parantaako disykloveriini tai rivatril unettomuuden ?

Kellään tietoa ?

Kellään tietoa näistä lääkkeistä ?Kumpi parempi jos haluaa parantua vaikeasta unettomuudesta ? Onko kukaan täällä parantunut jomman kumman ansiosta ? Voisiko joku kertoa tarkemmin etenkin disykloveriinista. Kuinka se toimii ? Ja parantaako se tosiaan parasympaattisen hermoston ? Entäs rivatril ? Minun vaikea unettomuuteni ei ole koskanan johtunut psyykkeestä. Ei vain väsytä ja nukkuu pätkissä. Olen noita käyttänyt viime syksystä ja nukun tosi hyvin. Mutta ilman en nuku hirveän hyvin edelleenkään

34

5021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kellään tietoa ?

      Mistään muista lääkkeistä ei ole ollut minulle koskaan mitään hyötyä

    • mindgamer3

      Tuskinpa nämä lääkkeet poistavat sun unettomuuden kokonaan. Itsellä ne lähinnä rauhoittivat tilanteen, jonka jälkeen olen vähentänyt lääkkeiden käyttöä.. Valitettavasti fakta on se, että mitkään lääkkeet eivät pysty parantamaan unettomuutta. Ehkäpä joskus keksitään joku keino, mutta ei nykyään ole vielä sellaista. Vaikeassa unettomuudessa, jossa ei ole todettua fyysistä syytä takana, on aina kyse psyykkeestä. Ihminen oppii niin nopeasti pelkäämään unettomuutta ja ajan kanssa siitä tulee sellainen pelko, johon on jo ns. tottunut, eikä sitä edes tajua. Monet kroonisesta unettomuudesta kärsivät väittävät, etteivät enää pelkää, etteivät saa unta, mutta todellisuudessa alitajunta-tasolla ongelma on juurikin siinä päässä. Sen takia mitkään lääkkeet eivät auta tähän sairauteen.
      Ainoa keino parantua on vain hyväksyä koko unettomuus ja yrittää jatkaa elämistä niin kuin et kärsisi siitä ollenkaan. Pikku hiljaa aivotkin hyväksyvät asian ja lopettavat pelkäämisen. Kun tämä tapahtuu koko unettomuus poistuu itsestään. Ongelmana on vain se, että väsyneenä on todella vaikeaa jatkaa normaalia elämistä, esim. käydä töissä.
      http://www.benzobuddies.org/forum/index.php?topic=78924.0

    • Kellään tietoa.

      Minähän juuri sanoin että minun ongelmani on juuri se että ei väsytä. JA heräilen jatkuvasti. En ole koskaan pelännyt unettomuutta.

      • Kellään tietoa.

        Olen valvonut 5 vuorokautta putkeen ilman lääkkeitä ja yhtään ei väsyttänyt. Fakta on että mulla on todettu astma. Poltin lapsena älyttömästi tupakkaa. Ja teini-iässä uniongelmani alkoi. Nukkuminen rasittaa keuhkoja niin, että jos aamulla hengittää syvään käy kipeää. Eli unettomuuteni on elimellinen. Mutta se aina sivuutetaan vaikka keuhkolääkäri on astman diagnosoinut ja saan siihen lääkkeitä. Ja on todettu tähystyksissä myös että keuhkoputkeni painuu läjään.


    • tansku7

      hei pyydä tenox 20mg minulla ne auttavat unen saantiin ja olen kokenut ihan hyviksi

    • Yökyöpelitär

      Hei. On tietoa noista lääkkeistä ja riippuu täysin unettomuuden syystä voiko siitä parantua. En tiedä mikä puoskari sinulle on ehdottanut tuota yhdistelmää, suosittelen että seuraavan kerran menet ihan oikealle unispesialistille, kuten Helsingin uniklinikalle. Rivatrilin ja Tenoxin määräämineen unettomuuteen on täysin edesvastuutonta, sillä ne ovat pahimmin koukuttavia lääkkeitä ja niistä irtipääseminen saattaa olla hyvin vaikeaa, joillekin lähes mahdotonta. Tuolla mainitsemallani uniklinikalla käydään läpi 16-sivuinen esitietolomake, jolloin unettomuuden syistä saadaan oikeasti tietoa, eikä sitä vain arvuutella. Minulta löytyi sen perusteella adhd, joka muualla on jäänyt huomaamatta. Onnea tiellesi, toivottavasti löydät apua!

    • ,,,,,,,,,,,

      Akihanka ehdotti noita aikoinaan, ei mitään vaikutusta....

    • hyvin nukkuva

      Kannattaa muistaa myös ravinto.

      Sillä on vaikutusta.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/ravinteet.htm

      Kaikki unettomuuteen määrätyt lääkkeet aiheuttavat riippuvuutta, eivätkä näinollen paranna yhtään mitään, kunten jo on kerrottu tässä ketjussa.

    • psyykkistä oli

      Itse joskus aikoinaan en nukkunut vieraassa paikassa juur mitenkään.

      Vuosia siitä kärsittyäni kerran siitten taas jo sänkyyn mennessä aattelin, että taasen valvon ja rupesin aatteleen ihan muita juttuja.

      Heräsin. Oli aamu.

      Sen jälkeen olen nukkunut yökylässä lähes yhtä hyvin kuin kotona.

      Eli oli psyykkistä.

    • 8+1=?

      Hyviä kokemuksia disyklokloveriinilius rivatril
      Väsymys poistui!

    • onneton uneton

      olen saanut tri Alihangalta n.8 v. sitten Rivatrilia 3 tabl ja 0,10 ml disykloveriinia ja niillä olen nukkunut siitä asti. Tosin en niin hyvin kuin alussa. Jos on rauhaton olo niin en nuku millään konstilla ja valvon koko yön. Alkoholia en käytä ollenkaan, koska se vain lisää ahdistusta ja siten unettomuutta. Nyt on tri Alihanka kuollut ja kuulemani mukaan ko. nestettä eivät lääkärit enää kirjoita?? Onko jollain antaa joku hyvä neuvo unettomuuteen, joka minulla on vaikea ja ollut jo 45 v.

    • 45v.

      Duodecimin viime numerossa on kuulemani mukaan kirjoitus juuri Rivatrilin ja Disoklyveriinin yhteisvaikutuksesta. Rivatrilhan on epilepsialääke ja sitä saa ottaa iltaisin kork. 3 tab. ja lisäksi Disokl .5-10ml. Tämä neste menee suoraan maksaan, joka on herkkä elin, ja lääkärit eivät tietääkseni sitä kirjoita enää Alihangan kuoleman jälkeen. Tri Allihangallahan oli lähes monopili tähän nestemäiseen lääkkeeseen. Olen itse käyttänyt 8 v. ko. lääkkkeitä enkä nuku ilman niitä. Joskus en kuitenkaan nuku ollenkaan. Rauhoittuminen illalla on erittäin tärkeää, koska silloin nukahtaa nopeammin. Uneni on kuitenkin kohtalaisen lyhyttä, eli kork. 6t. Olen kärsinyt vuosikausia unettomuudesta ja vasta saatuani yllämainit. lääkkeitä olen ruvennut nukkumaan paremmin. Nyt ovat lääkkeet loppu enkä tiedä mitä teen. Tämä tulee olemaan suuri ongelma. Auttakaa hän ken tietää keinoja/lääkkeitä unettomuuteen. Nimim. 45 .

      • Kannattaa kokeilla;

        - tryptofaania 500-1000mg
        - teaniini kauranversouute, esim. Vida, 2 tablettia = 100-200mg teaniinia kauranversouute
        - melatoniinia nopeaa, 2-5mg
        - melatoniinia hidasta, 2-5mg

        Enpä tiedä muuta. Paitsi sitten ihan "todelliset luonnonlääkkeet".


      • Käynyt.

        45 v. Mene Tampereelle Unesta-klinikalle. Ja pyydä Olli Poloa uusimaan reseptisi/tai kertomaan oman näkemyksensä mitä kannattaisi seuraavaksi kokeilla.


    • no sleepp

      Millä annoksella syötte Rivatrilliä unettomuuteen?Itsellaäni 0,5mg,1-2tabl.iltaisin mutta ei kyllä oikein tehoa tuolla annoksella.

      • irmeli65

        no sleep vastaukseksi: 1-2 tabl. Rivatrilia ei auta unen saamiseen. 0,5mg tabl. tulee ottaa 3 ja lisäksi Disoclyveriniä 5-10 ml. Silloin uni tulee, mutta sitten näiden kanssa ei yhtään alkoholia.


    • kiitollinen 50 v.

      Tietääkö kukaan onko Helsingissä lääkäriä, joka kirjoittaisi Disoclyverin-nestettä? Kysyin Terveyskeskuslääkäriltä, mutta kukaan ei ollut kuullutkaan ko. lääkkeestä. Olen ollut 5 v. uneton ja saanut tri Alihangalta ao. lääkettä. Kiitollinen vastauksesta.Kiit

    • 65 v uneton

      tietääkö kukaan lääkäriä Helsingissä, joka kirjoittaisi Disoclyverin-nestettä. Minulla ei sitä enää ole ja olen aivan onneton unettomuuteni kanssa. Rivatril ei yksin auta. Nyt olen saanut Levozin 5-10 mg, mutta inhoan sitä koska aamulla on heittohuimausta ja väsymystä. Auttakaa jos tiedätte. Kiitos 65 v. uneton
      65

      • Minua ei ainakaan rivatril väsytä annoksella 1 0,5 1mg. se on minulla tarkoitettu paniikkihäiriöön ja muuhun ahdistukseen. nukkumiseen menee erikseen triptyl.


    • kIRSTIiRMELI

      tietääkö kukaan onko Helsingissä lääkäriä, joka kirjoittaisi Disykloveriinia. Olen aivan onneton, koska vain se ja Rivatril 05 mg 3 kpl auttavat. Vastatkaa jos tiedätte

    • Harry56

      Kyllä parantaa ! Olen unettomuudesta kärsinyt 30 v: tta . Sain Diskykloveriiniä ja uneni on ollut aika hyvä ! Heräämättä olen nukkunut kuusi tuntia ! Lihakset relaksoituu , mutta unien näkeminen on joka yö !! Myös unissaan puhumista ilmenee ! Hyvää yötä !

      • Uneton79

        Mulle kirjoitettiin eilen disycloveriiniä ja rivatrilia kun itse niitä psykiatrille ehdotin. Aiemmin mennyt 2xtenox, zopinox, klotiptyl ketipinor koktail että on saanut unen, olen kärsinyt kroonisesta unettomuudesta jo yli 20 vuotta. Nyt oltiin lääkärin kanssa samaa mieltä että olisi hyvä jos noin ison koktailin saisi rajattua kahteen lääkkeeseen. Nyt mulla on vaan se ongelma etten meinaa uskaltaa kokeilla tuota nestettä kun menin lukemaan sen haittavaikutuksista. Onko teille tullut pahoja sivuvaikutuksia disykloviiristä vai uskaltaako sitä kokeilla?


      • AmandasBlue
        Uneton79 kirjoitti:

        Mulle kirjoitettiin eilen disycloveriiniä ja rivatrilia kun itse niitä psykiatrille ehdotin. Aiemmin mennyt 2xtenox, zopinox, klotiptyl ketipinor koktail että on saanut unen, olen kärsinyt kroonisesta unettomuudesta jo yli 20 vuotta. Nyt oltiin lääkärin kanssa samaa mieltä että olisi hyvä jos noin ison koktailin saisi rajattua kahteen lääkkeeseen. Nyt mulla on vaan se ongelma etten meinaa uskaltaa kokeilla tuota nestettä kun menin lukemaan sen haittavaikutuksista. Onko teille tullut pahoja sivuvaikutuksia disykloviiristä vai uskaltaako sitä kokeilla?

        Kyllä uskallat kokeilla! Itse kävin tänään itkemässä lääkärissä vuosien unettomuuttani ja keskustelin ko lääkityksestä tk-lekurin kanssa. Aikoinaan v 2011 sain Alihangalta samaisen lääkityksen ja puolen vuoden kuurin jälkeen nukuin yöni jopa 1,5 vuotta kohtalaisen hyvin ilman lääkitystä. Tk-lääkäri ei sanonut tähän mitään, vaan kirjoitti masennuslääkkeitä. :(


      • uneton60v
        Uneton79 kirjoitti:

        Mulle kirjoitettiin eilen disycloveriiniä ja rivatrilia kun itse niitä psykiatrille ehdotin. Aiemmin mennyt 2xtenox, zopinox, klotiptyl ketipinor koktail että on saanut unen, olen kärsinyt kroonisesta unettomuudesta jo yli 20 vuotta. Nyt oltiin lääkärin kanssa samaa mieltä että olisi hyvä jos noin ison koktailin saisi rajattua kahteen lääkkeeseen. Nyt mulla on vaan se ongelma etten meinaa uskaltaa kokeilla tuota nestettä kun menin lukemaan sen haittavaikutuksista. Onko teille tullut pahoja sivuvaikutuksia disykloviiristä vai uskaltaako sitä kokeilla?

        voitko kertoa kuka lääkäri kirjoittaa disoklyveriiniä Helsingissä. En ole saanut sitä tri Alihangan kuoleman jälkeen ja olen todellisessa pulassa. Kiitos vastauksesta.


    • khrytd

      Hyvä droppi. Molemmat melko mietoja. Usassa disykloa vastaavaa ainetta käytetään mm. vauvojen koliikkiin. Disyklo on tarkoitettu nukahtamiseen ja Rivatril unessa pysymiseen. Käyttö siis tarpeen mukaan. Disykloa riittää usein jo 4-6 ml ja Rivatril maks. 1,5 mg.

    • öisin_hereillä

      Unettomuus voi olla ja onkin ongelma, mutta voi olla että sekin on vähän muotijuttu nykyään. On totta, että unettomuus ja huono uni johtaa moniin ongelmiin ja terveysvaikeuksiin.

      Totta on myös, että kaikki uniongelmat eivät suinkaan ole ongelmia!

      Kun niin paljon joka puolella puhuttiin ja edelleen puhutaan, tutkin ja mietin untani ja sen laatua. Otin selvää unitutkimuksesta. Se tieto, että katkonainen uni ei suinkaan ole mitenkään luonnotonta taikka epänormaalia helpotti oloani ja aloin nukkuakin paremmin.

      On tutkittujuttu, että ihmisen luonnollinen unirytmi ei suinkaan ole, se että ihminen nukkuu putkeen koko 7-8 tuntia. On täysin luonnollista ihmisen evoluution ja kehityshistorian myötä, että ihminen nukkuu pätkissä. Luonnollinen uni on, että ihminen nukkuu 3-4 tuntia, herää tunniksi pariksi ja nukkuu edelleen 3-4 tuntia.

      Tähän 3-4 2 3-4 tuntia systeemiin - 8-10 tuntia yöunta - ei nykyinen elämänrytmi juurikaan anna mahdollisuutta. Ihmisen uni jää vajaaksi, tulee univajetta ja unirytmi sekoittuu. Uniongelma on valmis. Uniongelmasta seuraa paljon lisää ongelmia, jos uniongelma jatkuu pitkään.

    • ikuisestiuneton

      Harri 56 voitko kertoa kuka lääkäri kirjoitti sinulle Disokloveriiniä. Olen pyytänyt sitä kahdelta lääkäriltä, mutta eivät halua sitä kirjoittaa. Olen aikoinani saanut yöksi 3 kpl Rivatrilia ja 5-10 ml Disokloveriinia ja minulle ne auttoivat. Kiitos vastauksesta. Liisa 70v.

    • OIKEA-VASTAUS

      PASKAA TIKUN NOKASSA.

