Soneran laskutuksen siirtyminen Intrum Justitia:lle

Pettynyt Soneraan

Tein Soneran kanssa aikoinaan sopimuksen tietokoneesta 36 kk maksusopimus ja kiinteä kuukausi hinta. Nyt Sonera on siirtänyt laskutyuksen ja kaiken perinnän Intrum Justitinalle ja nyt tulikin nippu laskuja joiden kuukausi hinta on noussut. Eli voiko tämä uusi yhtiö muttaa tehdyn sopimuksen kuukausi hintaa?

53

2124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et näin se menee

      Perintäkulut ja korot lisätään.

      • Alkupe

        Mitkä vitun perintä kulut ja korot kun en ole yhtään laskua jättänyt maksamatta, vaan tulevat kuukausi maksut alkaa laskuttaan tämä Intrum Justitialle. Eli TeliaSonera Finland on myynyt laskut tääle yhtiölle. Kun aikoinaan ostin läppärin Soneralta kiinteällä kuukausi maksulla jota olen maksanut ajallaan tähän päivään asti Soneralle.
        Kirjeessäni sanotaan, että "Hyvä asiakkaamme. TeliaSonera Finland Oyj:n verkkokauppaliiketoiminnasta peräisin olevaoheinen saatava sekä kaikkisiihen liittyvät oikeudet ovat siirtyneet Intrum Rahoitus Oy:lle jonka asiamiehenä toimii Intrum Justitia Oy. myynin jälkeen saatavaa laskuttaa Intrum Justitia Oy:n lasku- ja reskontra.


      • Et vissiinn tajunnut

        Eihä tulevista kuukausi eristä voida mitään perintäkuluja tai korkoa periä hölmö.


      • tajusimmemutta
        Et vissiinn tajunnut kirjoitti:

        Eihä tulevista kuukausi eristä voida mitään perintäkuluja tai korkoa periä hölmö.

        Jos on ollut epäselvyys jossain laskuerässä, vaikka se olisikin maksettu, se joka ostaa saatavat, voi veloittaa aika mielivaltaisen summan. Laskut ostetaan yleensä isommasta summasta kuin niiden todellinen saatava-määrä on.
        Ja siksi pelkään omalla kohdallani, vaikka olen maksanut kaikki erät Soneralle, että tulossa on vielä takautuvat perintäkulut joita Lindirff ei saanut, koska pankista todistettiin että olen maksanut po erän.
        Mutta nyt, saatavan siirryttyä Intrulle,he lähettivät maksetusta erästä laskun. Ja uhkailuna oli seuraavat 12 erää, vaikka saatavia ei enää ollut Soneralta.

        Ja he eivät vastaa kyselyihin.
        En ole toi eka kirjoittaja, mutta halusin selventää, miten voi käydä


      • 2233

        Soneran laskutus nousee joka kuukausi, onko se laillista EI OLE, kysyin asianajajaltani, eri asia on jos vuoden alussa lasku nousee jonkin verran, mutta ei sentään 20 euroa. Tämä on järjetöntä !!! Soneralta ei saa mitään selvitystä, vaikka mitä kysyisi. Mikä on määrä-aikainen sopimus ???


    • Morjesta "Pettynyt Soneraan",

      tuosta kannattaa ottaa reippaasti yhteyttä Intrumiin ja selvittää mistä oikein on kyse. Ei tehtyä sopimushintaa kesken sopimuskauden ihan noin vain nosteta.
      Kaivoin esiin nämä yhteystiedot, jotta pääset kysymään missä mennään ja mitä oikein on tapahtunut:
      p. 09 22911755 taikka sähköpostitse: [email protected]

      Lauren@SoneraPartio

      • Sama homma, mutta...

        Katsoitko viimeisen laskun, itselläni ainakin se oli juuri sen verran pienempi, mikä erotus noiden muiden laskujen 10 sentin pyöristyksistä tulee eroa.


      • Aloitt.
        Sama homma, mutta... kirjoitti:

        Katsoitko viimeisen laskun, itselläni ainakin se oli juuri sen verran pienempi, mikä erotus noiden muiden laskujen 10 sentin pyöristyksistä tulee eroa.

        En ole katsonut, kun vielä on 16 erää jäljellä.


      • Alkup.

        Otin yhteyttä ja kuulemma järjestelmä teknisistä syistä lasku pyöristetään ylös päin. Kuulemma hyvittävät 1,5 vuoden päästä viimesessä laskussa liikaa perityn summan.
        Mutta kun en ole velvoitettu lainaamaan tälle yhtiölle rahaa 1,5 vuodeksi, jätin asian kuluttaja viraston ratkaistavaksi.


      • 2+1
        Alkup. kirjoitti:

        Otin yhteyttä ja kuulemma järjestelmä teknisistä syistä lasku pyöristetään ylös päin. Kuulemma hyvittävät 1,5 vuoden päästä viimesessä laskussa liikaa perityn summan.
        Mutta kun en ole velvoitettu lainaamaan tälle yhtiölle rahaa 1,5 vuodeksi, jätin asian kuluttaja viraston ratkaistavaksi.

        Mistähän ihmeen teknisistä syistä... Kyllä Intrum osaa lähettää ainakin maksumuistutuksia ihan senttien tarkkuudella, kun viivästyskorkoja lisäilevät.


      • Aloitt.
        2+1 kirjoitti:

        Mistähän ihmeen teknisistä syistä... Kyllä Intrum osaa lähettää ainakin maksumuistutuksia ihan senttien tarkkuudella, kun viivästyskorkoja lisäilevät.

        Juuri oli tullut kuluttajavirastosta sähköpostia ja alkavat selvittämään kohdaltani asiaa. Eli kaikkien muitenkin kannattaa olla kuluttaja virastoon yhetydessä. Ei tyomonen ole lainmukaista että pitää lainata Intrum Justitialle rahaa.


      • intrumista

        Eipä vastaa Intrum tehtyihin kyselyihin sähköpostitse.
        Saapahan sitten lisätä lisää perintäkuluja.
        Ei ole juttu ollenkaan selvä.
        Jos minä olisi lähettänyt noin sekaisen kirjeen kuin tuo laskun yhteydessätullut, niin minua pidettäisiin pahasti häiriintyneenä tai hourulasta karanneena. - Asiakaspalvelua, vai mitä!


    • mitä ihmettä?!

      Ihmettelin kun Soneran laskua ei ollut vielä kuulunut vaikka yleensä se on tullu hyvissä ajoin, nyt sain kirjeen Intrum justitialta jossa oli laskut ensivuoden puolelle saakka. Siis koko vuoden laskut kerralla. Mitä ihmettä tämä toiminta oikein on?
      Laskut olen myös maksanut aina ajallaan. Kyllä vähän pelästytti kun yhtäkkiä perintä firmalta tulee kirje!

      Itse siis myös soneralta läppärin hommannut.

      • Näin on

        Justitia Intrum ei voi velvoittamaan maksamaan ylimääräistä joka kuukausi vaikka loppu lkaskussa hyvittäisikin summan. Ajatellaan että jos on esim. 16 maksua niin tuon ajan pitäisi maksaa heille ylimääräistä. Tai muuten he ovat velvollisia hyvittämään loppu laskussa ylimääräisen summan korkoineen. Soneran kanssa kun ei olla tehty mitään sopimusta ylimääräisestä lainasta Soneralle.
        Itse kun tuli nuo laput Justitia Intrumillta otin yhteyttä kuluttaja virastoon ja odotan heidän kantaa asiaan. Muiden kannattaa kanssa ottaa yhteyttä kuluttaja virastoon heti asiasta.
        Tällähän he huijaavat ihmisiltä rahaa jos jokaiusen pitää joka kuukausi maksaa ylimääräistä tuolle firmnalle.


      • niin..!
        Näin on kirjoitti:

        Justitia Intrum ei voi velvoittamaan maksamaan ylimääräistä joka kuukausi vaikka loppu lkaskussa hyvittäisikin summan. Ajatellaan että jos on esim. 16 maksua niin tuon ajan pitäisi maksaa heille ylimääräistä. Tai muuten he ovat velvollisia hyvittämään loppu laskussa ylimääräisen summan korkoineen. Soneran kanssa kun ei olla tehty mitään sopimusta ylimääräisestä lainasta Soneralle.
        Itse kun tuli nuo laput Justitia Intrumillta otin yhteyttä kuluttaja virastoon ja odotan heidän kantaa asiaan. Muiden kannattaa kanssa ottaa yhteyttä kuluttaja virastoon heti asiasta.
        Tällähän he huijaavat ihmisiltä rahaa jos jokaiusen pitää joka kuukausi maksaa ylimääräistä tuolle firmnalle.

        Minulla Intrum Justitian kaikissa vuodelle 2014 asti lähetetyissä laskuissa veloitetaan 0,10 snt enemmän kuin edellisissä laskuissa..


      • Operaattori vaihtoon

        Kohta Sonera myy matkapuhelin laskutuksenkin tälle firmalle ja tää Justitia Intrum alkaa pyöristään laskut 5 euroa ylös päin ja lupaa maksaa joskus liikaa perimät maksut takaisin. Ite olen ollut Soneran asiakas yli 20 vuotta, mutta nyt lopuu kaikki asiakkuus sitä mukaan ku määräaikaiset sopimukset päättyvät.


      • Ei rahoja Justitiall
        niin..! kirjoitti:

        Minulla Intrum Justitian kaikissa vuodelle 2014 asti lähetetyissä laskuissa veloitetaan 0,10 snt enemmän kuin edellisissä laskuissa..

        Täytä lomake ja anna kuluttajaviraston hoitaa asia. Kun tarpeeksi moni otaa yhteyttä niin he hoitavat asian ilmaseksi. https://kuti.kkv.fi/Kutiweb/kuluttajat/KuneLomake.aspx


      • Erneld99
        Operaattori vaihtoon kirjoitti:

        Kohta Sonera myy matkapuhelin laskutuksenkin tälle firmalle ja tää Justitia Intrum alkaa pyöristään laskut 5 euroa ylös päin ja lupaa maksaa joskus liikaa perimät maksut takaisin. Ite olen ollut Soneran asiakas yli 20 vuotta, mutta nyt lopuu kaikki asiakkuus sitä mukaan ku määräaikaiset sopimukset päättyvät.

        Sain myös nivaskan laskuja perintäfirma Intrumilta. Asiakkuuteni Soneran kanssa päättyy tähän.


      • epäilevätaas

        Onko varma, ettei yhtään ylimääräistä erää?


      • Enminäkäänmaksaisi
        Ei rahoja Justitiall kirjoitti:

        Täytä lomake ja anna kuluttajaviraston hoitaa asia. Kun tarpeeksi moni otaa yhteyttä niin he hoitavat asian ilmaseksi. https://kuti.kkv.fi/Kutiweb/kuluttajat/KuneLomake.aspx

        Onko palvelu kuluttajavirastossa ilmaista? Meinaan jos vain harva vvalittaa Sonerasta, tai Justitiasta?
        Pitäisikö ylimääräistä laskua ollenkaan maksaa vai odottaa päätöstä?


    • gdhw

      Hieno juttu kun äänestätte jaloillanne.
      Olen aina pitänyt sovituista sopimuksista, mutta Sonera ei.
      Vaihdoin operaattoria ja annoin samalla määräyksen talouspäällikölleme, että niin kauan kuin elän yhtiöömme ei tule yhtään laskua jossa lukee Sonera.

      • Pissaavat linssiin

        Mulle tuli myös toissapäivänä viimeiset kaksi laskua kyseiseltä firmalta. Soppari on ollut 36 kk ja enää siis kaksi erää maksamatta. Ihmettelin kyllä samaa kuin monet muutkin, että miten perintäfirma muistaa laskulla, vaikka aina olen maksuni ajallaan hoitanut (usein vieläpä etuajassa). Kesäkuun laskussa summa oli 45 euroa ja viimeisessä 44,80. Tähän saakka kaikki muut laskut ovat olleet joka kuukausi 44,90. Eli tosiaan tasaavat tuon viimeisessä laskussa, mutta eihän tuollainen käytäntö oikein voi olla! Onneks ei ole enää kuin pari maksua jäljellä enkä takuulla tuolta enää osta mitään jatkossa!


      • äänestinjo

        Kyllä, vaihdan firmaa. Ei tämä ole rahakysymys, vaan periaatekysymys. Jos laskutetaan kahteen kertaan, en hyväksy, vaikka olisi varaakin sen verran.
        Ja juuri aioin ostaa uuden 800 € maksavan puhelimen Soneralta! Onneksi en ehtinyt! Ja ostin juuri tietokoneenkin lahjaksi, onneksi en sitäkään Soneralta. Ja nettiliittymän lopetin ja puhelinliittymän! Nuolkoon näppejään!
        Tällaisena aikana luulisi, että on kiva, kun asiakkaat ostavat.
        Tämä vaikuttaa asiakkaisiin päin vastoin. Ei tuo oleasiakaspalvelua!


      • leuhkako

        Kannattaa määrätä että ette tilaa mitään Soneralta. Määräys että yhtään laskua ei tule, ei päde siinä kohtaa jos tilaatte Soneralta, silloinhan laskun tulo on perusteellinen. Miksi talouspäällikön omaava yhtiö tilaa osamaksulla tavaraa. Itse muutaman miljoonan liikevaihdollista yritystä pyörittävänä en ole palkannut talouspäällikköä, emmekä osta mitään osamaksulla. Turhaa prassailua.


    • Ex-soneralainen 12v.

      Vaikka tämä on sopimuksen mukaan täysin laillista niin minulta meni luottamus totaalisesti Soneraan. Olen tehnyt suoraveloitussopimuksen Soneran kanssa ja nyt osa maksuista meneekin toiselle firmalle. Milloinkahan puhelin- ja televisiosaatavat siirtyvät jollekin ties mille firmalle.

      Sain kotiini läjän suttuisia ja suhruisia laskuja ilman että Sonera tiedotti asiasta mitenkään. Nauroin jo että olipa huono yritys kun kuvittelin tämän olevan jokin uusi huijauskeino, mutta tottahan se olikin.

      Luottamus Soneraan on mennyt. Olisivat edes tiedottaneet asiasta ensin. Taidan siirtää kaikki palveluni kilpailijalle ilman mitään ilmoitusta Soneralle ja jättää laskut maksamatta. Tai hei ehkä ulkoistan maksun jollekin nigerialaisfirmalle pykälän 3 mukaan. Häpeä Sonera!

    • Ärsyyntynyt

      Kävin läpi tuon Intrum Justitian laskupinon ja tein siitä yhden huomion, joka sai minut hieman varpailleen: jokaisessa laskussa on eri viitenumero!

      Käytännössä tämä on hyvin sulju temppu, eli tätä laskua ei voi muuttaa E-laskuksi ja toisekseen kaikki laput ovat jo allekirjoittaneella, eli mitään luonnollista muistutusta laskun maksamisesta ei enää tule! Eli täytyy pitää huoli, että muistaa maksaa joka kuukausi tuon laskun aina kyseisellä kupongilla tai suhkuksi menee...

      Koska kyse on vielä perintäfirmasta, on tällä tavalla todennäköisesti pyritty maksimoimaan perintään menevien laskujen määrä isossa mittakaavassa. Jokainen maksumuistutus tai perintä tarkoittaa rahaa ja lisämaksua asiakkaalle.

      En pidä tästä toiminnasta ja veikkaan, että Soneralla ei mene kovin hyvin. Se on myynyt rahantarpeessa velat eteenpäin.

      • juupa9

        Aika monen muunkin firman laskussa viite vaihtuu joka kerta. Miten ihmeessä voidaan vaatia että viite ei muuttuisi, sehän on ihan normaalia. Kyllä on taas maallikot liikkeellä. Laskut on vaan muistettava maksaa, niin se maailma vain pyörii.


    • Toinen Ex-Soneralain

      Sama tarina täälläkin.

      Mulla on Soneran konekaupasta hankittu läppäri ja yht'äkkiä sain pinon laskuja joiltain mysteeriseltä Intrum Justitialta.

      Pinon ensimmäinen "hyvä asiakkaamme" kirje oli niin sekavasti kirjoitettu että ajattelin koko jutun olevan vain huijausta, mutta joko meitä k****tetaan porukalla tai homma onkin totta.

      TODELLA surkeaa palvelua Soneralta! Ei mitään ilmoitusta muutoksista, sitten vaan pinkka laskuja tuntemattomalta perintäfirmalta ja "kas tossa, maksele, typerä Soneran asiakas".

      Millä ihmeellä perustelevat hinnan korotuksen? Senkun vielä tietäisi. Todella p**kamainen tapa kohdella asiakkaita.

