voinko laittaa?

minä

Voinko laittaa kaksi kultakalaa 30-litraiseen akvaariooni kahdeksi päiväksi? Akvaarioni hajosi ja nyt ei ole muuta mihin kalat laittaisin. Miten voisin tehdä kalojen olon mahdollisimman mukavaksi noin pienessä akvaariossa? Mitä pitää ehdottomasti ottaa huomioon? Akvaarioon tulisi lisäksi yksi partamonni. Kaikki kalani ovat vielä melko pieniä, mutta eivät kuitenkaan aivan vauvoja enää. Ja kyllä normaali akvaarioni on yli 400-litrainen, joten tilaa luulisi näille kolmelle kalalle kyllä normaalisti riittävän. Ja nyt ajattelin hankkia vielä isomman kavaarion ja hankkia lisää kaloja.

6

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FISU

Hätätilanteessa olen pitänyt aikuista kultakalaa 30l altaassa pari päivää.Mulla oli pieni suodatin siinä.

• Miimu

Kultakalat vielä menevät, siis ihan vain kun on hätätapaus, mutta partista älä laita. Noin pienessä tilassa se voi syödä kultisten kyljet nopeasti ja kerran sen opittuaan se ei lopeta. Eli partis vaikka ämpäriin.

Älä ruoki kaloja, pidä mieluiten pimeässä, vaihda vettä usein ja laita jokin vekotin liikuttamaan sitä.

Ja uusi allas niin pian kuin ikuna mahdollista, tai vaikka edes satalitrainen uusi allas väliaikaisesti, yhtä, kahta päivää pidempään noin et voi niitä pitää.

• minä

Kiitoksia. Eli laitan partikseni sitten ämpäriin. Saan uuden akvaarion ilmeisesti ylihuomenna. Aivan viimeistään sitten keskiviikkona. Minulla on vanhasta akvaariostani kyllä kaikki suodattimet ym. joten uskoisin näillä sitten pärjääväni. Uskoisin, että saan uuden akvaarion tiistai aamuna, joten kalat ovat sitten vähän alle kaksi päivää noin pienessä akvassa.
        Toivottavasti kalat ei nyt kovasti kärsi tästä tilanpuutteesta. Uusi akvaarioni tulee ilmeisesti olemaan 400-litrainen tai 450-litrainen. Riippuen kumman saan ensin hommattua. Mahtuisikohan tuohon vielä kolmas kultakala? Vai tuleeko liian ahdasta?

• höpsö
        minä kirjoitti:

Kiitoksia. Eli laitan partikseni sitten ämpäriin. Saan uuden akvaarion ilmeisesti ylihuomenna. Aivan viimeistään sitten keskiviikkona. Minulla on vanhasta akvaariostani kyllä kaikki suodattimet ym. joten uskoisin näillä sitten pärjääväni. Uskoisin, että saan uuden akvaarion tiistai aamuna, joten kalat ovat sitten vähän alle kaksi päivää noin pienessä akvassa.
        Toivottavasti kalat ei nyt kovasti kärsi tästä tilanpuutteesta. Uusi akvaarioni tulee ilmeisesti olemaan 400-litrainen tai 450-litrainen. Riippuen kumman saan ensin hommattua. Mahtuisikohan tuohon vielä kolmas kultakala? Vai tuleeko liian ahdasta?

mutta entäs kypsytyksen puoli?

• Fisunen
        höpsö kirjoitti:

mutta entäs kypsytyksen puoli?

No jos on vanhasta akvaariosta hiekat, suodatin, somisteet ym ja vähän vettäkin niin eipä sitä tarvi kypsytellä.

• blub
        minä kirjoitti:

Eihän tuommoinen muutaman päivän ahtaus mitään haittaa, kunhan vedenlaatu ei pääse hirveästi huononemaan, vaihtele vettä ahkerasti muutama litra kerrallaan siinä tilapäispurkissa.

Kyllä siihen 400-450 -litraiseen jo neljä-viisikin kultakalaa menee (kunhan suodatus ja vedenvaihdot on kunnossa...). Mukavampi niillä on kuitenkin porukassa, parvikala kun on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3209
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2845
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1475
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1464
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1458
    Aihe