Tulorajan ylitys

opiskelija

hemmetti..onko tietoa..onko nuo tulorajat tiukat..voiko ylittyä muutamalla kymmenellä eurolla? nostan tukea 9kk:lta ja vapaa tulohan on 9090e ja kesätöiden lopputili menee tuosta ehkä n.50e yli.. ja kyllä potuttaa jos joutuu perumaan yhden kk:n tuen! :(

14

1657

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieiht

kuulinpa että taitaa olla ihan niukat tulorajat.. ihan varma en ole mutta Kela on Kela

• laki se

Laki määrää rajat euron tarkuudella. ei kela.
        kuten muutkin asiat tässä maassa, miten ja kenelle rahaa jaetaan

• Kaino

Kelan sivuiltahan nää tarkat faktat löytyy, mutta muistelisin et 170 sais mennä yli ennenkuin peritään tukea takaisin. Kannattaa tarkistaa ennenkuin rupeaa helpotuksesta huokailemaan.

• opiskelija

yritin katsella mutten löytänyt.. sama mielikuva on mullakin et jos menee alle 170e yli niin ne ei vielä rankaisis..mutta täytyypi tarkistaa asia!:)

• loposen jussi
        opiskelija kirjoitti:

yritin katsella mutten löytänyt.. sama mielikuva on mullakin et jos menee alle 170e yli niin ne ei vielä rankaisis..mutta täytyypi tarkistaa asia!:)

koita palauttaa yli menevä liksa

• mee
        loposen jussi kirjoitti:

koita palauttaa yli menevä liksa

minä olen taas kuullut että saa mennä 120 yli. en usko että ne jaksaa 50 ottaa takaisin koko kuun tuet! mutta onhan se kelasta kyse!

• Luuseri

Selvitä kesätöiden vaikutus tukiin. Luulenpa että tuloraja on tukikuukausille ja kesätyöt erikseen.

• Luuseri

Korjaan eilisen julistukseni. Tuloraja on karvan verran yli 9000 vuodessa, KESÄTYÖT mukaan lukien.

Kelalla ollaan kovasti sitä mieltä että rajasta kannattaa pitää hyvää huolta ja voihan sen kuvitella kuinka v*****ttaa maksaa tukia jälkeenpäin takasin

• sama tilanne

Itselläni on ihan sama tilanne, paitsi että menee reilusti yli tuon 9090. Raja saa ylittyä 170 eurolla, eli ei sulla pitäis olla hätää. Todellinen tulorajasi on siis 9090 euroa 170 euroa eli 9260 euroa.

• opiskelija

ootko ihan varma? hyvä jos menee noin..huih..:)

• konemies
        opiskelija kirjoitti:

ootko ihan varma? hyvä jos menee noin..huih..:)

Itselläni samantapainen tilanne, tulot menee ehkä yli 9260 euron ehkä ei. Olen korjannut tilanteen sopimalla yritykseni palkanmaksusta huolehtivan tilitoimiston kanssa niin, että jos menee yli rajan maksetaan osa palkasta ensi vuoden puolella.

• opiskelija
        konemies kirjoitti:

Itselläni samantapainen tilanne, tulot menee ehkä yli 9260 euron ehkä ei. Olen korjannut tilanteen sopimalla yritykseni palkanmaksusta huolehtivan tilitoimiston kanssa niin, että jos menee yli rajan maksetaan osa palkasta ensi vuoden puolella.

kiva.. =) eli jos ja kun menee nyt sen viisikymppiä yli niin mun ei tarvii tehdä mitään.. nostan vaan 9kk:lta tuet..?!

• sama tilanne
        opiskelija kirjoitti:

kiva.. =) eli jos ja kun menee nyt sen viisikymppiä yli niin mun ei tarvii tehdä mitään.. nostan vaan 9kk:lta tuet..?!

Ei sulla pitäis olla hätää, kunhan ei mee 170 euroa yli 9090 euron. Itse tässä jännäilen koska palkka tulee. Palkan kyllä olen pystynyt laskemaan suht tarkkaan, mutta lomarahat sekottaa vielä lopullista bruttoa.

• opiskelija
        sama tilanne kirjoitti:

Ei sulla pitäis olla hätää, kunhan ei mee 170 euroa yli 9090 euron. Itse tässä jännäilen koska palkka tulee. Palkan kyllä olen pystynyt laskemaan suht tarkkaan, mutta lomarahat sekottaa vielä lopullista bruttoa.

meni sitten 166,42e yli siitä 9090e:sta joten kun se raja on 170e niin kerrankin mua lykästi! :) :) :)
        Kelan sivuilla oli näin: "Jos tulot ylittävät vapaan tulon enintään 170 eurolla, liikaa maksettua tukea ei peritä takaisin. "

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4783
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      6
      3431
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      128
      3231
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      27
      2669
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      81
      2403
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1793
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1414
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      120
      1283
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1249
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1178
    Aihe