      • kolmas ex-Soneralain

        Mie ainakin sanoin netin ja puhelinliittymäni irti Soneralta.
        Menetteli petollisesti, kun oli viite-no väärin, Soneran tilino oli oikein.
        Ei auttanut pankin maksutosite, soitto pankista, ei mikään.
        Rikollista toimintaa suoranaisesti.
        Maksoin säntillisesti kaikki 36 erää, paitsi yhdessä maksussa se virheellinen viite.
        Tammikuussa maksoin loput 5-erää. Nyt niitä perii Justitia!
        Kun ovat "väärällä viitteellä, kun ovat kerralla maksetut"
        Koko kesä pilalla tän takia ja raivostuttaa niin ett varmaan katkee verisuoni päästä!


      • 3:s ex-Soneralainen
        kolmas ex-Soneralain kirjoitti:

        Mie ainakin sanoin netin ja puhelinliittymäni irti Soneralta.
        Menetteli petollisesti, kun oli viite-no väärin, Soneran tilino oli oikein.
        Ei auttanut pankin maksutosite, soitto pankista, ei mikään.
        Rikollista toimintaa suoranaisesti.
        Maksoin säntillisesti kaikki 36 erää, paitsi yhdessä maksussa se virheellinen viite.
        Tammikuussa maksoin loput 5-erää. Nyt niitä perii Justitia!
        Kun ovat "väärällä viitteellä, kun ovat kerralla maksetut"
        Koko kesä pilalla tän takia ja raivostuttaa niin ett varmaan katkee verisuoni päästä!

        Ja vielä:
        Vastaako se Justitia edes sähköposteihin?
        Ei mulle ainakaan ole vastannut.
        Lähetin nivaskan postitse. Kuitteja ja kirjeen. Se varmaan katoaa. Onneksi tuttava vei postiin, ett voi todistaa ett lähetin sen.


      • yks kusetettu kulutt
        3:s ex-Soneralainen kirjoitti:

        Ja vielä:
        Vastaako se Justitia edes sähköposteihin?
        Ei mulle ainakaan ole vastannut.
        Lähetin nivaskan postitse. Kuitteja ja kirjeen. Se varmaan katoaa. Onneksi tuttava vei postiin, ett voi todistaa ett lähetin sen.

        Jos olet maksanut laskut ja tuo Justiti perii niitä niin täytä tuolla edellä olevan linkin kautta kuluttaja viraston lomake niin hoitavat asian ilmaseksi sekä Soneraan että Justitialle. Sitä vareten kuluttaja viran omainen on ettei kuluttajaa kuseteta.


      • keljuttaakeljuttaa
        yks kusetettu kulutt kirjoitti:

        Jos olet maksanut laskut ja tuo Justiti perii niitä niin täytä tuolla edellä olevan linkin kautta kuluttaja viraston lomake niin hoitavat asian ilmaseksi sekä Soneraan että Justitialle. Sitä vareten kuluttaja viran omainen on ettei kuluttajaa kuseteta.

        Kiitos sulle!
        Niin lähetänkin lomakkeen ja kaikki muutkin, joita on vedätetty,täyttäkää kyseinen lomake!
        Ei oikeutta maassa saa, jos ei sitä itse hanki!


      • näin on laki
        keljuttaakeljuttaa kirjoitti:

        Kiitos sulle!
        Niin lähetänkin lomakkeen ja kaikki muutkin, joita on vedätetty,täyttäkää kyseinen lomake!
        Ei oikeutta maassa saa, jos ei sitä itse hanki!

        Tänään sain Kuluttaja virastolta selvityksen. Soneran kanssa sovittua kuukausi erää suurempaa summaa ei tarvi maksaa Justitia Intrumille tai he ovat velvollisia maksamaan korkoa kaikesta mitä heille maksaa ylimääräistä.
        Eli ottakaa yhteyttä kuluttaja virastoon, sekä ilmoitatteJustitialle että joko oikea kuukausi summa joka on Soneran kanssa sovittu tai sitten he maksavat korkoa lainaamastaan rahasta.


      • Kannatti
        kolmas ex-Soneralain kirjoitti:

        Mie ainakin sanoin netin ja puhelinliittymäni irti Soneralta.
        Menetteli petollisesti, kun oli viite-no väärin, Soneran tilino oli oikein.
        Ei auttanut pankin maksutosite, soitto pankista, ei mikään.
        Rikollista toimintaa suoranaisesti.
        Maksoin säntillisesti kaikki 36 erää, paitsi yhdessä maksussa se virheellinen viite.
        Tammikuussa maksoin loput 5-erää. Nyt niitä perii Justitia!
        Kun ovat "väärällä viitteellä, kun ovat kerralla maksetut"
        Koko kesä pilalla tän takia ja raivostuttaa niin ett varmaan katkee verisuoni päästä!

        Minä vaihdoin tänään Laajakaistan Elisaan.


      • 4. ex Soneralainen
        Kannatti kirjoitti:

        Minä vaihdoin tänään Laajakaistan Elisaan.

        Ja minä vaihdan tänään Soneralta DNA:lle omani


      • Pakko vaihtaa
        4. ex Soneralainen kirjoitti:

        Ja minä vaihdan tänään Soneralta DNA:lle omani

        Minäkin sanoin Soneralata laajakaistan tänään irti. En tiedä kumpi sitten olisi parempi Elisa vai DNA?


    • Morot!

      Tämä kaikki teidän kirjoittamanne on Intrumilla tiedossa ja he siellä antavat teille vastauksia koskien laskutustaan ja sen yhteydessä ilmennyttä ongelmaa. Ekassa postauksessani annoin yhteystiedot, miten pääsette heihin yhteyksiin.

      Laskutushan on nyt näistä laitteista heidän hoidossaan, eikä meillä ole siihen enää osaa. Intrumin lähettämässä kirjeessä oli tarkemmin kerrottu, miten he hoitavat laskutusta ja mitä muutoksia se tuo tullessaan. Esimerkiksi muuttuneet maksuyhteystiedot ja voimassa oleva suoraveloitus- ja E-laskusopimus päättyy muutoksen yhteydessä, sekä jatkossa asiakas saa 12kk:n laskut yhdellä kertaa. Tämä on Intrumin laskutustapa, joka on yleisesti käytetty.

      Jos kuulen täällä päässä jotain uutta tästä niin tulen ehdottomasti siitä kertomaan tänne. Intrumin tiedotetta odotellessa.

      Lauren@SoneraPartio

      • vastauksia tosiaan

        Vai antavat vastauksia! Kun näkis vaan! Ovat hiljaa kuin kusi sukassa ja sitten saavat huomautuksista lisää rahaa!
        Eivät ole vastanneet s-postiin, ei kirjeeseen.
        Sekopäisen kirjoittamalta näyttävä saate tuli laskun mukana. Siitä ei ota selvää erkkikään.


    • Morjens taas!
      Mennään sillä ohjeella, jonka jo tässä ketjusssa toin aikaisemmin esille eli jos vielä jollain on vielä Intrumin lähettämiin laskuihin viitaten jotain häikkää, niin ottakaa suoraan yhteyttä Intrumiin, soittamalla: 09 22911755 taikka sähköpostitse: [email protected]. Siellä ollaan erittäin hyvin tilanteen tasalla tästä ja homma hoituu heidän kauttaan kuntoon.

      Lauren@SoneraPartio

      • Että näin

        Kuluttaja viraston kirjeestä:
        "Sain myös samanlaisen selvityksen Soneralta kuukausimaksuerän hinnankorotukseen. Sopimusoikeuden periaatteiden mukaan hinnan tulee olla se mikä on sovittu sopimuksessa. Mikäli Intrum Justitian asiakajärjestelmään ei voi määritellä oikeaa kuukausimaksua, ei kuluttajakaan voi kärsiä tästä. Periaatteessa olet oikeutettu jonkinlaiseen korkohyvitykseen, jos maksat etukäteen yritykselle korkeampaa maksua."


      • Katotaan mite o

        Ei vastaa tämä Intrum Jutitia mitään, joten huomenna jätän haaste hakemuksen Käräjäoikeuteen asiasta jolta pyydän asiaan ratkaisua, siittä pitääkö Justitialle maksaa enemmän mitä on Soneran kanssa sovittu, vai onko Sonera antanut tälle Justitialle väärää tietoa laskujen summista ja sopimuksista


    • kaps

      Komia firma!

      Äsken aloin samaa asiaa pohtimaan ja yritin soittaa asiakaspalveluun, mutta olivat pojat ja tytöt lähteneet jo perjantain viettoon... vartin etuajassa.

      • Per....

        Ei vastaa Intrum Rahoituksen asiakaspalvelu sähköpostiin, eikä puhelimeen joten taidampa minäkin täyttää tuon kuluttajaviraston kaavakkeen.


