Joku joka ei ole saanut sektiota?

munakokkelimuumio

Olen lueskellut näitä sektio vs alatiesynnytysjuttuja ja kiinnostaisi tietää, onko paikalla ketään joka ei vaatimuksesta huolimatta saanut sektiota? Täällä oli myös vanha ketju aiheesta, jossa oltiin aikeissa lähteä ulkomaille synnyttämään. Olisi myös kiva tietää jos joku on näin tehnyt?
Voi olla että kysymys on väärällä palstalla :)

10

527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Julma maailma, <3Merja

      Olisin saanut kun "pelkäsin" mutta onneksi asiantunteva lääkäri sanoi että hienosti pystyt synnyttämään. Niin tein ja se on naisen elämän ihanin kokemus. Synnytyksen jälkeen vierustovereina oli näitä sektiopotilaita jotka ulisivat kivuissaan, samaan aikaan kun me vauvan kanssa hypitiin kahvilassa ja ulkona.... Mietin kuinka kävi sääli heitä ja kuinka katkera olisin ollut jos olisin ollut VAPAAEHTOISESTI heidän sijassaan.

      • ntre1

        Kivun kokeminen on todella henkilökohtaista. Jollekin sektiokipu on tuskaa ja toiselle taas siedettävä asia. Aatelkaapa pitkittynyttä synnytystä ilman kipua loiventavaa. Uskoisin että haavakipu on lastenleikkiä siihen verrattuna. Kyllä naisella pitää olla oikeu päättää synnytyksestä. Kunhan saa ensikis faktaa molempia synnytystapoja koskien!


    • Sektioäiti

      Vauvan kanssa kahvilassa? Meillä ei vauvaa saanut viedä pois osastolta ollenkaan ennen kotiinlähtöä.

      Sektiolla synnytin, enkä missään vaiheessa ulissut kivusta. Kyllä siitä lääkityksestä huolehditaan. Seuraavana päivänä kävin suihkussa ja hoidin vauvaa itse. Ensimmäisen päivän mies hoiti vauvaa. Kolmantena päivänä pääsin kotiin, seitsemäntenä päivänä sain hakaset pois, kahdeksantena päivänä lähdin jouluruuhkiin kaupoille ja yhdeksäntenä päivänä saunoin. Melko normaalia elämää siis hyvinkin nopeasti. Pahimmat rehkimiset ja siivoilut jäi miehelle, muuten pystyin elämään ihan normaalisti. Kotona en enää edes meinannut muistaa ottaa särkylääkettä, kun ei ollut pahemmin kipujakaan.

      • agdiruhg

        Ihan pikkujuttu vaan, mutta eihän sitä särkylääkettä tarvitsekaan ottaa, jos ei niitä kipuja kerran ole... :) Ainahan se on parempi jos ei turhaan ota, ei mene sitten niitä pieniäkään määriä lääkeaineita vauvalle maidon mukana jos imettää.


    • Näin vaan

      Mulla on kaksi lasta, molemmat syntyneet kiireellisellä sektiolla.
      Ensimmäinen synnytysyritys kesti yli 2 vuorokautta, ja syynä sektioon oli "lantion ja sikiön välinen epäsuhta". Vauva oli 3500g ja 48cm, eli ei edes iso.
      CRP leikkauksen jälkeen oli mulla 294, kun se laski niin paranin kyllä nopeasti.
      Toinen vauva oli sama homma, vaikka kävin synnytystapa-arviossa. Kiireellinen sektio tehtiin reilun vuorokauden synnyttämisen jälkeen. Vauvakin oli siompi, 50cm ja 4400g. Siitä kestikin sitten viikkoja parantua.
      Edelleen olen sitä mieltä, että jos vielä raskaaksi tulisin, konsultoisin jälleen lääkäriä, enkä alkaisi sokeana vaatimaan sektiota. Lääkäri on ammatti-ihminen kuitenkin ja alatiesynnytys on varmasti parempi vaihtoehto kun vertaa sektioon, joka on iso leikkaus ja iso riski alatiesynnytykseen verraten.

      • näin se menee

        Jos vielä tulisit raskaaksi, niin et saisi synnyttää alateitse, eli ei siinä edes tarvita lääkärin konsultaatiota. Kahden sektion jälkeen alatiesynnytyksessä on jo niin isot riskit esim. kohdun repeämään, että kenellekään ei sellaista suositella. Yhden sektion jälkeen alatiesynnytys on mahdollinen, mutta kahden jälkeen asiasta ei edes keskustella.


    • Sektioäiti

      Buranaa ja panadolia piti syödä vielä kotona muutama päivä, koska ehkäisevät tulehdusta. Näin minulle sairaalasta sanottiin. Olisi siis pitänyt syödä särkylääkettä, vaikkei kovin kipuja ollutkaan :)

    • juuhhuuu3

      Yksi tuttavani ei saanut pyynnöistä huolimatta sektiota. Ja niinhän siinä sitten kävi, että lapsi oli todella suuri ja sai kuin saikin sen synnytettyä alateitse, mutta seurauksena oli lapsella murtumia ja äiti pahasti repeytynyt ja synnytyksestä pääsikin suoraan leikkaukseen.. Että kyllähän näitä tälläisiäkin sattuu, mutta tässä tapauksessa kyseessä tosin oli jo aika iso hoitovirhe.

      • ei voida pakottaa

        Tuttavasi on sitten itse antanut periksi. Jos äiti ilmoittaa, ettei suostu synnyttämään alateitse, ei häntä voida siihen pakottaa. Se on fakta. Voidaan kyllä pelotella ja suostutella niin kauan, että äiti myöntyy paineen alla. Tämä ei tietenkään ole asiallista eikä toivottavaa toimintaa lääkäreiltä, mutta kyllä niin joskus käy.


      • itkuineniikka
        ei voida pakottaa kirjoitti:

        Tuttavasi on sitten itse antanut periksi. Jos äiti ilmoittaa, ettei suostu synnyttämään alateitse, ei häntä voida siihen pakottaa. Se on fakta. Voidaan kyllä pelotella ja suostutella niin kauan, että äiti myöntyy paineen alla. Tämä ei tietenkään ole asiallista eikä toivottavaa toimintaa lääkäreiltä, mutta kyllä niin joskus käy.

        Vastataan nyt tännekin, että kyllä se sektio tosiaan on pakko antaa kunhan vain äiti pysyy kannassaan eikä anna periksi vaikka lääkärit ilkeilisivät. Ja sektio oli minulle suuri helpotus! Onnistui hyvin ja kipuja vain muutaman päivän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe