Apua!

Apua kaipaava

2 tyttögerbiiliäni on alkanut käyttäytyä oudosti. Toinen kököttää mökissä, ja kun pitkään tämän kanssa ollut lajitoveri koittaa tulla tämän viereen, se lähtee karkuun, tai kynsii toista naamaan. Tämä toinen vielä vastaa samalla mitalla, ja nyt haavojakin on jo, joten huolestuttaa.
Ennen ne ovat nukkuneet tositensa kyljissä, eivätkä tosissaan tapelleet. Nyt toinen vain juoksee toista karkuun, kun tuo lähestyy. Ne ovat noin vuoden ikäisiä - mitä teen?

6

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edellinen

Tarkennan vielä - tämä mökissään kököttävä syö kyllä, eikä osoita muuten merkkejä mistään kipeydestä, mutta jos toinen on paikalla, se vain tapojensa vastaisesti kyyhöttää mökissään, tai juoksee toista karkuun.

• hyppymyyrä

Gerbiilit ovat alkaneet tappelemaan.. Jos haavoja tulee näytä ne eläinlääkärille, jos haavat ovat muutakin kuin vain pintanaarmuja..

• apua kaipaava

Pintanaarmuilta näyttää, mutta uhkaavasti silmänkin lähistöllä... Miten voisin estää tappelut? Luultavasti masentaisin tämän toisenkin gerbiilin erottamalla ne.

• 4 gerbiiliä

Jaa terra kahtia verkolla ja toinen gerbiili toiselle puolelle ja toinen toiselle ja vaihtelet niiden paikkoja päivittäin useaan kertaan. jatka näin muutama päivä ja kokeile yhdistää takaisin ja jos ei auta niin taas muutama päivä kuten edellä jne. Ovat murkkuikäisiä ja uhmakkaita.
      Näin minä olen saanut ohjeeksi kun tulee tappeluita.

• piipahtelija

Eihön gerbiilit enää vuoden iässä murkkuikäisiä ole? .__.

• plööl

Tuo oli tosiaan hyvä neuvo että jaa verkolla terra kahtia. Jos alkavat tappelemaan pahasti verkonkin läpi, neuvoisin vielä että ala käyttää tiuhempaa verkkoa. Ja itse olen tehnyt niin, että laitan (pahvista leikellyt) pesämökit kummallakin puolella vastakkain niin, että gerbut tavallaan "nukkuvat samassa pesässä", vaikka verkko onkin välissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      64
      3870
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      66
      3652
    3. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      109
      3495
    4. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      64
      2871
    5. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      73
      2706
    6. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      56
      2241
    7. Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?

Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.
      Maailman menoa
      53
      1504
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      1155
    9. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      117
      1142
    10. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1138
    Aihe