      Paras unilääkepaketti;
      - B12 suussa liukeneva vitamiini, erittäin isoilla annoksilla
      - pitkävaikutteinen melatoniini 1-5mg

      Ja uni tulee ja pysyy, aamuun asti.

      • ja_totta_tämäkin

        B12 vitamiinin vaikutuksista on erittäin vähän hyötyä kyseisessä ongelmassa. Neuvostoliiton aikaanahan kyseistä lääkettä käytettiin jopa psyykelääkkeenä kun ei muuta ollut. Ja mitä melatoniiniin tulee niin mitä helvettiä te sitä kokoajan hehkutatte joka paikassa? Siitä ei ole ihmiselle mitään hyötyö jos ei kärsi melatoniinin vajauksesta ja harvemmalla sitä on. Ehkä vaihdevuosiin tulevilla naisilla


    • RivaMies

      Parasympaattista hermostoa kun ei voi noin vain parantaa. Itselläni on sympaattisenhermoston toiminta häiriöitä ja kun oli Rivatril käytössä niin nukutti hyvin. Tosin toleranssi on syytä muistaa, se kasvaa

    • Anonyymi

      Vähän on vanha keskustelu, mutta pakko kommentoida tuosta Disykloveriinista, joka tunnetaan myös nimellä disyklomiini, jota myydään tuotenimellä Bentyl Yhdysvalloissa, on lääke, jota käytetään suoliston kouristusten, kuten ärtyvän suolen oireyhtymän, hoitoon. Se otetaan suun kautta tai injektiona lihakseen.

      Ei unettomuuteen!!

      Disykloveriinista tai disyklomiinista ei ole tieteellistä näyttöä unettomuuden hoidossa.
      (Nykyään voi googlettaa) :D

      Rivatril taas on joillain erinomainen apu unettomuudessa ja ahdistuneisuudessa ym.issa, pitkä lista mihin auttaa, koska bentso on, eli rauhoittava lääke, mutta jos käyttää jatkuvasti lääkkeitä nukkuakseen, niin se ei ole luonnollista unta vaan ns. kemiallista ja bentsoissa on se riippuvuus, mutta mitä jos ihminen ei pääse ylös edes sängystä, niin bentsot on hyvä väliaikaisratkaisu, että pääsee edes hoitamaan itseänsä kuntoon, (terapia ym.t)

      Itse olen käyttänyt rivatrilia yli 20 vuotta annoksella 2-6mg päivässä ja tuosta ei ole annos noussut kunnes löysin lääkärin joka kirjoittaa myös kannabis reseptejä ja se oli elämäni pelastus, koska alettiin tiputtamaan rivatril sellaisilla lajikkeilla, että ei edes huomannut kunnolla vieroitusoiteita, mutta erittäin hitaasti, kuten kuuluu ja nykyään menee vain kannabista kaikkiin oireisiini ja nukun kuin pieni lapsi

    • Anonyymi

      Doksylamiini ja rivatril varmaankin.. Rivatril loppu suomesta, joten en jaksa kirjoittaa enempää.. Diapamia annettiin tilalle ja nyt olen väsynyt zombi.

    • Anonyymi

      No Rivatril on huomattavasti parempi, mutta sitä on vaikea sanoa muiden puolesta mikä auttaa, koska kaikki lääkkeet vaikuttaa yksilöllisesti.
      Rivatril on tosiaan loppu Suomesta ja on saanut erityismyyntiluvan Clonazepam usp tablets ja Rivotril.
      Rivotril??? Eikö se ole feikki Riva enään :D

      Mä sain tilalle ensiksi Diapamia, sitten Xanoria ja nyt menee Clonazepam 2-4mg annoksella.
      Jotkut saanut opamoxia tai temestoja ja nyt on niin kipeänä, että ei pääse edes töihin tms.

      Itsekkin olin viekkareissa kolme viikkoa, vaikka sain diapamia ja xanoria. Nyt ihan normi koska oikea lääke.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4823
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      33
      1490
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1141
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1106
    Aihe