Eli kauhulla jo odotan näitä ennustettuja rajuja ukkoskuuroja, sekä 30asteen samanaikasta hellettä. Oon joskus aiemminki tätä miettiny, ja tähän asti vaivas, et päätin kysyä viisaammalta... Voiko siis jotain sattua, jos rajun ukkosen aikaan pitää liikutettavaa ilmastointilaitetta käynnissä, vieläpä niin että nuo ilmanotto/poistoputket ovat pihalla?
En ole ehtinyt noita asentaa ihan ohjeiden mukaan, kun ollut niin paljon jonkin sortin kissanristiäisiä (ollut pakko siirtää paikasta toiseen), et putket kulkevat vaan verhon (pimentävän, paksun) ali ulos.
Upeasti toimii, pari vuotta jo toiminut, ja aiemmin asetettu ihan "oikein", mutta nyt huomaan että teho ihan sama kun aiemmin. ehkä johtuu verhosta, ehkä jostain muusta, silti jäähdyttää kodin.
Niin, ja rivitalossa asun. Onko siis miten riskiä pitää laitetta päällä ukkosella???
Ilmastointilaite ukkosella?
Mitenkä on?
2
1345
Vastaukset
- Pitäisi ymmärtää
Ota Herran tähden laite pois päältä. Hulluko olet.
- Joku vaan
Jos asut alueella jossa kaapelit kulkevat maan alla, riski ukkosvauriolle on olematon. Minulla on kaikenlaisia laitteita talossani aina verkkosähkön perässä, eikä mitään ongelmia ole ollut. Eipä silti, mökillänikin on kaikenlaista ilmassa kulkevan kaapelin perässä, ja hyvin ovat ukonilman kestäneet.
Jos teho on laskenut, lienevät litkut karanneet koneesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836059
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474095- 1314021
- 693823
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262978Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72577Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?412445- 282262
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501859