    • 2 x ex-soneralainen

      Intrum ei vastaa sähköpostiin tai ei ainakaan ole kahden viikon kuluessa vastannut. Niinpä ko. sähköpostiosoitetta ei paljon kannattaisi mainostaa. Kolmen puhelun jälkeen sain kuitenkin summan, minkä maksamalla minun pitäisi olla ko. firman kanssa sujut. Eipä tosiaankaan tarvitse enää Soneralta ainakaan laitteita ostaa.

    • jepjep...

      Itselleni tuli myös Intrumista laskuja kauhea nippu..soitin sinne että mitäs peliä tämä on että sonera on siirtänyt saatavast teille..niin sanottiin vaan että ei ole kyse mistään että olisi jäänyt laskuja maksamatta yms..vaan että sonera on vain myynyt laite saatavat kyseiselle yritykselle...

      • jepjep...

        Ja sellanen asia vielä että maksan loppu laskun kerralla pois ja sen jälkeen sonera saa haistaa pitkän pas**n


    • V*ttu, mitä pa*kaa

      Nyt tääkin liittyy kahden liittymän osalta ex-soneralaisiin. Tuli unohtuneesta laajakaistamaksusta maksumuistutus. Kuukausihinta on 45,74 ja vakiokorvaus perintäkuluista 40€!!!!!! Ei näin...... Toki myönnän, oma vika, kun en muistanut tuota e-laskua maksaa, mutta silti........ Eli firman kännykkä ja laajakaistaliittymä menee jollekin muulle operaattorille. Kiitti v**un paljon verenimijät!

      • Moro "V*ttu, mitä pa*kaa"

        Tuliko siis suoraan Sergeliltä perintäkirje perintäkuluineen? Eikö ennen Sergelin perintäkirjettä tullut postitse tavallista maksumuistutusta Soneralta? Näin pitäisi tulla aina.
        Tuumin vain, onko meillä oikea osoite tiedoissamme maksumuistutusta varten. Nämä tiedot valuvat kyllä väestörekisteristä tietoomme, mutta vast'ikään muuttaneena olen huomannut, ettei sitä kautta ole kaikkialle päivittynyt uusi osoitetietoni ja niitä sitten olen korjannut soittamalla parille eri firmalle.

        Selene@SoneraPartio


    • pettynyt

      Kuinka Sonera voi mollata nimensä noin halvalla, minullekkin tuli Intrum Rahoitus OY:ltä muistutus maksamattomista laskuista vaikka olen varmasti maksanut joka ainoankuukausierän ja sopimusaika päättyi jo kesäkuussa.
      Nyt vaaditaan kahta "maksamatonta" kuukausierää !!
      En varmasti kusekkaan enää Soneran suuntaan...

    • fiocvic

      Intrum osaa periä ja laskuttaa silloinkin kun velat on maksettu jo aikapäiviä sitten. kannattaa olla oikeasti tarkkana. parikin kertaa olen soittanut heille aiheettomasta laskusta ja en todellakaan ole ainoa jolle noin on käynyt!

      • sonera_tekee

        Olen harkinnut reklamointia tapauksesta, jossa lasku on maksettu ajallaan eräpäivänä, mutta pankin järjestelmä kuittaa sen vasta seuraavana aamuna klo 8.00. Tällöin se on myöhässä ja summaan tulee sentin lisäys korkokuluja. Ongelma on se, että laskussa ei sanota, että lasku pitää maksaa ennen pankin järjestelmän sulkeutumista. Jos sen siis maksaa kello 4:n jälkeen tietokoneet raksuttavat. Yleensä olen laskenut vuodessa kertyneet sentit ja pitänyt sitten taukoa 1kk jokaista menetettyä senttiä kohti liittymässä, eli tarkoittaa n 40e kuluja firmalle.


      • Huhhuh111777

        Mitään viivästyskorkoa ei tule, jos maksat laskun eräpäivänä vuorokauden vaihtumiseen mennessä. Sonera kyllä näkee, että olet maksanut ajallaan jos näin teet.


    • hyväähuomentaaaa

      sonera_tekee toivottavasti tuo oli vitsi. Muuten olisin huolestunut, mihin tämän lyhyen aikasi maan päällä käytät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

      tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

      Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

      Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

      Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

      Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

      Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

      Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

      Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe