hemmetti..onko tietoa..onko nuo tulorajat tiukat..voiko ylittyä muutamalla kymmenellä eurolla? nostan tukea 9kk:lta ja vapaa tulohan on 9090e ja kesätöiden lopputili menee tuosta ehkä n.50e yli.. ja kyllä potuttaa jos joutuu perumaan yhden kk:n tuen! :(
Tulorajan ylitys
14
1657
Vastaukset
- Mieiht
kuulinpa että taitaa olla ihan niukat tulorajat.. ihan varma en ole mutta Kela on Kela
- laki se
Laki määrää rajat euron tarkuudella. ei kela.
kuten muutkin asiat tässä maassa, miten ja kenelle rahaa jaetaan
- Kaino
Kelan sivuiltahan nää tarkat faktat löytyy, mutta muistelisin et 170 sais mennä yli ennenkuin peritään tukea takaisin. Kannattaa tarkistaa ennenkuin rupeaa helpotuksesta huokailemaan.
- opiskelija
yritin katsella mutten löytänyt.. sama mielikuva on mullakin et jos menee alle 170e yli niin ne ei vielä rankaisis..mutta täytyypi tarkistaa asia!:)
- loposen jussi
opiskelija kirjoitti:
yritin katsella mutten löytänyt.. sama mielikuva on mullakin et jos menee alle 170e yli niin ne ei vielä rankaisis..mutta täytyypi tarkistaa asia!:)
koita palauttaa yli menevä liksa
- mee
loposen jussi kirjoitti:
koita palauttaa yli menevä liksa
minä olen taas kuullut että saa mennä 120 yli. en usko että ne jaksaa 50 ottaa takaisin koko kuun tuet! mutta onhan se kelasta kyse!
- Luuseri
Selvitä kesätöiden vaikutus tukiin. Luulenpa että tuloraja on tukikuukausille ja kesätyöt erikseen.
- Luuseri
Korjaan eilisen julistukseni. Tuloraja on karvan verran yli 9000 vuodessa, KESÄTYÖT mukaan lukien.
Kelalla ollaan kovasti sitä mieltä että rajasta kannattaa pitää hyvää huolta ja voihan sen kuvitella kuinka v*****ttaa maksaa tukia jälkeenpäin takasin
- sama tilanne
Itselläni on ihan sama tilanne, paitsi että menee reilusti yli tuon 9090. Raja saa ylittyä 170 eurolla, eli ei sulla pitäis olla hätää. Todellinen tulorajasi on siis 9090 euroa 170 euroa eli 9260 euroa.
- opiskelija
ootko ihan varma? hyvä jos menee noin..huih..:)
- konemies
opiskelija kirjoitti:
ootko ihan varma? hyvä jos menee noin..huih..:)
Itselläni samantapainen tilanne, tulot menee ehkä yli 9260 euron ehkä ei. Olen korjannut tilanteen sopimalla yritykseni palkanmaksusta huolehtivan tilitoimiston kanssa niin, että jos menee yli rajan maksetaan osa palkasta ensi vuoden puolella.
- opiskelija
konemies kirjoitti:
Itselläni samantapainen tilanne, tulot menee ehkä yli 9260 euron ehkä ei. Olen korjannut tilanteen sopimalla yritykseni palkanmaksusta huolehtivan tilitoimiston kanssa niin, että jos menee yli rajan maksetaan osa palkasta ensi vuoden puolella.
kiva.. =) eli jos ja kun menee nyt sen viisikymppiä yli niin mun ei tarvii tehdä mitään.. nostan vaan 9kk:lta tuet..?!
- sama tilanne
opiskelija kirjoitti:
kiva.. =) eli jos ja kun menee nyt sen viisikymppiä yli niin mun ei tarvii tehdä mitään.. nostan vaan 9kk:lta tuet..?!
Ei sulla pitäis olla hätää, kunhan ei mee 170 euroa yli 9090 euron. Itse tässä jännäilen koska palkka tulee. Palkan kyllä olen pystynyt laskemaan suht tarkkaan, mutta lomarahat sekottaa vielä lopullista bruttoa.
- opiskelija
sama tilanne kirjoitti:
Ei sulla pitäis olla hätää, kunhan ei mee 170 euroa yli 9090 euron. Itse tässä jännäilen koska palkka tulee. Palkan kyllä olen pystynyt laskemaan suht tarkkaan, mutta lomarahat sekottaa vielä lopullista bruttoa.
meni sitten 166,42e yli siitä 9090e:sta joten kun se raja on 170e niin kerrankin mua lykästi! :) :) :)
Kelan sivuilla oli näin: "Jos tulot ylittävät vapaan tulon enintään 170 eurolla, liikaa maksettua tukea ei peritä takaisin. "
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254783Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa63431Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283231Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss272669Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu812403Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181793Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91414Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1201283Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41178