenkin suuntaan. Hyvä etten selkääni saanut sen entisiltä kun aloimme seurustelemaan. Huutoa ja kiukkua kyllä satoi. Lähinnä sivusuunnasta. Pyydettiinpä kerran ihan reilusti tappelemaankin, ajatelkaa, naisihminen toista naisihmistä...
No, minä onneni huumassa vain tuumasin, että aika hoitaa... Itse hänen seuraavilleen kerroin vähän kuorrutettunakin, mikä oli miehiään, vaikka en tiennyt vielä itsekään tarkoin, mistä oli kyse. Sanoin yhdelle rahoissa pyörivälle naiselle mm. että on auervaara...
Noista ajoista olen tullut tietoiseksi, että vaikka sanoin sen tunnekuohussa vastoin parempaa tietoa, nuo sanat olivat tosi. Rahanainen hylkäsi kaverin pian, huomasi varmaan, mikä oli. Ehkä uskoi senkin, kun minä kerroin hänelle, että n. pettää häntä minun kanssani, vaikkei ensin meinannutkaan millään uskoa. - malkaa silmässä
"-etenee vauhdilla uudessa suhteessa
- on liian hyvää ollakseen totta (unelmien mies/nainen)
- kuinka ollakaan, pitää täsmälleen samoista asioista kuin sinä /samat elämänarvot, jne.
- äkkiä samankaton alle asumaan
-äkkiä jotain yhteistä (millä sitoa toinen itseensä) lemmikki, lapsi, jne.jne.
-äkkiä kihloihin (mahdollisesti jo parissa kuukaudessa)
- kun kaikki on saavutettu, narsku alkaa kyllä tavalla tai toisella viestittämään huonoa oloaan."
ja vielä, että narsku katkaisee suhteet muihin ihmisiin tai pyrkii ainakin rajoittamaan niitä. niin samanlainen ja niin paljon yhteistä.... varastaa muiden ihmisten tarinoita omikseen ja kertoo ne uudelle uhrilleen, ja tämä uskoo vaikka tarinat olisi omalta perheeltä varastettuja. "eläinrakas" ihminen survoo kissan vaatekaappiin, koska se on ollut kumppanin elämässä ennen häntä, kohtelee kissaa niin päin helvettiä, että kumppanin on pakko luopua kissasta. sitten hankitaan uudet, ja kun niistä tulee kumppanille tärkeitä, alkaa narsistipaska kohdella niitäkin huonosti. sairas.
vaikea peittää halveksuntaansa ja sitä, ettei usko sanaakaan narskun jutuista, vaikka siskoni joka sen kanssa seurustelee on tehnyt selväksi, että parempi esittää uskovansa. päästäisi irti. jättäisi sen loisen. saisi taas omat rahat käyttöönsä, syödä sitä mitä haluaa eikä narskun määräämää ruokaa ja kissatkin tarpeeksi ravintoa ja tilaa, ei tarvitsisi joka aamu kuunnella raivoa eikä ottaa turpaansa pienimmästäkin "virheestä". saisi aikaa korjata itsensä ja päästä elämässä eteenpäin, olla ylpeä saavutuksistaan eikä rypeä huonossa omassatunnossa, kun narsku kokee nyt alemmuudentunnetta jos toinen pärjää.
soitto tosiaan narsistin entisille tai äidille, jos se sen nurkissa on majaillut pitkään ja kaikki rahat varastanut. ja tekee heti selväksi, ettei usko sanaakaan sen paskan puheesta, mitä enemmän yhteistä ja mitä ihanampaa, sitä pahempi painajainen alkamassa. sen näkee jo silmistä, ne on tyhjät, sille ei ehkä ole sanaa, mutta sen vaistoaa, jos toisesta puuttuu jotain. ja sitä jotain ei voi korjata.- Ihana anoppi
Tosi hyviä vinkkejä. Varsinkin entisen puolison äidiltä saat puhtaimman totuuden hänen lapsensa eron syista. ;D
Että semmoisia neuvoja tänään...
