Vesikelloja vartalossa

Kutinalle

Olen "kärsinyt" vuosia oudoista vesikelloista siellä täällä iholla. Niitä esiintyy milloin missäkin, eilen oli reiden päällä yksi kello, tänään nimettömän sisäreunalla kaksi vierekkäin, joskus sääressä mutta ei koskaan rinnassa (vatsan päälle on joskus tullut) , kasvoissa, päänahassa tai alapäässä, eikä kämmenissä tai jalkapohjissa.

Ne usein ovat hyvin pieniä patteja jotka kutisevat vietävästi, niissä on solunestettä sisällä ja jos sen raapii auki kutina leviää hiukan ja hiipuu pois mutta jäljelle jää hyttysenpistoa muistuttava jälki eli patti leviää vähän. Eli alussa noin 1-2mm ja sitten max 1cm kokoinen jälki.

Patit ei katso kellon aikaan, vuoden aikaan, siihen mitä syön tai mitä vaatteita pidän päällä. Eli se ei voi olla allergia, eikä johdu pesuaineista koska niitäkin olen vaihtanut. En syö vakituista lääkitystä enkä sairasta mitään muuta. Joskus saattaa olla kuukausikin ettei ole yhään ja toisinaan useamman kerran päivässä. Siivoilen kämppää melko usein, mutta en ole himo siivoaja. Tykään käydä suihkussa joten ihoni on joskus melko kuiva, mutta sekään ei selitä sormienvälissä olevia patteja! Joskus todella lämmin auringonpaiste (esim auton ikkunasta) laukaisee kutinan, mutta useimmin niitä tulee ihan sisällä varjossa.

Tää on joskus aika kiusallinen vaiva kun raavin ihoa sen takia usein, tätä on jatkunut vuosikausia ja olen kysynyt lääkäriltä joka vain kuittasi sen atoppisena ihottumana, jota vahvasti epäilen koska se on vain yksi vesikello.

Joten kysympä vaan onko kellään vastaavaa tai mitään hajua mistä tää tämmönen voi oikeen johtua. Olisin todella onnellinen jos vastaus löytyisi...

0

329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
        Ikävä
        85
        7455
      2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
        Ikävä
        96
        5394
      3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
        Ikävä
        257
        4595
      4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
        Ikävä
        44
        4495
      5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
        Ikävä
        62
        3257
      6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
        Ikävä
        49
        2685
      7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
        Ikävä
        22
        2348
      8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
        Ikävä
        49
        2323
      9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
        Ikävä
        29
        2322
      10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
        Ikävä
        41
        2184
      Aihe