- Haluaako kaikkien
Haluaakohan kaikkien narskujen äidit sotkeentua... Empä usko. Minun n:ni vanhemmat jossain sivulauseessa kyllä viestivät, kun muuta eivät voineet. Mutta en nyt heiltä olisi alkanut tenttaamaan, olinhan rakastunut ja tervetullut heidänkin kotiinsa.
Siksitoiseksi, jotenkin uskoin, että me naiset, jotka n:n elämää olimme nähneet vähän erikantilta, kuin vanhemmat, tiesimme kuitenkin enemmän. Jopa minä, aivan varmasti paljon sellaista, mitä n:n vanhemmat eivät tienneet.
Eihän nyt ole vanhemmiltakaan korrektia alkaa kertomaan kaikkea huonoa lapsestaan. Ja kuka vanhempi haluaa narsistilapsensa elämää vaikeuttaa ja rakkaussuhteita suorastaan särkeä. Hehän elävät myös toivossa, että paha uni päättyisikin onnellisesti.- totuusesiin
Haluaako kaikkien-nimimerkille. Nimimerkki: Ihana anoppi tarkoittaa, että pitää kysyä narsistin ex.puolison vanhemmilta siis narsistin ex.anopilta tai ex.apelta, ei narsistin itsensä vanhemmilta.
- njoinkin
totuusesiin kirjoitti:
Haluaako kaikkien-nimimerkille. Nimimerkki: Ihana anoppi tarkoittaa, että pitää kysyä narsistin ex.puolison vanhemmilta siis narsistin ex.anopilta tai ex.apelta, ei narsistin itsensä vanhemmilta.
Se exä jolle soitatte saattaa olla vieläkin kuvioissa mukana joten ajatusta peliin.
- Joo, soittaa voi
"kuvioissa mukana joten ajatusta peliin"
Joo, soittaa voi, mutta tuo oli hyvä heitto tuo "ajatusta peliin". Sanoisin kuitenkin, että jos kumpikaan noista uhreista ei ole mikään aineiden käyttäjä, että ollaan suhtkoht fiksuja, niin molemmat voittaa noissa puheluissa.
Itse ihmettelen, että minun puhelin ei ole soinut moneen vuoteen...
Olenko opettanut sittenkin narsistille jotakin. No, ehkä se vielä soi, noissa merkeissä nimittäin.- njounkin
Onneksi olkoon jos sinut on jätetty rauhaan. Se on sellainen hämähäkinseitti mitä n rakentelee. Entiselle kerrotaan tarina yksi uudelle tarina kaksi sitten siellä voi olla vaikka mitä muuta lisää.
Mietin tuossa mikä ero on vaikeassa erossa ja erossa ännän kanssa. Vaikeissakin eroissa elämä jotenkin nytkähtää eteenpäin jossain vaiheessa. Ännien tai psykopaattien kanssa se on kimurantimpaa koska n ei kykene muuttumaan tai sopeutumaan ilman romahdusta uuteen elämäntilanteeseen. Tarvitsevat jatkuvaa stimulanssia ja juuri siitä syystä seitti täytyy pitää aktiivisena.
- 1+1=0
Kommentit minultakin.
Erosin juuri naisesta joka oli narsisti. En ymmärrä mikä minuakin paskassa suhteessa pidätteli jonkun vuoden. Ensimmäisen puolen vuoden jälkeen rupesin miettimään mikä on vikana kun sai käsittämättömiä kiukkukohtauksia kun kaikki ei mennyt juuri niin kuin hän halusi... riitaa ihmisien kanssa jos joku uskaltaa sanoa poikkipuolisen sanan tai arvostella häntä... välit poikki heti.
Kovalla kiireellä muutettin yhteen ym. kaikki hienoa sen ekan puolivuotta...
Hirveä kontrollin tarve ja kaikki pitää mennä juuri niinkuin hän haluaa. Jatkuva minun syyttäminen ja arvostelu. Itseään häntä ei taas koskenut mitkään säännöt ja se oli hänen mielestään ihan ok.
Jatkuvaa riitelyä ja joka riitaan löytyi hänen mielestään syypää, minä.
Jotenkin hän kuvittelee että on muiden yläpuolella eikä hänen tarvitse noudattaa mitään sääntöjä... hän laatii säännöt.
Jotenkin sitä vahvakin luonne pikkuhiljaa antaa periksi ja jotenkin sitä vaan uskoo että kyllä tämä tästä rauhoittuu ja parhaaksi vielä muuttuu.....
Nyt tuli tämäkin koettua vaikka en uskonut että minä tällaiseen paskaan koskaan taipuisin. Nyt taas hieman viisaampi ja jos tuleva naiseni näyttää samoja merkkejä niin niska-perse otteella ovesta pihalle välittömästi.
T: Hesan Masa - satutettu88
Mun exäni hjolla mun kanssa 2 lasta just aloitti seurustelun yhen mun kaverini kanssa joka tasan helvetti vie tietää mitä se on mullle ja mua edeltäville 3 mulle naiselle tehnyt, mutta ei usko mua asuioissa ja sanoo että joo hän on nii vahva ja osaa varoa. Hitto vie että ottaa kupoliin minua kun ei osaa nyt sit mennä jo otisee sunntaa vaa haluu sen miehen viakka se mua uhannu vietsellä jne.. sanoo et se mies on muttunut.. sanoin tälle mun kaverille et se on muttunu just siks aikaa:kunees saa sut sormien ympärille ja sit jonku ajan päästä alaka todelinene helvetti ja luultavimmin sen kaiken keskelle tajuaa olevansa raskaana tälle mieheell joka ei tiwedä mikä kondoomi on saati kun nussii naisia 3 kert pv ehdoitta.. ja ilmasn ehklä'isyä niin mitä siitä muuta vois seirata??!
miten perkeleessä saan sen mun kaverini vittuun sen psyko exä:ni kynsistä??!!!!!
23 - Mitä enemmän
"sen mun kaverini ******* sen psyko exä:ni kynsistä??!!!!!"
Mitä enemmän annat niille puhuttavaa ja narsistille varsinkin selitettävää, sitä pitempään se selitysten mestari viihtyy uudessa kolossaan. Kehu narsistille sitä sinun kaveriasi, niin luulen, että se ryydittää eroa.
Narsisti on auttamattoman kateellinen. Anna kaikki huomio kaverillesi ja unohda koko mitättömän narsistin olemassaolo...
Siinä yksi kikka, mitä voisit koittaa. Olet varmasti kaikki tosiasiat jo kertonut, niin hän huomaa ne tosiksi sitten kun alkaa tapahtua. Voihan olla, että hän sydämmessään jo tietääkin, että se on totuus, mutta elää vielä uskossa ja toivossa.
Aika tylsää, kun kaverin kanssa on, ylipäätään. - 5+19
Jos uudella uhrilla on aavistus, ettei kaikki ole ok. kaiva joku ex:sä
Uskon että exät auttavat jos kysymyksessä on narsisti, he voivat vahvistaa epäilyksesi!
Jos kysymyksessä ei ole narsku, keskustelu loppuu varmasti lyhyeen.
Tarkistakaa! - SinisilmäinenN
Tyhmänä ja luottavaisena uskoin että miehen ex oli hirveä narsistimörkö, koska mies väitti niin.. Taidanpa ottaa yhteyttä siihen exään, katsotaan mikä on hänen näkökantansa.
- Oikea rakkaus
Minä soitin miehen exälle, koska en ole ollut hajottamassa heidän avioliittoaan. Erosta on jo 13 vuotta ja exä kertoi minulle olevansa vieläkin rikki heidän liitostaan ja erostaan. Sain vahvistuksen miehen sairaudesta, lapsuuden häpeästä ja heidän eron syistä.
Se riitti. Olin jo heittänyt miehen elämästäni, mutta sain vahvistuksen siitä, etten minä ole vainoharhainen tai hulluksi tulossa.
Soita ihmeessä! - Hoksaa
Oikea rakkaus kirjoitti:
Minä soitin miehen exälle, koska en ole ollut hajottamassa heidän avioliittoaan. Erosta on jo 13 vuotta ja exä kertoi minulle olevansa vieläkin rikki heidän liitostaan ja erostaan. Sain vahvistuksen miehen sairaudesta, lapsuuden häpeästä ja heidän eron syistä.
Se riitti. Olin jo heittänyt miehen elämästäni, mutta sain vahvistuksen siitä, etten minä ole vainoharhainen tai hulluksi tulossa.
Soita ihmeessä!"Erosta on jo 13 vuotta ja exä kertoi minulle olevansa vieläkin rikki heidän liitostaan ja erostaan"
Voihan se olla niinkin että narsisti on uhriutunut kohdattuaan sellaisen miehen jota ei pystynyt uhriuttamaan. Ja on nyt ollut rikki ja katkera peräti 13 vuotta. Tajuatko mitä tarkoitan?
Tällainen "uhri" ei voi unohtaa vaan saattaa olla vihainen ja katkera läpi elämän. Ja myös muistaa syyttää toista narsistiksi ja mainostaa itsensä uhriksi.
Niin perin inhimillistä. Mutta toki mustavalkoisemmatkin vaihtoehdot ovat mahdollisia.. - Oikea rakkaus
Hoksaa kirjoitti:
"Erosta on jo 13 vuotta ja exä kertoi minulle olevansa vieläkin rikki heidän liitostaan ja erostaan"
Voihan se olla niinkin että narsisti on uhriutunut kohdattuaan sellaisen miehen jota ei pystynyt uhriuttamaan. Ja on nyt ollut rikki ja katkera peräti 13 vuotta. Tajuatko mitä tarkoitan?
Tällainen "uhri" ei voi unohtaa vaan saattaa olla vihainen ja katkera läpi elämän. Ja myös muistaa syyttää toista narsistiksi ja mainostaa itsensä uhriksi.
Niin perin inhimillistä. Mutta toki mustavalkoisemmatkin vaihtoehdot ovat mahdollisia..Kyllä, kaikki vaihtoehdothan ovat mahdollisia. Täytyy luottaa vaan omaan tunteeseen tai siihen, että hoksaa oman onnellisuutensa haittatekijät. Itse aloin ahdistumaan hänen seurassaan, jotain outoa tuli väliimme. Sitä ei ensin tajunnut, mitä se on.
Tunsin vaan ettei tää suhde ole sitä, mitä minä haluan. Jos rakastaa itseään, ei suostu elämään huonossa suhteessa. On sitten vaikka yksin..... - 18+14=32
Oikea rakkaus kirjoitti:
Kyllä, kaikki vaihtoehdothan ovat mahdollisia. Täytyy luottaa vaan omaan tunteeseen tai siihen, että hoksaa oman onnellisuutensa haittatekijät. Itse aloin ahdistumaan hänen seurassaan, jotain outoa tuli väliimme. Sitä ei ensin tajunnut, mitä se on.
Tunsin vaan ettei tää suhde ole sitä, mitä minä haluan. Jos rakastaa itseään, ei suostu elämään huonossa suhteessa. On sitten vaikka yksin....."Jos rakastaa itseään, ei suostu elämään huonossa suhteessa. "
Niin tuostahan siinä useimmiten on kyse...
siitä itsensä arvostamisen ja rakastamisen puutteesta kun on huonossa suhteessa...ja toinen syy olla huonossa suhteessa löytyy tästä...
"On sitten vaikka yksin."
yksin oleminen saattaa tuntua ylivoimaiselta syystä että juurkin silloin se itsevastuun osuus oman elämänsä suhteen korostuu...että ollaan sitten vaikka huonossa suhteessa että on edes joku jota voi syyttää...omista valinnoistaan...
- joo ja sitten lisää
Tää nyt ihmeellinen tauti kun joka asia on näköjänsä narsismia. Pientä realismia kehiin arvon ihmiset! Monesti suhde ei vaan toimi ja sillä siisti. Ja oletteto kuullu sanontaa että sodassa ja rakkaudessa kaikki keinot sallittuja! Tottakai suhteen alussa jokainen järkevä ihminen yrittää näyttää toisen silmissä hyvältä. Eikai kukaan mee baariin ja ala vähättelemään itseään tyyliin voivoi kun joku nyt huolisi mutkin kun oon tällänen vaatimaton luuseri.
Ikuista rakkautta tuskin onkaan kun ajattelee avioerojen määrää. Tuskinpa 50% avioliitoista on näitä narsistiliittoja. - 4+19
Sinulle "Joo ja sitten lisää"
He joka ovat oikeasti joutuneet narsistin uhriksi, on suteen lopussa niin rikki revittyjä ja lopussa ettei sitä todellakaan kukaan muu ymmärrä kuin ne jotka ovat sen läpi käyneet.
Ei riitä että epäilee jo omaa mielenterveyttään, onko omassa päässä vikaa jne.
sen lisäksi menee myös fyysin kunto, koko keho alkaa oireilemaan.
Tuskin haluat edes tietää miltä tuntuu olla tyhjä kuori.- joo ja sitten lisää
Minä olen miettinyt todella paljon tätä suhteiden problematiikkaa kun nyt jo useamman vuoden ilman seurustelusuhdetta. Täytyis varmaan olla samantyyppiset ihmiset ketkä edes yrittää alkaa seurustelemaan. Miettiny jopa(ehkä hieman läpällä) että pitäis olla sellainen kontaktipalvelu jossa potentiaalinen pari valittaisiin vaikka rasvaprosentin perusteella koska jo Shakira totesi aikoinaan että "hips don't lie"
Joo ei todellakaan ole helppoa päästä yli suhteesta mihin on panostanut paljon..olo tuntuu kurjalta ja mtn ei voi. Vain aika auttaa.
- arii
toi "uudet uhdit"v texti kuulosti tutulta ja nyt jäkeenpäin ajatellen ite koin ihan saman ja noin toi kuvio menee. nyt tämä kyseinen nainen on jo uudessa suhteessa ja sama kuvio toistuu. eniten harmittaa se että hänen nykyinen miehensä on minulle tuttu ja tekis mieli jotenkin häntä varoittaa, mutta kuiteskin haluisin pysyy erossa koko sopasta kun oon siitä eroon päässyt
- löytyitämmönen
Tässä mielenkiintoinen ketju, jossa pohditaan myös aihetta uudet narsistin uhrit, jospa tästä olisi apua erilaisiin tilanteisiin.
- Joo_
Joo, näitä kaikenlaisia sai joskus pohtia täälläkin palstalla... Ennenkuin tämäntyyppinen pohdinta moraalittomuutensa vuoksi kiellettiin.
Ylläpito ei kuitenkaan ainakaan vielä ole näitä laittomina poistanut. Joo_ kirjoitti:
Joo, näitä kaikenlaisia sai joskus pohtia täälläkin palstalla... Ennenkuin tämäntyyppinen pohdinta moraalittomuutensa vuoksi kiellettiin.
Ylläpito ei kuitenkaan ainakaan vielä ole näitä laittomina poistanut.Tuskin kukaan ny on kieltänyt tämän tyyppistä pohdintaa, mutta silloin kun mukaan otetaan lasten pahonpitely, niin asioilla pitäisi olla jonkinlainen tärkeysjärjestys.
Huoli uusista uhri ei voi olla vanhemman ykköasia silloin kun lapset joutuvat kärsimään fyysisestä ja psyykkisestä pahoinpitelystä ja ovat sen vuoksi sairastuneet. Silloin minun mielestäni kaikki voimavarat pitää keskittää siihen, että ko. tilanne, lasten kaltoinkohtelu saadaan loppumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611185
- 545328
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462555- 372256
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131771Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,431675Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v361265Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61076Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo1051001